Frecţie românească la picior de lemn englezesc | Ziua Veche
Acasa Opinii O frecţie românească la un picior de lemn englezesc

O frecţie românească la un picior de lemn englezesc

scris de Teodor Seran
11 afisari

Dezvoltarea stiintei si tehnologiei in epoca moderna a oferit tarilor din vestul Europei, posibilitatea de a produce pe scara industriala produse  la care omenirea doar a visat timp de mai multe secole. Insa, intr-o perioada scurta de timp, tot ceea ce era produs ca noutate suprema, devenea perimat, desi unele produse aratau ca noi.

SeranComertul cu „siretenie” a fost practicat de omenire din cele mai vechi timpuri. Astfel ca, aceste produse au fost vandute fara niciun scrupul catre tarile subdezvoltate, ai caror conducatori dovedeau o naivitate  suspecta de neiertat..

In anul 2003, premierul Adrian Nastase a cumparat cu aproape 300 de milioane de euro doua fregate, pe care britanicii le scosesera din uz in anul 2002. Nu se stie daca din naivitate sau dintr-un alt interes ascuns, primul-ministru  roman a fost de acord sa dea  o caruta de bani pe niste vechituri, cert este ca englezii ne-au ”imbrobodit”si  ne-au convins pe deasupra ca au si modernizat aceste fregate !– ceea ce reprezenta o minciuna sfruntata ! –, intrucat nimeni nu arunca bani cu lopata pentru modernizarea unor fiare vechi! Dupa aproape 13 ani de “fataiala” fara rost pe valurile Marii Negre a fregatelor iesite din uz, actualul guvern de tehnocrati anunta acum  pompos, ca urmeaza a doua etapa de modernizare a acestora. Cu ce suma vrea sa fardeze Guvernul “batranetea” celor doua nave? Un miliard de lei! Un mizilic!
 Tranzactia paguboasa incheiata in anul 2003 de catre Adrian Nastase, continua in prezent printr-o licitatie deschisa, destinata angajarii unei firme care sa se ocupe de a doua etapa de modernizare a acestor doua nave, cu rol de “belea” pe capul Marinei Militare. E ca si cum legendarul Danila Prepeleac, care se alege in final cu o gasca galagioasa in loc de car cu boi, ar angaja un mester care sa  “modernizeze”  gasca, in asa fel, incat, sa faca oua de aur!

Aceste vechituri modernizate nu vor fi niciodata la nivelul unor fregate noi. Ele vor fi in continuare  doar niste “papatoare” de bani, pana cand Dumnezeu se va indura de romani si le va lumina mintea  guvernantilor cu creierele pline de mazga, convingandu-i ca de fapt, nu prea avem mare nevoie de aceste matusalemice nave. Ceea ce nu inteleg conducatorii nostri este faptul ca timpurile s-au schimbat si se schimba permanent, ceea ce presupune o alta viziune asupra viitorului si a strategiilor militare.

Ce sa faca Marina Militara cu aceste doua biete nave, chiar daca vom pune pe ele tunuri noi, mitraliere, radare si alte “sofisticarii”, in fata unei agresiuni, hai sa zicem, fabuland, de sorginte rusa? Desigur, ca nu ar  putea sa se opuna unei astfel de amenintari!

Modernizam navele doar ca sa ne aflam in treaba si doar ca sa ne “ocosim”, cat de grozavi suntem ca avem astfel de minuni de nave militare! Conducatorii actuali nu vor sa accepte realitati extrem  de simple, intelegerea semnificatiei acestora, scutindu-ne de cheltuieli ineficiente si fara o relevanta concreta pentru viitor. In conditiile in care, armata rusa este capabila sa ajunga la Viena in 24 de ore, iar la Paris in 48 de ore, oare nu ar fi mult mai benefic pentru cetatenii Romaniei sa o lasam mai moale cu inzestrarea Armatei si sa plusam cheltuielile pentru sanatate si invatamant? “Smecheria” asta o aplica de mai mult timp occidentalii care nu prea mai indoapa bugetele militare decat de ochii lumii.

Surpriza! Franta are o armata permanenta de doar 235 000 de oameni, iar Marea Britanie, la fel, o armata permanenta de doar 250 000 de oameni! Celelalte tari occidentale au si ele armate reduse, bazandu-se in cadrul NATO pe aportul supradimensionatei armate americane. Deocamdata, doctrina si strategia noastra militara asa sunt concepute cu aruncarea banilor, pe motivul inzestrarii cu tehnica moderna,  pentru o modernizare absolut inutila.

Cumparam avioane cu reactie uzate fizic si moral, sau nave maritime cu o viteza de deplasare de cateva noduri pe ora. Chiar si de la fiare vechi, ele sunt cumparate si  modernizate cu bani publici. Domnia izvorata din multa prostie costa scump. Natiune, fii mandra! Avem fregate!            

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult