Acasa Opinii Pădurea politică

Pădurea politică

scris de Doru Dragomir
13 afisari

Cu patru luni înainte de data prezumată a alegerilor locale, actuala putere politică, condusă de preşedinele său, domnul Băsescu Traian, se detaşează în cel mai probabil câştigător al acestor alegeri. Nu mi-am bazat această predicţie pe sondaje de opinie, ci pe o seamă de semne şi indicii. Ca şi cum am vrea să vedem cum arată o pădure, uitându-ne la câţiva dintre copacii ei cei mai semnificativi. Sau, despre care credem noi că ar fi semnificativi.

Pe ce mă bazez?

Hari Bucur MarcuAlegerile locale sunt mai puţin emoţionale decât cele generale. Şi sunt mult mai pragmatice. Oamenii interesaţi de bunul mers al lucrurilor la ei în comună, oraş ori judeţ, votează alţi oameni, în general cunoscuţi în mod direct, care sunt bănuiţi că ar face o figură bună în funcţiile publice pentru care îşi depun candidaturile. Într-o asemenea alegere, culoarea politică, sau apartenenţa la un anumit partid, nu ar trebui să fie un criteriu important. Şi nici nu este, atâta vreme cât respectivul partid nu este compromis total în opinia publică, din diferite motive.

Ce este esenţial, însă, este convingerea, sau măcar speranţa, că aleşii locali vor avea acces la resursele necesare îndeplinirii funcţiilor publice, de cum se vor afla în ele. Iar pragmatismul alegerilor se bazează pe faptul recunoscut, deşi condamnabil, că resursele locale se distribuie de la centru, în mod discreţionar.

Pentru cine nu a înţeles acest lucru, sau l-a trecut cu vederea, a fost difuzată, deunăzi, o ştire din care rezulta că ministerul doamnei Udrea, cel despre care domnia sa a zis, în prag de plecare formală de acolo, că este „un minister frumos”, a distribuit fonduri de dezvoltare de sute de milioane de euro, în proporţie covârşitoare, aleşilor locali din propriul partid, adică 222 de primari PDL, faţă de numai 95 ai USL. Asta, în condiţiile în care, la nivelul întregii ţări, există un echilibru numeric între primarii puterii şi cei ai opoziţiei. La fel, presa a fost îndemnată să constate că tot numai primarii puterii au fost cei favorizaţi şi la alocarea fondurilor pentru dezăpezire, ca prim gest discreţionar al noului guvern PDL, condus de domnul Ungureanu.

În spirit pragmatic, cine era interesat de informaţie, a înţeles astfel unde se află sursa banilor publici şi cu cine trebuie să „ţină” alesul lor, dacă vor să aibă şi cu ce resurse să facă lucrurile bune pentru care îl va pune electoratul local acolo. Asta, indiferent de imoralitatea sau injusteţea distribuirii discreţionare a acelor resurse.

Şi ce dacă?

Bine, veţi zice dumneavoastră, dar o asemena înţelegere a lucrurilor este valabilă numai până la alegerile generale, care, aşa cum arată sondajele de opinie, vor fi net câştigate de actuala opoziţie, cunoscută sub sigla USL. Ce se vor face pe mai departe aleşii locali care „au mers” cu PDL?! Nu vor fi ei în pericol să nu mai primească banii promişi? Da, s-ar putea să aveţi dreptate, zic eu, dar cu trei corecţii sau nuanţări.

Prima este dată de întrebarea când vor fi aceste alegeri generale? În afara de situaţia anticipatelor, extrem de improbabilă în actuala conjunctură parlamentară, ele se pot organiza, cel mai devreme, în luna noiembrie, adică după cinci luni de la locale. Dar, sunt voci care deja pun în discuţie această dată şi avansează sugestii că o altă dată, mai potrivită, ar fi prima parte a anului 2013. O asemenea voce, care nu mai oboseşte să „construiască” noi spălări de imagine a actualei puteri corupe şi compromise în opinia publică, este cea a domnului Lăzăroiu, fost consilier prezidenţial cu acte, care a emis ipoteza că preşedintele Băsescu ar vrea să organizeze alegeri parlamentare şi prezidenţiale în acelaşi timp, cu condiţia să fie mai încolo decât data normală.

Deci, până la alegeri, banii necesari localnicilor vor veni tot de la actuala guvernare Băsescu-Ungureanu. Ceea ce, în ochii electoratului, contează mai mult decât rezultatele sondajelor de opinie, chiar dacă acestea care arată că va veni, vreodată, nu se ştie când, şi o guvernare Antonescu-Ponta.

A doua corecţie este că, spre deosebire de PDL, cei din USL nu pot face promisiuni că îi vor favoriza numai pe aleşii locali ce fac parte din uniunea lor. Adică, chiar dacă vor veni la putere şi vor avea pe mână resursele, nu sunt indicii că ei vor canaliza acele resurse preponderent şi masiv spre proprii primari, aşa cum fac astăzi pdl-iştii, fără nici o jenă sau scrupul.

În plus, în condiţiile în care nu există nici o îngrădire reală şi efectivă a traseismului politic, primarii vor conta pe înţelegerea electoratului când vor trece, cu arme şi bagaje, în tabăra noii puteri, dacă va fi o asemenea nouă putere şi dacă ea va fi favorabilă resprectivului ales local.

În sfârşit, a treia corecţie constă în observaţia că alegerile generale vor fi organizate de noii aleşi locali, sub auspiciile actualei puteri. Chiar dacă aceştia vor fi cinstiţi şi nu îşi vor propune să falsifice rezultatul acelor alegeri, tot pot influenţa desfăşurarea acestora. Din punct de vedere tehnic, primii cinci paşi ai sistemului electoral românesc, care sunt cu toţii eminamente manuali, deci supuşi greşelii umane, sunt la acest nivel local. Din punct de vedere politic, aleşii locali sunt situaţi foarte aproape de electorat, aşa că pot transmite cu uşurinţă mesajul cu cine să voteze acesta, ca să le fie tuturor bine.

Deci, dacă venirea la putere a USL va fi percepută ca o problemă în a mai primi resurse, spre deosebire de ceea ce promite acum PDL, mulţi primari vor veghea să câştige mai degrabă aceia de la care vor primi, cu mai mare siguranţă, fondurile necesare dezvoltării locale.

Dar, Opoziţia unde este?

Bine, veţi zice în continuare dumneavoastră, dar un asemenea curs al acţiunilor politice poate fi urmat doar în condiţiile în care opoziţia nu are nici un cuvânt de spus, iar puterea face numai ce vrea ea, în frunte cu preşedintele său, domnul Băsescu Traian. Da, răspund eu, dar opoziţia oare o avea vreun cuvânt de spus? Şi, dacă are, care este acela? Îl ştie cineva?

