Parapeți pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva | Ziua Veche
Acasa Exclusiv ZiuaVeche.roReportaj Parapeți metalici pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva (FOTOREPORTAJ)

Parapeți metalici pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva (FOTOREPORTAJ)

scris de Doru Dragomir
19 afisari

Generic vorbind, venirea toamnei înseamnă recoltă bogată. Pe autostrada Lugoj-Deva, venirea toamnei aduce multe noutăți, chiar dacă nu la nivelul așteptării și dorințelor noastre, dar ce să-i faci, asta este realitatea.

Parapeți metalici km 63, lot 3

Parapeți metalici km 63, lot 3

Pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj- Deva, constructorul a început pozarea asfaltului de uzură pe primii kilometri, de la nodul Traian Vuia spre Făget. De la overpasul Colonia Mică spre nodul Margina autostrada este gata la nivel de asfalt binder, iar la nodul Margina se lucrează la rambleul între podurile peste drumul național şi calea ferată, se finalizează bretelele nodului Margina cu mențiuneacă giratoriul de ieșire spre Margina este terminat.

Asfalt binder la km 74, lot 3

Asfalt binder la km 74, lot 3

Acest sector de 17 km. are toate șansele să fie terminat până la finele anului, ceea ce ar însemna scoaterea unei circulaț ii tot mai aglomerate din Făget și Dumbrava.
Lotul 3 se prezintă cu cea mai mare surpriză, și anume primii km de parapeți metalici pozați pe sectorul km 63- 66, dar și pe bretelele de acces ale nodului Ilia.

Pasaj CFR la nodul Dobra,  km 66,8, lot 3

Pasaj CFR la nodul Dobra, km 66,8, lot 3

Pe sectorul de început al lotului, la km57 se lucrează la elevația unui nou ecoduct pentru. animale, cel de la km58 este în fază de finalizare, de aici – via nodul Dobra /Grind / și pînă la nodul Ilia, autostrada este în fază de asfalt binder – circa 20km / km57 și până la km77/.

Ecoductul Brănișca - lot 4

Ecoductul Brănișca – lot 4

Referitor la ecoducte, mă gândesc la invidia urșilor mioritici din zona Carpaților de Curbură, care sunt obligați, sub circulație intensă să își caute hrană în zonele urbane fața de urșii din zona Coșevița și Brănișca, care vor avea la dispoziție ecoducte moderne pentru migrație și deplasare. La podul peste Mureș, km 69,1 se montează armătura de rezistență pe sensul spre Ilia, urmează, peste 10 zile, suprabetonarea, apoi pe ambele sensuri, hidroizolaţia, sistemul rutier și verificarea la rezistență a podului.
Alt obiectiv important al lotului 3 este pasajul peste calea ferată dublă Ilia – Arad, pasaj cu grinzile metalice montate, urmeaza predalele, armătura, suprabetonarea, hidroizolația şi stratul rutier.

Lot 3 km 60

Lot 3 km 60

În rest, nodul rutier este spre finalizare, avem deja parapeți și iluminat public. Personal cred, față de situația actuală de pe șantier, că ar fi posibilă finalizarea la sfârșit de an a acestui lot de circa 20 km, cu condiția construirii unui acces, de pe drumul național spre autostradă în zona Holdea sau Ohaba, dar și a unei cooperări eficiente între cei trei actori implicați – beneficiar, consultant și constructor.

Pe lotul 4 , noutăți puține, avem circa 10 km la nivel de asfalt de uzură, spațiu de serviciu finalizat, dar și multa nerăbdare – eliberarea autorizaţiei de construcție pentru sectoarele C și D.

Pod Mureș, km 69,1, lot 3

Pod Mureș, km 69,1, lot 3

În acest sens mă gândesc la perioada mea de activitate /1996-2008/ la Consiliul Județean Timiș, când eliberarea unei autorizații de construcție era o problemă de zile sau săptămâni, nicidecum de luni sau ani de zile, mai ales pentru un obiectiv de importanță strategică – o autostradă.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult