Acasa Opinii Armata, încotro?

Armata, încotro?

scris de Marin Neacșu
925 Afisari

Câți ca ei ?

În ultima lună, 2 cazuri de înalți responsabili din conducerea MApN au făcut ”deliciul” presei, în special a celei care vrea cu tot dinadinsul să lovească în militari, cu sau fără motiv. Abonatul principal, Tache cu loviturile sale prăpăstioase, care cum prinde un porumbel sălbatic spune că e mesager (mai mesager decât vaccinul Pfizer) și i-a spus lui tot ce se fabrică prin birourile MApN.

De cele mai multe ori loviturile lui sunt baloane, nici măcar colorate. Dar cine se uită în gura lu ? Doar cei care nu l-au citit pe Ispirescu și vor neapărat să vadă ce și cum în problema basmelor. Pe lângă el, mai sunt câțiva/câteva abonați la tigaia MApN, unii cu informații mai profunde dar și un limbaj și o însăilare cât de cât credibilă. Una peste alta, toate aceste pagini cu orientare militară sau ”militantă”, lucrează la imaginea armatei.

Dar, așa cum spun și basmele, dacă nu ar fi, nu s-ar povesti, dacă nu ar fi foc nu ar ieși fum, deci dacă armata nu ar da ocazia nu ar exista subiecte. Unul din cele două cazuri este al fotului șef al Corpului de control al MApN, generalul… nu-i mai dau numele. Omul a fost și el să își vaccineze copilul, e omenesc, e chiar lăudabil, pe vremuri s-ar fi scris că e un familist exemplar, dar acum lumea rea i-a sărit în cap că a abuzat de funcție, că a profitat de relații, că a luat locul altuia, etc etc. Cum s-a întâmplat cu adevărat, nu a spus nimeni, MApN nu obișnuiește să își spele imaginea prin transparență, ci prin mușamalizare, tăcere. Politica este de așteptare, așteptăm să treacă valul , lumea uită, apar alte subiecte și noi scăpăm.  Așa s-a și întâmplat. Nu contează că nu doar persoana în cauză a încălcat ”protocoalele”, ca pe lângă el au mai fost implicați și alți militari, șefi de direcție, care i-au spus ”mergi acolo, spui că te-am trimis eu, se rezolvă”. Ceilalți ”complici” încălcători de legi și ordine, au rămas în funcție, merg mai departe cu alți generali și suspuși. Și știți ce ar fi fost culmea? Culmea ar fi fost ca domnul șef al corpului de control să fi fost trimis să investigheze aceleași fapte petrecute în garnizoane, ca cea din Focșani. Păi cu ce concluzie ar fi venit? Ar fi spus el că e ceva în neregulă ? Categoric nu, că și-ar fi încălcat propriile .. principii și obiceiuri.

Al doilea caz, cel mai recent este al altui general, nu îi dau nici lui numele, fost ”deputy” la DGIA una din mâinile lui Hăpău, nu știu care, care a delapidat niște bani din fondurile instituției pentru situații de criză și război. Bă ești prost? Deci nu a luat din banii de deplasări, misii, hrană, deconturi, ci direct din fondurile de criză și război. În limbaj popular asta se numește diminuarea capacității de apărare a țării, fapt echivalent cu trădarea,  pentru care se instituie Curtea Marțială. Dar nu, omul este învinuit doar de delapidare, prevazută de art. 295 alin. (1) din Codul penal, fals material în înscrisuri oficiale, prevăzută de art. 320 alin. (1) și (2) din Codul penal, cu aplicarea art. 35 alin. (1) din Codul penal, fals intelectual, prevăzută de art. 321 alin. (1) din Codul penal, cu aplicarea art. 35 alin. (1) din Codul penal; uz de fals, prevăzută de art. 323 din Codul penal, cu aplicarea art. 35 alin. (1) din Codul penal, totul cu aplicarea art. 38 alin. (1) din Codul penal. Pentru aceste fapte, având în vedere că a fost sfătuit și până la explodarea informației în presă omul a returnat o parte din banii luați ”cu împrumut”, va primi ceva cu suspendare, va rămâne cu terenul și cu casa, i se va impune o rată pentru plata diferenței, dar cu grijă că nu depășească o treime din pensia de peste 10000 de lei, și gata. Apoi, ca să aibă omul  din ce să plătească ”ratele la casă” va fi angajat consilier, poate chiar al ministrului, de ce nu, sau al domnului Hăpau , și gata, case closed. Dacă mergi pe firul faptelor, afli că domnul locțiitor al domnului Hăpău s-a folost de o ștampilă cu semnătura șefului, că pe șeful nu prea îl interesa la cine e ștampila, și că ditamai șeful DGIA consider că era o ștampilă lipsită de importanță, care nu semăna cu cea oficială, dar părerea procurorului de caz este că doar dacă te uitai atent sesizai diferența. De aici un răuvoitor ar trage concluzia că șeful nu era străin de activitățile locțiitorului și că chiar i-a dat o mână de ajutor, fie și indirect, prin lipsă de control. Și că tot vorbim de lipsă de control, nu este culmea că nimeni nu a sesizat lipsa banilor în doi ani de zile? Poate Curtea de Conturi nu a avut timp să se ocupe de DGIA, fiind ”focusată” pe minunile de la CSP dar auditul intern ce a făcut? Sau controalele cu concluzii cu tot sunt trimise, nu făcute? Și pe aici se ridică semne de întrebare ? Și pe aici e nevoie de mătură, din câte se pare. Și totuși, după ditamai scandalul cu locțiitorul care i-a folosit ștampila personal cu semnătura, domnul Hăpau ce mai caută în fruntea structurii? Caută un alt locțiitor care să continue tradițiile celui pensionat cu drept de pensie după ce a atacat fondul de criză și război? Cît de proști suntem, sau cât de impotenți? Cui i-e frică de Hăpău și de ce ?

Nu mai intru în amănunte. Cele două cazuri ridică multe semne d întrebare legat de conducerea MApN.  Prima întrebarea este, cum ne alegem … subordonații, cum numim comandanții și șefii diferitelor structuri? Câți din cei aflați în funcție azi sunt ca cei doi ? Cine este de vină, cine i-a ales, cine i-a propus, cine i-a promovat, cum i-a cunoscut, cine i-a verificat? Dar cel mai important este CE MĂSURI S-AU LUAT ÎN URMA ACESTOR CAZURI, CA ASTFEL DE LUCRURI SĂ NU SE MAI ÎNTÂMPLE?  Se mai pune întrebarea dacă domnul ministru are oameni pregătiți pentru a înlocui astfel de specimene dar și dacă are antigel suficient să facă curățenie.  S-ar părea că nu are sau că nu are timp, prins în activitățile cotidiene,  în sinergia faptelor, sau meandrele concretului și ale strategiei de vaccinare și implicare a armatei în activitățile zilnice ale urbei. Adevărul este că tocmai acum se văd efectele OUG 59 când întreaga conducere a armatei a fost decapitată prin ordonanța Olguței (pregătită însă de actualii  șefi de direcții, care au fost bucuroși că le pleacă șefii, ca să promoveze ei) și au fost promovați de-a valma indivizi care habar nu aveau cu ce se mănâncă funcția pe care erau promovați, dar prindea bine și nu puteau să o refuze. De aici bâlbele și greșelile tot mai evidente și penibile din ultimele acte normative ale MApN sau din reprezentarea media(cazul Sibiu este elocvent).

TREBUIE FĂCUTĂ CURĂȚENIE SERIOASĂ DOMNULE MINISTRU! Câți ca cei despre care am vorbit mai sus, au mai rămas în armată? Ce facem cu ei, îi lăsăm să își facă de cap în continuare până cad și ei ca popicele descoperiți de o presă ostilă care oricum nu înghite armata? Lăsăm instituția la cheremul dușmanilor din interior și din afară? Lăsați interesele de partid și ocupați-vă de interesele armatei. Părerea mea.

1907 redivivus?

Când armata este scoasă în stradă, sau pusă să acționeze împotriva propriilor cetățeni, fie cei împotriva cărora e scoasă nu sunt cetățeni români, fie armata nu mai e a poporului pe care îl tratează drept inamic.  Avem destule exemple în care diferite regimuri au scos armata împotriva propriilor cetățeni, deși sarcina ei este să lupte împotriva dușmanilor celor împotriva cărora a fost scoasă: 1907, 1989, 1999, sunt cele mai cunoscute cazuri și toate s-au lăsat cu procese (e adevărat unele încă nefinalizate) în care cei care au dat ordine s-au ascuns în spatele legislației și a celor care i-au pus să acționeze împotriva populației,  iar cei care au executat sunt pedepsiți sau blamați. Cine a ieșit cu cravata șifonată din toate? Armata. Nu învățăm nimic din experiența trecutului?

Se vorbește prin presă despre două proiecte, privind armata, unul scos în transparență decizională, celălalt nu. Primul se referă la statutul politiei militare, celălalt la Organizarea MApN. În primul se prevedea că poliția militară va avea atribuțiuni , în stările de urgență, privind identificarea și controlul populației. În urma unor luări de poziție, ministrul apărării a anunțat că a modificat art 14 din respectivul proiect și poliția militară va interveni numai ”la cerere” ca și când guvernul sau MI nu ar apela niciodată la acest tertip.

Aparent,  punctul de vedere al MApN  este că problema s-a rezolvat. Da, s-a rezolvat, dar nu așa cum cred pălmașii, ci așa cum au vrut cârmuitorii. Dacă se uită cineva în Programul legislativ al guvernului României pe 2021, va vedea că anul acesta, în primul trimestru chiar sunt planificate a fi  LEGIFERATE, nu doar inițiate, o serie de legi de importanță deosebită . Studiați documente de mai jos și vă veți cruci câte legi de importanță vitală pentru libertățile cetățenilor urmează să fie trecute prin Parlament sau asumate, cine știe, PÂNĂ ÎN APRILIE 2021. Nu am intrat să văd ce cuprind proiectele depuse de celelalte ministere, m-am uitat doar la MApN.

La pagina 28, punctul 4 apare proiectul privind atribuțiunile și organizarea poliției militare, evident nu proiectul în sine, ci el ca obiectiv. După cum spuneam, ministrul a ”lămurit” problema, a ”cedat” voinței poporului, poliția militară va acționa ”doar la cerere”. Doamne ce repede cădem în capcană. La poziția 8 însă apare un alt ” Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale”. Nici acesta nu este prezentat decât ca obiectiv, este un proiect mai vechi, care este posibil să fi fost deja trecut de faza transparenței, neobservat sau considerat lipsit de importanță pentru media, dar acuma când a apărut scandalul cu implicarea armatei din ce în ce mai adânc în viața societății, când se pune mai des întrebarea de ce este amestecată armată în activități pe care nu le are în atribuțiuni, acest proiect este foarte , foarte important, pentru că așa cum scrie în ribrica ”scopul propunerii” , scopul acestui proiect de modificare a Legii 346/2006 nu este altul decât acela de ”completare cu prevederi referitoare la legitimarea şi stabilirea identităţii persoanelor, precum şi verificarea motivului deplasării / circulaţiei persoanelor în afara locuinţei / gospodăriei, interzicerea, temporară a pătrunderii în clădiri, localităţi sau zone geografice delimitate şi marcate în care sunt dispuse măsuri de limitare a deplasării, de carantinare sau de izolare, într- un mijloc de transport, ori evacuarea temporară din acestea a oricărei persoane, dacă există un pericol la adresa vieţii, sănătăţii sau integrităţii corporale, a sa ori a altei persoane, avertizarea persoanelor, prin orice mijloace de comunicare, în vederea încetării acţiunilor prin care sunt afectate măsurile de limitare a deplasării, de carantinare sau izolare, semnalizarea şi îndrumarea participanţilor la trafic, pe timpul stării de urgenţă, de către personalul militar din MAN care participă la misiunile de sprijin în domeniul ordinii publice ori pentru asigurarea pazei şi protecţiei unor obiective/zone” . Bă suntem proști?Io zic că nu, dar ei cred că da, pentru că au modificat art 14 ”la mișto” cum spuneau cei de pa Phoenix în ”Țiganiada” dar au trecut în atribuțiunile ARMATEI nu doar poliției militare, printr-o lege care trebuie neapărat atacată la Curtea Constituțională, sarcini specifice Ministerului de interne. De ce ? Simplu, poliția mai are sindicate, mai face greve, se mai opune prin unii reprezentanți sindicali unor măsuri abuzive, dar ARMATA nu, armata nu are aceste drepturi, armata a luat întotdeauna, poziția calului care bea apă, prin reprezentanții ei. Și uite așa, guvernele se vor asigura că au întotdeauna un braț înarmat care va acționa acolo unde pulanul nu vrea să acționeze.

Și toate aceste abuzuri ale ”personalului militar care participă la misiuni de sprijin în domeniul ordinii publice” vor avea loc în numele grijii față de cetățean. Lumea nu va mai înjura guvernul, nici pe Arafat, nici pe jandarmi. Stați liniștiți tovarăși, ”there is  a new kid in town”, va prelua el toate problemele toți scuipații, toate înjurăturile. Trăiască armata României !

Stimați cetățeni, nu vă mai îngrijorați, armata e pe mâini bune, art 14 din legea privind atribuțiunile poliției militare a fost modificat, poliția militară nu vă va mai bumbăci, de asta se vor ocupa militarii obișnuiți.

Armata … încotro????

Aveți AICI jos programul legislativ al actualului guvern, pe anul 2021. Numai citind titlurile proiectelor de lege, te îngrozești, vezi încotro bate guvernul, ce îl interesează. Câteva legi, pe ici pe colo, la dezvoltare, transporturi, și o grămadă la MAI, Apărare, Justiție, ÎN GENERAL STRUCTURILE  DE .. FORȚĂ ȘI CONTROL.

 

 

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult