Acasa Exclusiv ZiuaVeche.roReportaj Surprize și întrebări pe autostrada Lugoj-Deva

Surprize și întrebări pe autostrada Lugoj-Deva

scris de Doru Dragomir
5.936 Afisari

Pe măsură ce o autostradă se apropie de final interesul general crește, din acest motiv nu am așteptat trecerea unei luni de la ultimul reportaj și am pornit la drum.

Giratoriu nod Ilia

Giratoriu nod Ilia

Concret, pe lotul 2 al autostrăzii care va avea în final 28,6 km, se lucrează pe circa 20 km, și, surpriză, pe sectorul Traian Vuia – Colonia Veche/Făget/ am parcurs toată lungimea pe asfalt de uzură, se montează parapeții mediani, urmează marcajele și- ok- circulați circa 10 km.

Finisare front ecoduct

Finisare front ecoduct

În continuare, pe sectorul de 7 km, până la nodul Margina, avem asfalt binder, la nodul Margina, rambleul între podurile peste calea ferată și drumul național este în faza de finalizare, bretelele de acces și giratoriile sunt pe terminare, pe giratoriul spre Făget se circulă deja pe soluția finală.

Montare parapeți la km 28

Montare parapeți la km 28

Mai departe, spre Zorani avem lucrări avansate, asfalt binder și overpasuri spre terminare, apoi la km 46,5 se vede pădurea, care așteptă demararea licitației pentru tunelul ce va face trecerea spre județul Hunedoara/km 46,5 -56,2/ . Doar o vreme total ploioasă, pe perioada următoarelor 8-9 săptămîni, ar putea face ca cei 7 km să nu fie predați circulației la final de 2016.
Lotul 3 se prezintă cu multe noutăți, în general îmbucurătoare referitor la stadiul lucrărilor/total lot 3 -21,14 km/ În zona Holdea continuă săpături la peste 40 m, sub nivelul actual al DN 68 A, lucrările la noul ecoduct, km57,5, continuă cu turnarea culeii stângi spre Ohaba. Constructorii afirmă, neoficial, finele lui octombrie ca termen de încheiere a lucrărilor la acest ecoduct.

Montare parapeți la km 28

Montare parapeți la km 28

La următorul ecoduct, cu circa 1 km spre Ohaba, se montează deja predalele, urmează suprabetonarea, hidroizolația și stratul vegetal.
Mai departe, pe toată lungimea de 20 km, autostrada este la nivel de asfalt binder, pe mai multe porțiuni avem deja parapeți mediani și laterali. La nodul Dobra /Grind / lucrările la poduri, bretele de acces și giratorii continuă.
Pe podul peste Mureș, km 69,1, urmeaza hidroizolația și stratul rutier. La nodul Ilia, pe podul peste calea ferată se montează predalele, iar cele 2 giratorii sunt circulate la nivel de soluție finală.

Parapeți metalici la km 64

Parapeți metalici la km 64

Referitor la acest lot, finalizat cam 70 %, cred că o acelerare a lucrărilor ar face posibilă, la final de an, darea în circulație pe 17 km, în caz contrar, lunile de iarnă ale anului viitor – ianuarie , februarie,vor face imposibile multe lucrări de asfaltare sau betonare din cauza vremii geroase, și implicit, împingerea finalizării spre aprilie-mai 2017.
În sfârșit, pe lotul 4 de 22,1 km, avem 10 km terminați la nivel de asfalt de uzură, lipsesc parapeții și marcajele, condiție ptr finalizare. Se lucrează la ecoductul de la Șerpăriei – constructorul-campion al răbdării, așteaptă autorizațiile prntru sectoarele C și D.

Săpături km 58

Săpături km 58

În acest context, cred că ar fi utilă darea în circulație a acestor 10 km, cu continuarea pe drumul județean spre Brănișca și Șoimuș, eventual doar pentru autoturisme, având în vedere și precedentul autostrăzii Arad – Timișoara, terminată în 2011, a carei descărcare, la Giarmata, curge de 5 ani pe drumul județean Timișoara-Lipova, pe sectorul Giarmata- Dumbrăvița-Timișoara, de peste 15 km.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult

BREAKING NEWS