Comitetul Interstatal pentru Aviatie (MAK), cu sediul la Moscova, a transmis luni Poloniei o noua transa de documente privind investigarea circumstantelor prabusirii aeronavei Tu-154 la 10 aprilie langa Smolensk, catastrofa in care si-au pierdut viata presedintele Lech Kaczynski si inca 95 de rezidenti polonezi, informeaza Agerpres.
“La solicitarea partii poloneze, am predat toate documentele si materialele legate de operatiunile de reparatii ale Tu-154 la fabrica de avioane Aviakor din Rusia in 2009” – a indicat, intr-o conferinta de presa, vicepresedintele MAK, Oleg Ermolov.
In plus, partii poloneze i-au fost predate toate materialele referitoare la exercitiile de simulare, in incercarea de reconstituire a zborului Tu-154 din ziua fatidica de 10 aprilie, la care au participat experti rusi si polonezi, a mai spus acesta.
La 1 septembrie, un grup de experti civili si militari din Polonia a revenit la Moscova pentru continuarea anchetei in cazul accidentul aviatic din vestul Rusiei.
Saptamana trecuta, la aproape cinci luni de la prabusirea aeronavei Tu-154 langa Smolensk, ziarul rus Izvestia a dezvaluit un nou detaliu ce a iesit la iveala in cadrul anchetei separate desfasurate de Parchetul militar al Poloniei.
Astfel, dupa cum a informat la 3 septembrie ziarul, militarii polonezi au refuzat includerea in echipajul Tu-154 a unui navigator rus care cunostea bine particularitatile aeroportului militar Severnai, unde urma sa atertizeze aeronava oficiala poloneza.
In prezent, scrie ziarul rus, anchetatori ai Parchetului militar de la Varsovia incearca sa afle cine, concret, din Ministerul Apararii al Poloniei a dat ordinul ca in echipajul aeronavei prezidentiale sa nu fie inclus navigatorul rus. Nu se stie nici cine a propus includerea navigatorului rus in componenta echipajului.