Canicula infernală a săptămânii trecute m-a determinat să amân deplasarea pe șantier, astfel am parcurs loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva luni, pe ploaie și 20 grade, față de cele 40 ale zilelor trecute.
Voi relata despre cele văzute pe loturile 3 și 4 ale autostrăzii.
Pe lotul 2 așteptăm decizia oficialilor români, referitor la demararea procedurii de licitație pentru circa 2-3 km de tunel ecologic, în zona Coșteiu de Sus – Holdea, total cca 8 km, decizie așteptată de peste un an și jumătate, și care, cred eu, poate fi luată după o discuție, sau mai multe, fermă, la obiect, riguroasă, cu agenția de mediu și ONG-urile de mediu.
Concret, pe lotul 3 avem progres vizibil la umpluturile de la nodul Dobra și nodul Ilia, la nodul Ilia se termina refacerea acelei zone tasate, se toarnă în continuare asfalt de uzură, dar cele mai mare volum de lucrări avem la viitorul nod Holdea.
Aici, în zona km 57-58 se lucrează la viitorul pod/deviere/ a DN 68 A, se cofrează rigla unei pile, cealaltă pilă se va turna în curând, culeile sunt terminate, iar grinzile din oțel sunt la fața locului. Cu condiția respectării graficului de execuție, cred că monterea grinzilor principale, armătura și suprabetonarea se vor executa în următoarele 4-5 săptămâni, fapt ce va permite devierea drumului național si eliberarea zonei unde vom avea un volum extrem de mare de săpătură, pentru atingerea cotei autostrăzii. În rest, ecoductul 2 este terminat, la ecoductul 1 /km58 /se execută ultimele lucrări.
Pe lotul 4, constructorul dă dovadă, în continuare, de multă ambiție și rigoare, pe multe fronturi, progresul se vede de la o zi la alta, totul în dorința de a încheia, la finele acestui an, tot lotul.
Concret, la km 84 și 88 se toarnă balastul stabilizat și emulsia aferentă, lucrările la viaductele de la km 97 și 99 au avansat mult, pilele și culeile sunt în mare parte betonate, asemeni riglele din beton armat, și – veste mare, au fost pozate, pe rigle, primele grinzi din beton armat prefabricat/ l=40m/ la viaductul de la km 97.
În rest,lucrările la fundația autostrăzii avansează pe mai multe porțiuni,turnarea balastului stabilizat este semnul că fundația este terminată.
Zilele trecute am discutat cu mai mulți turiști străini, veniți în concediu pe plaiurile noastre mioritice, toți au avut cuvinte de laudă referitoare la creșterea de km de autostradă în România.
În final, apreciez pozitivă hotărârea autorităților noastre, de la cel mai înalt nivel, de a deschide, până la finele acestui an, cei 42 km ai loturilor 3 și 4 de pe Lugoj–Deva.