Acasa Opinii Ion Iliescu – cu degetul în sus (II)

Ion Iliescu – cu degetul în sus (II)

scris de Roland Catalin Pena
5 afisari

De ce m-am trezit să scriu acum despre Ion Iliescu? Ce mi-a venit să mă iau de bietul bătrânel?

Paul GhiţiuExact ceea ce trăim: dezastrul, haosul, falimentul acestui stat construit strîmb după ’89 de el şi de gaşca lui de activişti, securişti, miliţieni… – nu ca o negaţie, ci ca o continuitate a holocaustului comunist anterior.

Minciuna, abuzul, incompetenţa, lipsa de reponsabilitate, aroganţa agresivă, dispariţia solidarităţii umane şi sociale reale, hoţia, tâlhăria, jaful generalizat de acolo, de la ei, vin.

Statul mafiotizat de acolo vine.

Disoluţia autorităţii, nelegiuirea în locul respectului legiuirii, de acolo vin.

Legile strâmbe, şchioape, chioare sau chiar oarbe de-a dreptul, aşezarea politicienilor deasupra legii, de acolo vin.

Faptul că, după modelul politicienilor, magistraţii şi poliţiştii nu respectă legea, pe care ei trebuie, printre primii, să o apere, de acolo vin

Faptul că acum legiferează şi justiţia începând cu chiar drepturile lor salariale – anii trecuţi – şi modificarea incredibilă a legii alegerilor pentru CSM, chiar de către CSM, de acolo vine.

Poliţia şi justiţia înfrăţită cu mafia, de acolo vin.

Funcţionarii leneşi, obraznici şi corupţi, de acolo vin.

Nu Ion Iliescu le-a făcut pe toate, dar a fost Cel Dintâi, a fost Fruntea, Mintea, Îndrumătorul,  Conducătorul, apoi Simbolul celor care le-au făcut în aceşti 20 de ani.

Nu tot ceea ce este rău a fost făcut de el, dar el este în tot ceea ce e rău, pidosnic, potrivnic, invers în România. E posibil ca şi fără el lucrurile ar fi mers oarecum pe un făgaş similar, căci balaurul era prea mare şi prea determinat; dar el, şi nu altul, a fost acolo în posturile amintite mai sus, el a avut o cotă de popularitate nemaiatinsă de niciun alt preşedinte al României, el ar fi putut să încerce să ducă ţara asta năpăstuită într-o altă direcţie. Chiar dacă ar fi fost sacrificat politic sau omorât. Ce altceva mai măreţ ar fi putut să i se întâmple? Ce altă şansă de a te împăca cu istoria?

Dar el, nu: a fost acolo şi a tunat şi fulgerat împotriva altora, a înfierat realele sau pretinsele metehne ale altora, dar a ascuns, patronat, girat, oblăduit, bine cuvântat toate matrapazlăcurile, hoţiile, tâlhăriile, ticăloşiile, crimele împotriva românilor, înfăptuite de ai lui.

Nu s-a dezis de ei, nu i-a dezvăluit, nu i-a înfierat cu cunoscuta lui mânie, încă şi mereu, proletară.

A fost acolo şi nu a zis nimic. Aşa cum nu zice nici azi. Decât despre alţii. Care alţii? Păi, depinde ce negociem cu ei, ce folos ne aduc!

Îl văd, îl ascult, aud şi citesc depre Ion Iliescu în fiecare săptămână. Se simte bine, e în formă, mereu vioi, vigilent, sfătuitor, ironic, acid, zâmbitor, agresiv, ultimativ. Le ştie cel mai bine pe toate, combate, organizează, luptă. Citeşte şi ne povesteşte şi nouă. Ca să ne lumineze.

Este evident că doarme bine, că nu-l deranjează nimic din interior. Pentru cineva care nu a trăit aici şi nu ştie, Ion Iliescu poate părea un omuleţ corect, documentat, simpatic.

Dar Ion Iliescu nu mai este un simplu om; el este un simbol: simbolul balaurului care a luat ostatică această ţară şi acest popor. El este simbolul răului, al cancerului care a măcinat acest neam şi care vrea să-l distrugă cu totul.

Ion Iliescu nu este răul, el este un simbol al lui. Un simbol, poate, a ceva mai dureros decât ceea ce reprezenta Ceauşescu. Căci dacă dictatorul ne aminteşte de noaptea îngheţată a comunismului, Ion Iliescu, părtaş la acel simbol, ne-a furat şi dimineaţa libertăţii.

Chiar după ce va muri, Ion Iliescu nu va dispărea; ca în filmele de groază, răul pe care l-a întruchipat s-a răspândit în noi toţi, în care a renăscut şi va continua să renască cu toată haita lui de demoni. Şi, din nefericire, pentru rău nu există soluţii miraculoase, medicamente vindecătoare, spălături. Ţine de fiecare, de relaţia lui cu Binele, cu Adevărul, cu Dumnezeul, pe care Ion Iliescu îl înfruntă de la începuturi, de a putea să se curăţa de el.

Ion Iliescu nu trebuie urât; a-l urâ înseamnă a sădi răul în noi încă o dată. Dar nu trebuie nici uitat – marea şmecherie a răului este aceea că el încearcă să ne facă să credem că nu există. Ion Iliescu trebuie pus la gazeta de perete la “Aşa nu!”, trebuie trecut în poveste, trebuie să-şi reia înfăţişarea de cap al balaurului, care, dacă nu suntem cuminţi, vine şi ne mănâncă şi pe care eroul viteaz din fiecare, Făt Frumosul sufletului nostru să-l prăbuşească simbolic dar şi real în ţărână. (Va urma)

Paulghitiu2009.blogspot.com

9 comentarii

obelix 07-04-2011 - 09:46

Felicitari!

Nu am crezut sa mai fie cineva cu asemenea nerv ca domnia voastra.
Numai cineva cu un curaj deosebit si un simt deosebit al realitatii putea sa dezvaluie aceste lucruri!
Acest gen de personaje trebuie puse la zid. Tanara generatie trebuie sa stie cine este dusmanul de clasa.
Apreciez felul in care ne aratati in doua episoade care este adevarata Cale de urmat. Acesti oameni trebuie condamnati, asa cum a facut-o si Domnul Presedinte Traian Basescu, Comandant Suprem, Conducatorul nostru Iubit, Lider intre lideri, Marinar de seama in ligheanul vomei sale, Parintele Natiunii de Idioti, seful de facto al scursurii numite PDL si tinta buzelor balosite ale unor tampiti.
Iliescu este un criminal. Dar jiigodia de Basescu il intrece.

Obelix

UN BUNIC DE 200 ANI 07-04-2011 - 12:17

esti un ordinar,totul vine din 1990 , cum s-a asezat societatea.Acum se incearca sa se termine cu cei care au facut studiile pe la MOSKOVA si cei care au fost pusi de tataia ILICI la carmele Romaniei.

obelix 07-04-2011 - 13:40

Bre, tataie,

Esti cumva batut in cap? Nu’s ce ma face sa cred ca esti de peste Prut? Bravo, tie, pt asta! Dar mai lasati-ma in pace cu jigodia basesciana si acuzatiile astea de doi lei cu cine e impotriva iui, e cu Moscova. Hai, sictir, javra!
Iliescu este un criminal, dar jigodia Basescu il intrece!

geek-a-contra 07-04-2011 - 13:43

cita dreptate ai!….

basescu si toata gasca aferenta tot din ’90 vin….

sau poate ar trebui sa scriu basescu „tot wiskey”?

XXL 07-04-2011 - 18:05

Reprezentantii generatiei vechi (comunisto-feseniste) sunt oameni cu soricul gros. Daca citesti biografia presedintelui Romaniei vei realiza ca si el se numara printre ei. Acest gen de oameni sint irecuperabili (atitudinea lor meschina ii tradeaza mereu).

http://www.youtube.com/watch?v=6ZfO0jJCGJU
http://www.youtube.com/watch?v=Ns1BIy4DhZE
http://www.youtube.com/watch?v=8Iwcs82RRf0

Karl Mars 07-04-2011 - 10:18

Bai paulica,fara „a”,da esti pornit rau.Altceva,in afara de obsesia asta tembela cu IIliesu mai ai in capul tau sec?Nu de alta,dar as vrea sa stiu daca mai merita sa accesez paginile acestui ziar.

chitibus 07-04-2011 - 14:06

Ai dreptate, Karl Mars, acest Su…Ghitiu, pentru a devia atentia poporului de la catastrofala guvernare BBBB (Basescu, Boc, Blaga,Berceanu si alti B…oi)
infinge harletul sau rudimentar, in loc de pix, in istoria recenta, injurandu-l pe Iliescu. Pai se poate compara un grobian primitiv ca Zbanghiul cu Iliescu?
du-te, ba, obsedatule, sa te consulte un psihiatru caci esti dus tare.

obelix 07-04-2011 - 15:04

Cine este Paul Ghitiu? Pt cei care nu stiu, este bine sa precizez ca domnul Paul Ghitiu, pe langa buzele umede si reci dedicate becaliotului (din functia de vicepresedinte PNG) si kiorului cotrocenian, a fost si senator. Daaaa! Oricat de greu ar fi de crezut. Si a fost si activ, cu 14 initiative legislative, toate respinse de Senat. Aici, nu avem ce sa comentam, ca erau alte vremuri cederiste amenintate de criminalul Iliescu.

De la http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=1062&cam=1&leg=1996 aflam urmatoarele:

Paul GHITIU
Sinteza activitatii parlamentare în legislatura 1996-2000
SENATOR
ales senator în circumscripţia electorală nr.41 BUCUREŞTI
pe listele Convenţiei Democrate Române

Formaţiunea politică:

PAR – Partidul Alternativa României

Grupul parlamentar:

Grupul parlamentar al Partidului Naţional Creştin Democrat

Comisii permanente
Comisia pentru agricultură, silvicultură şi dezvoltare rurală
Comisia pentru cultură, artă şi mijloace de informare în masă

Grupuri de prietenie cu Parlamentele altor state:

Grupul parlamentar de prietenie cu Republica Panama – din mai 1998
Grupul parlamentar de prietenie cu India – din feb. 1997
Grupul parlamentar de prietenie cu Republica Austria – din feb. 1997

Activitatea parlamentara în cifre:

Propuneri legislative initiate: 14

Paul GHITIU
Propuneri legislative iniţiate în legislatura 1996-2000

Nr.
crt. Numărul şi data
înregistrării Titlu Stadiu
1. L59/10-02-1998 Propunere legislativă privind exercitarea profesiunii de asistent medical, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Asistenţilor Medicali. retrasă
de către Senat
2. L70/03-02-2000 Propunere legislativă – Legea perceptorului public retrasă
de către Senat
3. L71/03-02-2000 Propunere legislativă privind înfiinţarea şi organizarea unui Minister pentru Familie, Vârstnici, Femei şi Tineri retrasă
de către Senat
4. L72/03-02-2000 Propunere legislativă privind înfiinţarea Biroului Electoral Central Permanent retrasă
de către Senat
5. L73/03-02-2000 Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii 115/1996 privind declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor,funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţii de conducere retrasă
de către Senat
6. L74/03-02-2000 Propunere legislativă pentru modificarea Legii 68/1992 cu privire la alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor retrasă
de către Senat
7. L91/24-02-2000 Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 70/1991 pentru alegerile locale retrasă
de către Senat
8. L163/10-05-2000 Propunere legislativă privind egalizarea şanselor pentru persoanele cu handicap în România retrasă
de către Senat
9. L181/08-06-2000 Propunere legislativă privind obligativitatea executării în ţară a lucrărilor de întreţinere şi reparaţii pentru aeronavele achiziţionate din exterior retrasă
de către Senat
10. L182/08-06-2000 Propunere legislativă privind obligativitatea contrapartidei la achiziţionarea de aeronave de pe piaţa externă retrasă
de către Senat
11. L183/08-06-2000 Propunere legislativă privind exercitarea profesiei de inginer, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Registrului Naţional al Inginerilor din România retrasă
de către Senat
12. L367/26-11-1998 Propunere legislativă privind încurajarea şi stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii retrasă
de către Senat
13. L381/30-09-1999 Propunere legislativă cu privire la organizarea şi funcţionarea asociaţiilor patronale retrasă
de către Senat
14. L476/09-12-1999 Propunere legislativă privind modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 74/1999 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor şi altor impozite indirecte, precum şi a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 50/1998 retrasă
de către Senat

SI AICI AVEM SI CELE 5 LUARI DE CUVANT IN 4 ANI DE MANDAT (poate au fost mai multe, dar asa apare pe siteul oficial al Parlamentului):

Şedinţa comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului din 22 aprilie 1999

5. Dezbaterea şi adoptarea Hotărârii privind aprobarea cererii Alianţei Nord-Atlantice de acordare a accesului nerestrictiv în spaţiul aerian al României.

Domnul Paul Ghiţiu (din sală):

Domnule preşedinte, vă rog, două secunde!
…………………………………………

Domnul Paul Ghiţiu:

La procedură.

Pentru ca întrebările care au fost puse să nu rămână fără răspuns, pentru că aşa era normal să fie de la început şi pentru ca să nu credem că Guvernul priveşte şi de data aceasta o problemă importantă a României cu dispreţ şi dezinteres, solicit ca, în continuare, să fie invitat la dezbateri primul-ministru sau unul dintre miniştrii de stat. Nu putem duce aceste dezbateri în lipsa domniilor lor. Am toată stima faţă de domnul Ungureanu, Comănescu, domnul Degeratu şi ceilalţi reprezentanţi. Dar este nevoie să fie un reprezentant de frunte al Guvernului.

Vă mulţumesc.

Şedinţa comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului din 14 februarie 1999

1. Continuarea dezbaterilor asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 1999 (anexele III/22, III/23, III/24)

Domnul Paul Ghiţiu:

Este un amendament de redactare şi se referă la una din fişele din această anexă, şi anume 22, 66.01. A2.11.

Conform acestei fişe de investiţii ar trebui să mă adresez dumneavoastră cu salutul „Stimată Adunare Naţională!” şi „Mare Adunare Naţională” şi să salut aici în prezidiu prezenţa primului-ministru Dăscălescu şi a altor personalităţi ale vremii. Această fişă, noi am mai vorbit despre multele ciudăţenii ale acestui buget, despre haosul şi dezordinea din el. Această fişă acumulează, este un cumul, este un vârf al acestor lucruri, şi am să v-o citesc imediat.

„Obiectul de investiţii: deschiderea şi punerea în exploatare a I.M. Lonea – pilier, judeţul Hunedoara, la o capacitate de 760.000 tone anual huilă în perioada 1986-1990”.

Numărul şi data documentului de aprobare a obiectivului: H.C.M., deci Hotărârea Consiliului de Miniştri 227/1997; am crezut văzând-o că e o greşeală şi că este 1987, dar mai jos data începerii investiţiei – trim. III 1986, deci, oricum nu avea nici o legătură, investiţia a început înainte ca actul, documentul de aprobare să fie dat chiar cu 10 ani în urmă. Mai citim, data terminării investiţiei – anul 2000. Ne ducem jos la defalcările pe ani, şi deşi ea trebuie să se termine în 2000, constatăm că dacă ar continua investiţia în ritmul acestui an ar mai trebui încă 40 de ani până când această investiţie să se termine.

Deci, doar am spus: există o mulţime de lucruri cel puţin amuzante în această fişă de investiţie, dar, oricum, părerea mea este că ele sunt triste în măsura în care se regăsesc astfel de greşeli şi necorelări în multe alte fişe.

Rugămintea mea este ca Ministerul Industriei şi Comerţului să facă rectificările necesare, pentru că nu putem de la Parlament, nu putem lăsa să iasă o fişă, în buget, o fişă de investiţie care a fost aprobată de Consiliul de Miniştri.

Vă mulţumesc.

Şedinţa comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului din 13 februarie 1999

1. Continuarea dezbaterilor asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 1999 (Art.25 alin.4; art.32 alin.2; art.57 – art.63; art.14 alin.3; anexele 4-18; Anexa nr.3 de la anexa nr.3/01 – la anexa nr.3/21.)

Domnul Paul Ghiţiu:

Da, deci anexa 3/12. Amendamente propuse respinse – 191.
…………………………………………

Domnul Paul Ghiţiu:

În sfârşit, pot să iau cuvântul.
…………………………………………

Domnul Paul Ghiţiu:

Merg repede…

Îmi pare rău că nu am fost lăsat să vorbesc adineauri, pentru că lucrurile se legau.

În anul acesta, 87 de obiective ale Ministerului Sănătăţii primesc pentru investiţii 48 miliarde lei. În acelaşi timp, există nenumărate alte obiective, la alte ministere, care primesc sute de miliarde.

Pentru această suplimentare de 236 miliarde lei, propun ca din fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum şi pentru celelalte unităţi vamale – Anexa nr. 12, care prevede cheltuieli de 450 miliarde pentru dezvoltarea şi modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, anume, un număr de 28 de obiective, comparativ cu cele 87 ale sănătăţii, propun ca cele 237 miliarde lei să se ia de la acest fond special.

Nu vreau să vă mai spun ce se întâmplă în spitalele, dispensarele, policlinicile pentru adulţi. Am să vă aduc aminte, aţi văzut cu toţii ceea ce se întâmplă în maternităţi, în spitalele pentru copii, în dispensarele şi policlinicile pentru copii.

Nu cred că în anul acesta, în condiţii de austeritate, ne putem permite să deschidem un obiectiv nou, o vamă la Slobozia, în mijlocul ţării, care costă 50 de miliarde lei, mai mult decât toate cele 87 obiective, şi anul acesta primeşte 25 miliarde lei, în timp ce 15 spitale primesc câte 2 milioane lei, în batjocură, nu cred, deci, că ne putem permite să ne jucăm cu viitorul acestei ţări, cu copiii care mor, cu sănătatea în general, şi să construim vămi.

Propun deci…, vă propun să vă gândiţi încă o dată, să nu vă faceţi părtaşi la această risipă, să nu vă faceţi părtaşi la pierderea vieţilor acestor copii şi să votaţi trecerea acestor 237 miliarde lei de la fondul pentru vămi la sănătate. (Aplauze).

Şedinţa comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului din 7 octombrie 1998

7. Numirea preşedintelui Consiliului de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune şi depunerea jurământului de către preşedintele numit (Efectuarea unui tur de scrutin pentru candidatura doamnei Lucia Hossu-Longin. Neîntrunirea numărului de voturi necesare pentru numirea ca preşedinte al Consiliului de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune.)

Domnul Paul Ghiţiu:

Mai am ceva de spus: în măsura în care acum se întrerupe votul, data viitoare fiind posibil să fie şi alţi parlamentari în sală, unii lipsind din diverse motive, miercurea viitoare vom relua votarea începând de la primul candidat, urmând apoi şi ceilalţi candidaţi.

Şedinţa s-a încheiat la ora 16,47.

Şedinţa comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului din 18 iunie 1998

5. Dezbaterea şi adoptarea proiectului de Hotărâre privind participarea ţării noastre la Forţa viitoare din Republica Bosnia-Herţegovina, începând cu data de 21 iunie 1998 şi până la 30 iunie 1999.

Domnul Paul Ghiţiu:

Domnule preşedinte de şedinţă,

Doamnelor şi domnilor colegi,

A pune problema aşa cum a fost pusă aici, că este vorba de un mercenariat, că este vorba de o acţiune care nouă ne aduce numai pagubă, iar altora foloase, că este o operaţiune pe care noi cheltuim banii ţării fără nici un folos, este egal cu a nu vedea în nici un caz interesul României în perspectivă. Dacă nu se ştie, pot să vă spun, sau celor care nu ştiu pot să le spun că în acest moment intrarea noastră în N.A.T.O. sau în Uniunea Europeană nu reprezintă un scop în sine, este ceea ce trebuie să facem pentru ca România să nu rămână izolată în perspectiva anilor următori şi a mileniului următor. Cooperarea dintre noi şi statele din vestul Europei nu se limitează numai la o cooperare economică sau la o cooperare culturală. În măsura în care noi reuşim acum să ne integrăm în toate formele de cooperare, printre care şi cea militară, în acea măsură vom reuşi să şi fim la locul pe care-l merităm.

În ceea ce priveşte cooperarea militară, vreau să vă spun că este, în acest moment şi de o bună bucată de timp, pe locul I, în ceea ce priveşte cooperarea noastră de ansamblu cu vestul Europei, şi în special cu N.A.T.O. Or, această cooperare, dacă nu se cunoaşte şi invit pe cei care nu cunosc să ia contact cu specialiştii din Armată sau de la Ministerul de Externe, presupune o altă filozofie, care a fost deja demarată în Vest, la care noi am aderat după anul 1990, şi această filozofie este aceea a cooperării forţelor armate, a unităţilor care pot să participe la acţiuni comune. Or, aceste acţiuni de tip skipping, cum este şi cea din Bosnia, este o acţiune în care pe timp de pace unităţi din state diferite rulează împreună, se acordează împreună, pentru ca pe baza experienţei căpătate acolo armatele acestor state să poată în viitor să fie compatibile.

În acest moment, de un an şi ceva de zile, în România există un centru regional pentru training un centru româno-britanic. Este singurul centru din estul Europei şi în perspectivă acest centru care pregăteşte ofiţeri, conform doctrinei militare N.A.T.O. pentru acordarea României cu această doctrină şi, mai mult, este pe cale de a deveni un centru care să pregătească, să antreneze şi cadre militare din zona Mediteranei: Grecia, Italia, Spania.

Acest lucru pentru România este de o importanţă mult mai mare decât multe alte lucruri pe care noi încercăm să le facem şi uneori dăm greş. Deci, susţin…, pot fi spuse multe altele, susţin iniţiativa şi susţin participarea României la astfel de manifestări militare.

Ion Caramdache 08-04-2011 - 18:26

Utecistul Ion Iliescu intai si-a bagat degetul jos, si dupa aia l-a aratat sus sa-i simta poporul parfumul lui mumos.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult