Băsescu o are mai mare decât „masterii” şi doctorii. Şi decât „dottore”. A lui Băsescu are vreo 306 metri. Cam de vreo trei ori mai mare decât terenul pe care s-au confruntat Spania şi Italia, la Euro 2012. I-a spus Biruinţa. Doar o obsesie?
Potrivit preşedintelui, „Biruinţele” nu revin „nici masterilor, nici doctorilor, nici la vreun dottore”, ci doar celor „foarte bine instruiţi”. „Eu am atins vârful profesional al carierei mele (…) Prima mea comandă a fost pe o navă de 42 de mii de tone în 1981. O navă de mărime la care mulţi aspirau(…)” , a declarat Traian Băsescu, în direct, cam pe toate televiziunile, scuzându-se pentru „o declaraţie din scurt”.
Traian Băsescu s-a grăbit să răspundă la declaraţiile aruncate pe piaţă de mult-contestatul ministru interimar Liviu Pop. S-a grăbit atât de tare, încât nu şi-a dat seama că se dă de gol. E mult prea nervos şi agitat, ca să mai ţină seama despre ce este vorba. Ca de fiecare dată, în ultimii ani, atunci când se simte încolţit, Traian Băsescu revine la „trecutul său glorios” de comandant de navă. Şi aruncă pe piaţă Biruinţa, navele şi ţiţeiul. Mai grav, recurge, din nou, la atacuri care îi vizează pe cei cu care mai multă carte decât el: „Asemenea nave (n.a. – ca Biruinţa) nu se dau nici masterilor, nici doctorilor” sau „Nu ştiu care poate fi echivalentul în doctorate la a comanda o navă„.
Cât de agitat şi nervos este Traian Băsescu, stau dovadă şi mult prea desele referiri la lungime. Lungimea navei, binînţeles! Să fie vorba despre un complex?
Prima referire la lungime: „După un an de comandă pe navă de 42 de mii de tone, am comandat petrolierul de 85 de mii de tone Crişana. După care, după un an şi jumătate, am preluat cea mai mare navă a ţării construită în România, petrolierul Biruinţa. Eu nu m-am apucat de politică înainte să fiu un excelent profesionist. Nava Biruinţa avea o lungime de 306 metri„
A doua referire la lungime: „Cine s-a uitat la finala de fotbal de aseară, Spania-Italia, trebuie să constate că acel teren avea 100 de metri lungime, iar nava mea avea 306 metri lungime„.
A treia referire la lungime: „Asemenea nave nu se dau nici masterilor, nici doctorilor, nici la vreun „dottore”. Se dau comandanţilor de nave foarte bine instruiţi. Mi-am încheiat cariera pe mare după 4 ani de comandă pe această navă de 306 metri, care căra 150 de mii de tone de ţiţei (…)„.
A patra referire la lungime: „Nu, dragii mei, şi nu, dragi români, eu nu sunt la fel cu cei care şi-au copiat lucrările de doctorat sau de masterat. Eu sunt un om care a reuşit profesional, iar pe mare nu se fac cadouri; acolo poţi sau nu poţi să duci o navă de 306 metri lungime, poţi sau nu poţi să dormi zi şi noapte pe 1200 de tone de ţiţei cu riscul unei explozii la orice greşeală, poţi sau nu poţi să îţi aduci echipajul înapoi„.
Oricum, nu sunt psiholog. Aşa că nu sunt sigur dacă există vreo legătură între referirile repetate la lungimea navei, insecuritate şi senzaţia de pierdere a puterii, de multe ori, asociată cu cea a „bărbăţiei”.
9 comentarii
NU santeti psiholog d-le BATCA ! Dar ,A-ti surprins EXACT ESENTIALUL ! INAMICUL PUBLIC nr .1 : SA DISPARA ! ROMANIA si ROMANI au DREPTUL la VIATA !
ce relevanțe scoate în evidență,auzi la cretin”….. poţi sau nu poţi să dormi zi şi noapte pe 1200 de tone de ţiţei cu riscul unei explozii la orice greşeală….”
de parcă ar fi vreo diferență că stai pe o tonă de tnt sau pe 1200 de tone!
de aia sunt mulți băsiști,și se mai și înmulțesc pe zi ce trece,pentru că băsismul este apanajul trepanaților!
– LUNGIMEA CONTEAZA –
Intrebati-o pe Hellen of TRoy ….din Pleshcoi,,,-:)))
JD-USA
Marius Batca scrie un text in care „plagiaza” patru texte in care Basescu se refera la lungimile navelor pe care le-a calarit, insa, in final, ne lasa masca la capitolul „concluzie”. Acest text l-o fi scris nea Batca pe un servetel la vreo terasa in fata unei beri rasuflate, ca alta explicatie nu poti gasi. Cei care au l-au ascultat pe Basescu n-au gasit relevanta „lungimea” „sculei” lui Basescu, la care face apropo d-l Batca. Dar daca la Basescu acest „motiv” apare aproape obsedant, nu inseamna ca numai Basescu e bolnav, ci si acela care a observat boala lui Basescu. Vorba aceea : sa-ti fie rusine daca te-ai gindit la ceea ce m-am gindit eu. Mai, Batca, si tu esti la fel ca cel pe care-l iei in tarbaca. Las-o jos ca macane! 🙂
Explicatia este simpla: daca faci referire la tonaj („deadweight” !) foarte putini oameni isi pot imagina cat inseamna acest lucru … Insa daca exprimi in unitati de lungime (metri, prajini, coti etc.) atunci omul obisnuit, care stie macar suprafata amaratului de apartament in care locuieste, isi face o idee. Daca mai si compari cu suprafata unui stadion de fotbal (ma intreb cati dintre microbistii cu televizoare 4:3 chiar inteleg cat este un stadion de fotbal in realitate mai ales ca nu stiu cati dintre ei chiar au vazut in realitate un stadion de fotbal adevarat !?) atunci imaginea devine si mai completa.
Basescu, in mediocritatea lui, stie sa ajunga la oamenii simpli cu exemple sugestive si nesofisticate, chiar de actualitate as putea spune ! Oricat s-ar stradui unii pe aici sa-l denigreze acest tip de „inteligenta” nu il pot lua … De altfel felul in care a reusit sa ajunga presedinte dovedeste o inteligenta la care basinosii denigratori nu vor ajunge niciodata, oricate analize sofisticate ar face, cu argumente din cele mai „pretioase” si filozofice ! Pe de alta parte, cea a profesiunii, are un atu extraordinar: putini romani din tara asta au fost sau inca mai sunt comandanti de nava de o asemenea anvergura ! Cine isi inchipuie ca manevrarea unei nave (chiar si de dimensiuni mici, pe un lac cum este Herastraul !) se aseamana cu manevrarea unui autoturism (sau al unui autocamion) se inseala amarnic … Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca multi comentatori-denigratori-bascalioso-basinosi de pe aici nu stiu daca au macar permis de conducere categoria B !!!
Dl. Liviu Pop si-a amintit ca pe undeva prin dosarul flota era numita si firma norvegiana Klaveness Group, cei care i-ar fi intermedia lui Traian Basescu studiile din Norvegia. Dl. Basescu cand a auzit de Norvegia a inceput sa dea din coltz in coltz 😉
Si daca tot s-a ajuns la discutii despre cariere si CVuri, nu ar fi exclus ca noul advocat al poporului (sau noul presedinte al sentatului) sa-i ceara dlui presedinte Traian Basescu o declaratie (pe propria raspundere;) ca in cariera sa (capitan de nava, sef servicii la Anvers, Director Generalal Inspectoratului Mrinei Civile RSR) nu a lucrat pentru securitate. Se spune ca fostii lui precedenti la Anvers au admis ca au lucrat pentru securitate (ultimul precedent ar fi dat chiar bir cu fugitii si ar fi cerut azil politic).
Papaghalilor, nu stiti decat sa repetati la infinit aceleasi idiosincrazii….In acest articol se vorbeste despre o nava gigantica…de 306 m lungime fabricata in Romania………….ca si multe altele…..ce se mai fabrica acum in Romania? asta ar trebui sa inventariati amarastenilor….Ce s-a ales din Flota? Cine era Il Prezidente cand Flota a fost scufundata? Dar Il Premiero cine era? Mai si ganditi prostovanilor cand postati cate ceva……
Tot pentru prostalai…..infulecati pomenile de la useleu……tolomacilor……care va vindeti pe un kil de ulei si unul de faina…..
de infulecat s-au infulecat pomeni si de la pdl si de la usl, si amindoi ar trebui sa dispara din viata tarii.
Comments are closed.