Acasa Exclusiv ZiuaVeche.roReportaj ROMTELECOM, ţeapa DU(O)LCE

ROMTELECOM, ţeapa DU(O)LCE

scris de Doru Dragomir
112 afisari

ROMTELECOM, unul din cei mai importanţi jucători de pe piaţa telecomunicaţiilor şi televiziuni digitale, păcăleşte clienţii şi încalcă cu bună ştiinţă prevederile Legii nr.449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora şi Ordonanţa nr. 21/1992  privind protecţia consumatorilor. Vă prezint o situaţie cu care m-am confruntat în urmă cu câteva zile şi care nu este singulară.

Chinezăria Coship



Antene pe bloc

Romtelecom, firma care nu asigura service pentru televiziunea Dolce



Acasa fiind, copilul începe să plângă că fetiţele PowerPuff din desenele animate care rulau la televizor au îngheţat pe ecran. Trebuie sa vă spun că sunt abonat la Romtelecom, care îmi asigură servicii de internet, telefonie fixă, televiziune digitală prin sistemul DOLCE şi IPTV. La copil în cameră este instalat unul din cele doua receivere DOLCE. Într-adevăr, fetiţa mea avea motive să plângă: desenele animate nu mai rulau normal pe ecran, ci fragmentat şi cu un sonor distorsionat. Era clar că receiver-ul nu mai prelucra corect semnalul primit de la antena parabolică, de vreme ce pe celălalt receiver conectat la aceeaşi antenă nu erau probleme. Zic: asta e, s-a dereglat ceva în el şi nu am decît să sun la Call-Center-ul Romtelecomului şi să anunţ defecţiunea.


Pun mâna pe telefon şi după ce respect indicaţiile unui robot, reuşesc în cele din urmă să intru în contact cu un reprezentant de la serviciul tehnic. Îi explic omului necazul meu şi acesta mă pune să resetez receiverul de vreo două ori şi să-l mai scot din priză încă de vreo două ori, după care mă întreabă dacă nu am scos cumva cartela din receiver sau cablul care vine de la parabolică şi intră în spate lui. Îi spun că nici prin cap nu mi-a trecut aşa ceva şi că nu m-am atins de chinezăria produsă de firma Coship.


Am uitat să vă spun că, până să ajung să vorbesc cu stimabilul de la Call-Center-ul Romtelecomului, receiver-ul aproape îşi dăduse obştescul sfârşit, în sensul că nici led-urile de pe afişajul frontal nu mai vroiau să se aprindă. Ba mint, din când în când se mai aprindeau, aşa firav, de parcă încercau să semnaleze un SOS anemic şi să îmi spună că aparatul mai are un pic şi dă ortul popii.


După ce tipu de la cablu, aflat la celălalt capăt al firului de telefon, termină toate variantele oferite în manualul privind relaţiile cu clienţii şi trage concluzia că nu ştie ce să mai facă îmi spune că a înregistrat sesizarea mea şi că va veni o echipă de intervenţie. Naiv, eu întreb când? Păi în maxim 72 de ore, îmi răspunde el. Aha, şi în timpul ăsta puştoiaca mea de şase ani la ce o sa se uite, mă întreb cu voce tare. Că doar d-aia am luat ditamai abonamentul „Dream” de televiziune, sa aibă copilul enşpe programe de desene animate.



recevier Coship

Recevier Coship-chinezăria vândută de Romtelecom în sute de mii de exemplare



Îi mulţumesc pentru amabilitate angajatului Romtelecom cu care m-am conversat vreme de un sfert de ceas şi închid. Seara este compromisă şi pentru mine, dar mai ales pentru copil care nu vrea în ruptul capului să se uite la un DVD şi insistă să vadă desene în living, la celălat televizor unde eu tocmai mă pregăteam să urmăresc un talk-show. Nu de plăcere, că sunt sătul până în gât de politicienii noştri, dar ce să-i faci, defect profesional, că trebuie să ştiu ce prostii mai zice unul sau altul pe sticlă.


Într-un final apoteotic cedez la presiunile copilului care pune stăpânire pe televizorul din living, iar eu mă refugiez în birou unde improvizez pe PC un miniTV cu semnalul de la IPTV că să-i văd pe potentaţii zilei cum se dau în stambă pe sticlă.

Romtelecom vinde, dar nu  repară


A doua zi, mai fac o încercare să pornesc receiver-ul buclucaş, dar fără izbândă. Părea că îşi dăduse obştescul sfârşit şi nu mai vroia nici chip să afişeze ceva pe ecranul LCD-ului. Pun  din nou mâna pe telefon, în speranţa că, poate, poate, vin meseriaşii mai repede şi îmi repară chinezăria. Omuleţul de la capătul firului îmi cere seria de la receiver-ul cu probleme şi îmi zice că e cel pe care l-am cumpărat în urmă cu vreo doi ani de la Romtelecom şi că nu mai e în garanţie.


Ascultă convorbirea cu reprezentantul de la serviciul tehnic al Romtelecom


[podcast]https://www.ziuaveche.ro/wp-content/uploads/2011/02/Romtelecom-tehnic.mp3[/podcast]


Aici fac o paranteză pentru cei care nu sunt abonaţi la Dolce ca să precizez că primul receiver îţi este oferit în custodie, iar al doilea şi al treilea trebuie să le cumperi cu minim 50 de euro. În fine, îi spun omului să trimită mai repede meseriaşii ca să îmi meargă televiziunea şi mă anunţă sec că o să mă sune cineva şi în cursul zilei că o să vină la domiciliu echipa de intervenţie.


Stau ca prostu’ în casă, aşteptând ori să vină echipa, ori să sune cineva. Se face trei după amiază şi nimic. În cele din urmă cedez nervos şi plec la serviciu. Puţin trecut de ora 16.00 iaca minune: sună telefonul şi un nene mă i-a repede la întrebări:ce nu face receiverul; dacă sunt acasă că el este în zonă. Îi explic că am aşteptat cinci ore telefonul lui şi nu mai sunt la domiciliu. Stabilim să vină a doua zi şi închid cu gândul că iar o să-mi joace Tarantela fetiţa că nu-i merg desenele la ea în cameră.

Turnul Babel din interiorul Romtelecom

Vine şi clipa adevărului. A doua zi dimineaţă, doi meseriaşi de la Romtelecom pătrund triumfător în apartamentul meu şi cu ochi de vultur caută receiver-ul reclamat. Normal că prima oră au prins în cătare receiver-ul din living care funcţiona bine mersi şi erau descumpăniţi, crezând că au bătut drumul degeaba şi chinezăria de la Coship înviase.


Îi liniştesc şi îi conduc în camera fetei unde zăcea “mortul”. Se uită amândoi cu ochi de expert la el şi încep să-l şurubărească puţin pe la butoane, prin spate pe la cablu şi pe la cartelă şi dau verdictul: e stricat. Ca să fie şi mai siguri, înlocuiesc aparatul cu unul cu care veniseră şi, minune, mergea cablul. Deci mortul e de vină.


Îmi zic pe un ton oficial că mi-l pot înlocui cu aparatul adus de ei, cu condiţia să achit vreo 50 de euroi. Rămân mască şi îi întreb de ce nu îl repară? Aflu cu această ocazie că Romtelecomul nu face service la aparatura electronică.


Păi, zic eu, nu e normal aşa ceva. Ştiu că orice firmă care comercilizează produse electronice asigură service gratuit în garanţie şi contra cost, post garanţie. Bine, bine, dar eu ce să fac acum? Am cumpărat receiver-ul de la Romtelecom şi vreau să îl repar, nu să mai dau alţi bani pe unul nou pentru că ditamai firma nu repară produsele pe care le vinde la sute de mii de clienţi. Meserişii ştiu una şi bună şi o ţin pe-a lor: nu repară aceste produse. Eu sunt siderat şi le zic că nu mi se pare normal şi legal acest lucru şi refuz propunerea lor de a-mi lăsa cealaltă chinezărie pe care ar fi urmat să dau bani.


Pleacă băieţii cu coada între picioare văzând că nu au căzut la pace cu mine iar eu, nervos, pun mîna pe telefon să văd ce explicaţii îmi oferă reprezentanţii Romtelecom pentru această mârlănie. După ce ascult mesajul de întâmpinare care mă pune în gardă că “această convorbire poate fi înregistrată” încep un dialog al surzilor cu o cucoană simandicoasă care îmi spune şi ea că Romtelecom nu face service la receivere şi îmi propune să cumpăr altul. Păi, zic eu, ce facem? Vă cresc cifra de vânzări  că Romtelecomul nu are departament de service pentru echipamentele electronice comercializate?  Mă las păgubaş, notez numărul sesizării şi încerc să dezleg enigma service-ului pe care Romtelecomul nu-l asigură, trimiţându-le o solicitare oficială din partea ziarului, în care semnalez anomalia.


A doua zi, mă sună o fătucă de la departamentul de comunicare al Romtelecom şi mă anunţă că cele semnalate de mine nu se adeveresc şi că, din contră, Romtelecom, oferă service pentru aparatura comercializă şi, mai mult, mă invită la un magazin de-al lor să îmi facă cadou un receiver nou nouţ. Zic, hait, am fost eu beat şi nu am înţeles ce am discutat cu meseriaşii şi cu cei de la Call-Center.


Îi zic doamnei de la Comunicare că nu are dreptate şi că îi pot demonstra contrariul. Chiar îi propun un pariu. Vorbind cu ea la telefon, îi zic că o să sun din nou la Call-Center şi cei de acolo o sa îmi spună din nou că Romtelecomul nu repară echipamentul electronic care face obiectul discuţiei noastre. Zis şi făcut. Sun din nou la Call-Center şi înregistrez două convorbiri cu cei de la tehnic şi cu cei de la comercial din care rezultă clar că aparatul nu poate fi reparat de Romtelecom şi că singura soluţie este să cumpăr altul.


Mă enervez şi o anunţ pe şefa Departamentului de Comunicare din Romtelecom de haosul din instituţia pe care o reprezintă, privind minciunile servite de subordonaţii ei în comparaţie cu răspunsurile oferite de cei de la tehnic şi serviciul comercial.

Firmă cu pretenţii, PR de doi lei


Situaţia pare să se inflameze şi mă trezesc cu un răspuns de la doamna Cristina Popescu, Corporate Communication General Manager Romtelecom, care mă informează că:



Cristina_Popescu-romtelecom

Cristina Popescu de la Romtelecom-femeia care face PR de doi bani



Aşa cum v-a explicat şi colega mea la telefon, principiul nostru este să ne ocupăm post-garanţie de STB-urile care înregistrează probleme de funcţionare. În cazul unor reclamaţii, acestea sunt oricum înlocuite cu un alt echipament funcţional, fie nou, fie reparat. 
Aşa cum vi s-a comunicat şi telefonic, vă oferim această posibilitate şi dvs şi vă rugăm să ne comunicaţi dacă doriţi înlocuirea STB-ului nefuncţional.
Înţeleg de asemenea că aţi primit o altă informaţie din partea Romtelecom în această privinţă.
Ne-ar ajuta să primim mai multe detalii despre momentul şi calea prin care v-a parvenit această informaţie pentru a putea corecta intern o asemenea situaţie eronată, pe care ne-o asumăm. Dacă aveţi timpul şi bunăvoinţa să ne comunicaţi mai multe detalii, vă mulţumim anticipat pentru sprijin.”


Pe această cale o anunţ pe stimata doamnă Popescu că înregistrarea convorbirilor telefonice cu reprezentanţii Romtelecom de la serviciul tehnic şi comercial care îi contrazic afirmaţiile sunt postate în această pagină.


Ascultă convorbirea cu reprezentantul de la serviciul comercial al Romtelecom



[podcast]https://www.ziuaveche.ro/wp-content/uploads/2011/02/Romtelecom-comercial.mp3[/podcast]


Ce şi-or fi zis stimabili de la Romtelecom? Lasă că îl prostim pe domnul Dragomir, îi dăm un receiver nou pe gratis şi nu face tărăboi, iar noi luăm banii la fraieri în continuare, că românul simplu tace şi plăteşte. Iaca nu-i aşa. Îi informez pe cei de la Romtelecom că o să insist să-mi fie reparat produsul pe care mi l-au vândut şi nu voi accepta unul cadou, pe care, culmea, doreau să mi-l dea, iniţial, doar dacă prelungeam contractul cu Romtelecom pentru doi ani. Acum vreo două zile, când au văzut că mă ţin tare pe poziţii, au mai revenit cu un telefon să îmi dea un receiver nou nouţ, fără să mai îmi pună condiţia cu prelungirea abonamentului.


Nu m-am dus şi aştept cu interes să vedem ce face Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului în legătură cu această practică a Romtelecom de a nu repara produsele pe care le vând clienţilor, în condiţiile în care firma se pregăteşte de o mare fuziune şi de o posibilă listare a acţiunilor pe o bursă de valori internaţională.


P.S.: Aşteptăm din patea cititorilor să ne semnaleze şi alte probleme avute cu Romtelecom.

90 comentarii

Un Oarecare Roman... 07-03-2011 - 22:28

Mda… Domnule Dragomir, sincer va inteleg foarte mult, eu de obicei uitandu’ma din toate punctele de vedere, dumneavoastra aveti cea mai mare dreptate… Cei care v’au fost contra, chiar sunt romani care nu vor mai mult… Se multumesc cu ce le da statul si ceea ce primesc in mare parte „moka”… Dupa parerea mea, ati vorbit chiar prea frumos cu operatorii call center, si … Pur si simplu, nu inteleg care este faza daca traiesti in Romania… TOTI SUNT LA FEL:|
„Traiesti in Romania…” SI CE ? NU SE POATE SI ALTCUMVA? Despina, dinafara ca este femeie ( parerea mea este ca femeile nu duc lipsa de cap, duc lipsa de creier… trecand peste…) pur si simplu, daca traieste in Romania, probabil ii convine anumite chestii care la noi sunt la ordinea zilei, si in strainatate nu… ( aici violata… ceva obisnuit, in strainatate probabil s’ar supara… WOW:| chiar in strainatate sa fiu violata? doar in Romania se poate intampla asta…)… Sunt de parere ca, odata ce nu esti in situatia data, nu are nici rost sa comentezi, si 90% probabilitate de drept si defapt… NU:| Daca ai lucrat la ei, care’i faza? Ei tot niste porci raman, care, nu ii intereseaza de problema ta, pana cand faci scandal si se sperie sa nu cumva sa faca scandal si restu’ zecilor de persoane care au probleme de genul asta si, cum nu sunt informati, platesc probabil un receiver nou, sau eu stiu… Daca erau niste receivere bune, sa nu cer prea mult, probabil ca merita ca domnul Dragomir sa plateasca cei 50Euro pe unul nou, desii nu cred eu ca receiverul acela „bun” sa se strice chiar in 3 ani… Pur si simplu, si probabil un lucru 95% adevarat… Cei de la departamentul tehnic, sunt niste persoane cu 8-10 clase care s’au angajat devreme la romtelecom… Si ma refer la 95% pentru simplul fapt ca, 5% sigur exista macar o persoana eficienta in acel departament… Doar ca, nu se da de aceea persoana, si… In fine, din cate am inteles eu, e nasoala treaba… Ce sa zic, domnule Dragomir… Sa stiti ca, cel putin eu sunt de partea voastra… Si nu sar ca toate mustele care au dat commenturi aiurea in sus sa fac scandal, si sa incerc sa inchid gura celor care au avut/au si acum probleme de genul acesta, doar pentru simplul fapt ca sunt roman, si ca traiesc in Romania… Chiar urasc faptul ca sunt roman, urasc faptul ca traiesc in Romania, pentru simplul fapt ca traiesc alaturi de „romani” ca Despina… „Odata ce esti roman, orice e posibil…”
Stima si respect!!!

ValVerde 07-03-2011 - 22:59

Romanule oarecare,

inainte de a te pierde in procese de constiinta si cugetari amare pe seama conditiei d-tale de roman, gindeste-te la un lucru mult mai simplu:

O economie de piata nu se poate conduce dupa decrete sau ordine de productie.

Cu alte cuvinte, nu poti IMPUNE aparitia pe piata a unui produs sau serviciu.

Daca reparatia cutiilor ar fi o indeletnicire profitabila, serviciul respectiv ar fi aparut pe piata in mod spontan, ca rezultat al fortelor pietii libere.
Da notat ca la cumpararea produsului, nu se garantizeaza posibilitatea reparatiilor.
Miine un altul se poate plinge ca ambalajul „Eugeniilor” nu se poate recila contra cost, sau de ce nu se vind pampers second hand.

Se pare ca infierezi pe cei care asteapta „sa le dea statul” ….laudabil!

Dar in loc sa va plingeti ca nu exista un serviciu disponibil pe piata, nu ar fi mai usor sa va intrebati de ce nu exista, si in functie de raspuns sa incercati sa umpleti golul respectiv cistigind o gramada de bani in proces???

digital 07-03-2011 - 23:11

bai vale te-a cam luat valul cu reclamele si te-ai bagat in vartejul cu service-ul produselor.problema nu e cu garantia decat intr-o proportie de 20-30%,restul problemei se regaseste in alegerea calitatii pachetului de produse pe care le vinzi.daca un singur produs din pachet este de slaba calitate vei avea un pachet care nu este rentabil nici pentru client nici pentru firma care-l promoveaza.
nu serviciul lipseste,MANAGEMENTUL DE MARKETING este gresit!dar cred ca toti dorm pe-acolo daca nu sunt cu etnob!vezi sa nu adormi si tu,simpaticule!!
pa!

denis 08-03-2011 - 13:16

esti frustrat rau!! migrati atunic de la un operator la altul si cu ce va alegeti? cu nervii? toti fac la fel:)

Lucian 07-03-2011 - 23:27

Bah, da’ dute draq de sarac, da 50euro si dute-n mortii matii de saracie
N-ai ce face…handicapatul panamtului…

Liviu 08-03-2011 - 23:32

Luciene, esti redus rau de tot mai baiatule … De unde naiba apareti atat de multi ?! Esti dintr-asta nou nu-i asa ?! Cu creierii muci si pe piept pe deasupra … Nici macar nu ai cum sa mai vezi de mucii de pe piept cat de handicapat Iesti !!! Tu nu mai ai ce sa faci ca din muci nici macar bici dintr-ala nu mai iese dar lasa-i macar pe aia de iau atitudine sa zica ceva ca este dreptul lor. Tu ai face bine sa te retragi in mocirla ta calduta si sa intinzi la muci cu ghertoii tai … Nu-i ocoli nici pe cocalari ca nu sunteti prea departe !

bobby69ireland 08-03-2011 - 09:05

Asta e democratia romaneasca ! Fiecare devine ziarist daca e in stare sa faca scandal sau sa dezinformeze politic…D-le Dragomir dvs nu intelegeti deloc economia de piata ! Unele produse nu se repara deoarece costurile pt acest lucru pot fi mai mari decat pretul produselor noi ! Ca cineva care a trait ceva ani in tari cu adevarat democratice si dezvoltate va pot spune ca acelasi lucru se intampla si in tarile vestice ! Perioada de garantie e obligatorie peste tot si sunt perfect incredintat ca daca in acea perioda vi se strica”chinezaria”ati fi fost mult mai fericit sa vi se inlocuiasca aparatul cu unul nou decat sa va fie reparat(tipic pomanagiu roman).Dupa garantie omul nostru vrea „reparat ” ca poate poate va da mai putin ca pe unul nou…abia astept sa vad ce factura veti avea dupa reparatie…dar daca va fi mai mare decat un aparat nou o veti plati!? Si referitor la faptul ca v-au oferit unul gratis -nu pt ca ar fi obligati sa faca acest lucru au facut-o ci pt ca in Ro fiecare asa zis ziarist de mogul poate improsca cu noroi si o turma mare de oameni mai putin pregatiti vor crede toate aceste asa zise dez-informatii impachetate frumos sunt si cele corecte ! Nu vreau sa inalt statuie celor de la RT caci si eu am renuntat candva la serviciile lor deoarece am fost nemultumit de ele si nu m-am reintors la ei ca am si alte optiuni..dar in acest caz NU AVETI DELOC DREPTATE-ca sa nu mai vorbim de vocabularul care arata rocada cu cei cei 7 ani de acasa-dvs ati sarit peste ei si ei peste dvs…ps. calificarea mea este in domeniul automatizari electronice.

mircea 08-03-2011 - 13:21

Felicitari dl electronist…in sf un capt destept pe aici:)

John 08-03-2011 - 10:42

Salut! O sa fac un rezumat al problemei tale:

1. Ai cumparat un produs: STB-ul, receptorul adica!
2. A functionat in perioada de garantie.
3. A iesit din garantie.
4. S-a stricat.
5. Acum tu vrei sa ti-l schimbe moka?!?! Ma laaasi!

CONTRACTUL nu prevede servicii de post-garantie! De ce l-ai semnat, jupane???

Ce trebuia sa faci:
1. Anunti defectul si INTREBI daca mai e in garantie.
2. Daca e in garantie, se schimba, cum a zis si jupaneasa.
3. Daca nu e in garantie, poti sa faci ce vrei cu el: sa-l repari la o firma specializata, sa cumperi unul nou de la Romtelecom sau de la orice firma care vinde asa ceva.

Sa-mi bag ceva in ea de treaba daca vad ceva in neregula! Articolul e slab si tendentios.

John 08-03-2011 - 10:44

In plus, dolce merge cu orice receptor. Daca serviciul ar fi functionat NUMAI si NUMAI cu acel model specific, comercializat NUMAI de ROMTELECOM, era alta situatia!

floighen 08-03-2011 - 13:51

Nu am stat sa citesc toate comenturile nu de alta dar deja mi se pare penibil. Cert este ca Romtelecom ofera servicii FOARTE PROASTE SI FOARTE SCUMPE. Si eu sunt abonat romtelecom si pot sa spun ca sunt foarte nemultumit de servicile prestate dar pt ca stau intr-o zona rurala nu prea am alte altenative, eu ce ar trebui sa fac in cazul in care am o problema?
Mi se pare absurd ca oameni din romania, care pot la randul lor sa fie „trasi pe sfoara’ apara o corporatie ca Romtelecom. Chiar e atat de greu de inteles ca noi avem drepturi care trebuie respectate indiferent de ce clauze iti ofera o companie sau alta. Si nu in ultimul rand cati oameni credeti ca inteleg acele clauze contractuale care au niste formulari cateodata de te doare capu’.
Sa nu mai mentionez de toate minciunile pe care ni le vinde aceasta „minunata” firma, 6 luni gratis dupa care le platesti, mai apoi iti baga pe gat polite de asigurari s.am.d. Ar trebui sa stii exact ce cumperi inainte sa mergi la ei, nu sa te trezesti cand ajungi acolo ca de fapt lucrurile sunt un pic cam diferite.
Trezitiva odata nu mai aparati aceste corporatii pt ca ei nu au interesul nostru in vizor niciodata ci doar sa faca bani.
Si mult respect pt Domnul Dragomir ca nu pleaca capul cum face 90% din Romania.

NELU 08-03-2011 - 16:19

ce mod de a incuraja un gazetar ptr un articol atat de slab.

Huhu Ciu 08-03-2011 - 15:34

Eu am avut multe experiente neplacute cu Rom…elecom, de aceea ma feresc de aceasta firma asa cum ma fersec de moarte!!!!!

Huhu Ciu 08-03-2011 - 15:37

ma feresc, nu ma ”fersec” de moarte!

bum 08-03-2011 - 16:17

FALS….vezi ca de moarte nu te poti meri…te ia cand nu te astepti:!!

Huhu Ciu 08-03-2011 - 17:04

La fel e cu tine, bai bum!

Marta 09-03-2011 - 17:07

De ce ati pus subtitlul: PR de doi lei? Aveti vreun argument cum ca Cristina Popescu face PR de doi lei?

Liviu 10-03-2011 - 03:09

Ma scuzati dar daca ma uit mai bine cred ca si un leu este mult …

abonat 10-03-2011 - 06:41

mda, si eu daca ma uit bine, persoana care face PR:) impunge si fara coarne.

1 2 3

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult