Acasa InternationalExterne Intraţi pe Twitter cu liderii lumii! Vezi adresele!

Intraţi pe Twitter cu liderii lumii! Vezi adresele!

scris de Matei Iliescu
1 afisari

Preşedinţi, prim-miniştri şi şeici sunt foarte activi pe Twitter sau Facebook, încercând să câştige simpatia tinerei generaţii.

Adresele de Twitter ale celor care conduc lumeaMai ales după ce reţelele de socializare s-au dovedit extrem de eficiente în mobilizarea protestelor din Tunisia şi Egipt, s-a înteţit ceea ce a început să se numească twitterplomacy, sau diplomaţia pe Twitter.

Twitter a verificat conturile la peste 40 de lideri mondiali, inclusiv Fidel Castro, care a ajuns la al 100.000-lea “follower” pe pagina sa de Twitter în martie. Ocazie cu care s-a folosit de site pentru a critica din Statele Unite.

În semn de plecăciune pentru Twitter, care a împlinit cinci ani pe 21 martie, iată câteva adrese la care puteţi intra în contact cu liderii lumii:

Kim Jong-Il, lider Coreea de Nord

–         Tag: @uriminzok (“naţiunea noastră”)

–         followers: 11.400

–         pe Twitter din 15 iulie 2010

–         Tweet: “Revoluţia produce marele cutremur” (7 martie, cu patru zile înainte de megaseismul din Japonia.)

Mohammed bin Rashid Al-Maktoum, premier Emiratele Arabe

–         Tag: @HHShkMohd

–         followers: 378.000

–         pe Twitter din 2 iunie 2009

–         Tweet: “Aş vrea să împărtăşesc cu voi această imagine uluitoare din Dubai, care stabileşte un nou record pentru cea mai mare fotografie din lume” (12 mai 2010)

Barack Obama, preşedinte SUA

–         Tag: @ BarackObama

–         followers: 7 milioane

–         pe Twitter din 5 mai 2007

–         Tweet: “Condoleanţe oamenilor din Japonia, mai ales celor care i-au pierdut pe cei dragi în cutremur&tsunami. SUA sunt gata să ajute” (11 martie)

Hugo Chavez, preşedinte Venezuela

–         Tag: @chavezcandanga

–         followers: 1,3 milioane

–         pe Twitter din 1 aprilie 2010

–         Tweet: “Hei, ce mai faceţi? Am apărut aşa cum am promis: la miezul nopţii. Plec spre Brazilia. Şi sunt foarte bucuros să lucrez pentru Venezuela. Vom învinge!” (27 aprilie)

Paul Kagame, preşedinte Rwanda

–         Tag:@PaulKagame

–         followers: 7.200

–         pe Twitter din 4 mai 2009

–         Tweet: “După părerea mea, Rw sau Africa ar trebui să fie cele mai bune locuri din lume… Din păcate, am rămas de căruţă” (13 martie)

Dmitri Medvedev, preşedinte Rusia

–         Tag: @MedvedevRussia

–         followers: 215.000

–         pe Twitter din 9 iunie 2010

–         Tweet: “Pentru toate femeile, vă urăm o Zi Internaţională a Femeii fericită. Bucuraţi-vă de căldura primăverii şi de spiritele înalte!” (8 martie)

Fidel Castro, fost lider al Cubei

–         Tag: @ReflexionFidel

–         followers: 106.000

–         pe Twitter din 1 noiembrie 2009

–         Tweet: “Un război este cel mai inoportun lucru care se poate întâmpla în aceste momente” (21 martie)

Elena Udrea (Traian Băsescu nu mai e activ pe Twitter din 21 februarie 2010)

–         Tag: @EUdrea

–         followers: 900

–         pe Twitter din 19 octombrie 2009

–         Tweet: “Am terminat şedinţa de guvern, merg spre casă” (21 martie)

1 comentariu

codul penal 22-03-2011 - 17:59

Drumurile lui Dracula duc la MApN
Tupeu extrem: Firma S.M.Art a cerut inca 600.000 de euro ca sa refaca clipurile de promovare turistica a Romaniei Firma S.

M.Art Advertising Grup, realizatoarea celebrelor cinci clipuri de promovare turistica a Romåniei ce nu au putut fi difuzate din cauza calitatii submediocre, a cerut inca 600.000 de euro pentru refacerea filmuletelor. Aceasta, in conditiile in care incasase pe 27 decembrie 2006 suma de 1,5 milioane de euro de la Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) pentru cele cinci clipuri, fiecare cu o durata de 30 de secunde. Surse din minister ne-au dezvaluit ca firma S.M.Art este abonata la contracte cu statul si ca a mai incasat, anul trecut, de la ANT, circa 880.000 de euro pentru alte prestari de servicii

Chiar daca nu exista inca o rezolutie oficiala de frauda in acest caz, Lucia Morariu, secretar de stat in Ministerul Turismului, sustine ca toti cei implicati au partea lor de vina. „In opinia mea, 90% din vina o poarta Cristina Motorga, fosta sefa a Departamentului de promovare din ANT, cea care a solicitat, in septembrie 2006, suma de 1,5 milioane de euro pentru clipuri. Restul de 10% ii revine presedintelui interimar al fostei ANT, Livia Sima, pentru ca a acceptat nota facuta de Cristina Motorgaa��, a spus Morariu. Ea a precizat ca luni Corpul de Control al premierului va incepe o ancheta in acest caz

Unul dintre actionarii S.M.ART Advertising, Dumitru Samson, este ginerele generalului Corneliu Dobritoiu, secretar de stat in MApN. Sotia acestuia din urma, Viorica Dobritoiu, este o prospera femeie de afaceri ale carei firme a derulat contracte cu Ministerul Transporturilor. Mai mult, aceasta este asociata in firma de consultanta Smartree Holding SRL, cu Bogdan Ovidiu Maftei, unul dintre fiii sefului Statului Major General al Fortelor Aeriene, generalul Laurentiu Maftei. Firma are sediul la aceeasi adresa cu S.M.ART Adverising, abonata la contracte grase cu ANT
Afacerile finantate din banii fostei Autoritati Nationale pentru Turism (ANT) s-au dovedit a fi extrem de profitabile pentru S.M. Art Advertising Grup, realizatoarea celor cinci clipuri de promovare turistica a Romåniei peste hotare. Pe långa cele 1,5 milioane de euro deja incasate pentru o marfa niciodata difuzata, din cauza calitatii submediocre, firma a mai incasat anul trecut circa 880.000 de euro, tot din banii statului. Culmea tupeului, S.M. Art a mai solicitat inca 600.000 euro de la actuala conducere a Ministerului pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) pentru refacerea celor cinci filmulete pentru care a incasat „primaa�� de 1,5 milioane de euro de la ANT, de Craciun. „Asa mi-au atras atentia si am descoperit frauda din fosta ANT. Påna la sfårsitul controlului, firma S.M.Art Advertising Grup nu mai are voie sa participe la nici o licitatiea��, a declarat pentru „Gardianul” Lucia Morariu, secretar de stat in cadrul Ministerului pentru Turism.

Noii sefi care se ocupa de soarta turismului romanesc vor sa recupereze total prejudiciul creat statului de firma S.M. Art Advertising Grup. „Daca ancheta Corpului de Control al premierului va decide, ministerul va da in judecata societatea. E o chestiune de timp, pentru ca luni se va declansa controlul in institutie, iar rezultatele le asteptam intr-o saptamana. Eu, in locul conducerii din acea perioada, muream de gat cu cei de la S.M. Art Advertising pentru a recupera baniia��, spune Lucia Morariu. Chiar daca nu exista inca o rezolutie in cazul de frauda de la nivelul fostei ANT, oficialul crede ca toti cei implicati au partea lor de vina. „In opinia mea, 90% din vina o poarta Cristina Motorga, fosta sefa a departamentului de promovare, cea care a solicitat, in septembrie 2006, suma de 1,5 milioane de euro pentru clipuri. Restul de 10% ii revine presedintelui interimar al fostei ANT, Livia Sima, pentru ca a acceptat nota facuta de Cristina Motorga. Avand in vedere ca banii destinati promovarii turistice a Romaniei provin si din impozitele platite de agentiile de turism, iar eu provin din mediul privat, ma gandesc la banii statului ca la banii meia��, sustine Morariu.

S.M. Art, abonata inteligent la banii ANT
„Tunula�� dat de S.M. Art Advertising prin contractul de promovare a Romaniei peste hotare avea toate sansele sa se repete daca nu se schimba guvernul. In 27 decembrie 2006, comisia de specialisti ai ANT si-a dat OK-ul pe clipurile livrate, fara macar sa le vizioneze. In aceeasi zi au intrat in conturile firmei si cele 1,5 milioane de euro. Insa, a doua zi, pe 28 decembrie, sefa departamentului de promovare din cadrul ANT, Cristina Motorga, a trimis o adresa catre S.M. Art, prin care ii instiinta ca marfa livrata nu corespunde „calitativa��, povesteste Lucia Morariu. In replica, firma si-a crescut pretentiile. „Pe 1 februarie 2007, S.M.Art a trimis un fax catre ANT prin care mai cerea inca 40% din suma de 1,5 milioane de euro, pentru a reface filmuletele. Cum nimeni nu i-a mai dat nimic, firma
si-a reinnoit solicitarea pe 28 mai. Din pacate pentru ei, asa am decoperit toata „afacerea”a��, spune secretarul de stat. La un calcul simplu reiese ca firma mai avea nevoie de inca 600.000 euro de la stat pentru a „reparaa�� cele cinci clipuri. S.M. Art reusise sa mai obtina si alte finantari „grasea�� din banii ANT, pentru diverse prestari de servicii. „Firma a mai castigat anul trecut un contract de difuzare, in valoare de aproximativ 880.000 euroa��, explica Morariu. Acestea sunt doar sumele mari, pentru ca, potrivit oficialilor, mai exista si altele mai mici. Fostul presedinte al ANT, Livia Sima, pomeneste de un contract de 65.000 euro, pentru creatie, atribuit aceleiasi firme.

Filmuletele de milioane de euro, tinute in seif
In asteptarea Corpului de Control al Guvernului, Lucia Morariu tine in seif cele cinci filmulete a cate 30 de secunde, fabricate de S.M.Art Advertising. Cele cinci spoturi TV promoveaza turismul cultural, rural, balneo si de agrement al Romaniei. Filmuletul pentru promovarea turismului rural se petrece iarna si il are ca personaj principal pe Dracula.
Spotul incepe cu patru turisti aflati intr-un sat din Maramures, in fata unei porti traditionale, pe care este scris „Romani”. Turistii intra in curtea casei, unde dau nas in nas cua�� Dracula. Celebrul personaj pocneste din degete si face o magie. In celelalte 20 de secunde din spotul TV se deruleaza mai multe imagini cu calusari, dealuri cu capite de fan, un cioban care sta sprijinit in bata si cruci din cimitirul de la Sapanta. In finalul filmuletului reapare Dracula, care rosteste usor senzual „Do you want more?a��
In cadrul final apar apoteotic o oaie si un miel.

(Simona Simionescu,Stefan Etves)

Familiile generalilor din MApN, abonate la contracte cu Ministerul Transporturilor

In afacerea videoclipurilor publicitare platite cu bani grei de catre ANT firmei S.M.ART Advertising e implicata o increngatura de odrasle ale unor generali de armata, cu functii foarte importante in Ministerul Apararii Nationale (MAPN). Astfel, „Gardianula�� a descoperit ca sotul Ralucai Samson, actionarul majoritar al S.M.ART Advertising, este fiul vitreg al generalului Corneliu Dobritoiu, secretar de stat in MAPN, iar unul dintre partenerii de afaceri ai sotiei generalului este, potrivit unor surse din MApN, fiul adjunctului sefului Statului Major al Fortelor Aeriene, general Laurentiu Maftei.

Coincidenta sau nu, Dumitru Samson, sotul Ralucai Samson, actionar cu 40% in societatea S.M.ART Advertising Group SRL, este fiul vitreg al generalului Corneliu Dobritoiu, secretar de stat in cadrul MAPN. Dobritoiu este sef al Departamentului pentru Politica de Aparare si Planificare din MApN. Este recasatorit cu Viorica Dobritoiu, fosta Samson, aceasta din urma avand un baiat din prima casatorie, nimeni altul decat Dumitru Samson.
Sotia lui Dumitru si, implicit, nora Vioricai si lui Corneliu Dobritoiu este Raluca Meda Cristina Samson, actionarul majoritar si administratorul SC S.M.ART Advertising Group SRL, cu 60% din beneficii si pierderi. Asa stand lucrurile, se dezvaluie o adevarata increngatura de firme si de interese care sta in spatele familiei generalului MApN Corneliu Dobritoiu, filiera pe care, se pare, S.M.ART Advertising, alaturi de alte societati ale familiei, au contracte grase cu statul roman.

Viorica Dobritoiu are domiciliul, potrivit informatiilor nostre, la aceeasi adresa cu fiul ei, Dumitru Samson, si cu nora, Raluca Samson, undeva pe strada Traian din sectorul 3 al Capitalei.

Viorica Dobritoiu este un prosper om de afaceri, fiind managerul general al companiei TMS Romania SRL, ramura romaneasca a companiei belgiene Trading Maintenance Services Overseas, care se ocupa cu furnizarea de piese de schimb pentru toate tipurile de masini si utilaje de import destinate constructiilor civile si industriale. TMS Romania are sediul in Hotel Marriot, gard in gard cu MAPN, unde lucreaza sotul Vioricai Dobritoiu.

Afaceri grase cu Ministerul Transporturilor
Surse din Ministerul Transporturilor (MT) au confirmat faptul ca firma manageriata de sotia generalului Dobritoiu are sau a avut in derulare mai multe contracte cu MT. Spre exemplu, la sfarsitul anului trecut, compania TMS Romania SRL a participat la o selectie de oferte financiare organizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale – Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj, in vederea obtinerii unui contract de achizitie publica pentru intretinerea si reparatii auto – utilaje si echipamente din dotarea acestei directii.

Potrivit Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), Viorica Dobritoiu detine actiuni la societatile Coffe House SRL Bucuresti (restaurant-cafenea), TMS Consulting Grup SRL si la SC Smartree Holding SRL.

Alt fiu de general, aceeasi afacere
Societatea Smartree Holding SRL se ocupa cu activitati de consultanta pentru afaceri si management si are sediul la aceeasi adresa cu firma de publicitate a fiului si norei Vioricai Dobritoiu, S.M.ART Advertising Grup SRL, in Calea Victoriei la numarul 155 din Capitala. Potrivit ONRC, Smartree Holding SRL s-a infiintat in decembrie 2004, iar printre actionari ii regasim pe Viorica Dobritoiu cu 50% din actiuni, pe Bogdan Ovidiu Maftei cu 33,34% din actiuni si pe Lizica Ioanovici cu 16,66 % din actiuni.

Surse din MApN au dezvaluit ca Bogdan Ovidiu Maftei, in varsta de 31 de ani, este nimeni altul decat unul din fiii generalului Laurentiu Maftei, fost adjunct al Statului Major General, Eugen Badalan, implicat in scandalul „hranei pentru soldatia��, din 2005, cand in urma unui raport semnat de generalul Maftei, ministrul de atunci, Teodor Atanasiu, a aprobat incredintarea directa a contractului de furnizare, in valoare de peste 15 miliarde de lei vechi, catre o firma din Braila a�� SC Titan Edilitara SRL. In prezent, generalul Laurentiu Maftei ocupa functia de loctiitor al sefului Statului Major General al Fortelor Aeriene Romane. Fiul sau, Bogdan, mai detine actiuni in firmele „Maftei&Maftei Consultinga�� si „Maftei Laurentiu Lorexim AFa��.

Corneliu Dobritoiu, un miliardar dator-vandut
Potrivit ultimei declaratii de avere depuse de Corneliu Dobritoiu pe site-ul MApN, din data de 7 iulie 2006, sotia generalului detine un teren intravilan in suprafata de 4.600 mp, situat in localitatea ilfoveana Ganeasa, cumparat cu 2,4 miliarde de lei in anul 1999. Tot aici, Viorica Dobritoiu mai detine o casa de vacanta in suprafata de 354 mp, cumparata in 2004, imobil care se adauga averii familiei alaturi de apartamentul proprietate personala a generalului Corneliu Dobritoiu, situat in strada Traian, unde domiciliaza Raluca si Dumitru Samson. Generalul Dobritoiu a castigat, in 2005, din salarii, 480 milioane de lei vechi, in timp ce sotia, Viorica, a incasat numai din dividende de la TMS Romania suma de 1,5 miliarde lei vechi. Cu toate acestea, generalul Dobritoiu pare plin de datorii. Numai anul trecut, a trebuit sa restituie 60.000 euro catre o persoana fizica, iar catre MApN are de platit suma de 155.843 RON, scadenta in 2025. La aceste datorii se mai adauga alti 85.000 euro, respectiv 30.000 euro, scadenti in 2010, datorii pe care Dobritoiu le are catre doua persoane fizice. Potrivit aceleiasi declaratii de avere, Corneliu Dobritoiu detine un cont curent in valoare de 55.000 euro deschis in 2004 si doua pensii private in valoare de 39.000 RON, respectiv 25.300 RON.

In ceea ce-l priveste pe generalul Laurentu Maftei, acesta nu si-a depus declaratia de avere pe site-ul MApN.

Pentru accesare clip click aici

(Ion Alexandru ,Adrian Horincar)

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult