
Aceştia au spus ca interesul fata de tara noastra a sporit în rândurile investitorilor chinezi odata cu prezentarea Republicii Moldova în cadrul Expozitiei Mondiale de la Shanghai. Potrivit companiei chineze, vinurile de colectie produse în tara noastra pot concura cu cele mai cotate vinuri de pe piata mondiala, doar ca au nevoie de o promovare mai buna.
„Dorim sa investim circa 5 milioane de euro în urmatorii 3 ani pentru realizarea unui proiect promotional care va aduce vinurile moldovenesti pe piata chineza”, a precizat reprezentantul companiei cineze. Urmeaza sa fie elaborat un logo care va fi parte componenta a campaniei de promovare a vinurilor moldoveneşti pe piaţa chineza. Campania va fi organizata în colaborare cu autoritaţile moldoveneşti, care vor asigura certificarea producţiei vinicole exporatate în China.
Sectorul viti-vinicol din republica Moldova constituie 20 la suta din Produsul Intern Brut. În prezent pe piata locala se consuma 4 milioane de sticle din vin, iar 120 de milioane merg la export.