Reclama e sufletul comertului, este principiul de baza al marketingului. In goana dupa bani, firmele producatoare de otravuri, in cardasie cu marile case de publicitate, au inventat un “produs” cu adevarat odios: reclama la cele mai nesanatoase alimente cu ajutorul copiilor. Si televiziunile abunda de astfel de clipuri, fara ca CNA sa sara in sus la fel de tare ca atunci cand unui invitat ii scapa cuvantul cur sau cand Moni e numultumita de cum ii sta parul intr-o imagine deocheata.
L-ati vazut pe tataie care se bate cu nepotul pentru margarina? Cum infuleca batranul plastic “cu omega 3” si e gata-gata sa-si pocneasca nepotelul, ca i-a luat felia abia unsa? Ei bine, margarina este cel mai nociv aliment, motive pentru care in multe state europene este vanduta cu avertizare sau este interzisa. De ce? Pentru ca are un continut ridicat de acizi grasi care determina cresterea colesterolului rau si scaderea celui bun. Atunci cand este incalzita, pentru a fi preparata, margarina se transforma in plastic nedigerabil si cancerigen. Margarina p rovoaca aparitia bolilor cardiovasculare sau neurodegenerative, creste riscul la infectii, intoxicatii si cancer, dar mai poate dezvolta si rezistenta la insulina, in cazul diabeticilor. Cu toate acestea, producatorii de margarina profita de pret si de reclama ieftina, la vremuri de criza si au invadat televizoarele, iar gospodinele, cu bugete din ce in ce mai mici, iau baxuri de margarina si-si indoapa parintii si copiii.
Mai rea decat faza cu margarina e supa la plic. Adevarate cubulete de cancer concentrat din cauza continutului foarte ridicat de E-uri, “supele la plic” sunt total nerecomandate in cazul bolilor cardiovasculare, hipertensivilor, persoanelor cu afectiuni ale ficatului, rinichilor sau diabeticilor. In plus, sarea prezenta in abundeta in aceste “minuni culinare” elimina calciul din organism, fiind o adevarata plaga pentru un copil aflat tocmai in perioada de crestere. Cu toate acestea, cioclii industriei alimentare au avut grija sa comande clipuri publicitare in care copiii de toate varstele privesc fericiti cum mamele lor iresponsabile le dau, rapid, boli concentrate. Si totul cu multe inimioare.
O alta imagine sinistra e cu sarmalele la conserva. Tataie ii da lui ala micu’, aproape in fiecare zi, sarmalute proaspat scoase din conserva. Evident ca ala mic nu cunoaste gustul sarmalelor, asa ca le infuleca cu placere. Rezultatul? O colectie de conservanti pentru pitic, carne tocata amabalata de cine stie cand, profit pentru producatorii de conserve, pentru publicitari si pentru moguli. CNA tace chitic considerand perfect deontologica o astfel de prezentare.
Ce sa mai spunem despre salamior, hamburgeri si cartofiori rumeni. Unii contin nitriti, foarte agresivi si cancerigeni, mai ales la nivelul colonului. Altii, acrilamide, la fel de cancerigene. In plus, cartofiorii prajiti la peste 120 de grade Celsius pot provoca leziuni ale creierului, dupa parerea unor cercetatori americani.
Ma intreb. De ce in fata acestei agresiuni mediatice care asociaza otrava cu puritatea copilului, autoritatile nu iau nici o masura? Pentru ca mare distanta de la aceste alimente nesanatoase la tutun nu e. Iar la tigari sau alcool, chiar n-am vazut vreodata reclama in care baitelul sa traga fericit o dusca, in timp ce discuta cu o colega de gradintia care are un chistoc in coltul gurii.
Nota:
Daca s-ar intampla asta, in mod cert am vedea isterie pe toate televiziunile nationale, locale si de cartier. Ne-am isteriza si noi, opinia publica, ar aparea imediat Protectia Copilului, care ar institutionaliza micutii, iar pe parinti i-ar decade din drepturi. Multa lume trasa la raspundere, politicieni care s-ar intrece in declaratii, asociatii ale parintilor revoltate la maximum, o droaie de educatoare si invatatoare care ar lua atitudine, inspectorate scolare care ar emite comunicate, ministere care ar organiza conferinte de presa, declaratii la Cotroceni, totul la ore de maxima audienta.
0 comentariu
Poate te vedem maine ca vesela vaduva, boraturi ordinare si analfabete.