În mod firesc, discursul politic este purtat pe trei paliere, respectiv la nivelul mesajelor, apoi al indiciilor şi, cel mai de sus, al garanţiilor politice.

Ce zice Puterea?

Actuala putere băsistă este foarte coerentă şi incisivă pe primele două dintre aceste trei paliere.

La nivelul mesajelor, ei îşi exprimă cu claritate hotărârea fermă de a rămâne la putere, inclusiv după alegerile generale. Pentru aceasta, PDL ar trebui să obţină peste 25 la sută, ceea ce nu este imposibil. Domnul Blaga a avansat, recent, chiar cifra ambiţioasă de 30 la sută. O asemenea cifră, combinată cu hotărârea notorie a domnului Băsescu de a numi prim-ministru pe cine vrea domnia sa şi cu speranţa că se vor afla în noul parlament cel puţin alţi 15 la sută gata să cedeze persuasiunii băsiste, bazată pe servicii secrete, corupţie şi şantaj, le va da pdl-ilştilor un nou mandat.

Pentru cei interesaţi de cine vor fi cei ce vor controla banul public de la centru, după alegerile generale, mesajul acesta este mai mult decât convingător. El este şi transmis prin voci multiple, aparţinând unor persoane cu diferite grade de putere în partid şi cu profile mai mult sau mai puţin limpezi. Astfel, se va găsi, întotdeauna, cel puţin o asemena voce care să rezoneze convingător pentru un anumit segment de electorat sau pentru altul. În plus, repetarea aceluiaşi mesaj de mai mulţi emitenţi arată şi o unitate în diversivitate, în rândul puterii, ceea ce îi dă o credibilitate şi mai pronunţată.

Indiciile Puterii…

La nivelul indiciilor, puterea îşi multiplică, pe zi ce trece, semnele că este bine ancorată la pupitrul de control al surselor de putere, că este credibilă şi loială celor care ţin aproape de ea şi nu dezertează în tabăra opoziţiei, chiar dacă este creditată drept câştigătoare a următoarelor alegeri.

Este un adevăr dureros că, în România, principala sursă de putere politică o constituie controlul asupra serviciilor secrete. Deci, orice indiciu că cei de la guvernare păstrează un control ferm al acestor servicii este, tototdată, un indiciu credibil că lor le va aparţine şi în viitor această sursă de putere. Recenta numire a domnului Meleşcanu Teodor la şefia Serviciului de Informaţii Externe este numai un asemenea indiciu concret.

Aproape la acelaşi nivel se situează şi indiciul că domnul Băsescu controlează cu mână fermă şi toate elementele de putere ce se pot subsuma noţiunii reprobabile de poliţie politică. Păstrarea domnului Morar la cârma anti-corupţiei, la recomandarea ambasadorului american la Bucureşti şi în afara legii, este numai un exemplu în acest sens.

Un alt indiciu este dat de atitudinea diferiţilor inşi faţă de putere. Toţi pdl-iştii debarcaţi din funcţii publice au rămas lipiţi de partid, cu o loialitate incredibilă, fie că ei au fost daţi jos mai demult, cum a fost tripleta Blaga-Berceanu-Videanu, ori mai recent, cum a fost cazul domnului Baconschi, ca să nu mai vorbim de Boc şi miniştrii lui pdl-işti. Chiar şi atunci când s-a întâmplat ca un parlamentar sau demnitar pdl-ist să fi plecat din partid, domnul Băsescu a găsti imediat o modalitate de a aduce pe altcineva din afară, astfel încât să nu se vadă gaura produsă. Nici măcar sateliţii nu au dezertat, deşi au fost unele voci firave în UDMR privind momentul în care acesta ar fi trebuit să părăsească barca puterii compromise dar rămasă ferm pe poziţie.

Şi atitudinea străinilor faţă de actuala putere este simptomatică, ca indiciu al discursului politic. Aici se disting două laturi.

Pe de o parte, este bazinul de voturi ale românilor din afara graniţelor, în care moldovenii din Republica vecină sunt estenţiali pentru domnul Băsescu şi partidul domniei sale. Până acum, acest preşedinte a reuşit să îşi ţină aproape de el pe cei peste un milion de votanţi, care văd în domnia sa un stindard al luptei anti-ruseşti, deşi această luptă s-a dus doar la nivel retoric, fără nici o consecinţă practică şi, bineînţeles, fără nici o victorie românească. Rămâne de văzut dacă, de acum înainte, pe măsură ce modelul de guvernare pseudo-democratică putinian va fi tot mai mult implementat şi în România, acest electorat nu va fi îndepărtat de conducătorul său, pe care îl iubeşte în mod iraţional, ca în orice iubire. Pentru ecuaţia alegerilor locale, însă, părerile diasporei şi ale moldovenilor sunt total nesemnificative, însă dau un indiciu că, cel mai probabil, tot PDL va fi favorizat de aceştia la alegerile generale.

Pe de cealaltă parte, este atitudinea comunităţii internaţionale, în special a Europei şi partenerului strategic american, faţă de actuala putere de la noi. România are o singură politică faţă de Vest, cea a supunerii totale şi necondiţionate, înclusiv prin plata unui bir însemnat, sub forma contribuţiilor naţionale la organizaţiile internaţionale, intenţionat nedublate de accesarea fondurilor de dezvoltare puse la dispoziţia României de aceleaşi organziaţii. Dinspre Vest, primim indicii că această stare de lucruri este acceptabilă pentru ei, străinii, chiar dacă nu îl fac pe domnul Băsescu partenerul lor de dialog, ca să nu mai vorbim de tovarăşul lor în afaceri externe. Deci, din punctul de vedere al Vestului, se pare că domnul Băsescu poate să guverneze, în continuare, România, cum îi place lui mai tare, fără nici o problemă externă.

Care sunt garanţiile Puterii?

Mai slab stau cei de la putere pe palierul garanţiilor politice. Practic, acestea nu există.

Nu sunt nici un fel de garanţii prin perenitate. Actuala putere pdl-istă şi-a schimbat culoarea politică cu o îndemânare mai mare decât orice cameleon, foştii parteneri politici din Europa devenind peste noapte adversari. Aliaţii politici interni, cu excepţia UDMR şi a dezertorilor politici în uniformă, unpr-işti, au devenit opozanţi sau chiar duşmani politici. Ne referim aici la PNL care a adus PD-ul la putere în cadrul Alianţei DA, cu ajutorul „soluţiei imorale” a PC, şi la PSD, care a făcut posibilă păstrarea domnului Boc la şefia Guvernului, pe când acesta era primul premier din istoria românilor demis de Parlament prin moţiune de cenzură. În plus, orice asociere cu domnul Băsescu personal nu a fost niciodată garantată în vreun fel, acesta schimbându-şi partenerii şi apropiaţii mai ceva decât pe bluzele Paul&Shark ce îi definesc brandul personal.

Şi, acum, despre Opoziţie…

În total contrast cu puterea băsistă, actuala opoziţie politică este foarte departe de mesajul şi indiciile politice pe care electoratul le aşteaptă, cu speranţă şi nerăbdare, de la ei.

Mesajul politic al opoziţiei, atunci când nu lipseşte cu desăvârşire, este confuz şi puţin credibil. Doar cei doi leaderi ai opoziţiei, domnii Antonescu şi Ponta, se pare că au dreptul intern de a emite mesaje, cu cel de-al treilea, domnul Constantin, în rol de ecou, în conferinţele de presă comune. Ce spune fiecare dintre cei doi este greu de măsurat, în termeni de credibilitate, pentru că au obiceiul de a schimba tot timpul discursul, atât din punct de vedere al conţinutului, cât şi al formatului.

De la discursul parlamentar, la conferinţele de presă şi la participarea în emisiuni TV tip şezătoare, aceşti domni lasă impresia de improvizaţie, de apel la inspiraţia de moment, ori de câte ori vine vorba despre planurile de viitor ale opoziţiei. Nici măcar o singură dată, nu l-am auzit pe vreunul dintre domniile lor, despre oricare dintre subiectele de interes general pe care le-au abordat, să îşi înceapă expozeul cu sintagma: „politica noastră, a USL, în acest domeniu, este …” Tot ce au putut spune au fost fraze improvizate, începute cu „după părerea mea…” sau „noi credem că…”

Mesajul domnului Ponta…

De cum i se iveşte prilejul, domnul Victor Ponta preferă să vorbească despre perioada de după scrutinul general începând cu „dacă vom câştiga alegerile”, ceea ce, trebuie să recunoaşem, nu este o formă dătătoare de speranţă că le vor şi câştiga.

Ce să creadă bietul primar, pus să aleagă între actuala putere, care îi spune cu fermitate că va fi şi următoarea putere politică, şi actuala opoziţie, care spune că s-ar putea să devină viitoarea putere politică, dacă…?! În plus, la cea mai recentă apariţie a domniei sale la tribuna Parlamentului, domnul Ponta a preferat să sacrifice claritatea şi incisivitatea mesajului său politic pe altarul unor figuri de stil ce au creat numai confuzie şi chiar panică în rândul propriilor suporteri. O urmă de speranţă că discursul său va fi mai coerent, de acum înainte, este dată de faptul că, proaspăt venit din America, a decis să îl numească pe domnul Şova purtătorul său de cuvânt, probabil ca o lecţie pe care a învăţat-o pe drum.

… şi al domnului Antonescu

În discuţiile publice, domnul Crin Antonescu a refuzat să răspundă cu claritate şi fermitate la întrebări simple, de tipul „ce veţi face când veţi fi dumneavoastră preşedintele României?” De exemplu, la o emisiune televizată, întrebat „ce atitudine veţi lua faţă de serviciile secrete?”, în loc să spună că grija domniei sale va fi ca acestea să nu mai poată, niciodată, să mai servească nimănui drept poliţie politică şi că va veghea ca locul lor să fie doar cel prevăzut în arhitectura de securitate internă, domnul Antonescu s-a învârtit în jurul subiectului, pornit de la necesitatea funciară a existenţei acestor servicii, a trecut, şchiopătând, la patriotismul agenţilor ce le populează, ca să ajungă la aprecierea că bugetele lor au fost, poate, croite cam larg pentru situaţia de criză prin care trecem, moment în care biata moderatoare TV a cerut o pauză de reclame, în disperare de cauză.

De cele mai multe ori, domnul Antonescu lasă impresia că nici nu îşi doreşte şi nici nu este pregătit pentru funcţia supremă în stat, el fiind în discuţie doar pentru că trebuie să fie şi cineva care să îi ia locul domnului Băsescu, odată ce acela va fi dat jos şi că nu este mare lucru să fii preşedinte, pentru că oricine i-ar lua locul Băsescului va fi, cu siguranţă, mai bun şi mai capabil decât notoriul marinar.

Indiciile Opoziţiei…

La palierul indiciilor, opoziţia este, practic, lamentabilă.

Pentru a vedea cât de credibilă este opoziţia că va guverna cu pricepere şi în folosul alegătorilor, orice analist se uită la câteva repere. Primul şi cel mai la îndemână este reperul istoric. Cum au performat în trecut viitorii guvernanţi? Au fost ei destoinici, au avut rezultate satisfăcătoare, sau au fost la fel de păguboşi şi corupţi ca actualii guvernanţi?

Evident că un asemenea reper nu dă o imagine suficient de favorabilă actualei opoziţii. Este drept că rezultatele au fost net superioare celor bociste, la toate capitolele, atât în guvernele Văcăroiu şi Năstase, cât şi în guvernul Popescu-Tăriceanu. Dar, în acelaşi timp, şi PNL, şi PSD şi PC au guvernat şi în regimul Băsescu, PSD chiar sub prim-ministeriatul lui Boc. În plus, problemele grave ale corupţiei, ale economiei subterane, ale clientelei politice, îmbogăţită pe seama celor mulţi şi sărăciţi, au existat şi pe vremea guvernărilor lor, fără ca ele să fie abordate şi soluţionate în vreun fel.

În asemenea condiţii, analistul favorabil ideii de înoire şi încrezător în rolul politicului în viaţa ţării, se întoarce spre alte repere privind credibilitatea opoziţiei ca alternativă la actuala putere.

Aceste repere se găsesc la nivelul funcţiilor strategice ale guvernării. Dintre acestea, am ales funcţia de regularizare sau legiferare a domeniului public, împreună cu cea de ordonare a activităţii acestui domeniu prin politici, cu cea de distribuţie a resurselor şi cu cea de supraveghere a domeniului public.

Indicii ale funcţiilor guvernării, după Opoziţie

M-aş fi aşteptat ca opoziţia să ofere indicii serioase că este capabilă să performeze suficient de bine în toate aceste funcţii.

De exemplu, pe timpul grevei parlamentare, m-aş fi aşteptat să duduie agenda aleşilor din opoziţie de ritmul activităţilor de pregătire a noii legislaţii, care să repare stricăciunile grave produse de lanţul lung de legi aberante, trecute de Boc prin procedura asumării răspunderii. Televiziunile ar fi trebuit să rămână fără resuse pentru a putea acoperi noianul de simpozioane, dezbateri publice, jocuri strategice, audieri ale experţilor, schimburilor de specialişti cu celelealte partide europene şi altele asemenea, prin care actualii parlamentari să se pună la curent cu ceea ce trebuie făcut, concret şi degrabă, pentru ca funcţia de regularizare sau legiferare să fie adusă de noul guvern USL la cele mai înalte aşteptări ale populaţiei dezamăgite de actuala „clasă politică” şi desconsiderate de actuala putere.

Din păcate, tot ce a putut opoziţia să facă a fost să reacţioneze la acuzaţiile de lene şi chiul, aduse de reprezentanţii puterii, prin dublarea numărului de ore petrecute în colegiile electorale de câţiva parlamentari şi printr-un poster de răspuns, distribuit on-line.

Nici absenţa fondurilor pentru asemenea activităţi nu se poate accepta ca o justificare a subţirimii agendei aleşilor din opoziţie. Pe de o parte, absenţa banilor pentru pregătirea îndeplinirii funcţiilor strategice ale guvernării înseamnă că sponsorii nu au încredere în capacitatea aleşilor de a se perfecţiona, sau nu mai cred că merită investit în ei, pentru că nu mai au şanse de a fi realeşi. Ceea ce este un indiciu contrar celor pe care le căutam în rândul opoziţiei.

Pe de altă parte, ştiu din sursă sigură că s-a făcut cel puţin o ofertă pentru o astfel de activitate, complet gratuită, pe problema reglementării domeniului apărării naţionale, care a fost primită cu tăcere de parlamentarii opoziţiei contactaţi.

Dacă opoziţia ar fi dat măcar un singur indiciu că este pregătită să guverneze pe bază de politici publice, acesta ar fi fost primit cu entuziasm de întreaga societetate, ca pe un fenomen cu totul nou, deşi îndelung aşteptat. Dar nu a fost cazul. Tot ceea ce au făcut domnii din opoziţie, a fost să mimeze o asemenea preocupare, prin producerea unor documente numite politici, pe care le-au promovat mediatic la un moment dat, după care au fost uitate de toată lumea.

Şi au mai format cei din opoziţie un „guvern din umbră”, unde singurul ministru cunoscut opiniei publice este domnul Corneliu Dobriţoiu, probabil pentru că domnia sa a fost mai activ mediatic, în discuţiile despre pensiile militarilor, bulversate cu bună ştiinţă de regimul Băsescu, pentru a-şi asigura liniştea dinspre această categorie socială, prin maximizarea suportului subofiţerilor şi asuprirea ofiţerilor.

Nu am aflat din partea opoziţiei nici despre oarece exerciţii bugetare alternative, nici despre planuri proprii de atragere a fondurilor europene, nici despre proceduri de curmare a evaziunii fiscale şi de aducere în bugetul de stat a celor peste zece miliarde de euro ce sunt ţinuţi, în fiecare an, departe de acesta, prin evaziune fiscală, contrabandă şi delapidări.

Cum nu am găsit nici măcar un indiciu că actuala opoziţie, odată venită la guvernare, ar avea alte instrumente de supraveghere a activităţii agenţiilor şi organizaţiilor din domeniul public, decât cele consacrate de actuala putere, adică de numire a protejaţilor proprii în funcţiile de conducere din agenţii şi autorităţi de stat.

Ori, dacă asemenea indicii sunt firave în ochii analistului binevoitor sau chiar inexistente, cum credeţi că arată ele în ochii primarului de comună?! Câtă credibilitate poate să dobândească acesta, încât să renunţe la semnalele ferme ale puterii actuale că, dacă va fi în barca lor, va avea parte de resurse îndestulătoare pentru comuna sa?!

Dar, garanţiile politice ale Opoziţiei, ce este cu ele?

Bineînţeles, mai rămâne palierul garanţiilor politice. Aici opoziţia are un câmp de mişcare enorm şi o posibilitate reală şi serioasă de a recupera din deficienţele grave ale discursului politic puratat pe palierele inferioare.

Până în prezent, însă, nu s-au dat astfel de garanţii. Nici un şef de partid european nu a venit să garanteze că românii vor fi sprijiniţi în îndeplinirea exemplară a funcţiilor guvernamentale aminitite aici. Nimeni din opoziţie nu a insituit un mecanism de supunere a candidaturii sale atât opiniei publice generale cât şi electorilor efectivi, prin care aceştia să poată fi siguri că respectivul politician va performa exclusiv în interesul lor. Nici unul dintre leaderi nu a trecut pragul fără întoarcere al atitudinii de împotrivire faţă de cei ce practică poliţia politică, corpuţia, deturnarea activităţii statului în interes personal, trădarea şi şantajul, ca forme de acţiune politică în România.

Desigur, timpul nu este pierdut, dar trece foarte repede. Până la alegerile locale abia dacă mai sunt peste o sută de zile.

Şi, în final…

Ajungând la finalul acestei investigaţii, în afara argumentării clare că, dacă nu vom vedea o schimbare dramatică a opoziţiei, alegerile locale de peste patru luni vor fi ale PDL şi acoliţii lor, putem concluziona că, deoarece toţi copacii la care ne-am uitat mai atent arată atât de bolnavi şi şubreziţi, nici pădurea politică nu poate să fie mai sănătoasă.

Articole de acelasi autor

34 comentarii

remi 01-03-2012 - 11:32

@ Hari.Vorbarie multa si multe neadevaruri.Daca era dupa tine,sau dupa analiza ta,nici Conventia Democratica nu mai venea la putere.Hai sa iau doar o anomalie din polologhia ta-poate cineva sa garanteze ca va face ce va promite?Cu un sef la DIE care a fost in PCR,FSN,PDSR,APR,PNL,CE PRETENTII AI DE LA POLITICIENII ROMANI?Si inca ceva,USL-ul a promis ca nu fura,nu e suficient?Cea mai pare problema,dupa parerea mea,a RO este furtul politicienilor din banul public.Si justitia ,ce vrei sa-i facem?Pt.ca bashinica nu santajeaza justitia ci santajeaza judecatori(deci persoane !).Atit timp cit in justitie sunt mai multi oameni corupti decit oameni cinstiti,ce crezi ca se poate repara in tara asta?Speranta cea mare este in UE.Ca nu vor accepta la nesfirsit ca la marginea imperiului sa fie saracie si coruptie.Doar pe vremea fanariotilor era mai mare coruptia decit azi…Ai uitat ca in Ro se voteaza contra si nu pro?Sa-ti enumar 100 de motive pt.care poporul nu-i mai vrea pe astia de la PD la conducere?Chiar daca mai ia si altii voturi in afara de USL,nu ne putem opune.Dar vointa poporului e sa vina oricine la putere(chiar si dd) dar sa scapam de hotii astia care ne-au mai si mintit 7 ani !Va fi nasol daca USL-ul nu ia 51 % dar sunt sperante…..Pd -ul nici nu va intra in parlamentul nou…Mai vorbim dupa alegeri,chiar dac vor fi la anul.Dorinta de schimbare,si asteptarea romanilor de ,,altceva” e mai mare decit in 89.Si taranistii au organizat alegerile si nu au reusit sa intre macar in noul parlament.Aceasta guvernare,care e mai dezastruoasa decit cea a taranistilor,a facut romanii sa urasca tot ce inseamna basescu si sleahta lui de nemernici.Inceara basinosii sa runce totul pe seama crizei,dar poporul asta nu e chiar asa de fraier cum i-l cred ei.Si inca ceva,facem pariu ca unpr-ul lui oprea nu ia nici 1 %?Cu cine se aliaza pd-ul daca intra in parlament?Ca nici ungurii nu vor mai intra,ca au aparut 3 partide unguresti….pa,si sa fii iubit

Hari Bucur-Marcu 01-03-2012 - 12:04

Bine, să înțeleg că nu v-am convins. Nu este nici o problemă, atâta vreme cât îmi ziceți că nu mă pricep la analize și predicții de tipul ăsta. Ar fi fost o problemă să mă bănuiți că analiza mea nu este sinceră și nepărtinitoare.

Dar, oare chiar aveți dreptate să ziceți că lucrurile sunt deja stabilite, că poporul nu îi va vota pe pdl-iști sub nici o formă, nici la locale și nici la generale, indiferent de alternativă? Adică, tot ce are de făcut opoziția USL este să aștepte ca poporul să vorbească?

Oare este bine să vină chiar oricine la putere, inclusiv „dd”? Asta în condițiile în care chiar dumneavoastră spuneți că problemele Țării nu sunt cine guvernează, ci că nu este justiție, că serviciile secrete sunt deasupra legii, că politicienii fură și așa mai departe.

Eu nu pot să vă dau dreptate și rămân la concluzia mea, nesentimentală, că, dacă opoziția nu va propune o alternativă reală la guvernare, în sensul celor arătate de mine mai sus, nu va avea succes la alegerile locale și, cine știe, nici la generale.

Oricum, timpul ne va arăta cum stau, de fapt, lucrurile. Numai că, atunci când le vom vedea în adevărata lor dimensiune, va fi prea târziu pentru schimbări.

urbos 01-03-2012 - 12:38

ORICINE! Chiar si DD, cu conditia sa nu fie tot de-al lui Basescu, ceea ce din pacate, pare a fi.
De ce e bine sa vina acuma ORICINE? Pentru ca asta e situatia, ca-n ’89 cand raul trebuie inlaturat OBLIGATORIU, fara discutii tampe despre ce-ar urma. Ce-ar urma, ramane de vazut, si eventual de reparat!
Dincolo de chestia asta de bun simt, pentru cine nu intelege cat de grava este situatia, pentru cine este un fricos, preferand siguranta mortii decat posibilitatea salvarii, la concret, trebuie spus ca schimbarea IN SINE este benefica. Este EXERCITIU DEMOCRATIC! Mai mult, e important ca nimeni sa nu stea prea mult la putere! Nicio dictatura nu se face peste noapte. Nici Ceausescu nu a fost dictator vizibil, din prima, asa cum nici nemernicul de Basescu nu putea sa-si construiasca aparatul peste noapte. E nevoie de timp pentru a-ti consolida puterea, pentru a cumpara oameni, pentru a corupe, pentru a schimba neloialii cu loialii, pentru a-ti atrage limbistii etc.
Asadar ORICINE ar veni, presupunand ca ar fi la fel de ticalos ca Basescu, va crea urmatoarea situatie:
1-va fi inlaturat cel care si-a construit deja dictatura, cel care distruge democratia si tara (in cazul de fata, Basescu)
2-va avea la randul lui nevoie de timp, dar si de conditii, pentru a-si consolida puterea si a deveni un nou Basescu (iar asta inseamna ca castigi timp pentru democratie si ai posibilitatea de a-l inlatura)

Analiza dvs e oricum aberanta, caci tot e ridicol sa crezi ca cineva NU VA VOTA Opozitia pentru ca nu ar avea alternativa(asta de fapt e o gogorita trambitata de presa fara creier, atunci cand nu e basista) si in schimb VA VOTA DEZASTRUL adus de actuala Putere.

Pe de alta parte, nu se stie ce va arata timpul, sau cat de corect va arata, caci actuala Putere, aflata la maximum 10%(imposibil sa castigi ceva cu un asa procent, pentru orice analist intreg la cap) nu are alt scop decat sa falsifice rezultatul. Nu sint interesati decat de gasirea EXPLICATIEI pentru rezultatul aberant pe care il vor anunta. Asa ca, de acum inainte, toata presa aservita, toate gunoaiele, de la sondori de opinie cu marja de eroare 16% precum Dancu, pana la ultima otreapa limbista gen Roland, vor trambita cresterea in sondaje a PDL, a partiduletelor satelit, odata cu, vai, scaderea USL sub 50%.

digital 01-03-2012 - 13:11

ce faci,prietene,mă dezamăgești?!
atunci când cazi în capcana întinsă de milogi,ai mare grijă,s-ar putea să o furi,într-un mod mai mult decât mișelesc.
politica are un singur principiu iar tu o știi foarte bine….
nu te lepăda de principii și convingerile proprii în fața unor preamăriți,FĂȚARNICI!

urbos 01-03-2012 - 13:14

Mie-mi zici?

digital 01-03-2012 - 13:17

da mă ,ție,tu nu vezi ce vor să facă ăștia?!

digital 01-03-2012 - 13:25

o singură fisură este îndeajuns ca acest cancer să continue,iar acest dd-u infect este pe cale de a desăvârși opera satrapului

urbos 01-03-2012 - 14:32

Aaa, la DD te referi? Mie mi-e clar ca face jocul Basescului, doar ca am facut o analiza logica.

remi 01-03-2012 - 13:36

Esti tare.Vad ca poti sa scrii si rational…Dusmnanii tai spun ca esti doar porcos,dar vad ca faci si analize bunicele.
Vom scapa de chior ,dar trebuie sa fim gata de o lupta pe viata si pe moarte.Chiorul a mai pacalit o data prostimea la refermdum.Acum nu are presa de partea lui,ca altfel ar avea ceva procente…Presa e toate impotriva dictaturii,cu exceptia celei vindute lui.Deci si cei ,,liberi” sunt tot impotriva lui,si asta spune multe.

digital 01-03-2012 - 13:41

io zic să nu vă îmbătați cu apă chioară,gravitatea acestei situații este mai adânc cristalizată decât orice lozinci…iar cu presa greșești flagrant,cel puțin 90% din presă e controlată de kiombău…
maas media + furt= un nou mandat

ValVerde cel Viteaz 01-03-2012 - 15:14

Nu,nu, e doar porcos, needucat si cam inapoiat mintal.
Nu stapineste concepte usoare: de exemplu nu poti vorbi de dictatura pe care o elimini prin vot.

Esenta dictaturii e ca actioneaza impotriva celor multi. Daca o poti darima la urne, aia nu e dictatura.

In afara de asta, ideea de hai sa disturgem si pe urma vedem noi ce iese, e de-a dreptul criminala.
Nu exista similaritati cu regimul Ceausescu. Nu mai imi bat gura sa explic de ce. Cine crede ca Romania membra a UE de azi este la fel cu Romania dinainte de 89, e idiot sau de rea credinta, asa ca o explicatie logica ar cadea pe urechi surde.

Nu aveti decit sa-l injurati pe Basescu, pertidele, politicienii, etc. Asta e democratie.
Injurati dar mai si construiti. Construiti partide, aliante, grupuri de opinie, asociatii de bloc, ce vreti voi si nu uitati ca putem schimba totul in ziua in care mergem sa votam.

urbos 01-03-2012 - 18:56

S-a bagat in discutie si cretinul valverde.
Eu ii spus cretinului ca votul NU CONTEAZA in Romania, ca alegerile vor fi furate, ba chiar ca DEJA Basescu s-a facut a doua oara presedintre prin furt, iar imbecilul mesteca tarata despre eliminarea prin vot.
Nu mai spun ca toate dictaturile pastreaza votul, ca sa dea aparenta democratica. Deci gargatra de cretin, adica taman argumentatia folosita de regim.
Viermele talamb, care habar nu are despre ce este in tara, traindu-si viata mizera slugarind p-afara, ne spune el, cum nu e regimul asta similar cu al lui Ceasca. Sa mori de ra, nu alta.
Faptul ca NU E INCA, la fel de cumplit ca atunci, ca inca mai ai O TELEVIZIUNE neaservita, ca nu-si permit TOT ce putea face, nu regimul Ceausescu, ci chiar regimul bolsevic din primii ani ai comunismului, NU inseamna ca e democratie. Imbecilul fara creier Valverde, mesteca cacat despre UE, dar nu tine cont ca Basescu incalca Constitutia, incalca legea, ca in Parlament se FURA VOTUL(!), taman in Romania asta membra UE, ca sa nu mai vorbim ca Basescu nu e nici macar singurul exemplar, in atentia UE intrand Voktor Orban cu regimul lui ticalos. De altfel europenii, interesati de Romania mult mai putin decat Ungaria, se pare, au inceput abia acum sa afle in ce hal e tara asta, dovada fiind reactiile din ultima perioada din presa occidentala, actiunile Opozitiei la Parlamentul European fiind se pare, de mare folos.
Asadar cretinul asta de Valverde, vorbeste, ca de obicei, fara sa aiba habar de subiect. Un cretin semidoct care n-are ce face, si care ar fi demn de mila, daca n-ar deveni astfel si un sustinator, fie si moral, al unui regim ilegitim si criminal
Piei ma cacatule. Faci teoria chibritului ca prostu.

urbos 01-03-2012 - 19:02

PS Si ia uite la cretin, cica ” ideea de hai sa disturgem si pe urma vedem noi ce iese”. Hahahahaha! Sa distrugi ce bai cretinule? Pe ala care te distruge? Pai nu-i logic?

PPS Toti basistii sint bolnavi psihic. Dar absolut toti. E incredibil.

ValVerde cel Viteaz 01-03-2012 - 21:10

Mare gogoman esti mai urbos !!!
Faci spume pe internet.
Din tot zgomotul de fond si dupa toate pocnirorile si artificiile se desprind urmatoarele idei principale:

1. Basescu a furat alegerile de doua ori. Prima data la referendum si a doua oara la prezidentiale.

2. Basescu o sa fure alegerile din nou

3. Basescu inca nu a adus Romania 2012 la nivelul Romaniei 1989, dar o va face.

Punctele 2 si 3 sint procese de intentie. Nu poti judeca pe cineva pentru actiuni viitoare pe care crezi tu ca le va face. Te rid si curcile !!

La punctul 1. pe ce te bazezi?

Esti o paiatza zgomotoasa dar amuzanta.
Pune-ti gheata pe ceafa sa te racoresti !!!
(Gheata de pe planeta de apa)

PS Ma doare drept in pix de Basescu si viitorul lui politic. Ma intereseaza ca in Romania sa existe dreptul la opozitie si la vot cinstit.

urbos 01-03-2012 - 22:26

Cretinule iar vorbesti singur?
Punctul 1 adica ce?
Punctul 2, cretinule, aia era o ipoteza pe care o aminteam in primul comentariu, asa ca era irelevant tampitule sa-mi contraargumentezi cu alegerile care ar elimina ceva prin vot.
Cretinule Basescu ESTE ca Ceausescu, daca nu mai rau, este irelevant ca nu s-a ajuns INCA(dar idiotule, asta e problema? putea sa fie si pe sfert ca pe vremea lu Ceasca, nu-ti ajunge? vezi cat esti de oligofren?), important e sa nu astepti sa se intample. Sub multe aspecte Romania ESTE ca in 89, vrei sa fie pe toate mai cretinule? Filozofu lu peste.
Si cate exemple vrei ma vierme ca sa pricepi in ce hal este regimul asta? Aici e vorba de fapte cretinopatule. Daca nu stii, taci in mortii ma-tii de prost.
Esti un handicapat mintal, prost cu spume, vai de creierii tai. Si nu te doare in pix deloc, ca vad ca-l tot sugi.

ValVerde cel Viteaz 02-03-2012 - 00:05

🙂 🙂 🙂
Asta zic si eu dezbatere politica !!!
Esti un adversar redutabil pe cimpul de lupta al ideilor pure !!!
Nu e de mirare ca l-ai lasat mut de admiratie pe ala micu’ care ni se tot impleticeste printre picioare…huhu sau ciu ciu
Ai putea influenta o campanie politica de unul singur ! Nu sint sigur ca o poti influenta in directia dorita, dar totul e sa incerci.

ValVerde cel Viteaz 02-03-2012 - 00:09

urbos mamicule, daca imi raspunzi si in acelasi timp ma acuzi ca vorbesc singur trebuie sa trag concluzia ca te autoconsideri un „nimeni”, sau „nimic”, „cantitate neglijabila”????

urbos 02-03-2012 - 00:12

Eu nu sint aici ca sa conving pe cineva de ceva, cu atat mai putin un cretin ca tine. Am depasit demult faza asta.
Dar ce spui e in conformitate cu filozofia ta de prost gramada, unde adevaru nu e ceea ce e, ci depinde de ce spune unu sau altul. Convingerile tale depind de ce spun, sau de cum ma comport eu. Hahahaha!
Zi ca nu esti batut in cap.

ValVerde cel Viteaz 02-03-2012 - 00:26

Nu sint batut in cap !
Am zis-o 🙂

Tu in schimb pleci de la premisa gresita ca ceea ce consideri tu „adevarat” este adevarul absolut si obiectiv.
Nu esti echipat de la natura sa intelegi procese simple, ai accentuat tendinta prin abandonul timpuriu al educatiei formale si acum ai ajuns sa nu mai poti evalua in mod obiectiv situatii si evenimente curente. Ca urmare, esti proprietarul unui univers distorsionat, in care nu ma indoiesc ca crezi cu tarie, dar care, din pacate pentru tine, nu se potriveste cu realitatea obiectiva.

urbos 02-03-2012 - 00:40

Da, faza e ca asa distorsionat cum e, pana la urma se dovedeste a fi varianta corecta. Treptat, pana si idiotii si-au dat seama cine-i Basescu de exemplu, si ce reprezinta regimul lui. Tu nu.

Ciu Huhu 02-03-2012 - 09:55

ValVerde cel las si prost, bai prapaditule daca ai avea idee cit de prost esti ai da cu capul de peretele din baie in fiecare dimineata inainte de a ta spala si pieptana!

Redusule, ti-am recomandat cartile psihiatrului Stanislav Grof si ale doctorului in psihologie Michael Newton pentru ca sa scapi de prostia ta, tu nu si nu, nu vrei sa le citesti, ramai dracului in ignoranta ta imensa dar tine-ti gura-nchisa, nu mai debita prostii cu tonul de a toate stiutor!

remi 01-03-2012 - 14:15

Ati vorbit cu poporul(prostimea)?Traiti in RO reala?Prostimea vrea schimbare,atit stie…..Nu se intereseaza cine vine,ce program are,daca-l poate respecta sau nu,etc.Tata floarea si nea gheorghe stie doar ca pe vremea chiorului i-a mers rau.Ca a trait mai rau ca pe vremea lui Ceao sau a lui iliescu.Iar intelectualii au o ura pe bashinos iesita din comun.Cei care lucreaza la stat ,pt.ca le-a taiat salariile si sporurile iar cei cu meserii liberale pt.ca toate afacerile s-au stricat.Pt.ca pd-ul nu a fost doar hot si mincinos ,a fost si prost gestionar…

USL+PDL=ACEEASI MIZERIE 01-03-2012 - 14:29

Domnule Hari, dumneata jignesti, cred eu, prina cest editorial, inteligenta romanilor. Dumneata pornesti de la un subiect pe care nu-l poti controla si nu-l poti prevedea pentru ca este impredictibil, anume, faptul ca localitatile pdl-iste primesc mai multi bani decit cele usliste, usl+pdl=aceeasi mizerie, cind de fapt chiar daca localitatile pdl-iste primesc fonduri substantiale ele nu se transforma in „dezapeziri”, constructii de poduri, adica de infrastructura sau de imbunatatire a localitatilor, ci, aceste fonduri iau drumul buzunarelor acelor primari pdl-isti, a familiilor lor sau a preitenilor lor, ceea ce, la nivel de comuna, de sat sau de orasel SE VEDE, SE SIMTE, mai ales ca romanii privesc si la otv, care le deschid mintile. Nu exista catun inc are primari usl=pdl=aceeasi mizerie sa nu fie implicati in vreo mirsevie cu banii statului. Romanii s-au saturat de aceste creaturi subumane si vor avea curajul, si sint pregatiti acum sa schimbe soarta tarii. Cum? Vom vedea. Aceste napirci pdliste si usliste = aceeasi mizerie, vor fura, vor ameninta in continuare pe amaritii de romani, si vor cistiga in continuare in multe circumscriptii, dar per total, sa speram ca romanii ii vor trimite la groapa de gunoi a istoriei pe acesten termite de la usl=pdl=aceeasi mizerie. Toata analiza d-tale porneste tocmai de la acest punct, de la „firul ierbii” cum spunea Horia Mocanu, viitorul prim ministru al lui DD, care sint oamenii de rind, milioanele de anonimi, despre care, d-ta crezi ca nu e nimic altceva decit o turma de votanti care ii vor alege tot pe cei care au mai fost. Daca asa se va intimpla, ar fi cazul sa emigrezi sau sa te apuci de crescut viermi de matase, sau mai stiu eu ce, ca sa te salvezi de la dezastru. Doamne ajuta-ne!

digital 01-03-2012 - 19:08

cine dreq crezi că te mai bagă în seamă măi împuțiciune pe tine și pe parvenitul tău,marș de cântă la altă masă!

Sorin 01-03-2012 - 16:38

„Doar cei doi leaderi ai opoziţiei, domnii Antonescu şi Ponta, se pare că au dreptul intern de a emite mesaje, …”

INCETATI CU ACESTE MESAJE NEADEVARATE ,SPUNETI ADEVARUL !

ADEVARUL E UNUL SINGUR, LIDERUL ABSOLUT A-L USL E
DOMNUL ION ILIESCU !

ION ILIESCU DICTEAZA MESAJELE ,EL VERIFICA TOT CE MISCA IN ACEST PARTID A-L DOMNIE SALE USL!

ION ILIESCU A FONDAT ACEASTA MISCARE ,PNL NU MAI EXISTA ,INSA PT A NU PIERDE ELECTORATUIL LIBERAL I SE ADMINISTREAZA ACEAST „ANALGEZIC CABALIN ” NUMIT COALITIE !

LUPTA VA FI PE „VIATA SI PE MOARTE ” PT CA AVEM DE ALES INTRE MENTINEREA PRIVILEGIILOR „NOBILIMEI BITEI „,REINTOARCEREA LA DEMOCRATIA „SUEDEZA” ORIGINALA A DOMNULUI ILIESCU PRESEDINTELE USL. SAU CONTINUAM PROCESUL DEMOCRATIC REFORMATOR A-L PRESEDINTELUI BASESCU ,MENIT SA REDEA INCREDEREA POPORULUI ROMAN IN INSTITUTIILOR STATULUI !

USL+PDL=ACEEASI MIZERIE 01-03-2012 - 16:58

„PROCESUL DEMOCRATIC REFORMATOR A-L PRESEDINTELUI BASESCU” ?????? Care este acel „proces”, domnule? Unde este democratia in cei 7 ani de administratie ai lui Basescu? Faptul ca si-a pus ciracii sa-sia raspunderea pe 5 legi organice? Sa di 5 legi organice fara sa te sfatuiesti cu opozitia? Unde-i democratia de care vorbesti d-ta? PDL-ul a facut tot ce-a dorit el, fara nici cea mai mica consultatie cu opozitia, dind legi votate si numarate de Anastase, care a dus democratia din Romnia de ripa! D-ta o numesti pe Roberta Anastase „proces democratic”, numarind din doi in doi la o lege asa de importanta ca cea a pensiilor, care a inrobit pur si simplu milioane de romani aducindu-i in pragul disperarii si omorind un mare numar din ei, pt. ca acesti amariti nu au mai avut bani pt. medicamente, haine si mincare? Asta numesti d-ta „procesul democratic al d-lui Basescu”? Domnule, da-ti jos ochelarii de cal pe care sta scris pdl+usl=aceeasi mizerie si ai sa vezi clar cum stau lucrurile. D-ta nu ai trait pe planeta Pamint in ultimii doi ani de zile! Ai venit de pe alta palneta si crezi ca ce gindesti este realitatea. Nu! Ceea ce gindesti d-ta e doar o iluzie in care iti pui credinta, e un balon de sapun sau un fum de tigare. Basescu, pdl-ul si usl-ul sint cele mai mari nenorociri care i s-au intimplat Romaniei dupa 1989.

Hari Bucur-Marcu 01-03-2012 - 17:12

Iată cum mă faceți să zic că este mai bine să ne întoarcem la „democrația suedeză” a domnului Iliescu, decât să „continuăm procesul democratic reformator al președintelui Băsescu”, pentru un simplu motiv: nu există așa ceva ca „procesul democratic reformator…” .

Ca să nu mai vorbim de faptul că nici măcar domnul Băsescu însuși, în toată ticăloșia și mârlănia sa, nu a îndrăznit vreodată să zică despre guvernarea sa că este „menită să redea încrederea poporului român în instituțiile statului”. O asemenea enormitate nu am mai auzit în viața mea.

Domnule Sorin, felicitări! Ca dumneavoastră mai nimeni!

Sorin 01-03-2012 - 17:57

VA SALUT CU RESPECT DOMNULE HARI…..DAR IN LUPTA POLITICA „TOTUL ESTE PERMIS „…

CUNOASTETI PERSONAJUL CE A LANSAT ACESTA FORMULA PLINA DE „SUCCES” PT DOMNIA SA ,DAR DISTRUGATOARE IN TIMP.PENTRU ROMANIA.?

„ADEVARUL NU EXISTA ,FABRICATI-L!”

IATA LOZINCA, INDEMNUL LENINIST CE A CALAUZIT POLITICA ROMANEASCA PINA LA TRAIAN BASESCU…..nU NE MAI PUTEM PERMITE LUXUL DE A NE INTOARCE LA VECHILE PRACTICI !

.

ANDREI 01-03-2012 - 18:10

„Sunt sigur ca se va adeveri ca a urmat calea cea buna presedintele Basescu,deci trebuie actionat rapid !Cert este ca am cautat-o si eu fara succes…..
Nu am sacrificat nimic pentru a obtine faima si puterea ,in schimb el da ,a ignorat chiar placerile personale”

La ceas de taina, la orele 2 noapte se mai spune si adevarul….in USL!

.
„Basescu a renuntat pina si la cea mai dulce dintre satisfactiile personale ,aceea de a-si servi prietenii sau de a obtine recunostiinta celor din jur .Nu a avut in vedere altceva decit datoria sa fata de poporul roman.”

O discutie amicala intre reprezentantul Germaniei si a-l SUA ,acum o saptamina.

Andrei 01-03-2012 - 19:47

http://www.adevarul.ro/international/foreign_policy/web_exclusive/Prima-runda-dialogului-strategic-romano-polonez_0_655734805.html

Ar trebuii sa fie viitorul presedinte a-l Romaniei si Narcis e „strivit” sub propia-i minuscula dimensiune !

digital 01-03-2012 - 19:56

bine mă că nu l-ai citat pe stalin….
bineînțeleskk-ții de la adevărul…..
clonă imbecilă ce ești!

ANDREI 01-03-2012 - 22:13

Iti interzic proxenetule virtual,interlopule ,minerule ,individule fara educatie, ce te intilnesc mereu la semafor, unde incerci ca nesimtitul sa treci inainte, nerespectind regulile elementare ale bunului simt .sa mai comentezi ceva la postarile mele.

indivizi cu profilul tau psihologic provoca tragedii ca cele de la Sighetul Marmatiei…..Agramatii tehnici ,ai bunului simt ,a-l celor mai elementare reguli de convietuire !

Vezi de tine mai sticlete paranoic ,iata dovada, „democratia originala ,suedeza” a creeat supa prganica Darwinista unde te-ai format(de evolutie nu poate fi vorba ) tu si cei de teapa ta..

Cred ca mi-ai aplica si o corectie fizica daca as fi linga tine, mai animalule !

AAA pe tine te trimesese-ra dupa mine ,tu vroiai fotografia mea mai mare asa ,ca sa nu gresesti sa nu dai in cap la altul ……..salbatici primitivi !

Ba ,voi intii sa raspundeti de crimele savirsite dupa lovitura de stat, incepind cu 22dec ora 12 Dupa aceea sa mai indrazniti sa va mai prezentatri drept solutie si speranta pt acest popor !

digital 01-03-2012 - 22:23

o interzici pă mă-ta,asta în primă fază…
apoi darwinistul șhef,e boul bălții,bășhinosul pe care-l adori atât de mult încât nu-ți poți dezlipi buzițele de hemoroizii lui….
iar în cele din urmă,chiar dacă ar fi să ajung să-ți aplic o corecție,ți-aș aplica-o de la vreo 400 m distanță,ca să fiu sigur că nu mă contaminez….dar ar fi ultima ta corecție,fii convins,măscăriciule,simpatic….

remi 02-03-2012 - 09:16

Draga reptilianule,nu credeam ca mai e vreun om in Ro care sa-i ia apararea bashinosului pt.timpeniile facute.Dar pt.ca existi, mai enumar citeva tembelisme d-ale chiorului:si-a bagat pe buzata de fica-sa in parlamentul Europei( mai rau ca Ceao,cu Nicusor),a impozitat pensiile(cu toate ca raportul intre cea mai mica si cea mai mare pensie a ramas aceeasi !),nu a taiat salariile nesimtite care sunt la unii de 10 000 -20 000 lei,a accveptat escaladarea coruptiei de dragul mentinerii la putere(popoviciu,oprea,asfaltangii lui de la primaria capitalei,etc)….As scrie pina la prinz ,dar trb. sa mai si muncesc,ca trebuie sa fac bani pt.impozite si taxe.Ca statul si conducatorii trb.sa-i platesc,nu?

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult