
O suma care va fi acoperita din vanzarea – estimata la 60 de milioane de euro – a doua avioane A-319 folosite in prezent pentru deplasarile oficiale si care au fost cumparate noi, in epoca coabitarii presedintelui Jacques Chirac cu premierul socialist, Lionel Jospin. Cu unul din el se deplaseaza in mod obisnuit Sarkozy, dar autonomia de zbor este limitata la 7.000 de kilometri si de multe ori cand presedintele trebuie sa plece in Japonia sau Noua Caledonie trebuie sa faca doua escale dintre care una obligatorie in Siberia. Decizia a fost luata de Sarkozy la putin timp dupa venirea sa la presedintie in 2007 iar lucrarile de reconditionare a aparatului A-330-200, cumparat de la Air Caraibe, cu 45.000 ore de zbor la activ, s-au prelungit 15 luni. Primele zboruri de proba s-au facut la inceputul lui iulie si de atunci s-a declansat polemica privind cerintele presedintelui. Palatul Elysee a fost nevoit sa dezminta ca avionul ar fi dotat cu o cada de baie si un cuptor pentru pizza, cum remarcasera unele ziare, care apoi revenit spunand ca s-a renuntat la ele, doar din motive logistice.