Tancurile alea au peste 30 de ani vechime…..si nu se stie cate se mai misca din ele
BULA02-08-2014 - 19:37
De antrenament sunt bune. Si se curata cu Deruginol.
Au doua defecte majore:
1. Au rotile intermediare, care ghideaza senilele, din aluminiu
2. Nu pot fi pornite prin tractare, ca T34, cand raman fara acumulatori.
Dinu02-08-2014 - 11:55
Si cel ce a postat fotografia si cel ce comanteaza sunt pe dinafara! Ce draq va bagati daca nu stiti? La ce misto va bagati? O poza cu tancuri , intr-adevar romanesti, care nu au mai mult de 10-15 ani, pozate din spate , cu butoaiele de motorina , puse in suporti, pregatite pentru un mars! Cand se pregatesc de deplasare in aplicatii etc. isi I-au cu ele butoaiele cu motorina ! Ce e asa de mirare! Iar tu „sarpe veninos” …daca au butoaie …apai chiar se misca ….HA!
UnUL02-08-2014 - 12:16
Așa se bagă unii ca musca-n zăr unde nu se pricep.
tomi02-08-2014 - 18:39
De data asta fara gluma, tancurile romanesti, fabricatie a industriei militare romane erau bune, viteza pana la 85 km/h mobilitate mare , precizie de foc buna si adaptare buna la teren denivelat, erau cele mai bune din tarile tratatului de la Warsovia desigur excluzandu-i pe rusi.
BULA02-08-2014 - 19:43
Cu astea erati voi (securistii) pregati sa reprimati miscarile de protest. De asta le-ai indragit.
Ionel02-08-2014 - 20:25
Tomi nu era securist pentru ca nici Securitatea nu primea orice papagal. A plecat in Israel si nu mai stiu nici aia cum sa scape de el si il trimit in misiuni imaginare, toate bune atat cat crede tembelul. Rade tot Mosadul de el dar el e fericit ca in ,,Marele blond”.
BULA02-08-2014 - 19:44
Nu au trecut prin razboaie, sa stim exact cum se comporta.
TR-580
TR-580 FerdinandMuseum.jpg
Tip Tanc principal de luptă
Loc de origine România
Istoric operațional
În uz 1979-prezent
Folosit de vezi Utilizatori
Istoric producție
Proiectant Institutul 111
Direcția Tancuri și Auto
An proiectare 1974 – 1980
Producător Fabrica de Mașini Grele Speciale
An producție 1979 – 1985
Bucăți construite aproximativ 400
Date generale
Greutate 46 tone
Lungime 9,25 m (incl. țeava)
Lățime 3,3 m
Înălțime 2,4 m
Echipaj 4 (comandant, ochitor, încărcător și mecanicul conductor)
Blindaj 200 mm stratificat (șasiu)
320+20 mm blindaj suplimentar (turelă)
Armament
principal 1 × tun A308 ghintuit, calibrul 100 mm, 50 de lovituri
Armament
secundar 1 × mitralieră PKT coaxială 7,62 mm (3500 de cartușe)
1 × mitralieră antiaeriană DȘKM 12,7 mm (500 de cartușe)
Motor Model V-55, diesel, 12 cilindri,
4 timpi, 580 CP
Putere specifică 13,8 CP/t
Transmisie mecanică
Suspensie bară de torsiune
Autonomie 380 km
Viteză maximă 50 km/h
Utilizatori[modificare | modificare sursă]
Regimentul de tancuri din Mihai Bravu a fost prima unitate care a primit tancuri românești.[16] Fiind în apropierea Bucureștiului, tancurile puteau fi reparate mai ușor în cazul unor defecțiuni. Producția tancului TR-580 a fost sistată la sfârșitul anului 1985 în favoarea modelului TR-800. În 2010, Armata Română avea 226 de tancuri TR-580 conform rapoartelor ONU.[17]
Export[modificare | modificare sursă]
Egipt a comandat 150 (alte surse menționează 100[18] sau 200[19]) de tancuri TR-580 din România în 1981. Tancurile au fost livrate între anii 1982 și 1984.[20] Ministrul egiptean al Apărării Abu Ghazala a recunoscut ulterior faptul că tancurile TR-580 nu au fost achiziționate pentru armata egipteană, ci pentru a fi trimise în Irak.[21] Romtehnica a exportat însă tancuri din primul lot, fabricat ca material de instrucție,[22] și nu a adaptat blindatele la clima din deșert. Tancurile aveau scurgeri cronice de lubrifianți, iar armamentul s-a dovedit a fi imprecis.[23] Tancurile TR-580 exportate fuseseră deja în dotarea armatei române și au fost revitalizate înainte de livrare. Inițial, revitalizarea s-a realizat la unități și nu în fabrică. Timpul alocat revitalizării a fost prea scurt, iar unitățile nu aveau mijloacele necesare. Prin urmare, tancurile au fost livrate într-o stare tehnică necorespunzătoare. Comisia egipteană de recepție a refuzat inițial să accepte tancurile. Problemele au fost remediate între 1983-1984, iar tancurile TR-580 au fost livrate ulterior Irakului,[24] însă nu există informații despre utilizarea lor în Războiul Iran-Irak sau alte conflicte ulterioare. La începutul anului 1984, Cipru s-a interesat de achiziționarea unui număr de tancuri românești.[25]
Comments are closed.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OKMai mult
10 comentarii
Tancurile alea au peste 30 de ani vechime…..si nu se stie cate se mai misca din ele
De antrenament sunt bune. Si se curata cu Deruginol.
Au doua defecte majore:
1. Au rotile intermediare, care ghideaza senilele, din aluminiu
2. Nu pot fi pornite prin tractare, ca T34, cand raman fara acumulatori.
Si cel ce a postat fotografia si cel ce comanteaza sunt pe dinafara! Ce draq va bagati daca nu stiti? La ce misto va bagati? O poza cu tancuri , intr-adevar romanesti, care nu au mai mult de 10-15 ani, pozate din spate , cu butoaiele de motorina , puse in suporti, pregatite pentru un mars! Cand se pregatesc de deplasare in aplicatii etc. isi I-au cu ele butoaiele cu motorina ! Ce e asa de mirare! Iar tu „sarpe veninos” …daca au butoaie …apai chiar se misca ….HA!
Așa se bagă unii ca musca-n zăr unde nu se pricep.
De data asta fara gluma, tancurile romanesti, fabricatie a industriei militare romane erau bune, viteza pana la 85 km/h mobilitate mare , precizie de foc buna si adaptare buna la teren denivelat, erau cele mai bune din tarile tratatului de la Warsovia desigur excluzandu-i pe rusi.
Cu astea erati voi (securistii) pregati sa reprimati miscarile de protest. De asta le-ai indragit.
Tomi nu era securist pentru ca nici Securitatea nu primea orice papagal. A plecat in Israel si nu mai stiu nici aia cum sa scape de el si il trimit in misiuni imaginare, toate bune atat cat crede tembelul. Rade tot Mosadul de el dar el e fericit ca in ,,Marele blond”.
Nu au trecut prin razboaie, sa stim exact cum se comporta.
TR-580
TR-580 FerdinandMuseum.jpg
Tip Tanc principal de luptă
Loc de origine România
Istoric operațional
În uz 1979-prezent
Folosit de vezi Utilizatori
Istoric producție
Proiectant Institutul 111
Direcția Tancuri și Auto
An proiectare 1974 – 1980
Producător Fabrica de Mașini Grele Speciale
An producție 1979 – 1985
Bucăți construite aproximativ 400
Date generale
Greutate 46 tone
Lungime 9,25 m (incl. țeava)
Lățime 3,3 m
Înălțime 2,4 m
Echipaj 4 (comandant, ochitor, încărcător și mecanicul conductor)
Blindaj 200 mm stratificat (șasiu)
320+20 mm blindaj suplimentar (turelă)
Armament
principal 1 × tun A308 ghintuit, calibrul 100 mm, 50 de lovituri
Armament
secundar 1 × mitralieră PKT coaxială 7,62 mm (3500 de cartușe)
1 × mitralieră antiaeriană DȘKM 12,7 mm (500 de cartușe)
Motor Model V-55, diesel, 12 cilindri,
4 timpi, 580 CP
Putere specifică 13,8 CP/t
Transmisie mecanică
Suspensie bară de torsiune
Autonomie 380 km
Viteză maximă 50 km/h
Utilizatori[modificare | modificare sursă]
Regimentul de tancuri din Mihai Bravu a fost prima unitate care a primit tancuri românești.[16] Fiind în apropierea Bucureștiului, tancurile puteau fi reparate mai ușor în cazul unor defecțiuni. Producția tancului TR-580 a fost sistată la sfârșitul anului 1985 în favoarea modelului TR-800. În 2010, Armata Română avea 226 de tancuri TR-580 conform rapoartelor ONU.[17]
Export[modificare | modificare sursă]
Egipt a comandat 150 (alte surse menționează 100[18] sau 200[19]) de tancuri TR-580 din România în 1981. Tancurile au fost livrate între anii 1982 și 1984.[20] Ministrul egiptean al Apărării Abu Ghazala a recunoscut ulterior faptul că tancurile TR-580 nu au fost achiziționate pentru armata egipteană, ci pentru a fi trimise în Irak.[21] Romtehnica a exportat însă tancuri din primul lot, fabricat ca material de instrucție,[22] și nu a adaptat blindatele la clima din deșert. Tancurile aveau scurgeri cronice de lubrifianți, iar armamentul s-a dovedit a fi imprecis.[23] Tancurile TR-580 exportate fuseseră deja în dotarea armatei române și au fost revitalizate înainte de livrare. Inițial, revitalizarea s-a realizat la unități și nu în fabrică. Timpul alocat revitalizării a fost prea scurt, iar unitățile nu aveau mijloacele necesare. Prin urmare, tancurile au fost livrate într-o stare tehnică necorespunzătoare. Comisia egipteană de recepție a refuzat inițial să accepte tancurile. Problemele au fost remediate între 1983-1984, iar tancurile TR-580 au fost livrate ulterior Irakului,[24] însă nu există informații despre utilizarea lor în Războiul Iran-Irak sau alte conflicte ulterioare. La începutul anului 1984, Cipru s-a interesat de achiziționarea unui număr de tancuri românești.[25]
Comments are closed.