Podul Calafat-Vidin. Neînţelegeri între Bulgaria şi România | Ziua Veche
Acasa InternationalExterne Podul Calafat-Vidin. Neînţelegeri între Bulgaria şi România

Podul Calafat-Vidin. Neînţelegeri între Bulgaria şi România

scris de L.M.
1 afisari

Podul peste Dunăre Calafat-Vidin, unul dintre cele mai importante proiecte de transport comune Români-Bulgaria, naşte neînţelegeri între Sofia şi Bucureşti.

Podul Calafat-Vidin. Neînţelegeri între Bulgaria şi România

Podul Calafat-Vidin. Neînţelegeri între Bulgaria şi România (foto: news.data.bg)

„Sper ca într-o lună să ajungem la o înţelegere cu România privind compania comună de administrare a celui de-al doilea pod peste Dunăre„, a anunţat, săptămâna trecută, ministrul bulgar al transporturilor, Ivailo Moskovski, la Sofia. „Partea română este deja în procedura de punere de acord la nivel interinstituţional şi au rămas doar trei ministere să aprobe proiectul”, a explicat el. „Apoi va fi stabilită şi echipa lor de negocieri, care vor avea loc luna viitoare.Vor fi precizate toate detaliile tehnice privind activitatea companiei comune. Acum are loc o derogare, la Bruxelles, din cauza TVA-ului diferit în cele două state. În România, TVA-ul este de 24%, iar în Bulgaria este de 20%. Vom ajunge la o înţelegere cu România, formal şi în ceea ce priveşte structura viitoarei companii”, a mai spus Moscovski, potrivit agenţiei RADOR.

În opinia lui Ovidiu Silaghi, ministru al transporturilor şi infrastructurii în România, vecinii noştri de la sud vor dori ca viitoarea companie comună de administrare a celui de-al doilea pod peste Dunăre să fie publică. „Am dori ca până în luna noiembrie să rezolvăm această chestiune”, a spus acesta. „Scopul nostru este de a nu complica folosirea podului cu piedici birocratice.”Cât mai repede posibil, să facem tot ce se poate pentru a începe exploatarea podului”, a promis Silaghi.

Ministrul bulgar al transporturilor, Ivailo Moskovski, a mai anunţat că este o problemă de câteva zile până când cele două capete ale podului între Vidin şi Calafat vor fi legate. Potrivit afirmaţiilor sale, finalizarea în totalitate a podului depinde de temperaturile de afară. „Însă executantul, pobabil, va aplica şi alte tehnologii, care permit lucrul pe vreme răcoroasă, pentru că este interesat să termine podul, nu să ţină luni de zile o tehnică costisitoare pe pod„, a presupus acesta. „Obiectivul nostru este ca podul să fie finalizat până la sfârşitul anului”, a adăugat Moskovski.

Ministrul a amintit că deja sunt convenite încă două locuri unde există posiblitatea de a se construi poduri peste Dunăre între Bulgaria şi România – regiunile Oriahovo-Bechet şi Silistra – Călăraşi, precum şi recontruirea şi extinderea podului de la Giurgiu – Ruse. „Lucrările de construcţie vor începe când va fi asigurată finanţarea”, a explicat Moskovski. „Se negociază folosirea fondurilor europene pentru realizarea acestor proiecte, în urnmătoarea perioadă de program. Încă nu se ştie însă dacă vor fi prevăzute fonduri în unul din programele operaţionale pentru aceste poduri, însă ele sunt prezente în lista de proiecte”, a adăugat ministrul.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult