Sfaturile lui Obama pentru egipteni | Ziua Veche
Acasa InternationalExterne Sfaturile lui Obama pentru egipteni

Sfaturile lui Obama pentru egipteni

scris de D.S.S.
1 afisari

Armata egipteană trebuie să asigure o tranziţie “credibilă în ochii poporului egiptean“, a apreciat vineri preşedintele Statelor Unite, Barack Obama, în cursul unei alocuţiuni pronunţate la câteva ore după demisia preşedintelui egiptean Hosni Mubarak, relatează AFP.
obama-egyptPoporul Egiptului a vorbit, vocea sa a fost ascultată, iar Egiptul nu va mai fi niciodată acelaşi“, a afirmat Obama.
Demisionând, preşedintele Mubarak a răspuns voinţei de schimbare a egiptenilor“, a adăugat preşedintele american, salutând reţinerea armatei.
“Egiptenii au spus clar că nimic nu va fi acceptabil cu excepţia unei democraţii veritabile”, a subliniat el, avertizând că “zile dificile” s-ar putea anunţa în ţară.
În ultimele săptămâni, ritmul istoriei s-a accelerat în mod alarmant, în timp ce egiptenii îşi reclamau drepturile universale“, a notat el.
Egiptenii au fost o sursă de inspiraţie pentru noi şi au realizat acest lucru dezminţind ideea că violenţa este cea mai bună modalitate de a ajunge la justiţie“, a continuat Obama.
Pentru Egipt, aceasta a fost forţa morală a non-violenţei, nu a terorismului, nu a crimelor fără sens, ci a non-violenţei, care a deturnat traiectoria istoriei încă o dată spre justiţie“, a apreciat el.
Preşedintele american a afirmat de asemenea că evenimentele din Egipt amintesc de “ecourile istoriei“, ca germanii care au dărâmat Zidul Berlinului, indonezienii care s-au revoltat împotriva preşedintelui Suharto şi lupta non-violentă pentru independenţa Indiei dusă de Mahatma Gandhi.


33 comentarii

Obamel 12-02-2011 - 12:52

“Egiptul nu va mai fi niciodată acelaşi“ îi va fi din ce în ce mai rău.

Mache 12-02-2011 - 16:57

Rezon!

Doamne iti multam ca, cornuta e suficient de tampa ca sa incerce sa-si lege numele de fiasco-ul din Egipt. Vor mai trebui probabil cateva luni bune, poate chiar mai mult de un an, ca dezastrul sa le devina evident tuturor. Si atunci vom fi ceva mai aproape de alegerile din 2012

Bumerang 12-02-2011 - 19:17

Vrei sa spui, la fel ca si cornuta al carei nume e legat de fiasco-ul din Afganistan si Irak? Om traii si om vedea…

Pana la urma se poate discuta despre politica Americanilor tot asa de controvers, ca si despre politica rusilor, a chinezilor, sau a francezilor.
Pe mine ma deranjeaza o singura chestie.
Daca te dai mare democrat (nu ma refer la partid, ci la notiunea de democratiei), asa cum o fac toi republicanii, atunci nu ai cum sa sutii un sistem dictatorial. Accept ca o faci din anumite motive, insa nu fi ipocrit si afirma altceva! Cu ce tupeu mai poate America sa dea lectii de democratie lumii, daca sustine un dictator?
Probabil ca visul “democratilor” republicani este sa-i declare pe democrati (cei cu carnet de partid) comunisti, sa-i bage intr-un lagar de reeducare, ca sa poata apoi cladi societatea capitaista multilateral dezvoltata. Ma intreb daca doresti asta!

Mache 12-02-2011 - 20:41

Cornuta e una singura. Pentru clarificari suplimentare contacteaza-o pe Seherezada care e topita dupa el si l-a proclamat pe bunul Barak inorog – adica un cal cu corn in frunte – adica o cornuta.

Apoi de ce fiasco in Afganistan si Irak?! De 10 ani muzulmanii se arunca in aer unii pe altii la ei acasa. Atata timp cat se omoara cu abnegatie intre ei in loc sa se ocupe de atentate peste ocean, operatiunile aliatilor in Irak si Afganistan sunt de succes.

Ca democrat sustin raul mai mic. In conditiile in care arabetii nu sunt capabili sa traiasca intr-un sistem democratic nici acum si nici peste 100 de ani, fireste ca e de preferat sa acorzi un oarecare credit si sprijin alora care nu sunt ostili lumii civilizate si resusesc sa pastreze la ei acasa o societate ceva mai putin brutala ca fundamentalismul islamic.

Istoria se repeta, iar aia care nu stiu isotie o musca din nou. Tiranii de azi ai lumii arabe, acuzati ca sunt butonati de imperialisti si sionisti au inceput prin anii ’50-’60 ai secolului trecut ca mari luptatori impotriva slugilor occidentale care erau atunci la conducerea tarilor lor. Revolutiile si gargara de atunci cu democratie si bla, bla bla, nu erau deosebite cu mai nimic de cele de azi

Povesteste-mi si mie (ca sa am de ce rade) cum vor reactiona democratii colectivsti ca tine cand fundamentalistii carora le faceti acum o reclama isterica vor incepe sa omoare cu pietre si sa zbiere ca trebuie sa porti turban, sa behai de 5 ori pe zi spre Mecca si sa-ti tai putza ca sa nu mai fie suparati pe tine 🙂 Ce zici, iti cumpar eu un brici sau il ai deja si esti pe faza? Ca doar pentru un mare democrat ca tine nu se face sa nu le faci pe plac democratilor din Orient 🙂

seherezada 12-02-2011 - 22:07

vai Mache…, cita clarviziune imbalsamata in gindire rafinata de biped superior.

Mache:…l-a proclamat pe bunul Barak inorog – adica un cal cu corn in frunte – adica o cornuta.

Legat de Egipt…,
deja toata lumea ( republicani, democrati) admite ca Inorogul a dat dovada de o subtila diplomatie (deci, nu e de mirare ca tu nu o intelegi).
S-a proclamat de partea schimbarilor democratice, impotriva violentei, cu perioada de tranzitie “orderly”, cu timp pentru implementarea schimbarilor constitutionale in vederea alegerilor libere …,
a creditat poporul egiptean pentru obtinerea unor mari realizari:
abolirea presedentiilor “pe viata”, abolirea “urmasilor la tron”.
Asta numesti tu, Mache “fiascO” ???
Sau numesti “fiascO” faptul ca armata egipteana nu a tras in sutele de mii de protestanti ?? Sau faptul ca tie ti-ar fi placut ca americanii sa fii intervenit in apararea lui Mubarak ??
Mubarak a fost prevenit de Obama si nu doar de el, sa-si schimbe atitudinea dictatoriala fatza de poporul lui, … fiindca atunci cind oamenii se vor revolta, pe buna dreptate, Mubarak nu va mai putea fi ajutat.
Mai mult, chiar acum, Inorogul l-a sfatuit sa faca ceea ce Mubarak pina la urma a si facut, dar nu atunci cind a trebuit. Pacat, mai Mubarak !
In loc sa-si anunte pensionarea cu o zi inainte, si sa se prezinte demn si intelegator in fatza poporului pe care l-a asuprit…, a ales varianta umilitoare in care apare ca un izgonit din tzara pe care el a iubit-o.
Cind lumea si-a dat seama ca s-a pornit “tsunami”, iar Mubarak is finished, au aparut doar doua posibilitati:
(1) reforme de democratizare printr-o tranzitie condusa de respectata armata;
(2) reforme de islamizare prin alegeri imediate, avind in vedere ca singura “opozitie organizata” era Fratia Muslimana, care au si incercat sa dea lovitura cu anti-americanul ElBradei…
S-a realizat, spre multumirea Americii, spre multumirea lui Israel, alternativa (1). Asta numesti tu “fiascO” ???

Cit despre 2012, eu zic sa incepi deja sa discuti serios cu DenAlimar, sa stabiliti cu cine veti votati, fiindca GOP prezinta deja un buchet extrem de tentant…
Va fi extrem de greu sa decizi care e mai perfecta pentru USA,
the sexy Sarah Palin, sau the apriga Michele Bachmannnnn … Success !!

Huhu Ciu 12-02-2011 - 22:24

Ce mai faci fa lesinato, cacanaro Seherazado?

Morkova Vesela 12-02-2011 - 22:26

mata e cracanata, ca aveai capu tare si in colturi inca de mic

Huhu Ciu 12-02-2011 - 22:51

Sugi p…la curva jidoveasca morkoveasca!

Spiridon 12-02-2011 - 22:56

tu ai un fix cu suptu… auzi, nu cumva dormi cu degetul in gura?

Mache 12-02-2011 - 22:36

Si ma rog frmos care-i intrepretarea ta, a bipedei superioare? E calul cu corn cornuta sau nu 🙂 ?

Cat despre Egipt, nu te grabi cu concluziile. Circul de fapt nici n-a inceput. El va incepe abia atunci cand “procesul democratic” de acolo va degenera in victoria islamistilor fundamentalisti. Atunci amestecul prostesc al cornutei intr-o chestie pe care oricum n-o poate controla va fi raspaltit si de unii si de altii. Cei ce-l lauda acum pentru ceva ce n-a facut (chibitatul de pe margine nu se poate considera fapta) ii vor da in cap cu sete pentru ceva ce oricum nu poate face, chiar daca a dat impresia ca e la butoane.

Din nou, daca te intorci in timp vei vedea ce a patit Carter si ce zevzecul asta de acum repeta azi cu abnegatie. Si in 1978-1979 Carter a fost laudat de toata lumea ca sprijina procesul democratic in Iran (chit ca si ala s-a limitat doar la gargara si abandonarea unui aliat), insa a fost in final (in 1980, an electoral) considerat unicul tap ispasitor pentru victoria revolutiei islamice si tot ce a decurs din asta. Inclusiv oamenii lui l-au criticat violent pentru ceea ce il laudasera cu doar cateva luni inainte.

Cele doua optiuni pe care le insiri nu sunt alternative ci succesive. Respectiv “reformele” armatei vor duce la alegeri relativ libere (din cauza presiunilor occidente in principal) care vor fi aproape inevitabil castigate de Fratiile Musulmane. Faptul ca se intampla acum sau peste 6 sau 12 luni e irelevant.

In fapt o victorie a Fratilor Musulmani mai incolo e chiar mai distructiva pentru cornuta, pentru ca ii da o gramada de timp sa se abereze in public si sa intareasca impresia (desigur falsa) ca influenteaza decisiv evolutiile din Egipt… Deci oricum ai lua-o totul se indreapta voios spre fiasco.

Despre 2012 eu zic sa nu ne grabim Candidati vor fi, si la cum vor evolua lucrurile (nu-i vorba doar de Egipt, ala va bate doar niste cuie in sicriu) pana atunci, Barak-ul va fi relativ usor de terminat cam de oricine…

seherezada 12-02-2011 - 22:55

“biped” care se crede superior (uite-te in oglinda) este unul care asterne pamblici pe hirtie, cica participa la discutie, insa evita sa raspunda la intrebari concrete.
Te-am intrebat care ar fi trebuit dupa tine sa fie alternativele ? Te-ai facut ca ploua.
Te-am intrebat cu cine vei vota …, cu Palin sau cu Bachmannnn ? Nici aici n-ai raspuns, insa admit, ultima intrebare este mai grea, unii saliveaza dupa amindoua.

Mache 13-02-2011 - 00:25

Madame,

Daca insisti sa fi considerata patrupeda, nu ma pun impotriva vointei tale. In anumite circumstante poate fi chiar interesant 🙂

La intrebarea ce trebuia sa faca cornuta ti-am raspuns de mai multe ori cu diferite ocazii, numai ca bag seama ca odata cu varsta cam incepe sa te lase tinerea de minte: Trebuia sa-si tina gura. Si sa se limiteze la a oferi asistenta daca i se cere si cam atat. Eventual sa reafirme faptul ca SUA ramane un aliat fidel al Egiptului.

In acest sens, de exemplu, idiotul de Labarov a avut ceva mai mult creier decat toata Casa Alba si Departamentul de Stat la un loc. El, care in general face spume la gura din orice, s-a limitat de data asta sa spuna ca Rusia isi doreste pastrarea stabilitatii in regiune si ca e dispusa sa ofere asistenta daca autoritatile egiptene o cer. Punct.

In ce priveste alegerile din 2012 pentru moment nimeni nu si-a anuntat candidatura in mod oficial. Cand voi vedea care sunt candidatii (pana acum vreo 7-8 prezumtivi la democrati si peste 20 de posibili candidati la republicani) ma voi decide. Singurul lucru pe care-l stiu sigur e ca in nici un caz nu-l voi vota pe Obama, asa cum nu l-am votat nici in 2008.

Amuzant e faptul ca n-am prea auzit pe nimeni sa spuna ca ari mai fi interesat sa-l voteze (nu ca asta ar tine loc de sondaj). Inclusiv aia care l-au votat si erau cu extazu’ pna la ceriuri in 2008, azi nu-l mai scot azi din talhar si idiot.

In cele priveste pe cele doua doamne pe care le-ai insirat, oricare dintre ele ar fi o optiune mult peste Obama. Intrebarea nu se pune daca cineva e mai bun ca el (ca astia sunt gramada), ci cum se poate gasi o varianta mai proasta ca el…

Paul din Ohio 13-02-2011 - 05:11

Mache, de acum ar trebui sa stii ca in constructia gramaticala “sa fii” trebuie doi ‘i”. Sa nu-i mai faci de ras pe ingineri. In plus, ideile tale fixe despre Obama, nu fac nici ele cinste inginerilor. Ca sa nu mai vorbim de ba’securismul tau oribil.

Mache 13-02-2011 - 15:24

Paule,

Stai tare rau cu perspicacitatea. In realitate comit multe alte greseli de tipar. Numai ca hai sa nu uitam nici o clipa ca aici ne distram nu scrim memorii oficiale.

Daca chiar vrei o slujba de corector incearca mai bine cu altcineva, mai putin pretentios.

Oricum, daca esti la anaghie, nu am sa ezit sa ajut un compatriot :-): La primavara iti ofer ~ un acru de tuns iarba, saptamanal. Pun la dispozitie si tractorul aferent. Te rog insa sa fi disponibil de preferinta dimineata cand nu suntem acasa.

digital 12-02-2011 - 14:12

daca esti cu americanii ti-e rau,daca est singur ti-e rau,care-i diferenta?!aia sunt atat de lipiti(95%) incat li se rupe cu cine sunt.
daca in 30 de ani nu faci nimic sa-ti consolidezi pozitia,vii acuma,sa ce?!
hussein obama barak=cantecul de lebada al visului american.

democracy,democracy!!!

Mache 12-02-2011 - 17:01

Nu, nu li se rupe deloc la aia 95%. Si asta pentru ca mullah-i vor incepe sa le explice ca o duc rau tocmai din cauza ca tara lor e legata de “marele satan”.

Asa a fost si in Iran. Desigur ca desprinderea iranienilor de “marele satan” de acum peste 30 de ani nu i-a ajutat cu nimic, ba chiar i-a facut sa o duca mult mai rau ca-n vremea sahului e doar un detaliu secundar…

digital 12-02-2011 - 17:42

treaba cu diferenta de 30 de ani e chiar buna.te uiti in revolution si vezi fete tinere care au deschidere si oarece scoala nu doar portrete de talibani sau islamisti indoctrinati dialectic.asa ca e cam greu sa-i duci cu zaharelul oricare ar tinti puterea.
daca totusi vor fi tentative de suprimare a vointei generale va continua cu scantei multa vreme de aici inainte.

Mache 12-02-2011 - 22:46

Nu, diferenta e chiar rea. Iranul era in 1979 o tara relativ evoluata, poate cea mai emancipata tara musulmana. Aia care manifestau pentru rastunrarea sahului erau imbracati dupa ultima moda din vest, ascultau muzica occidentala, se uitau la filme vestice si citeau literatura occidnetala.

Problema a fost ca prostimea care stia doar ca Allah e mare era ceva mai numeroasa ca aia care visau un Iran ca Franta sau Marea Britanie.

In Egiptul de azi situatia e si mai albastra, din cauza ca oamenii sunt mult mai indobitociti si mai saraci decat erau iranienii. De manifestat pentru democratie au manifestat sub un milion de oameni. De votat pentru voia lui Allah vor vota insa zeci de milioane.

Paul din Ohio 13-02-2011 - 05:44

Mache,
Ceea ce nu vezi tu este ca si cei care vor vota pentru Allah vor dori sa aiba o paine pe masa in fiecare zi. Cum Egiptul nu este Iran, adica nu prea are petrol si nici gaz natural, nicio guvernare nu poate sa arunce la cos singura bogatie si anume…piramidele. Prin urmare, nicio guvernare nu are interesul de a antagoniza lumea occidentala (cel putin pana cand milioane de rusi si mai ales chinezi vor veni sa arunce ruble si yuani in Egipt).

Mache 13-02-2011 - 15:38

Paul,

Eu vad foarte bine. Palestinienii si libanezii sunt cei mai evoluati si mai emancipati dintre arabi. Si unii si altii au ales masiv gruparile fundamentaliste (Hezbollah si Hamas). Si unii si altii au ajuns sa traiasca mai mizerabil ca egiptenii, dar asta nu-i opreste sa ramana lipiti de gruparile islamice.

In Egipt, de prin anii ’90 incoace, de cand Mubarak a lansat o oarecare liberalizare a tarii s-au intetit atacurile islamistilor impotriva turistilor straini. Iar asta nu le-a scazut popularitatea ci le-a marit-o exponential. Vezi: http://www.usdivetravel.com/T-EgyptTerrorism.html

Principala varianta adoptata de guvernul lor ca sa tina tursimul in viata a fost sa le interzica egiptenilor sa intre in statiunile mai spalate fara o legitimatie speciala. Chiar daca asta nu a rezolvat probema, macar a calmat-o un pic.

Acum ca opresiunea lui Mubarak a cazut se deschide sezonul de vantaore al necredinciosilor ce spurca pamantul sfant al profetului. Si idiotii vor fi chiar fericiti…

Ce nu intelegi tu e ca din turism traiesc un numar relativ mic de egipteni (poate 15%-20%). Marea majjoritate nu fac nimic si se zvarcolesc intr-o saracie bestiala. Astia nici nu mai vor sa traiasca ei bine, ci doar sa-i vada si pe aia care traiesc cat de cat decent la fel de saraci si mizerabili ca si ei…

Paul din Ohio 13-02-2011 - 16:22

Gresit, Mache
In Iran, “elita” islamica a mizat exact pe petrol si gaz natural pentru a tine masele mai ferite de foame. Nationalizarile au fost printre primele masuri luate dupa revolutia iraniana. Ce ar putea nationaliza sau inchide o eventuala dictatura islamica in Egipt? Canalul Suez a mai fost inchis si in trecut deci nu ar fi o noutate si in plus acest lucru ar pagubi Egiptul in primul rand. Ramane de vazut ce se va intampla. Numai tu esti pe post de Mafalda aici.

Mache 14-02-2011 - 02:01

Pentru Paul,

Nu stiu pe ce a mizat elita islamica din Iran. Cert e ca dupa 30 de ani de regim islamic iranienii o duc de 2-3 ori mai rau ca pe vremea sahului si regimul islamic practic tot nu are opozitie. Si asta i conditiile in care standardul de viata in Iran e cam la 1/3 din cel din Romania, iar somajul e undeva pe la 40%.

Fratii Musulmani nu trebuie sa nationalizeze nimic. Saracie se pricep ei sa faca si fara nationalizari 🙂

YAAKOV 14-02-2011 - 05:46

Nu este adevarat ce spui. Pe vremea sahului era saracie lucie, iar acum nivelul mediu de trai este mult mai ridicat.
Cand era sahul la putere, traiau in lux cei din clasa politica (pro-americanii), iar ceilalti nu beneficiau de asistenta medicala si de inatamant. Nu erau locuri de munca si represiunea politica era la cote maxime.
Tot petrolul il luau americanii, iar populatia Iranului murea de foame.

un crestin 14-02-2011 - 07:39

Dear Egyptian Rioters,
Please do not damage the pyramids. We will not rebuild them.
Thank you.
Love,
the Jewish people

Europeanuul 13-02-2011 - 22:16

Catherine Ashton a declarat la finele saptamanii trecute ca cei 27 sunt pregatiti sa sprijine procesul democratizarii Egiptului. La fel a declarat si Obama (ambele parti isi vor respecta promisiunea). UE si SUA va oferi Egiptului sprijin politic si financiar, necesar edificarii democratiei.

http://arabworld.worldbank.org/content/dam/awi/pdf/CSP_MENA__report_17_Jan2011.pdf

http://www.ftd.de/unternehmen/industrie/:unruhen-in-aegypten-desertec-soll-nordafrika-stabilisieren/60007469.html

http://www.desertec.org/en/news/
http://www.desertec.org/en/organization/

Munich Re e de opinia ca Desertec ar putea face primele livrari inainte de 2015.

http://www.handelsblatt.com/newsticker/unternehmen/munich-re-desertec-kann-bereits-in-fuenf-jahren-ersten-strom-liefern;2618826

P.S
Marea ta problema este ca privesti lucrurile prin prisma secolului trecut. Incapatanarea te trage masiv inpoi (ai ramas de caruta).

Mache 14-02-2011 - 01:54

Mon cher,

Esti inepuizabil:-) ! Ia spune cati bani au bagat UE si SUA in fundul palestinienilor (mai prosperi, mai educati si mai emancipati ca egiptenii) pentru a spriniji democratatia in teritoriile pelstiniene?. Si asta nu in mileniul trecut, ci in ultimii ani. Buuuun. Si dupa ce gasesti suma aia explica-ne un pic cum de a castigat alegerile in mod democratic gruparea fundamentalista islamica Hamas si cum de isi pastreaza popularitate nestirbita chiar daca idiotii aia din Gaza crapa de foame si lipsuri?!

Ma, noroc ca prostia nu doare, ca altfel tu si cei ca tine ati alerga urland ca disperatii cu Mme Ashton si Obama in frunte, in timp ce Fratii Musulmani rad de le tremura shuberek-ul in burta. Suberek cumparat din fondurile pentru democratizarea Egiptului, of course…

P.S. Marea ta problema e ca privesti tu da’ oricum nu vezi nimic…

Morkova Vesela 12-02-2011 - 22:29

CATRE CONTRABASINISTI
Pai nu le-a dansul spart rotula, si nu i-a cercetat cu unelte de avortat? Bai, sa-i pupati mana lui Basescu!

Huhu Ciu 12-02-2011 - 23:15

Jegurilor portocalii, v-a sunat ceasul. ve-ti murii in puscarii!

Spiridon 12-02-2011 - 23:27

Chiar vorbeam ieri cu Basescu si intra secretarul de cancelarie bucuros: “Gata, schema pt Huhu e pusa pe roate” ca nu ma vazuse, dar mai pe urma si-a dat seama. m-am aratat eu curios, adica ce? cum? il aranjati? dar nu am reusit sa scot nimica, era secret de stat.

Huhu Ciu 12-02-2011 - 23:41

Sugeti p…la prin puscarii , jegurilor corupte!

Morkova Vesela 13-02-2011 - 04:30

Huhu Sexual Cavaler, bravo! La mai mare si la mai lunga!

PRESEDINTELE BASESCU DECRETEAZA – In semn de înaltă apreciere pentru contribuţia avută în domeniul cercetarii sexului oral, ca si pentru talentul şi originalitatea dovedite în schimburile de idei, se inalta Huhu Ciu la Ordinul Serviciul sexual în grad de cavaler. Are dreptul la deviza “Eu pup poala popii” si blazon infatisand un pumn cu degetul mijlociu extins vitejeste.

Intervievat prin surpriza, Huhu Ciu a declarat, printre altele: “Cum adica cum imi plac ouale??? Mangaiate, bineinteles!” De asemenea a recunoscut ca planuieste sa-si schimbe numele dupa renume, si anume in Huhu Sexual. Firma de pasta de dinti Crest se intereseaza indeaproape de evolutiile proaspatului cavaler, directorul acesteia pt Europa declarand: “A venit vremea pt o pasta de dinti ecologica si 100% reciclabila”.

Spiridon 12-02-2011 - 23:28

Chiar vorbeam ieri cu Basescu si intra secretarul de cancelarie bucuros: “Gata, schema pt Ciuciu e pusa pe roate” ca nu ma vazuse, dar mai pe urma si-a dat seama. m-am aratat eu curios, adica ce? cum? il aranjati? dar nu am reusit sa scot nimica, era secret de stat.

Mache 13-02-2011 - 00:39

Pai de ce nu-l trimit pe calul Bator? Cine stie? Poata ca in fata lui scapa porumbelul.

Intr-adevar am remarcat si eu ca circula tot soiul de zvonuri vis a vis de planurile diabolice ale regimului Basescu vis a vis de Ciuciu si Bubosu’ . Cica opresiuinea bashinista comploteaza deja sa-i duca pe amandoi la controlul psihiatric de unde sa fie internati la zoo sau balamuc, dupa caz…

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult