Acasa Opinii FESTIVALURI CU TINERI FRUMOȘI SI LIBERI NEVERSEA ȘI UNTOLD

FESTIVALURI CU TINERI FRUMOȘI SI LIBERI NEVERSEA ȘI UNTOLD

scris de Z.V.
415 afisari

Timp de patru zile de foc, cu muzică paroxistică și consum, la liber, de substanțe visătoare, 4-7 august 2022, mii și mii de festivaliști români și străini din mai toate țările lumii, tineri și frumoși și liberi, au sosit la Untold, varianta clujeană a Neversea-ului de pe Litoralul românesc, ca să se distreze hedonic și haotic, la cote înalte. Participanții, cu miile, au fost însemnați încă de la intrare, cu brățări cipate din plastic.

Stan PETRESCU

Jurnaliștii de teren ne-au arătat, documentat, cum că stația CFR din Cluj-Napoca a constituit centrul aglomeraţiei urbane europene, chiar din prima zi a Festivalului și că, în ultimii ani, acest  eveniment, cu rezonanță planetară, ar fi contribuit la bugetul Primăriei lui Boc, cu circa 50 de milioane de euro, fără a pune la socoteală  taxele şi impozitele locale, stârnind, după părerea mea, invidia balcanică a dâmbovițenilor din orașul lui Bucur. Edilul clujean a cuvântat, pe repede înainte, că „vibe-ul pe care îl aduce acest festival, tinereţea, entuziasmul şi mesajul pe care îl dă lumii că tinerii care vor conduce lumea asta peste 10, 20, 30 de ani se întâlnesc stau împreună, vor învăţa să colaboreze şi nu să se războiască”. Așa o fi! Naiba știe!

Mascatul neamț, Claptone, însoţit de o turmă de acrobaţi antrenați în stil german, recunoscut ușor după măştile pe care le poartă, ne aduce aminte de înfricoșătorul globalist, SARS-COV-2, mai ales după ce participanților le-au fost oferite 10.000 de măşti, pentru a „gusta”, pe ascuns, momentul fericirii absolute. Ministrul Internelor și edilul Clujului, tineri de ocazie, au fost prezenţi în mijlocul festivalierilor. În văzul lor și sub pavăza forțelor principale de ordine publică – Jandarmeria Națională, s-au preumblat, discret, feluriți comercianți de flecuștețe, gustări calde și reci, vânzători și consumatori de substanțe interzise aduse din țară și din străinătate. C-așa-i la noi cu ospitalitatea românească. S-avem de toate.

Dincolo de acest spectacol grandios, cu zeci de mii de participanți frumoși și tineri, mă gândesc, pueril, că ar fi vorba, mai în glumă, mai în serios despre un soi de activism  muzicalo-politico-haotic, în transcripție violentă, sau tefelismul. Unii, mai acizi pe limbă, l-au asemuit cu un fel de „tembelism al generației noi”.

Alte voci, jurnaliști îndeobște, în mod inspirat, ne spun că acest tefelism ar fi o formă bizară  a ignoranței și fanfaronadei juvenile de activism agresiv, bine administrat și excelent manipulat. Adică, cete, cârduri și cirezi de tineri s-au pornit să ia cu asalt redutele politice și administrative ale statului, contestându-le. Vezi ieșirea lor prin piețe, târguri și oboare fără  motiv declarat.

Față de aceste instituții democratice, agresivitatea și spiritul gregar al acestor turme, mulțimi de tineri, apărute de nicăieri, s-au multiplicat ,necontenit, și s-au constituit, abracadabrant, fără o identitate clar asumată, într-o forță de izbire puternică și  demolatoare a democrației noastre tinere. Antenele lor bine acordate sunt prezente pe la toate manifestațiile artistice și publice, pentru recrutări de noi cadre.

Cine sunt ei? Păi cin’ să fie,  cin’să fie? Copii concepuți și născuți după anul 1980,  care aveau să se identifice cu noul mileniu ce urma să vină, trebuind să absolve liceul, în anul 2000. Autorii, William Strauss⁠ (istoric și sociolog american) și Neil Howe,⁠ i-a numit  „mileniali” (Generația Y), progenituri care pretind că nu au primit destul din ceea ce li s-ar fi cuvenit. Strauss examinează modul în care diferențele dintre generații formează atitudinile, comportamentele și modul de curgere a istoriei. Ca repere ni se dă anii 1982-2004, ani descriși de  psihologul american, Jean Marie Twenge, ca având o problemă de narcisism, fiind profund autocentrică, raportându-se, în permanență, la propria persoană și la propria plăcere. Se produce ruptura față de generația care i-a creat? Posibil!

Acești mileniali  sunt nişte hedoniști (scopul vieții lor este plăcerea) nefericiți. Poartă pe umerii lor firavi povara nemulțumirii, a urii și a supărării de proporții mitice.

Unele curente politice de stânga, aduse din afara țării, sunt în consonanță cu ce-și doresc TFL-iștii noștri: viața ușoară, explicându-li-se că sunt geniali, atribuindu-le epitete măgulitoare, cum că sunt mintoși, speciali și că toți sunt nemaipomenit de buni, ca să nu se supere nimeni.  Cei care, în mod bizar, strigă slogane cu iz de dreapta, au crescut de fapt la piept cele mai ciudate valori de stânga. O generație ușor de manipulat, hedonistă, care apreciază plăcerea drept binele suprem. 

Aceștia ignoră votul, precum și alte obligații civice, în schimb risipesc weekend-urile ca să pornească la distracții zgomotoase, în stradă, și să perturbe viața comunității sub pretextul că vor să o  revigoreze cu sloganuri scandaloase. Acești  manifestanți  juvenili apar după „Colectiv”, protestând, carnavalesc sub sloganul „fără violență”, crezând că vor obține, în strigăte pline de ură, răsturnarea puterii. Când metodele suple de catifea nu reușesc, ei generează scandal, conflicte și haos, aceste metode desemnând o nouă tactică de luptă.

Durerea canceroasă cea mai mare a nației noastre o constituie analfabetismul social și funcțional care a atins, oficial, o cotă foarte înaltă, circa 42%.  Sunt atât de înguști și stupizi încât operează, ca și semidocții, cu adevăruri contrafăcute, cu enunțuri false. Mircea Vulcănescu a numit acest gen de manifestare „activism prin disperare”, fiind „calea apucată de tinerii care sunt „sănătoşi biologic, dar nu si moral”! Tefelismul poate fi asemuit cu  o formă nouă de extremă dreaptă, în haină neolegionară.

Sintagma de „Tânăr Frumos și Liber”, spune presa liberă, a fost popularizată de presa pro-guvernamentală pe la sfârșitul lui 2015, în principal, o dată cu evenimentele ce au succedat incendiului din Colectiv. A fost lansat, pe piață, de către gazetarul septuagenar, Ion Cristoiu, vârful vrâncean al geopoliticii românești, căci ne descrie, cu minuție și aplomb, acțiunile militare desfășurate pe teatrele de operații slavo-slav (Rusia-Ucraina), chino-chinez (Bejing-Taipei), semito-semit (Gaza-Israel) etc. Domnia sa a devenit, spre bucuria zecilor de generali români televizați, un fel de Friedman dâmbovițean. Să-l așezăm alături de Halford John Mackinder,  Karl Haushofer și, de ce nu, de Zbigniew Brzeziński.

Purtătorul de stindard al tefeliștilor, s-ar zice că ar fi fost Mircea Badea, un gazetar simpatic, boxer perdant, frumușel, care seară de seară, perora la teve, sub privirile atente ale mentorului Ciuvică, fraza curat românească: „tinerii frumoși și liberi” care se dau cu curu’ de pământ”.

Din conveniență, s-a optat pentru abrevierea TFL, de unde și pronunția fericit-nefericită: tefeleu/tefelist. Sărmanul stomac al limbii române suportă orice termen, deoarece lipsește antidotul cenzurii cuvintelor nepotrivite din farmacia Academiei Române!

Cine sunt tefeleii? Un registru larg de tineri contestatari. Un „tefeleu” trebuie să aibă un puternic sentiment de anticorupție și de dreptate. Nu ai acest sentiment, nu ești tânăr frumos și liber. Un „tefeleu” are tendința clară de a fi contra puterii, deci un junghi ascuțit înfipt adânc în coasta comunicatorilor de mesaje. Cine sunt sforarii? Întotdeauna actori de putere ascunși în spatele unei mari cortine negre, care doresc mai multă putere. Tefeliștii au umplut Untold-ul de la Cluj, și de această dată, doar ca participanți.

„Neversea Festivalul” este o variantă a creatorilor Untold, variantă desprinsă din tărâmul magiei nopții negre, adânci și reci, fiind considerat un mare eveniment muzical, care se desfășoară în fiecare an pe „Neversea Beach” din Constanța, în apropierea plajei Modern. Prima ediție a avut loc în anul 2017, iar festivalul atingea an de an noi recorduri de participare, cu excepția anilor penultimi când pandemia a ucis și festivalul și magia.

Untold desemnează „Nenumitul”, „Nerostitul”, iar alții mai inspirați adaugă un alt sinonim – „Nepovestitul”. În tradiţia românească, sfera de forţă a Nenumitului, se identifică cu Satana, Lucifer, Necuratul, Scaraoschi, Sarsailă, Nestăpânitul. Fiecare dintre aceste personaje demonice au o manifestare, evident, negativă, creând dificultăți, posesie, boală, pierderea minților, rău etc., cu alte cuvinte acțiuni directe păguboase ale diavolului însuși, motiv pentru care creștinii trebuie să ridice rugăciunea  și smerenia cât mai sus, pentru vindecare și evadare de sub puterea Încornoratului, fără a căuta și cauzele.

Ethosul românesc găzduiește termeni purtători de rău doar sub o formă de exorcizare, sau de descântec: „ucigă-l toaca„ „ducă-se pe pustii„ „arză-l-ar focul iadului” „ucigă-l crucea…„ În cazul Untold, acesta devine destinatarul final, cel care colmatează energiile participanţilor: spectatori şi artişti deopotrivă. Organizatorii, controlează, prin aceasta, evenimentul sferei malefice de forţă dorit.

Un alt element de decor nelipsit în afişele festivalului „Untold” îl constituie oglinda, element deloc întâmplător, pentru că acest obiect „fermecat” ne amintește de magie și farmece, redând imaginea inversă a obiectului, fiind o îndepărtare de la evidență și real. Se spune ca în oglindă se reflecta dublura omului, caracterizată prin atribute malefice. Oglinda, ca element decorativ, se numără printre cele mai pline de farmec invenţii umane, fiind strâns legată de conștiința de sine, o punte între lumea materială reală și cea a spiritelor. Reflectă atât realitatea cât și imaginarul. În tradiția românească se acoperă oglinda când cineva moare, pentru a nu reveni spiritele rele, demonii din adâncimea oglinzii plină de farmece.

Untold reprezintă un fel de terapie a dezexorcizării, fenomen care a reușit să transforme lumea hedoniștilor, în spiritul lor. Au la dispoziție tot ce și-ar dori cineva, care caută să trăiască la maxim, în opulență, fără griji, să se „bucure” spasmodic, convulsiv și dureros de toate plăcerile cârnii: mâncare, băutură, zgomot, locuri de relaxare, adevărate orgii la care au acces doar cei care dispun de brățări la mâini și banii pe care-i conțin acestea. „Distracția” maximă are loc la cumpăna nopții când se trezesc toți demonii. Totul se încheie „întâmplător”, bineînțeles, odată ce se crapă de ziuă, în duhoarea aburilor de alcool și al miasmelor ierburilor interzise.

Neversea-ul constănțean, poreclit „Untold” la Cluj, adună tinerii mileniali și fanii lor, cu zecile de mii, ca să admire și să empatizeze cu sutele de artiști de diverse etnii și culturi, înşiraţi ca niște roboți, pe scene uriașe. Solide „strong lineups -uri” de artişti pop, rock şi Electronic dance Music  – EDM.

În 4 zile de festival s-au înregistrat peste 350.000 de festivalieri. O imensă turmă tocmai bună de manipulat – „soldații de mâine”-, cu creierele excitate și pregătite să execute, împreună cu aderenții lor, orice este atractiv, dar dincolo de cumințenia moralei. Concepte demonice, luciferice, cu organizare străbătută de duhul lumii satanice, pe care vor s-o implementeze la nivel global (fericire maximă, bunăstare absolută, fără numerar, dar într-o atmosferă plină de ascuns, de umbre șterse și enigmatice, de magie, de inițiatic și mister, de clar-obscur, de ocultism, de tainic, de împreunare simbiotică a oamenilor tineri, cu personaje închipuite, ireale, imaginare, neobişnuite, stranii, fabuloase, pline de bizarerii de necrezut, mitice și mistice, fantastice, care au sosit din alte lumi, ahtiate de aventură  ezoterică și care mișună printre ei. Tinerii participanți sunt de fapt soldații de mâine fără instinct statal, care vor fi pregătiți să-și dea și viața pentru lumea satanizată, crezând că aceasta reprezintă viitorul luminos al omenirii.

Untold/Nespusul/Nenumitul/Nerostitul reprezintă o formă de festival în coloratură demonică, mitică și mistică, subliniind decoruri ale întunericului. La acest eveniment, cu o asemenea rezonanță, publicitate multă și marketing pe măsură, se vehiculează, pe lângă invocarea de sloganuri satanice (spiritul demonic numit Untold) spălarea pe creier, captarea, colectarea și drenarea energiei malefice, manipularea digitală a masei de tefeliști şi rularea unor enorme sume de bani, căci și banul este numit „ochiul dracului”.

Sponsorii fraieri de acasă, adică părinții sutelor de mii da participanți, sunt total depășiți de situație, neînțelegând absolut nimic din ce se întâmplă, trezindu-se, la un moment dat, că nu-și mai recunosc propriile odrasle, pe care le-au crescut și îngrijit cu dragoste și cu sacrificii mari, văzând uimiți în aceștia doar niște personaje care au cu totul și cu totul alte trăsături, alte orientări și valori morale, îndoielnice desigur, și un mod de gândire aberant, irațional. Corupți, perverși, depravați și perfizi,  comanditarii  din spatele festivalului gestionează un program de comunicare și desfăşurare foarte bine pus la punct, totul fiind aranjat ca la carte.

Recunosc plin de nostalgie că de-a lungul anilor mei, nu puțini, am luat parte la multe spectacole, concerte si festivaluri de muzică, însă acestea despre care scriu m-au devastat, m-au șocat acum când constat că un asemenea festival poate să aibă loc în buricul unui oraș așa de mare unde megaformații rock etilico-satanice și DJ-eii „parfumați”, se exhibă antihristic, timp de 4 nopți, în fața unor tineri nefericiți, dar „liberi”, îmbrăcați în așa straie – larg/ vintage. Să slobozești instrumentele muzicii satanice, cu puteri de mii de volți, într-un registru non stop, într-un oraș civilizat, mai multe zile și nopți, fără  să te gândești că generezi un uriaș disconfort psihic, pentru ceilalți locuitori, bătrâni, în special, pentru instituțiile care trebuie să lucreze într-un regim normal, în vecinătatea unor spitale și maternități mari, apoi aglomeraţie dezolantă, ocuparea, limitarea și agresarea spaţiilor de agrement ale oraşului, fluctuarea preţurilor şi poluarea fonică uriașă, creşterea semnificativă a consumului de droguri și a băuturilor alcoolice, accidentări și chiar morți.

Accept că majoritatea clujenilor și a românilor vor fi fost de acord cu faptul că un asemenea festivalul de proporții, numit Untold, aduce oraşului gazdă o multitudine de beneficii sociale, economice, artistice de imagine şi de îmbunătățire a coeziunii și solidarității comunitare.

Însă, eu am încercat să atrag atenția asupra unor riscuri și pericole de altă natură ce se nasc dincolo de frumusețea artistică, de superdistracția oferită miilor de tineri dornici de o viață dinamică și zgomotoasă și anume la acelea pe care vi le-am sugerat mai sus, gândindu-mă că acei comanditari de meserie, care stau în umbra acestor mari manifestări, au și alte sarcini, de natură ostilă, care trebuie să facă obiectul atenției nu numai a organelor de ordine și siguranță publică, ci și a acelora de intelligence, deoarece omul și în special tinerii constituie cele mai scumpe valori de apărat ale patriei. Viitorul unei nații depinde de starea de sănătate generației sale tinere, în care trebuie investită o cât mare cantitate de instrucție școlară.

Revin și arăt că Neversea și Untold produc și gestionează, pe lângă spectacol artistic, incontestabil, de înaltă ținută, și idei mistice, precum și ornamentații ale întunericului, pe care morala creștină și dreptul natural le contestă. Întreg ansamblu scenic, posterele, îmbrăcămintea și atitudinea festivalierilor sunt în dezacord cu morala ,în general, și cu cea creștină, în special, de fapt o pravilă cu norme vechi izvorâte din cultură și religie, un codice de norme etice care ne dă puterea și înțelepciunea de a face distincție dintre bine și rău. „Vai de cei ce zic răului bine şi binelui rău; care numesc lumina întuneric şi întunericul lumină; care socotesc amarul dulce şi dulcele amar!” (Isaia 5;20)

2 comentarii

lucral 11-08-2022 - 15:35

„…spectacol artistic, incontestabil, de înaltă ținută…” Iti dai singur cu tesla-n …postare.

PETRESCU 11-08-2022 - 23:59

Textul rupt din context rămâne un pretext. Așa traduc ironia cu tesla. Vorba romanilor dâmboviței:”Parea me!”. Și v-o respect.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult