Sunt multe cazuri în care mașinile second hand importate din Germania sunt vândute cumpărătorilor sub pretextul că aceștia ar primi vehiculul direct de la proprietarul din Germania.
Aproximativ 2 milioane de mașini second hand din Germania sunt reînmatriculate anual în alte țări europene, informează Asociația Automotive Intelligence, potrivit căreia unele dintre aceste vehicule își schimbă proprietarii în cel mai puțin transparent mod posibil, piața din România nefăcând excepție.
Ce fac samsarii
Sunt multe cazuri în care mașinile second hand importate din Germania sunt vândute cumpărătorilor sub pretextul că aceștia ar primi vehiculul direct de la proprietarul din Germania.
„Dacă un cumpărător din România este pe cale să cumpere o mașină importată din Germania și i se înmânează contractul german de vânzare-cumpărare cerându-i-se să pretindă că achiziționează mașina direct de la proprietarul german, lucrul acesta ar trebui să fie automat un mare semnal de alarmă. Așa evită samsarii să-și plătească taxele și se dezic de responsabilitățile pe care în mod normal ar trebui să și le asume”, spune Veronica Negru, managerul de marketing al companiei care vinde mașini, Spotawheel.
Mai mult, Cristian Gyurkan, CEO-ul Webcar, platformă online destinată comerțului cu mașini, este complet de acord cu afirmația de mai sus și subliniază că acest gen de vânzător de mașini poate modifica prețul și datele vehiculelor importate din Germania.
„Odată ce importă mașini second hand ieftine din Germania, samsarii pot recurge la modificarea kilometrajului ceea ce ar crește artificial prețul unor mașini. Exact așa se creează concurență neloială în piața mașinilor la mâna a doua din România”, – explică Cristian Gyurkan.
Experiențe oribile pentru cumpărătorii de mașini
Președintele Asociației Automotive Intelligence (AAI) și expert auto din cadrul companiei carVertical, Matas Buzelis, subliniază faptul că deși unii cumpărători de mașini rulate sunt atrași de astfel de oferte sau în general de mașini ieftine importate din Germania, afacerile la care se înhamă nu sunt întotdeauna tocmai bune.
„Există încă mulți cumpărători de mașini second hand care nu pun la îndoială prețul mașinii de care sunt interesați. Oamenii văd o mașină importată din Germania cu 200.000 de kilometri la bord care este scoasă la vânzare pentru mai puțin decât valorează chiar în țara sa de origine și cu toate astea încă se încumetă s-o cumpere. Nu se gândesc la faptul că vânzătorul a avut cheltuieli de cumpărare plus cu importul vehiculului în România și totuși acesta este listat pentru o fracțiune din prețul la care se vinde același automobil în mod normal în Germania. Ar trebui să fie clară situația și nimeni să nu dea curs acelor anunțuri, dar există persoane care cred fiecare cuvânt pe care îl spune vânzătorul și ajung să cumpere astfel de mașini”, – spune președintele AAI.
În plus, odată ce cumpărați o mașină sub prețul de piață, este foarte probabil că acel autoturism va necesita cheltuieli suplimentare. Prin urmare, deși costul de cumpărare a mașinii poate fi mai mic, în cele din urmă costurile neprevăzute de întreținere pot modifica ecuația și pot crește costul total de deținere al vehiculului la o valoare mult mai mare.