Cum să te ferești de gripă în sezonul răcelilor | Ziua Veche
Acasa MagazinLife Cum să te ferești de gripă în sezonul răcelilor

Cum să te ferești de gripă în sezonul răcelilor

scris de A.H.
7 afisari

A început sezonul răcelilor. Medicii britanici ne împărtășesc sfaturile lor pentru a scădea şansele contractării unei gripe. Specialiștii au indentificat peste 200 de virusuri de sezon, fiecare cu mai multe tulpini, responsabile pentru răceli şi infecţii respiratorii.

Cum să te ferești de gripă în sezonul răcelilor.

Cum să te ferești de gripă în sezonul răcelilor.

Încălzirea nasului. Una dintre teoriile despre motivele pentru care oamenii răcesc mai mult iarna este că în această perioadă nasul are o temperatură mai scăzută, ceea ce face ca mucoasa nazală să fie un mediu propice dezvoltării virusurilor. Sfatul medicilor este ca oamenii să poarte o eşarfă sau un fular peste nas şi să evite să respire aer foarte rece şi umed.

Strânsul mâinilor. Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Aberystwyth, Marea Britanie, a arătat că gestul politicos de a strânge mâna cuiva permite transmiterea între două persoane a de la zece până la 20 mai multe bacterii şi virusuri decât o simplă atingere a pumnilor, gest folosit mai ales de adolescenţi. Acest lucru se întâmplă pentru că strânsul mâinilor durează mai mult şi implică o suprafaţă de piele mai mare.

Spălatul hainelor la temperaturi mai mari. Virusurile care provoacă răceala sau gripa rezistă la temperaturi de 40 de grade Celsius, aşa că, dacă un membru al familie este bolnav, hainele şi lenjeria de pat a acestuia trebuie spălate la temperaturi mai mari de 40 de grade Celsius. Dacă acest lucru nu este posibil pentru că ar deteriora ţesăturile, specialiştii recomandă utilizarea unui detergent dezinfectant care va omorî agenţii patogeni.

Mai puţin zahăr în alimentaţie. Mai multe cercetări ale Universităţii Loma Linda din California au arătat că atunci când o serie de voluntari au consumat 100 de grame de zahăr, celulele imunitare numite fagocite au mâncat mai puţine bacterii pentru o perioadă de până la cinci ore. Concluzia specialiştilor este că reducerea cantităţii de zahăr dă o mai mare şansă sistemului imunitar de a lupta împotriva infecţiilor.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult