
Ultima săptămână de campanie în Republica Moldova începe sub semnul unei ştiri venite în weekend de la Partidul Democrat, care a anunţat că pe listele sale va candida, pe locul doi, Vlad Plahotniuc, un om de afaceri, despre care s-a spus la Chişinău că ar controla un puternic grup de interese de tip mafiot şi că ar fi cumpărat Partidul Democrat pentru a-i sluji drept platformă pentru a deveni prim-ministru. Includerea lui Plahotniuc pe lista PD va fi cu siguranţă atacată de o parte dintre concurenţii acestui partid, cotat într-un sondaj de opinie publicat vineri cu 18% din intenţia de vot. Potrivit aceluiaşi sondaj, PLDM a avut până acum cea mai eficientă campanie electorală, urcând la 28%, în timp ce PCRM a scăzut de la 39% la 35%, iar Partidul Liberal s-a menţinut la 12%. Alte două partide, AMN şi Mişcarea „Acţiunea Europeană”, se situează, potrivit ultimului sondaj, sub pragul electoral de 4%, însă în marja de eroare. În ceea ce priveşte modul de desfăşurare a campaniei electorale până acum, observatorii locali şi ai OSCE au constatat că aceasta a fost, în general, calmă, cu unele violenţe izolate şi incidente de distrugere a afişelor electorale. Mass-media audiovizuală a fost, în general, echilibrată şi echidistantă, cu excepţia postului de televiziune procomunist NIT.