Acasa InternationalGeopolitica Ucraina. Ce au discutat Kerry şi Lavrov despre ancheta prăbușirii avionului Malaysian Airlines

Ucraina. Ce au discutat Kerry şi Lavrov despre ancheta prăbușirii avionului Malaysian Airlines

scris de D.P.
441 Afisari

Secretarul de Stat american, John Kerry, a discutat cu omologul său rus, Serghei Lavrov, îngrijorarea Statelor Unite ale Americii afață de condițiile limitate de acces ale anchetatorilor la locul prăbușirii avionului Malaysian Airlines în Ucraina, relatează  Medifax.

Discuţie telefonică John Kerry-Sergei Lavrov

Discuţie telefonică John Kerry-Sergei Lavrov (foto: theguardian.com)

„Statele Unite sunt foarte preocupate de faptul că, pentru a doua zi consecutiv, anchetatorilor internaţionali şi OSCE li s-au refuzat un acces adecvat la locul prăbuşirii”, anunţă Departamentul de Stat, informând că o discuţie telefonică pe această temă a avut loc între cei doi oficiali.

Kerry a îndemnat Moscova să ia imediat măsuri pentru „reducerea tensiunilor în Ucraina” şi să facă astfel încât separatiştii proruşi să depună armele.

Anterior, Ministerul rus de Externe a dat asigurări într-un comunicat că Serghei Lavrov şi John Kerry au convenit asupra punerii în aplicare pe teren a „tuturor condiţiilor necesare pentru a permite accesul echipei de experţi internaţionali”.

Cei doi diplomaţi au căzut de acord asupra „necesităţii unei anchete internaţionale echitabile, deschise şi independente”, a mai anunţat diplomaţia rusă.

După 48 de ore de la prăbuşirea avionului care asigura zborul între Amsterdam şi Kuala Lumpur, foarte probabil doborât de o rachetă, cu 298 de persoane la bord, între care 192 de olandezi, rebelii împiedică accesul la locul prăbuşirii.

Șeful diplomaţiei americane a evocat „îngrijorarea” Washingtonului în legătură cu „informaţii potrivit cărora rămăşiţele unor victime şi resturi (ale avionului) au fost distruse sau retrase în mod neadecvat de la locul” prăbuşirii avionului Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines.

17 comentarii

Tache 20-07-2014 - 12:49

Tragedia avionului Malaysia Airlines MH17 tratată cu cinism de Occident

Vicepreședintelui SUA Joe Biden ”i-a scăpat” că avionul malaezian a fost explodat cu intenție în aer, nu doborât de o rachetă sol-aer sau una aer-aer.

Spre deosebire de Biden, președintele Obama a anunțat ca sigură ipoteza doborârii avionului cu o rachetă sol-aer, lansată din regiunea controlată de separatiștii pro-ruși din estul Ucrainei. Prima mea concluzie în cazul că a fost vorba de o rachetă sol-aer sau aer-aer, e aceea că de această lansare ar fi trebuit să fi știut și armata ucraineană și rușii și americanii (avioanele AWACS dotate cu echipamente pasive de detecţie ESM patrulează în spațiul aerian al României, Moldovei și deasupra Mării Negre ). Mai precis, ar fi trebuit să fi știut înainte chiar ca racheta să apuce să fie lansată. Și cu toate acestea, echipajul malaezian n-a fost prevenit, deși putea să i se comande o manevră de ocolire a razei de acțiune a presupusei baterii de rachete sol-aer. Și nici nu a fost bruiat canalul de dirijare al rachetei sol-aer sau aer-aer de către avionul AWACS al NATO care în acest scop a fost pus să patruleze de-a lungul graniței de sud a Ucrainei.

Complexul Buk 1, presupus a fi cel care ar fi doborât avionul malaezian, dispune de un radar al situației aeriene care ”vede” circular până la 300 km. El depistează ținta și o urmărește până intră în raza de acțiune a rachetelor sale (25-40 km). Din acel moment intră în acțiune un canal de ghidare, în altă frecvență decât radarul de dirijare, cu alte caracteristici de repetiție, cu alte cuvinte cu altă amprentă electromagnetică decât radarul de descoperire. E vorba despre proiectarea unui fascicol conic având în vârf complexul de rachete și la bază avionul țintă.

Acest con urmărește permanent evoluția țintei. Ca să nu scape de la dirijare și să dispară în decor, racheta trebuie menținută în acest con de operatorul complexului. Recepționând corecții în direcție, azimut și înălțime prin linia radio. Această etapă este depistată imediat de AWACS de la 500 km distanță și de mijloacele de cercetare ale armatei ucrainene și de către ruși. Inițierea acesteia ar fi trebuit, cel puțin din partea AWACS-ului NATO declanșarea contramăsurilor, în sensul blocării prin bruiaj a canalului de dirijare. După lansare, operatorul care dirijează racheta trebuie să o mențină pe mediana conului, adică linia dreaptă ce unește complexul cu ținta, ținta aflându-se în zbor.

http://youtu.be/LSXMhaFntrU

Ipoteza doborârii avionului Malaysia Airlines MH17 cu o rachetă aer-aer e și mai puțin probabilă, întrucât lansarea rachetei se face după ce ținta a fost reperată de radarul de la bord al presupusului avion de vânătoare și a fost încadrată. Emisia radarului interceptorului este și ea depistată de AWACS și de mijloacele de cercetare ale armatei ucrainene și de către ruși. Trecerea în regim de încadrare a radarului avionului de vânătoare alarmează toate receptoarele de radiolocație de la sol și din aer până la o distanță de 500 km (AWACS, Rusia, nave NATO dislocate în marea Neagră, etc ). Abia după ce ținta a fost încadrată, avionul malaezian ar fi intrat în zona lansărilor posibile ale rachetei (40-90 km), funcție de distanța maximă de zbor a rachetei, de viteza de apropiere a avionului vânător, de subplasarea vânătorului față de altitudinea avionului malaezian, etc.

În zilele care au trecut de la catastrofa aeriană, președintele Poroșenco, guvernul de la Kiev, înalți oficiali de la Washington și presa occidentală și românească, au lansat dezinformări pe bandă rulantă.

Valentin Vasilescu

UnUL 20-07-2014 - 12:59

ALT MANCURT DE LA VOCEA RUSIEI CARE ABEREAZĂ DUPĂ CUM ÎL PLĂTESC ȘEFII.

Tache 20-07-2014 - 13:02

Dispersing the media fog: There is only one power on earth who routinely perpetrates senseless acts of terror: The Illuminati-Jewish banking cartel that runs Kiev, NATO and the West.

by Henry Makow Ph.D.

False flag: You commit an atrocity and blame your enemies. In this case, the Kiev-based junta shot down the plane and blamed the Donetsk separatists and their Russian backers.

The reaction of the Western mass media is the „tell.” Just as they blamed Osama bin Laden within an half-hour of the 9-11 false flag, the Illuminati Jewish mass media pins the blame on the Russian-backed separatists without any evidence whatever. Echoes of 9-11, they call this shootdown „an act of terror.”

You have to ask, „who benefits” from such a crime? What possible benefit could the Russians or their allies derive from this atrocity?

The Ukrainians on the other hand are backed by the US-based Illuminati Jewish NeoCons who are anxious to increase tensions and provoke war with Russia.

http://henrymakow.com/2014/07/Airliner-Atrocity-is-Illuminati-False-Flag.html

UnUL 20-07-2014 - 13:06

MAMĂ, CE BIBLIOGRAFIE CRETINĂ CONSULȚI

Tache 20-07-2014 - 13:22

Nick Kollerstrom
Nick Kollerstrom academic, researcher and author of such varied titles as ‘Gardening and Planting by the Moon 2007: Higher Yields in Vegetables and Flowers’ and ‘Terror on the Tube: Behind the Veil of 7/7, an Investigation’.

Ukraine: 777 and State – Fabricated Terror

”Now I’m going to test your numerology skills by asking you to think about the magic seven …Most of you will know that seven is quite a number” speech by Christine Lagarde, President of IMF on 15 January 2014

17 July, Eastern Ukraine: A Malaysian Boeing 777 aircraft exploded into flames at 33,000ft, allegedly hit by a surface-to-air missile
Hmm, what plane could that have been? the daily Malaysian Airlines MH17 flight from Amsterdam to Kuala Lumpur was CANCELLED THAT DAY – See authentic flight data at:……..

http://terroronthetube.co.uk/2014/07/19/ukraine-777-and-state-fabricated-terror/

mircea 20-07-2014 - 14:01

o vazuia cocosata da COCOS care a ramas fara cocosel pa muntele GAINA,babatie rau da tot parca era Ceauseasca in vizita da lucru pa catalige

Ionel 20-07-2014 - 14:52

Astazi basiistii isi fac miting in orasul meu(Constanta) la ora 18 si ma gandesc sa le aduc cadou un cocos tanar si viguros ca daca sefa lor a ramas fara Cocos si nu a fost in stare sa gaseasca in toate partiduletele lor un cocos satisfacator .

UnUL 20-07-2014 - 15:17

Inele, nu cred că te-ai „gândit”, nu ai instrumentul necesar pentru așa ceva.

UnUL 20-07-2014 - 15:18

Deci ești din Constanța? Așadar poți fi clasat la familia „leguminoase”

Tache 20-07-2014 - 15:37

The MH17 tragedy happened two days after the BRICS announced an antidote to the IMF and the World Bank, bypassing the US dollar. And just as Israel „cautiously” advances its new invasion/slow motion ethnic cleansing of Gaza. Malaysia, by the way, is the seat of the Kuala Lumpur War Crimes Commission, which has found Israel guilty of crimes against humanity.

http://www.atimes.com/atimes/Central_Asia/CEN-01-190714.html

MI-5 20-07-2014 - 13:08

Voi credeti ca sunteti singurii care cunosc functionarea sistemului Buk???
Mai lasa palavrele ca nu ţine.

Avionul AWACS nu are autoritate pe teritoriul ucrianian băi loază!
Nu putea interveni in nici-un fel.

Ai vazut ce mutre au colegii tai din OMON, care mişunau in jurul epavei?
Tâlhari sadea.

Paul din Ohio 21-07-2014 - 05:03

Este foarte probabil ca Lavrov a primit astazi de Kerry o parte din dovezile indubitabile (cele declasificate) pe care le are America privind implicarea DIRECTA a Rusiei in aceasta crima monstruoasa.

Ionel 21-07-2014 - 08:08

Dupa masacrul de la Odesa trecut cu vederea in presa occidentala era de asteptat o replica pe masura. E la fel ca in Bosnia in care un masacru genereaza un alt masacru mai ales ca media ruseasca e plina cu civili rusi omorati de ucrainieni catolici fanatici si conflictul asta incepe sa i-a si o tenta religioasa.

UnUL 21-07-2014 - 10:06

În „masacrul de la Odesa” cai masacrați au fost atacatorii, au ucis câțiva oameni, apoi au primit ce au meritat.

UnUL 21-07-2014 - 10:07

Avion doborât în Ucraina. Interceptări în care separatiştii proruşi sunt somaţi să caute cutiile negre: „Moscova întreabă unde sunt! Trebuie să le găsim repede”, Adevărul, 20 iulie 2014, de Antonio Glodeanu

Serviciul secret al Ucrainei (SBU) a publicat, duminică, o nouă interceptare telefonică în care unul dintre comandanţii miliţiilor separatiste din Doneţk, Oleksandr Hodarkovski, le cere subordonaţilor săi să facă rost de toate doveziile importante de la faţa locului, precum şi să localizeze cutiile negre ale avionului malaysian, deoarece „Moscova întreabă de ele”, notează publicaţia „KyivPost”.
La un moment dat, în timpul conversaţiei, comandantul Batalionului Vostok al separatiştilor, Oleksandr Hodarkovski, spune că cele două cutii negre ale aeronavei au fost deja localizate de către un rebel prorus, cu porecla Khmuryi, identificat ulterior de serviciile secrete ucrainene ca fiind Igor Girkin (Strelkov), un lider al separatiştilor pro-ruşi din estul Ucrainei, fost comandantul GRU, „Directoratul principal de spionaj”.
Textul interceptării:
Hodakovski (comandant): Oamenii tăi lucrează la locul prăbuşirii?
Oleksi (rebel prorus; N.B. În „Gândul”, numele apare ca Aleksei!): Da, lucrează.
Hodakovski: Tu eşti acolo sau nu?
Oleksi: Da, sunt aici.
Hodakovski: Cine are cutiile negre?
Oleksi: Noi nu le avem.
Hodakovski: Cine le are, Oleksi?
Oleksi: Încerc să aflu. Hodakovski: Fă-o repede. Urgent. Moscova întreabă unde sunt cutiile negre. Te rog, anunţă-mă unde sunt. Trebuie să afli repede.
Oleksi: Da, în regulă.
Hodakovski: Cine mai e cu tine? Sunt şi oamenii lui Strelkov (lider al separatiştilor ucraineni)?
Oleksi: Nu ştiu, sunt doar cei de la OSCE.
Hodakovski: Vezi că ei vor fi interesaţi de soarta cutiilor negre. Trebuie să le găsim şi să le avem noi. Te rog să îndeplineşti această sarcină, da?
Oleksi: Ok.
***
Hodakovski: Am o rugăminte pentru tine. Prietenii noştri sunt interesaţi de soarta cutiilor negre. Mă refer la cei de la Moscova. Sunt două cutii. Şeful serviciilor secrete Strelok, Hmuri, a intrat în posesia uneia. Te rog să cooperezi cu Ministerul Situaţiilor de Urgenţă. Tot ceea ce găseşti trebuie să fie în posesia noastră, nu în mâinile altora. Doar în posesia noastră sau în mâinile lui Strelkov sau Hmuri.
Andri (alt rebel prorus): Ok, am înţeles.
Hodakovski: Te rog să preiei controlul asupra operaţiunii. Împreună cu omul de la minister, te rog să iei tot ceea ce găseşti, să nu laşi ceva să cada în mâinile altor oameni, de la OSCE sau alţii.
Andri: Am înţeles, ok.

Khodakovsky Aleksandr Serhiyovych:, comandant al batalionului Vostok
Aleksei, insurgent
Aleksei: Ascultă, ar trebui să arate ca nişte cutii portocalii mici?
Khodakovsky Aleksandr Serhiyovych:: De unde dracu` să ştiu. Tu ştii mai bine.
Aleksei: Am găsit ceva. Este doar o cutie – bloc de navigaţie prin satelit. Scrie pe ea.
Khodakovsky Aleksandr Serhiyovych:: Ascunde-o oricum, cine ştie cum sunt deghizate.
Aleksei: OK, Am înţeles.

UnUL 21-07-2014 - 10:10

Avionul doborât în Ucraina: toate pistele duc spre Moscova, Adevărul, 20 iulie 2014,de Elena Dumitru

Toate indiciile şi evenimentele derulate după ce un avion civil a fost lovit cu o rachetă deasupra estului separatist al Ucrainei arată că tragedia este o consecinţă directă a implicării Rusiei în Ucraina.
Niciun lider mondial, în afară de guvernanţii de la Kiev, nu au acuzat direct, oficial, Rusia pentru doborârea avionului Malaysian Airlines deasupra estului separatist al Ucrainei. Însă chiar şi înainte de finalizarea unei anchete, responsabilitatea Moscovei pentru cele 298 de vieţi pierdute devine evidentă pentru tot mai multe capitale europene.
Liderii din SUA, UE, Ucraina, Canada, Australia şi Malaysia i-au cerut Rusiei să-şi asume responsabilitatea pentru criza din Ucraina. Toţi au somat Moscova să oprească măcar acum transporturile de armament şi luptători către estul Ucrainei. Pentru că, şi dacă se va dovedi că ordinul de a trage nu a venit de la comandanţi ruşi sau din Rusia, aşa cum acuză Kievul, Rusia este singura responsabilă pentru destabilizarea Ucrainei şi, mai presus de orice, înarmarea rebelilor proruşi.
Fără armamentul greu care le-a venit din Rusia, separatiştii nu ar fi putut doborî avionul. Deocamdată, nu s-a dovedit că ei au tras, dar cele mai multe dovezi indică această variantă. La fel cum acţiunile Rusiei şi ale separatiştilor după ce avionul a fost lovit de rachetă duc spre aceeaşi concluzie.
Pe 21 iunie, la o zi după ce preşedintele ucrainean Petro Poroşenko declarase un armistiţiu de o săptămână, separatiştii proruşi au atacat baza militară ucraineană de la Adiivka, dotată cu rachete sol-aer (SAM). Săptămâna următoare, presa controlată de Kremlin citează separatişti din Armata Republicii Doneţk care susţin că au capturat un sistem de rachete BUK. Ministerul Apărării de la Kiev neagă că un sistem SAM a ajuns în mâinile rebelilor.
Separatiştii se pozează chiar cu rachetele şi pun poze pe VKontakte, cea mai po p u l a r ă reţea de socializare din Rusia, şi alte platforme.
La 5 iulie, armata ucraineană reorganizată sub comanda lui Petro Poroşenko reia ofensiva asupra separatiştilor. Este prima ofensivă reală demarată asupra bastioanelor separatiste, de când rebelii au capturat oraşele, în urmă cu mai bine de trei luni. Separatiştii pierd teren rapid. Armata îi scoate din mai multe oraşe care deveniseră adevărate fortăreţe, eliberează aeroporturi şi puncte de frontieră controlate de rebeli.
Unii cer culoar de retragere spre Rusia, alţii cer Rusiei să le trimită trupe. Oficial, Rusia tace. Nu intervine, deşi separatiştii suferă cele mai dure înfrângeri de până acum. Rebelii se regrupează în Doneţk – ştiu că armata ucraineană va avea o sarcină dificilă să lupte cu ei acolo, într-un oraş cu un milion de locuitori.
Armata înconjoară Doneţkul, dar nu intră pentru a-l elibera. Luptele se intensifică. Duminică, 13 iulie, Rusia acuză că un obuz ucrainean a lovit o casă din oraşul de graniţă Doneţk (coincidenţă de nume) din regiunea Rostov. Moscova începe să ameninţe cu atacuri aeriene asupra Ucrainei.
Luni, 14 iulie, preşedintele Poroşenko acuză în Statul Major că Rusia şi separatiştii sprijiniţi de Rusia folosesc, de trei zile, un nou sistem de rachete împotriva forţelor armate ucrainene. Câteva ore mai târziu, un avion militar de transport Antonov-26 (AN-26), care zbura la 6.500 de metri, este doborât deasupra localităţii Izvarine.
A doua zi, marţi, ucrainenii acuză separatiştii au au lovit cu rachetă un bloc de locuinţe din localitatea Snijne, omorând aproape 20 de civili. Proruşii neagă şi spun că, de fapt, armata a tras în bloc. O zi mai târziu, miercuri, un avion ucrainean de luptă Suhoi-25 a fost doborât în apropiere de Amvrosiivka. Guvernul de la Kiev acuză acelaşi sistem de rachete folosit de separatişti.
A doua zi dimineaţă, joi, 17 iulie, un lansator similar sistemului BUK este văzut de jurnalişti în apropierea oraşului Snijne. La ora 14.15 GMT se pierde contactul radar cu zborul MH17 al Malaysian Airlines, aflat deasupra estului Ucrainei, la o altitudine de peste 10.000 de metri. La ora 14.50 GMT Igor Strelkov, liderul armtei separatiste şi identificat drept ofiţer de informaţii rus, scrie pe VKontakte (Facebookul rusesc) că trupele sale au doborât încă un AN-26, alături de cuvintele „aşa păţesc cei care ne încalcă spaţiul aerian”. Comentariul este şters după ce apar informaţii despre pierderea zborului MH17.
Apar informaţiile despre doborârea unui avion civil de tip Boeing 777, operat de Malaysian Airlines pe ruta Amsterdam-Kuala Lumpur, sub codul MH17. Câteva ore mai târziu, Serviciul de Securitate al Ucrainei (SBU) publică interceptări ale unor conversaţii telefonice dintre liderii rebeli şi ofiţeri GRU (agenţia de informaţii externe a Rusiei), în care separatiştii recunosc că au doborât avionul civil MH17.
Kievul anunţă că avionul a fost doborât de „terorişti ruşi”. Rusia neagă orice implicare şi transmite că „evident că este vina statului pe teritoriul căreia s-a petrecut tragedia”, adăugând că „Poroşenko are mâinile pătate cu sânge pentru că a demarat ofensiva asupra separatiştilor”.
Vineri, 18 iulie apar fotografii şi imagini video cu un sistem de rachete BUK care se îndreaptă spre graniţa cu Rusia.
Vineri, preşedintele american Barack Obama a trasat o linie clară între Kremlin şi tragedia aviatică din estul Ucrainei, explicând că armamentul folosit de separatişti pentru a doborî avionul şi a ucide 298 de oameni nevinovaţi a venit din Rusia, în ciuda insistenţelor îndelungi pentru ca Moscova să împiedice traficul de arme şi luptători prin graniţele Federţiei Ruse.
„Ştim că separatiştii care s-au lăudat că au doborât un avion militar ucrainean au primit un sprijin constant de la Rusia. Este prea devreme pentru a şti care au fost intenţiile celor care au doborât avionul. Aşteptăm informaţiile care vor apărea. Avem încredere să spunem că avionul a fost doborât de o rachetă teroristă. Nu putem identifica în acest moment grupul sau individul care a ordonat atacul, dar avem informaţii care arată că racheta a fost trasă dintr-o zonă controlată de separatişti”, a spus Obama.
„Nu ştim exact ce s-a întâmplat. Dar ceea ce ştiu este că am văzut o amplificare a violenţelor din Ucraina. În ciuda eforturilor guvernul ucrainean de a încheia un armistiţiu prin negocieri, separatiştii au respins discuţiile. Şi ştim că aceşti separatişti sunt puternic înarmaţi şi ştim că nu este un accident că sunt înarmaţi. Asta se întâmplă cu sprijinul Rusiei”, a spus preşedintele american.
În ton similar, Angela Merkel i-a cerut liderului rus să-şi asume responsabilitatea pentru criza din Ucraina. Şefa guvernului de la Berlin a cerut Rusiei să îşi asume responsabilitatea pentru ceea ce se întâmplă în Ucraina, în mod special pentru că a permis livrarea de arme şi tancuri pe teritoriul ucrainean, în zonele controlate de separatiştii proruşi. Merkel a declarat că a vorbit cu preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, la telefon, joi seara şi că au avut „opinii foarte contrare“ în ceea ce priveşte situaţia din Ucraina.
„Aceasta este o crimă made in Moscova”, acuză şi premierul britanic David Cameron într-un editorial publicat astăzi în „The Sunday Times”.
„Pe lângă mila pe care o simţim pentru victime şi familiile acestora, un alt sentiment se arată: furia. Furia că s-a putut întâmpla asta. Furia faţă de faptul că un conflict care putea fi oprit de Moscova a fost, în schimb, alimentat de Moscova. Furie faţă de unii din Vest care, în loc să găsească o soluţie pentru această problemă, au sperat simplu că ea va dispărea.
Trebuie să stabilim cu certitudine ce s-a întâmplat. Dar tot mai multe dovezi duc către o concluzie clară: că zborul MH17 a fost doborât din cer de o rachetă sol-aer trasă dintr-o zonă controlată de rebeli.
Dacă acesta este adevărul, atunci trebuie să spunem clar ce înseamnă: este un rezultat direct al faptului că Rusia a destabilizat un stat suveran, violându-i integritatea teritorială, sprijinind miliţii golăneşti, intruindu-le şi înarmându-le”, a scris Cameron.
Premierul Olandei, Mark Rutte, i-a cerut preşedintelui rus, Vladimir Putin, să asume „responsabilitatea pentru insurgenţii susţinuţi de Moscova”. La rândul lui, ministrul olandez de Externe, Frans Timmermans, s-a declarat „şocat” şi „indignat” de informaţii privind mutarea unor cadavre de la locul prăbuşirii avionului. La bordul avionului malaysian se aflau 192 de cetăţeni olandezi.
„Este o crimă abominabilă”, a reacţionat premierul Australiei, Tony Abbott, în contextul în care 27 de australieni au murit în incidentul aviatic. „S-a întâmplat pe un teritoriu controlat de ruşi, rebelii sunt susţinuţi de ruşi, iar arma utilizată probabil este rusească”, a spus Abbott, precizând că i-a transmis proteste ministrului rus al Comerţului, Denis Manturov, aflat în vizită în Australia.
Tot vineri, separatiştii anunţă că au găsit joi seară una dintre cutiile negre şi au trimis-o deja spre Moscova, pentru că „doar în Rusia se poate desfăşura o anchetă corectă”.
„Frumoasa” ruşilor este un „tăune”
Un grup format din 21 de observatori ai Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa (OSCE) ajunge la locul în care se află epava şi cadavrele. Separatiştii întâi încearcă să nu-i lase să intre, trag focuri în aer pentru a-i descuraja. Până la urmă, sunt de acord să permită acordul specialiştilor OSCE. Aceștia sunt însoţiţi permanent de separatişti înarmaţi, care nu-i lasă să inspecteze toată suprafaţa. În plus, după doar 75 de minute, sunt forţaţi de separatişti să plece.
Sâmbătă, SBU publică un nou set de interceptări, din care reiese că ruşii ar fi trimis mai multe sisteme de rachetă sol-aer separatiştilor. Separatiştii se referă la bateria cu rachete BUK drept „frumoasa” şi-i întreabă pe comandanţii ruşi unde s-o amplaseze pentru a lovi mai eficient. Numele de cod dat de NATO pentru acest sistem rus de rachete, introdus în 1979, în timpul URSS, este „tăune”.
Alba-neagra cu cutiile negre
Separatiştii anunţă că au găsit şi a doua cutie neagră, care se află în posesia lor. Serghei Lavrov, ministrul de Externe al Rusiei, iese însă cu declaraţii şi spune că Moscova nu vrea cutiile negre. Până acum, cel puţin una dintre cutii ajunsese cel mai probabil deja la Moscova.
Separatiştii se răzgândesc şi spun că n-au găsit cutiile negre. Corespondenţii internaţionali de presă transmit că locul în care se află epava şi cadavrele este compromis. Separatişti înarmaţi răscolesc rămăşiţele, fură din bagaje şi de la cadavre, localnicii umblă nestingheriţi printre ei, dovezile sunt călcate în picioare. Kievul acuză separatiştii sprijiniţi de Rusia că distrug intenţionat probe şi chiar că au furat 38 de cadavre. Nimeni nu numără trupurile, acestea rămân, în continuare, acolo unde au căzut. Nu au fost găsite încă toate. Localnicii sunt obligaţi să stea cu trupurile în case sau în grădini până la „sosirea experţilor”.
Cadavrele, plimbate de separatişti pe unde au vrut
Duminică dimineaţă, se află că unele trupuri fuseseră duse la Doneţk, oraş aflat sub controlul proruşilor. Până la urmă, separatişii predau trupurile, care sunt trimise la Harkov, oraş aflat sub control guvernamental, cu un tren special. Observatorii OSCE denunţă în continuare faptul că nu au acces liber la locul tragediei.
Presa internaţională deschide cu titluri precum „Racheta lui Putin” sau „Victimele lui Putin”, alăturând fotografii cu câteva dintre cei 298 de oameni care au murit.
Nici până acum, nu se ştie unde sunt cutiile negre. Separatiştii neagă iar că le-ar fi găsit, după ce au zis chiar ei asta şi după ce toată presa aservită Kremlinului s-a lăudat că ele sunt „în drum spre Moscova”.
Tot duminică, Reuters difuzează un clip video care arată cum un separatist ridică dintr-un lan de grâu cea de-a doua cutie neagră a aparatului Boeing. Imaginile au fost filmate vineri.
În tot acest timp, aparatul rus de propagandă lucrează la foc continuu. În timp ce întreaga lume confirmă că avionul a fost doborât de o rachetă, presa rusă neagă această variantă. Câteva voci extremiste acuză Kievul că a doborât avionul, altele îi acuză pe americani că „i-au instigat” pe ucraineni să protesteze faţă de apropierea Ucrainei de Rusia, ceea ce a dus la formareaa mişcării Euromaidan şi înlăturarea preşedintelui prorus Viktor Ianukovici, evenimente „pedepsite” de Rusia prin anexarea Crimeei şi sistarea livrărilor de gaze către Ucraina.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult