Acasa InternationalBasarabia Delirium tremens la Moscova: Patriarhul kaghebist Kiril sustine ca Moldova este parte inseparabila a Sfintei Rusii

Delirium tremens la Moscova: Patriarhul kaghebist Kiril sustine ca Moldova este parte inseparabila a Sfintei Rusii

scris de Ziua Veche
12 afisari

 

.Ne rugam pentru Republica Moldova, pentru prosperitatea poporului moldovenesc, ca orientarea politica a Republicii Moldova sa ajute la pastrarea unitații Sfintei Rusii”. Declaratia halucinanta apartine patriarhului Kiril al Moscovei si al intregii Rusii, un kaghebist de aceeasi teapa ca Vladimir Putin, dar mult mai perfid si mai periculos, care si-a facut un ideal din a ataca poporul roman si Biserica sa. “ Uneori suntem intrebati: dar de ce atribuiti Moldova Sfintei Rusii, caci moldovenii vorbesc o alta limba, neslava? Si eu raspund ca Sfanta Rusie este o notiune nici etnica, nici politica, nici lingvistica, este o notiune spirituala”, a mai spus Kiril, in cadrul intalnirii cu arhiereii din cuprinsul Mitropoliei Moldovei in frunte cu IPS Mitropolitul Vladimir la Manastirea Solovki.  


 

Comunicatul Patriarhiei Moscovei si a intregii Rusii  

La 21 august 2010, la manastirea stavropighiala de calugari din Solovki (insula Solovki din Marea Alba – nota traducatotului), a avut loc intalnirea planificata intre Sanctitatea Sa, Patriarhul Moscovei Kirill cu ierarhii mitropoliei Chisinaului si a Moldovei. 

La intalnire au participat mitropolitul Chisinaului si al intregii Moldove Vladimir, presedintelele Sectorului de Relatii externe bisericesti al Patriarhiei Moscovei, mitropolitul Ilarion de Volokolamsk, episcopii Sava de Tiraspol si Dubasari, Anatolie de Cahul si Comrat, Petru de Hancu, Marchel de Balti si Falesti. 

Sunt foarte bucuros, vladica, ca impreuna cu episcopatul Inaltpreasfintiei voastre sunteti aici, pe acest pamant sfant, – a spus Intaistatatorul Bisericii Ortodoxe Ruse, salutandu-l pe mitropolitul Chisinaului Vladimir. – Uneori suntem intrebati: “dar de ce atribuiti Moldova Sfintei Rusii, caci moldovenii vorbesc o alta limba, neslava?” si eu raspund ca Sfanta Rusie este o notiune nici etnica, nici politica, nici lingvistica, este o notiune spirituala”. 

Atunci cand ne rugam impreuna cu fratii si surorile noastre din Moldova, noi nu simtim nici o diferenta – in fata lui Dumnezeu suntem un singur popor – a continuat Sfantul Vladica. – Anume aceasta comuniune de valori, comuniune a orientarii spirituale formeaza unitatea noastra spirituala, care este mai presus de orice granite politice; si nici un fel de partide politice care ne ameninta cu o ruptura intre noi nu sunt capabile sa distruga acesta unitate. Cu cat mai devreme vor intelege ei asta, cu atat mai putine puteri vor risipi in van”.

 Ne rugam astazi pentru Moldova, pentru inflorirea poporului moldovenesc, pentru ca orientarea politica a Moldovei sa contribuie la pastrarea unitatii Sfintei Rusii”, – a spus in incheiere Sanctitatea Sa, Kirill, Patriarhul Moscovei si al intregii Rusii.

Serviciul de presa al Patriarhiei Moscovei si a intregii Rusii 

(traducere in limba romana de pe cubreacov.wordpress.com)

 

Atacurile kaghebistului Kiril 

.Hotararea Patriarhiei Romane de a deschide trei noi eparhii pe teritoriul Moldovei este un pas care distruge unitatea ortodoxa si nu va ramane fara consecinte, declara in 2007 Kiril, pe atunci fiind presedintele Departamentului pentru Relatii Externe al Patriarhiei Moscovei si mitropolit de Smolensk si Kaliningrad. „Am considerat intotdeauna ca nu trebuie sa incalcam randuielile canonice, care nu permit crearea unei jurisdictii pe teritoriul alteia. Ceea ce s-a intamplat acum reprezinta o incalcare grava a randuielilor canonice, iar acest pas este indreptat spre distrugerea unitatii sfintei Ortodoxii”, a spus ierarhul la o conferinta in cadrul expozitiei „Rusia Ortodoxa”. „Suntem foarte ingrijorati si, desigur, actiunile Patriarhiei Romane nu vor ramane fara urmari”, a subliniat mitropolitul. El a remarcat ca in noiembrie, in capitala Rusiei ar fi trebuit sa aiba loc un dialog intre Bisericile Rusa si Romana, „nu doar in ce priveste Moldova, ci si alte chestiuni”. „Ne-am exprimat ca aceasta intalnire nu este posibila la Moscova, deoarece aceasta va fi inteleasa gresit in Moldova si poate fi inteleasa gresit in Romania si chiar la noi”, a mai spus mitropolitul.

La sfarsitul lunii ianuarie 2009, cu doar cateva zile de a fi intronizat Patriarh, Kiril a reinnoit atacurile predecesorului sau Aleksei al II-lea impotriva Bisericii Ortodoxe Romane. Patriarhul Kiril acuza BOR de „atentate la teritoriul canonic al Bisericii Ruse”. Ca si anterior, nemultumirea Patriarhiei Rusiei avea legatura cu gestul Patriarhiei Romane de a recunoaste Mitropolia Basarabiei. Potrivit frontnews.ro, noul patriarh al Bisericii Ortodoxe Ruse, Kiril, a caracterizat masura Patriarhiei Romaniei de reactiva Mitropolia Basarabiei drept un „atentat la teritoriul canonic al Bisericii Ruse”. Declaratia a fost facuta de Kiril in primul sau mesaj dupa alegerea sa ca sef al Bisericii Ruse, si a fost adresat unui Sinod local din Rusia.

Biserica Ortodoxa Romana a reactivat acum cativa ani Episcopia de Balti (fosta a Hotinului), Episcopia Basarabiei de Sud, (fosta Cetate Alba Ismail) si Episcopia Ortodoxa a Dubasarilor si a toata Transnistria, (fosta Misiune Ortodoxa Romana din Transnistria), plasate in cadrul Mitropoliei Basarabiei. Dupa ce a criticat aceasta decizie, noul patriarh Kiril al Rusiei a aratat, in discursul sau, ca Biserica Ortodoxa Rusa nu a renuntat niciodata la dialogul cu Biserica Ortodoxa Romana si nu a intrerupt comunicarea, fiind constienta de importanta gasirii unor solutii reciproc acceptabile, care sa puna capat “dezordinii canonice si sa contribuie la ridicarea relatiilor bilaterale la un nivel superior”.

In replica, Patriarhia Romana sustine ca reactivarea Mitropoliei Basarabiei reprezinta revenirea la o realitate existenta in perioada interbelica, iar exercitarea autoritatii canonice a Patriarhatului de la Moscova asupra credinciosilor ortodocsi romani din Basarabia a fost un act „nedrept si abuziv”. Biserica Ortodoxa Romana a avut relatii delicate cu Biserica Ortodoxa Rusa inca din 2001, cand, cu aprobarea Curtii Europene a Drepturilor Omului, a reinfiintat Mitropolia Basarabiei, la cererea majoritatii credinciosilor din Republica Moldova, infuriind Rusia.

In ianuarie 2009, presigioasa publicatie The Times scria ca o comisie parlamentara condusa de un preot disident, parintele Gleb Yakunin, a stabilit, pe baza arhivelor KGB, ca mitropolitul Kiril este fostul agent “Mikhailov”. De asemenea, conform cotidianului Kommersant, Kiril este acuzat ca s-a folosit la maximum in anii ’90 de reducerile de taxe, de care beneficia Patriarhia Rusa, la alcool si tigari, produse care erau incluse pe lista de produse de ajutor umanitar. Supranumit „Tarul tutunului”, mitropolitul Kiril a fost implicat intr-o serie de scandaluri care au zguduit societatea rusa, Patriarhia Rusa devenind treptat unul dintre cei mai mari proprietari de fabrici si terenuri, inclusiv concesiuni petroliere, din Rusia. 

Implicarea Mitropoliei Moldovei in politica cu girul Rusiei

Mitropolia Moldovei se implica oficial in politica, scria pe 18 iunie Jurnal de Chisinau. „Suntem dispusi sa acordam o sustinere deplina procesului de afirmare in viata publica a unei noi forte politice (proiectul politic al lui Valeriu Pasat)”, se arata intr-o declaratie comuna de la inceputul acestei saptamani a membrilor Sinodului Bisericii Ortodoxe din Moldova. Analistii politici si politicienii considera ca in spatele acestui proiect politic se afla Moscova care, in marea sa dorinta de a pastra cu orice pret R. Moldova in raza sa de influenta, arunca in joc ultima arma – biserica. Directorul Institutului de la Moscova pentru tarile CSI, Vladimir Jarihin, inainteaza o ipoteza: solicitat de Radio Europa Libera, acesta a opinat ca, in spatele proiectului Pasat, se afla Patriarhia Rusa, nu si Kremlinul. „Nu prea inteleg ce legatura are Moscova cu toate acestea. Patriarhul Kiril, in repetate randuri, a subliniat ca Biserica Ortodoxa Rusa nu este Biserica Ortodoxa a Federatiei Ruse si ca ea activeaza nu numai pe teritoriul Rusiei. De aceea, sa construiesti asemenea legaturi – de felul Pasat, Biserica Ortodoxa Rusa si guvernul Rusiei – inseamna sa te lansezi, pur si simplu, in speculatii politice”, explica Jarihin.

 Un alt analist politic de la Moscova, Vitali Portnikov, sustine ideea lui Jarihin. „Intelegand foarte bine cat de importanta este pentru Patriarhul Kiril influenta sa asupra fostelor republici sovietice, el ar putea sa actioneze anume in aceasta directie. In Rusia exista o concurenta foarte serioasa intre puterea laica si cea religioasa, de fapt intre trei centre de forta: Dmitri Medvedev, Vladimir Putin si Patriarhul Kiril. Concurenta acerba care exista acum intre Dmitri Medvedev si Vladimir Putin ii permite Patriarhului Kiril sa spere la intarirea influentei sale personale, pe contul luptei care se da intre cele doua centre de putere laice”, afirma Portnikov.

 

 

1 comentariu

Dr. Aurelian Chibici 13-03-2011 - 23:42

Biserica are o singura menire,. Aceea de a propovadui Evanghelia la orice faptura.Pentru ca Biblia ne invata trei lucruri: 1 Frica de Dumnezeu care condamna, uciderea furtul destrabalarile minciuna, rautatea, asuprirea aproapelui etc. 2.- invata rusinea de oameni acum cand idolii si idolitele romanilor, apar goale pe internet si se lauda cu eventurile lor erotioce si viata lor dezordonata.. 3.-Cinstea si harnicica care aduc societatea la progres si civilizatie, Rolul marimilor bisericesti nu este de a se amesteca in treburi politice lumesti pacatoase, ci sa-i educe pe crestini sa fie oamneni corecti, pentru a nu-L supara pe Dumnezeu si a instaura in societate corectitudinea si bunul simt.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult