Acasa InternationalBasarabia Ponta nu agreează ideea unirii cu Republica Moldova

Ponta nu agreează ideea unirii cu Republica Moldova

scris de C.S.
590 Afisari

Victor Ponta nu agreează ideea unirii cu Republica Moldova. Întrebat despre această posibilitate, premierul a spus că ţara vecină trebuie sprijinită în aderarea la UE, ceea ce este „realizabil, posibil şi corect” pe termen scurt şi mediu, iar România nu este URSS „să ia pe cineva cu forţa”.

Ponta nu agreează ideea unirii cu Republica Moldova.

Premierul Victor Ponta a făcut, vineri, o vizită în judeţul Mureş, în programul său figurând Fabrica de viori „Gliga” din Reghin, barajul în construcţie de la Răstoliţa şi combinatul producător de îngrăşăminte chimice Azomureş din Târgu Mureş.

„În momentul în care au decis că vor să vină împreună cu noi spre Europa, cred că asta trebuie susţinut. Iar dacă la un moment dat, în timpul vieţii noastre, mai târziu, vor decide ambele popoare mai mult decât atât, nu pot decât să mă bucur. Dar, haideţi să ne uităm la ce se poate face rapid şi ceea ce se poate face în mod real, fără să punem în discuţie graniţe şi lucruri greu de acceptat pentru alte ţări din zonă”, a conchis Ponta.

El a spus că pe termen mediu şi lung este realizabilă aderarea la UE a Moldovei. „Pe termen scurt şi mediu este realizabil, posibil şi corect să sprijinim Moldova să se integreze în UE, să aibă un sistem de securitate care să fie garantat – ei au în Constituţie că nu pot fi membri NATO, ai unei alianţe militare. Un sistem care să garanteaze faptul că nu stau tot timpul cu teama că sunt invadaţi de cineva. Şi să-i compatibilizăm cât mai mult cu ce înseamnă economia românească, educaţia românească. (…) Deci, o integrare, noi nu suntem Uniunea Sovietică, să luăm pe cineva cu forţa”, a afirmat Victor Ponta.

Acesta a adăugat că România a dat 20 milioane de euro pentru infrastructura grădiniţelor din Republica Moldova şi lucrează împreună cu specialiştii moldoveni la manualele digitale, pentru ca, practic, copiii de pe ambele părţi ale Prutului să înveţe după aceleaşi manuale la clasa I, clasa a II-a.

Totodată, cele două ţări se compatibilizează în sensul de a avea instituţii asemănătoare, a spus Ponta, arătând că CNA, Curtea Constituţională, structurile de justiţie, cele de guvernare din România şi Republica Moldova „sunt aproape identice”.

El a subliniat că reprezentanţii României nu uită că pe malul celălalt al Prutului sunt oameni care vorbesc limba română, dar sunt conştienţi că aceştia „au dreptul să-şi decidă singuri drumul”.

56 comentarii

Mircea 23-05-2014 - 18:31

Ponta a auzit ca Basescu lupta pentru unire asa ca el e contra din principiu si in plus nici rusii nu sunt pentru, deci….

salut 23-05-2014 - 19:31

Ce retardat!

pathfinder 23-05-2014 - 19:35

Victor Ponta: Eu am fost impotriva proiectului Rosia Montana prima data pentru ca era sustinut de Basescu si am zis ca, daca il sustine Basescu, sigur e ceva rau.

Acu spune si tu cine-i retardatul mai mare: Pontache sau tu?

ValVerde 23-05-2014 - 19:39

„Acu spune si tu cine-i retardatul mai mare: Pontache sau tu?”

===

Nimeni nu se poate compara cu salut la tampenie !

Poate nu-ti place de Ponta, dar deja intreci masura 🙂

salut 23-05-2014 - 19:55

Lipseste UnUL.

UnUL 23-05-2014 - 23:00

Eram la operă, cretinache.

salut 24-05-2014 - 00:02

Ei bravo! Asa-i frumos! Sa nu lipseasca nici o secatura la apel. Strigi pe unul, raspund trei!

UnUL 24-05-2014 - 00:06

Dacă ți-am lipsit, m-am întors să te trimit în origini, tâmpițel.

UnUL 24-05-2014 - 00:07

Te las să deversezi insanități, la noi e ora de culcare.

salut 24-05-2014 - 00:12

Ce faci in momentul asta e irelevant. Important este ce esti. O secătură. Permanentă.

tomi 24-05-2014 - 00:36

salut
24-05-2014 at 00:02

Ei bravo! Asa-i frumos! Sa nu lipseasca nici o secatura la apel. Strigi pe unul, raspund trei!
================
Mai salut tu vad ca te exprimi gresit, o fi vodca de vina. Zi si tu clar, „rage vaca, vin trei sa vada dece” Uite am auzit si eu cum ragi si am dat fuga sa vad ce ai patit, daca te musca vre-un sarpe?-Doamne ajuta!!

salut 24-05-2014 - 00:52

Te alinti, jid-anel. Ai auzit ca fac apelul la secaturi si ai venit sa spui „prezent „.

UnUL 24-05-2014 - 07:14

Rahatul cu ochi Salaud, jigodia perfectă, vorbește de secături. Interesant și extrem de amuzant.

Antibasistul 24-05-2014 - 08:46

Iarasi vorbesti neintrebat needucat-retardat-basist!

UnUL 24-05-2014 - 08:50

Nu vorbeam cu tine, gunoi mic.

neacsum 23-05-2014 - 23:07

S-ar putea sa fie asa, sa fie contra numai pentru ca e Basescu pentru, sau numai pentru ca agita Basescu steagul asta, dar trebuie sa admitem ca are dreptate. In primul rand pentru ca Romania a pierdut ocazia sa ceara unirea cu Moldova.Asta trebuia cerut imediat dupa dezmembrarea URSS, de atunci pana acuma s-au semnat niste cate care ii iau Romaniei dreptul sa ceara asa ceva si chiar sa emita pretentii. Singurii care pot vorbi despre asta sunt Moldovenii, care nu sunt Mmebri UE si nu au semnat inca angajamente de nemodificare a granitelor, dar ma indoiesc ca Moldovenii o vor face. In al treilea rand, pana nu se lamuresc problemele in Ucraina, orice miscare in sensul asta ar agrava conflictul si sa fim seriosi, Romania nu este in stare sa faca fata problematicii pe care o va provoca punand problema unirii cu Moldova acuma, si nu ma refer neaparat la conflict militar.Ce nu inteleg eu este de ceste asa de precaut domnul Ponta in problema Moldovei dara fost asa de vehement si provocator in problema Ucrainei. Ii iubeste mai mult pe ucrainieni decat pe moldoveni? Din nou asistam la tratamenente inegale din partea domnului Ponta. Dar este posibil ca totusi sa sustina ceea ce sustine numai pentru a arata ca Basescu este lipsit de viziune sau demagog.

UnUL 23-05-2014 - 22:59

Iar te-ai uitat în oglindă, Salaud?

Antibasistul 24-05-2014 - 02:24

Minți, ca de obicei, nu ai fost la opera, propagandistule, redus basist, ai fost la ultimele ore de campanie electorala permise de lege!!!

UnUL 24-05-2014 - 07:17

Regret să te contrazic, prostovane, am fost la tanti Carmen, dimineața mă duc la matineu la Bastien și Bastienne iar seara în piață, în cadrul zilelor Clujului, voi asista la vreo 3 ore de arii de operă. Deci, cum spuneam, te mai înjur mâine, când voi fi mai liber.

UnUL 24-05-2014 - 07:28

P.S. Eu nu mă implic în campania electorală, nu e treaba mea, mă voi mulțumi să votez.

Antibasistul 24-05-2014 - 08:48

Minți ca de obicei, ca toți băsiștii, rușineee!!!

UnUL 24-05-2014 - 08:54

Dacă vrei să demonstrezi încă o dată că ești tâmpit, nu mai e nevoie, acest lucru e evident de mult.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 24-05-2014 - 12:02

La Bastien si …Bastienne !
Bastardule fa antrenament !
Faza urmatoare ;
La BASTILIA -autohtona , cu
Ba’secu si toata PEDELEPROZERIA !

UnUL 24-05-2014 - 14:56

Bastienne și cu Bastilia n-au nici cea mai mică tangență; de altfel a doua operă a fost Impresarul (tot de Mozart). Dar ar fi o aberație să pretind măcar o spoială de cultură de la tine

UnUL 24-05-2014 - 15:21

MINCINOS PENTRU CĂ TE-AM ÎNVĂȚAT CEVA DESPRE OPERELE LUI MOZART? INTERESANT!

ValVerde 23-05-2014 - 18:37

Mai C.S., care insiruire de cuvinte, din gura lui Ponta, te-a facut sa trimbitzezi ca „Ponta nu agreaza ideea unirii…” ???

Ba, voi sunteti mai papagali ca Neacsu….nu mai stiti nici sa interpretati propozitii simple, in romaneste !!!

Pribeagul 23-05-2014 - 19:59

Unirea trebuie facuta rapid. Pozitia asta cracanata este incomoda, cel putin. Un referendum si gata! Daca ia opozitia puterea, va face ea referendum si RM va adrea la Uniunea Economică Eurasiatică.

salut 23-05-2014 - 20:14

Adica, referendumul e dupa cine numara voturile?

pathfinder 23-05-2014 - 21:23

NU!
Trebuie profitat de moment.

Ce spui tu acolo tine de URSS.

salut 23-05-2014 - 23:56

Tembel. A bagat placa cu URSS-ul, ca la retardatii lui basişti. Ce imbecil! Si rujat, pe deasupra!

UnUL 24-05-2014 - 00:04

Mai imbecil ca tine nu e nimeni, Salaud.

Antibasistul 24-05-2014 - 02:29

Mai retardați, cretini ca voi basiștii NU EXISTA!!!

UnUL 24-05-2014 - 07:18

Hai că ești nostim, poate reiau lista cu agramatismele tale.

Antibasistul 24-05-2014 - 08:50

Ma c..c pe tine si pe lista ta!!!

UnUL 24-05-2014 - 08:53

Mda, la kktt ești expert; în rest nu ești decât un zero barat.

digital 23-05-2014 - 20:52

ia zi-i tu pribege cum e cu rapidul ăsta, ca tare sunt curios!

Pribeagul 24-05-2014 - 15:57

Simplu. Exista multe posibilitati de actiune. Citeva exemple:

Exista unionisti declarati. N-au decit sa stea in piata mare sa sa stige: Unire, Unire… Cit e ziua de mare. Categoric, romanii din RM nu vor spune nu!

Exista partide unioniste. N-au decit sa militeze tota ziua pentru Unire.

Exista conducatori, la nivel national si international. Misiunea acestora este de a face ceea ce este normal si drept.

Ia, spune tu, in acest caz, ce este normal si drept. 🙂

salut 23-05-2014 - 22:20

Mon ami, dincolo de latratul unora sau altora, trebuie privite in fata niste realitati:
– chestiunea unificarii se joaca in principal de actorul moldovean. Pana acum nu s-a semnalat un curent clar majoritar de opinie „pro”
– in conditiile astea, presiunea pentru un referendum poate da rezultate contrare si atunci unirea se face la calendele grecesti.
– sa presupunem totuşi ca, in pofida celor de mai sus, se face si iese un referendum zdrobitor pentru unire. Ce urmeaza? Are Romania un plan de integrare a 4 milioane de sarantoci? Cum ii hraneste pe astia? In plus, cum rezolva problema unui milion de rusi si rusifizati? Astea sunt numai doua exemple dintre sigur posibilele probleme. In afara de latrat, ai vazut la cineva un plan, macar o schița, ceva?

Pkly 23-05-2014 - 22:56

Unirea k unirea dar problema e sa vr’a si ei-basarabenii…Dar,pentru ca exista un,,DAR”destul de costisitor intrebarea e: -Cine plateste costu’ acestei realipiri ?!? Are rRomanika,,puterea marcii RFG-ului din ’89”?!?
Asa,o intrebare,care este chichirezu’ daca in UE vom avea o rRomanika mai dolofana sau doua…noi d’acum’ si ei,,cu limba moldoveneasca”?

neacsum 23-05-2014 - 23:17

Si astea sunt numai problemele asa in linii mari. Trebuie schimbata Constitutia, trebuie schimbata administratia, organizarea administrativa, trebuie securizate granitele Moldovei in condițiile in care nici ale noastre nu sunt securizate,trebuie noi aalegeri parlamentare si prezidentiale, trebuie reorganizata armata, toate ministerele, bugetul, trebuie acceptate alte partide, schimat legea partidelor si a referendumului, schimbate listele de alegatori in conditiile in care noi nu stim nici cati avem noi acuma, si multe multe altele. Nimeni dar absolut nimeni nu e pregatiit pentru asa ceva, dar se ahita setagul asa ca sa ii intarate pe rusi si apoi sa se strige ce ne facem, ne ataca rusii, vor sa anexeze Moldova sau Transnistria. Dar noi ce facem discutand despre anexarea Moldovei? Din nou umblam cu curul gol pelanga bariera facand jocul altora care vin la Bucuresti sa manance inghetata.

UnUL 24-05-2014 - 07:21

Da, domnule Neacșu, nu e un lucru simplu. dar dacă basarabenii vor spune da (aici are dreptate Salaud, moldovenii sunt cei care au dreptul să ceară asta, nu noi), noi trebuie să avem deja un pachet de soluții gata pregătit, nu să ne gândim atunci cum să facem și pe unde scoatem cămașa.

Antibasistul 24-05-2014 - 08:52

Iarăsi vorbești neîntrebat, needucatule băsist, rusine!!!

UnUL 24-05-2014 - 08:55

„vorbești neîntrebat” – copy-paste nr. 237

neacsum 24-05-2014 - 10:26

Categoric, deci inainte de a deschide Gura, Romania trebuie sa aiba solutiile. La toate intrebarile si un plan. Toate astea nu se fac batand din palme si cer bani .Deocamdata nu se poate discuta decat pur teorectic, sau se poate concepe un plan cu bataie lunga.Daca incepem acuma ceva fara a avea nici un raspuns, nu vom face altceva decat sa aratam cat de neputinciosi suntem si atunci efectul va fi invers. De aia spun ca cel putin teoretic, Ponta are dreptate aici, deocamdata vorbim discutii.

UnUL 24-05-2014 - 14:57

Da, aici ai dreptate, domnule Neacșu, dar nimeni, nici cel mai înfocați unioniști, nu au propus o UNIRE ACUM imediat.

Pribeagul 24-05-2014 - 16:10

@salut @neacsum

Curentul “clar majoritar de opinie “pro”” trebuie initiat. Piraiele care vor da suvoiul exista.

Nu se pune problema de a ne impiedica in actiuni birocratice.

Unirea din 27 martie 1918 a avut loc in conditii mult, mult mai grele. Stim cu totii ca 2/3 din tara era ocupata de dusman, iar guvernul roman, impreuna cu suveranul, erau la Iasi, in refugiu. Se negocia cu dusmanul o pace, grea.

Cu toate acestea Unirea a avut loc. Si a avut loc datorita actiunii unor oameni, a unor romani, a unor patrioti deveniti intre timp martiri ai neamului.

“La 14 ianuarie 1918, Daniel Ciugureanu a fost ales presedinte al Consiliului de Ministrii al Republicii Moldovenesti… Rolul lui Ciugureanu in unirea Basarabiei cu tara mama este comparabil cu al lui Iuliu Maniu in unirea Transilvaniei cu Romania. Pentru acest lucru, rusii l-au condamnat la moarte…a fost arestat de securitatea comunista la miezul noptii dintre 5 si 6 mai 1950 de la locuinta sa din Bucuresti si transportat intr-o duba la inchisoarea din Sighetu Marmatiei. La momentul arestarii se afla in perfecta stare a sanatatii, era un om robust si calit de viata, nu-i era frica nici de arestare, findca o prevedea. Cu toate acestea, dupa citeva ore de drum spre Sighet, pe cind au ajuns la Turda, era mort.”

Pantelimon Halipa: “… preşedinte al Sfatului Ţării….în 5/6 mai 1950 a fost arestat şi deţinut la Sighet până în 1952, când a fost predat URSS, unde a fost “judecat” de un tribunal ucrainean şi condamnat la 25 de ani muncă silnică în Siberia. În anii de lagăr a elaborat şi transmis numeroase memorii către toţi factorii responsabili ai politicii mondiale. În anul 1955 a fost predat guvernului român, fiind închis până în 1957.”

“Emanoil Catelli, născut 1883, Zgârdești, județul Bălți. Școala militară din Odessa, la 1917 căpitan în armata rusă. Tot la 1917, președinte al Comitetului Național Moldovenesc din Odessa. Membru în delegația basarabeană de la Conferința de Pace de la Paris. În perioada interbelică a fost prefect de Bălți și apoi senator, după care s-a retras în zona natală Împroprietărit cu 50 ha de pământ, datorită faptului că a făcut parte din Sfatul Țării. La 28 iunie 1940 nu a vrut să plece dincolo de Prut, cu toate rugămințile prietenilor. Spunea că „mișcarea noastră națională trebuie să aibă și martiri“. Doamne, dar câți martiri a avut! Arestat de N.K.V.D. la 5 iulie 1940, ucis în Gulag, la Sverdlosk, 18.02.1943.”

“Ion Pelivan, născut la 1876, Răzeni, județul Chișinău. Facultatea de drept a universității din Dorpat (1903). Arestat și condamnat de autoritățile ruse la un an de închisoare și cinci ani de deportare în nordul Rusiei, dincolo de Cercul polar, la Viatka și Arhanghelsk. În colaborare cu Constntin Stere, Emilian Gavriliță și alții fondează primul ziar de limba română Basarabia (1906 – 1907), în timpul revoluției ruse de atunci. Participă la fondarea Partidului Național Moldovenesc în 1917. A fost propus la președenția Sfatului Țării, dar i-a cedat locul lui Ion Inculeț, mai agreat de minoritățile din Basarabia. A votat unirea și a fost membru al delegației basarabene la Conferința de Pace de la Paris, unde a publicat ziarul Viața Basarabiei în limba franceză, precum și o serie de broșuri pentru popu_larizarea cauzei basarabene. Participant la Conferința de la Geneva (1922), ministru de justiție (1919 – 1920), deputat în mai multe legislaturi. Arestat de comuniștii români și închis la Sighet alături de generația unirii, ca și Iuliu Maniu sau Gheorghe Brătianu. A murit la 25.01.1954.”
Etc, etc, etc…

“De-aşa vremi se-nvredniciră cronicarii şi rapsozii;
Veacul nostru ni-l umplură saltimbancii şi irozii…”

Glorie nepieritoare eroilor romani!

ValVerde 24-05-2014 - 16:42

Glorie nepieritoare eroilor romani !

===

…ca ei scuipa bine…!!

Pribeagul 24-05-2014 - 17:04

Eroii fac neamuri.

Hai ca ti-ai gasit si tu momentul tau sa scuipi!

ValVerde 24-05-2014 - 17:06

Oh, da…neamuri vitejesti ca noi…cei mai tari scuipareti…ca ne stie o lume intreaga.

Paul din Ohio 24-05-2014 - 04:07

Parerea mea este ca unirea cu o populatie DEZNATIONALIZATA, majoritar RUSOFONA (nu conteaza cati se declara „moldoveni”) ar fi dezastruoasa pentru Romania. Milioane de nostalgici rusofoni ar constitui o Coloana a V-a ruso-KGBista care adaugata la cea existenta deja, ar impiedica avansarea Romaniei pentru multi ani de acum inainte.

Pribeagul 24-05-2014 - 16:17

Coloanele trebuie eadicate de catre patrioti. A nu se intelege patrihoti.

Acum Romania este intr-o perioada care deschide posibilitati multiple de modernizare, de prosperitate, de asigurare a unei vieti normale poporului ei.

Prerioada trebuie fructificata de conducatorii nostri, ca este… trecatoare.

Paul din Ohio 24-05-2014 - 19:34

Pribeagule si cum vezi tu „fructificarea” de care vorbesti? Sa intram acolo cu tancurile?

UnUL 24-05-2014 - 07:24

Oricum este clar că dacă, prin absurd, dl. Băsescu ar spune că e contra unirii, Pontănacul ar deveni în secunda următoare cel mai înfocat unionist.

neacsum 24-05-2014 - 10:32

Mai este un aspect de discutat. Titlul este fortat, probabil dintr-un interesc politic sau pur gazetaresc. Ponta de fapt nu spune ca e impotriva unirii, ci doar ca asta nu se face batand din palme si are dreptate, asa ca nu are rost sa discutam ideea insinuata de titlu. Nu sunt fan Ponta dar aici are dreptate.

Tache 24-05-2014 - 13:37

„America îşi urmăreşte interesele ca noi toţi”
Lukaşenko: Cât sunt eu preşedinte, Belarusul nu va fi Ucraina

Lukaşenko: Cât sunt eu preşedinte, Belarusul nu va fi Ucraina

În cadrul unui interviu moderat de către jurnalista rusă Xenia Sobchak la postul de televiziune TV Rain, președintele belarus, Alexandr Lukașenko, a vorbit despre situația din Ucraina și a explicat de ce în Belarus nu poate avea loc un scenariu similar, notează UNIMEDIA.

Lukașenko a vorbit despre președintele Federației Ruse ca despre un colecționar de pământuri. În acest sens, președintele belarus îl sfătuie pe Putin să se clarifice cu pământurile pe care Rusia le are deja.

„Aceste pământuri pe care le are trebuie prelucrate, să fie semănat grâul pentru pâine, să fie curățate… Dar a unifica, a lipi pământurile, acest lucru trebuie să fie tratat cu prudență”, a precizat Lukașenko.

De asemenea, politicianul a fost întrebat dacă îi este frică de un eventual scenariu în țara sa. „În primul rând, Belarus nu este Ucraina. În al doilea rând, în Belarus, nu sunt procese atât de profunde cum sunt în Ucraina. Nu trebuie să arătăm cu degetul spre America, ea nu este vinovată. Este clar că ei acolo își urmăresc propriile interese. Ca și noi toți, Rusia își urmărește interesele sale. Cauza sunt problemele interne, la fel ca și în Orientul Mijlociu. Dacă nu existau problemele interne acolo, atunci nici americanii nu erau. Dacă nu erau motive interne în Crimeea, nici omuleții verzi nu erau prezenți acolo. În schimb noi, Belarus, nu avem astfel de ipoteze. Atât timp cât eu sunt președinte, aceast scenariu nu va avea loc”, a precizat Lukașenko.

Potrivit sursei, între Belarus și Rusia este vorba de o altfel de relație. „Avem relații excelente cu Federația Rusă, dar desigur că există unele divergențe, certuri și neînțelegeri. Știți că președintele rus nu poate să se certe cu președintele american, cel polonez sau ceh. Știți de ce ? Pentru că sunt străini! Noi deseori ne certăm, pentru că noi suntem persoane apropiate. Putem să ne contrazicem cu Putin și să ne spunem orice față în față”, a subliniat Lukașenko.

Președintele belarus a calificat referendumurile din Estul Ucrainei ca fiind „nesemnificative”. De asemenea, acesta a precizat că referendumul trebuie să fie organizat în baza constituției. „Guvernarea de la Kiev trebuie să aibă autoritate și nu trebuie să repete greșelile lui Ianukovici”, a mai adăugat sursa.

Politicianul a precizat că Putin nu are ce căuta în Ucraina. „El nu a fost chemat, nimeni nu-l așteaptă acolo”, a mai adăugat sursa.

UnUL 24-05-2014 - 14:59

Normal: cât va fi el președinte (adică până la moarte) Belarusul va fi o dictatură.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult

BREAKING NEWS