Comisia Europeană a decis ca în curând instituţiile de învăţământ superior să fie clasificate în funcţie de reputaţia pentru cercetare, calitatea predării sau succesul transferului de cunoştinţe.
Noua listă se va numi „U-Multirank” şi va stabili o ierarhie a instituţiilor de învăţământ superior în funcţie de o gamă largă de factori de performanţă. „U-Multirank” va oferi elevilor, studenţilor şi părinţilor un ghid mai realist, pentru ca aceştia să se poată orienta mai uşor în alegerea celei mai bune opţiuni pentru viitorul lor, potrivit Radio România Actualităţi.
Comisarul european a afirmat că „U-Multirank” nu va veni doar în ajutorul tinerilor, ci va avea şi o contribuţie majoră în motivarea instituţiilor de învăţământ superior pentru îmbunătăţirea performanţelor. Pentru a asigura imparţialitatea şi calitatea noii clasificări, Comisia Europeană a selecţionat un consorţiu independent care să efectueze selecţia. Astfel, Iniţiativa va fi condusă de Centrul pentru învăţământ superior din Germania şi de Centrul pentru studii politice de învăţământ superior din Ţările de Jos.
Cele 500 de universităţi vor fi clasificate în funcţie de reputaţia pentru cercetare, calitatea predării, orientarea internaţională sau succesul transferului de cunoştinţe şi angajamente regionale. În această clasificare vor fi importante, de exemplu, parteneriatele pe care le au instituţiile de învăţământ cu diverse companii.
Universităţile se pot înscrie pentru noua clasificare în prima jumătate a anului viitor, iar primele rezultate sunt aşteptate la începutul lui 2014. Proiectul va primi o finanţare de două milioane de euro din partea UE, în cadrul programului de învăţare pe tot parcursul vieţii.
6 comentarii
” Pentru a asigura imparţialitatea şi calitatea noii clasificări, Comisia Europeană a selecţionat un consorţiu independent care să efectueze selecţia. Astfel, Iniţiativa va fi condusă de Centrul pentru învăţământ superior din Germania şi de Centrul pentru studii politice de învăţământ superior din Ţările de Jos.”
====================
Independenta comisia asta…da’ condusa de Jermanika. Hehehe, cand eu spuneam despre al patrulea Reich !
In sabii sa ne luptam, sau in ciorapi sa ne mirosim ?
Cam asa se face clasificarea universitatilor, dupa criterii mai mult sau mai putin arbitrare, convenabile celor care stabilesc regulile. Asa e acum la noi, dar moda asta e venita din Vest.
Universitatile sunt UNITATI DE INVATAMANT si criteriul de baza la clasificarea lor ar trebui sa fie calitatea „produsului fabricat”, adica dupa ce stiu studentii la absolvire si daca sunt capabili sa se angajeze in domeniul pentru care s-au cheltuit bani cu ei. Nu ar trebui sa li se ceara profilor universitari sa fie si mari cercetatori, pentru ca cercetarea adevarata se face in institutele de cercetare, pe baza de contracte.
Tocmai asta e beleaua, ca aceste comisii de evaluare nu testeaza nivelul de pregatire a studentilor, ci casuna pe studierea dosarelor „de cercetare”, fac inventarul la salile de curs, la numarul de mese si de scaune, etc. Ca daca s-ar lua ca indicator de baza ce stiu absolventii sa faca, 90% din universitati ar trebui sa se inchida. De fapt, majoritatea universitatilor de acum au menirea sa tina tineretul undeva, ca nu sunt locuri de munca, sa nu faca tampenii si manifestatii contra regimului politic.
De cand cu „cercetarea” pusa ca prim criteriu la avansarea in functie a universitarilor, dar si la acreditarea universitatilor, munca didactica a fost abandonata (ca nu se pune nicaieri) si toti se fac ca cerceteaza. Fondurile alocate pentru achizitionarea de echipament didactic au fost deturnate spre cumpararea de scule cu care sa „cerceteze” cadrele didactice (care stau inchise in cabinetele profilor si studentii nu le pipaie niciodata). Cursurile sunt predate in bataie de joc si de multe ori n-au legatura cu specicializarea declarata in acte (se tin cursuri de teorie pura la facultati cu profil aplicativ), nu se mai fac laboratoare, practica din timpul verii e doar pe hartie.
Orice om care a absolvit o facultate, stie ca 99% din ce se invata acolo sunt notiuni de baza, chestiuni cunoscute de zeci de ani, clasice (analiza matematica, bazele electrotehnicii, masurari, etc, ca sa ma refer la Politehnica). In consecinta, profii trebuie sa cunoasca bine acele discipline si sa le predea fara greseli si balbaieli, sa-i impinga pe studenti de la spate ca sa invete. De chestiuni la nivel de cercetare se poate vorbi doar in cazul conducatorilor de doctorat, sau la predarea unor cursuri postuniversitare. De ce sa-i frece cu cercetarea, care oricum nu se face si toti umbla cu falsuri, cu copy/paste, cu mascareli puse din burta (dupa o prelucrare cu derivari, matrici, grafice, etc) si care nu se aplica nicaieri (ca sunt bazaconii) ?
S-a trecut la criterii de apreciere a calitatii invatamantului, care mergeau la normarea muncitorilor de la banda de productie (metoda Henry Ford). Exact cum in fabrica e trimis normatorul sa cronometreze in cat timp se efectueaza o lucrare si cate piese sunt facute pe ora, cretinii care conduc Occidentul de zeci de ani (ovreimea si slugile), au inventat reguli de evaluare a activitatii in invatamantul superior, care se potrivesc pentru treaba asta ca nuca in perete. Daca ai atatea puncte ISI poti sa ajungi lector, daca ai ceva mai multe iti dau voie sa pui dosarul pentru avansare pe post de conf, etc.
http://jurnalul.ro/vechiul-site/editorial/stiinta-tehnica/stiinta/scientometria-o-perspectiva-istorica-527258.html
Toti universitarii se screm sa faca punctaj, prin orice mijloace. Se asociaza cu te miri cine, de la tacultati total diferite ca obiect de studiu (fizicieni cu chimisti sau imgineri mecanici, etc) si pun de articolase cu care sa stranga punctaje. Daca te uiti prin CV-ul lor, constati ca cei mai multi universitari nu sunt mari specialisti in ceva si ca si-au adunat punctajele de avansare pe post publicand zeci de articolase in colaborare cu diversi. Desi acele articole sunt cu impact redus (punctaj mic, care mai si imparte intre coautori), fiind multe le sigura minimul necesar la avansare.
Cel mai nasol e ca din procesul de evaluare au cam fost exclusi cei care beneficiaza de absolventii pregati de universitati, firmele. Adica invatamantul superior a devenit autonom, stat in stat. Membrii comisiilor de evaluare sunt de multe ori tot universitari si au intocmit reguli de clasificare care sa le convina lor. A diparut feedback-ul dat de angajatori si legatura dintre invatamant si productie.
De cand cu aceste anomalii din societatea occidentala, Europa si SUA sunt in cadere libera (economic si ca prestigiu), iar fostele colonii din Asia au ajuns sa-si permita sa cumpere teritoriu si unitati economice renumite din fostele puteri coloniale. Asta e adevaratul progres dat de noile reguli dupa care se conduce Occidentul. Sa mori de ras, nu alta.
Analiza – instant – pe care ai oferit-o cu luciditate privind
invatamintul romanesc care NU poate avea nicio perspectiva
atit cit – BAZA – corelerii cercetarii cu productia – NU exista …
i-ati adio ca „gind ” ca acolo se poate intimpla ceva sa se mai
remedieze din tot ce-a fost distrus …: Sunteti DISTRUSI !! Asta este !
Privind situatia americana cu disfuncionalitatile ei _ programate –
s-au cam desteptat factorii de raspundere ,punind piciorul in prag !
Inca „racolam din intreaga lume …materii cenushii pentru
rectifica situatia pentru ca – inca aici ramine – magnetul – carel face pe
individ sa-shi etaleze fortele in – american dream – !
Chiar daca China „FACE ” cu 1$ cit face USA cu 100$ este ca
nu todeauna cantitatea determina calitatea ! Daca aici se scapa de
senilii birocratii shi incep ajustarile ce trebuiesc facute ,plus
neconsumul de – chinezarii – cu care sunt adictati americanii aia trebuie sa-shi
reduca portia de mincare spre a hranii miliardul shi jumate care daca NU
regimul ” KOKomunist ” nu-i mai poate controla shi pot avea razboiul civil
zdruncinind din temelii – euforia – succesului pe termen scurt !
EI sunt saraci shi furnicaraia va ramine mult timp …..doar cu vise ca
„darima America „…cu munca sclavilor platiti doar sa NU moara de foame !
Dar repet – Westul – trebuie sa se grabeasca shi sa-shi urmareasca
interesul unindu-se cit mai repede …
JD-USA
America a pierdut multe generatii de tineri cu potential intelectual ridicat, de cand cu politica asta de mutare a productiei in Asia. Inginerii au fost platiti prost, in raport cu salariile din anii ’50-’60-’70 si s-au apucat de alte chestii. Va dura cel putin zece ani pana sa se scoata prima generatie de elevi de liceu pregatiti ca la carte, presupunand ca se actioneaza rapid si cu curaj (ma indoiesc). Trebuie sa se schimbe si mentalitatea parintilor, in raport cu abordarea invatamantului liceal. Daca ei (parintii elevilor) au facut o scoala de bataie de joc, va fi greu sa se adapteze la un sistem pus la punct, cu alta programa scolara si cu exigenta marita, cu teme pentru acasa pe care ei nu stiu sa le faca si n-au cum sa-si ajute copiii (decat cu meditator la fund). Sunt ca taranii si muncitorii de la noi, care se ocupa de copiii lor pana ajung in clasa a 5-a, cand materia predata se complica brusc si nu mai fac fata. Copiii incep sa piarda teren in raport cu copiii de intelectuali, care sunt ajutati zilnic la teme (si impinsi de la spate, verificati).
Si nici asiaticii nu vor sta pe loc, pentru ca sunt ca un organism viu, cu mecanisme de autoaparare. Au trecut de faza critica, au acumulat suficiente cunostinte tehnice si stiintifice ca sa evoueze si fara ajutorul Americii.
In Uniunea Europeana este interzis sa investesti in cultura si educatie. Nu o spun eu, o spune Guy Verhofstadt, fost prim-ministru al Belgiei. Educatia si cultura sunt periculoase pentru UE.
http://www.cotidianul.ro/nationalismul-se-joaca-cu-dinamita-in-ue-exista-80-de-natiuni-cu-enclave-peste-tot-203026/
Comments are closed.