Acasa InternationalExterne Cum motiveazǎ Rusia acțiunile din Ucraina

Cum motiveazǎ Rusia acțiunile din Ucraina

scris de Laurentiu Banches
321 Afisari

Ministrul rus de Externe, Serghei Riabkov, a afirmat cǎ acţiunile Rusiei în Ucraina nu doar respectă dreptul internaţional, ci şi au rolul de a apăra principiile acestuia.

Cum motiveazǎ ministrul de externe rus Serghei Riabkov acțiunile din Ucraina (foto:eoficial.ro)

„Tot ce s-a întâmplat în Crimeea şi Sevastopol, toate acţiunile şi argumentele asupra cărora insistăm în cazul Ucrainei nu doar se încadrează în prevederile dreptului internaţional. Prin acţiunile noastre, practic, luptăm pentru respectarea şi apărarea principiilor dreptului internaţional”, a subliniat Riabkov, într-un interviu acordat ziarului rus Kommersant, publicat vineri și remis de mediafax. „Mulţi dintre oficialii de la Capitoliu nu au nicio intenţie de a înţelege argumentele noastre. Suntem acuzaţi de încălcarea dreptului internaţional şi de multe alte păcate”, a adăugat diplomatul rus.

Întrebat de ce Moscova şi Washingtonul nu au reuşit după Războiul Rece să stabilească relaţii rezistente la crize, el a răspuns: „Există o singură cauză: politica Washingtonului”. „Anume Washingtonul nu vrea să perceapă realitatea aşa cum este ea”, a subliniat Riabkov, adăugând că „totul depinde de Statele Unite, ci nu de Rusia„. „Statele Unite consideră că anume ele au câştigat Războiul Rece, iar Rusia a fost înfrântă. În opinia americanilor, Moscova trebuie să se supună şi să se comporte în afacerile exerne ca un partener secundar. De fapt, ei neagă posibilitatea că noi am putea avea propriile interese naţionale”, a declarat diplomatul.

Acesta a mai afrimat că relaţiile ruso-americane ar fi „explodat” în orice caz, chiar dacă nu ar fi existat tensiunile legate de Crimeea. Riabkov a apreciat, de asemenea, că Statele Unite au transformat instrumentul sancţiunilor într-un nou tip de „armă ofensivă”, dar Rusia nu se va implica într-o astfel de „cursă a înarmării”, deşi îşi păstrează dreptul de a căuta căi de apărare. „Avem impresia că autorităţile de la Washington consideră că uneori este mai simplu şi mai puţin costisitor să aplice sancţiuni, decât să realizeze o proiecţie tradiţională a forţei militare asupra cuiva. Astfel, cred că, de fapt, avem de-a face cu un nou tip de armă ofensivă”, a afirmat el, menţionând că „toate aceste măsuri au un scop geopolitic: de a reţine sau de a îndepărta ţările care nu satisfac interesele Statelor Unite„.

Uniunea Europeană şi Statele Unite aplică de patru luni o serie de sancţiuni vizând oficiali ruşi, precum şi ucraineni proruşi. Reprezentanţii statelor membre UE au decis, marţi, pregătirea unor noi sancţiuni împotriva Rusiei, în absenţa detensionării crizei ucrainene, însă au amânat pentru luni o eventuală decizie de a le aplica, au declarat surse europene….

24 comentarii

BULA 04-07-2014 - 09:57

Asa este, americanii si-au luat-o in cap si nu respecta drepturile celorlalti locuitori ai planetei. Sa va rugati la Dumnezeu ca lumea sa ramana multipolara, ca daca am ajunge toti sub cizma americanilor, ne-ar astepta abuzuri ingrozitoare (gazari, eutanasieri cu arme chimice si biologice, robie, tortura, crime, etc). Intotdeauna cel care are puterea absoluta si nu se teme de represalii, abuzeaza de ea. Americanii nu sunt mai rai decat altii, dar au ajuns sa-si inchipuie ca sunt buricul Pamantului. Asiaticii ar fi mult mai tembeli, daca ar ajunge „unica superputere”. Lumea trebuie sa ramana multipolara, chiar daca vom trai cu teama razboiului nuclear.

pathfinder 04-07-2014 - 10:36

DA! DA!
Totul e pe invers!
Rusii ocupa Crimeea si „americanii si-au luat-o in cap”…
Bravo cucuruz infipt!
Da-i bice!

P.S. Cu termonucleara’ cum stam?

UnUL 04-07-2014 - 10:53

Vine și termonucleara imediat, că e una din ideile fixe ale lui Bulișor.

BULA 04-07-2014 - 11:00

Faci pe desteptul, dar daca dau rusii cu o termonucleara la Cluj, te-ai kakat la semnal.

pathfinder 04-07-2014 - 11:14

Da’ de una la Craiova ce spui?

BULA 04-07-2014 - 11:22

Pe noi „ne apara” scutul de la Deveselu, ca e aproape.

pathfinder 04-07-2014 - 11:25

🙂
Deci va apara americanii aia rai…

BULA 04-07-2014 - 12:43

Deveselu la fi bombardat nuclear in primele minute ale razboiului cu rusii, asa ca nu ne apara de nimic. Eu o sa na ascund in boxa de la subsolul blocului. O sa-mi duc acolo o damigeana cu vin si niste cutii cu pate de ficat de porc. Macar sa traiesc pana va ard rusii pe voi, sa va aprind o lumanare.

pathfinder 04-07-2014 - 13:17

🙂

UnUL 04-07-2014 - 15:26

Poate cu o pocnitoare. Că rușii o iau peste bot de la NATO la cea mai mică tentativă de a ataca vreo țară NATO – inclusiv România.

BULA 04-07-2014 - 10:59

Rusii au luat Crimeea pentru ca a fost a lor si era pe punctul de a fi luata de americani, cu toata Ucraina. America a dat navala in fostele „judete” sovietice si Rusia incearca sa-i tina frau.

pathfinder 04-07-2014 - 11:13

Da maa, sa stii ca asa-i!
De fapt americanii au rupt Basarabia, Bucovina de Nord si Herta din Romania, Galitia de la Polonia si au ocupat in mod samavolnic toata Europa de Est!

Bai oltene, uita-te cum arata tarile „ocupate” de americani dupa razboi (adicatelea vestul Europei) si uita-te cum arata Estul.
Dupa aia da-te cu capu’ de perete…

BULA 04-07-2014 - 11:21

Tarile din Vest erau oricum dezvoltate (foste puteri coloniale), nu le-au ridicat americanii. Dar ma uit la coloniile SUA din America Latina, numai dictaturi sangeroare, droguri, foamete. Acolo vor sa ne aduca si pe noi, cei din „Noua Europa”.

pathfinder 04-07-2014 - 11:27

Mey Bulisor,
Stii cam pe ce loc era Romania la nivel de trai inainte de a veni eliberarea ruseasca?
Hai, da-ti cu parerea putin.
Sa ne distram impreuna…

urbos 04-07-2014 - 11:27

Americanasii au distrus destule tari in istoria recenta, asa ca ciocu mic ma rujatule, crezi ca te remerca cineva cu limbile astea?

pathfinder 04-07-2014 - 11:32

Da un exemplu de tara normala „distrusa” de americani.

urbos 04-07-2014 - 11:36

Asta e gaselnita ta, ai bagat-o p-asta cu „tara normala”? Cu d-astea te prezinti ma rapandula penibila?
Stabilesti tu mai scursura pamantului cine-i normal si cine nu? Crimele sint crime, furtul e furt.

pathfinder 04-07-2014 - 11:40

Raspuns corect!
Nu mai asteptam asa ceva de la tine…
BRAVOS! (pe bune…)

Revin:
„Da un exemplu de tara “distrusa” de americani.”

Si eu am sa-ti dau alte exemple in contrabalanta.
De acord?

urbos 04-07-2014 - 12:05

N-ai ce exemple sa dai in „contrabalanta”, asa cum nu conteaza ca minerii plantau flori dupa ce au spart capetele oamenilor cu aceleasi tarnacoape.
Dar chiar si asa, important e ca SUA de astazi nu mai sint SUA de pe vremea cand lupta cu comunistii. Acum reprezinta, alaturi de altii, dusmanul democratiei si libertatii in lume.

pathfinder 04-07-2014 - 13:12

Da, da, daaaa
Dai inapoi.
Nasol!
Chiar nimic nu esti in stare sa sustii?

Romeo2110 04-07-2014 - 11:21

Mai Bula, din 1992 LUMEA NU MAI ESTE MULTIPOLARA.
Este un imperiu evreiesc mondial. Nu toti rusii au inteles, dar dupa al 3 lea razboi mondial ce se va solda cu sute de milioane de victime, vom avea un guvern sionist mondial.

SI ATUNCI O SA VEZI CINE LA SUSTINUT PE BASESCU SI CUM A INTELES BINELE OMENIRII !

urbos 04-07-2014 - 11:23

Ala nu-i imperiu evreiesc e un fel de cancer evreiesc si nu e chiar mondial ca nu impute decat SUA si Europa.

pathfinder 04-07-2014 - 11:26

Mey, tu ai fost in viata-vietii tale in US?
Spune cinstit incurcatule…
Dupa aia poti sa-ti dai cu parerea!
Da?

urbos 04-07-2014 - 11:25

Iar tu dupa ce te iei, dupa profetiile acelorasi ji dani? O s-o ia in gura cu tot neamu lor de scursuri. Nici Satan al lor nu-i mai scapa.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult