Acasa Opinii ROMANIA – a land of medieval choice

ROMANIA – a land of medieval choice

scris de Ziua Veche
1 afisari

Primul lucru care te impresioneaza cand iesi din tara cu masina spre Vest sunt drumurile, infrastructura rutiera cu tot ce presupune ea. In cateva ore, fara sa fii Schumacher ori Fittipaldi, esti la Viena, Liubliana sau Bratislava. Te si infunda rasul cand iti aduci aminte de reclama pentru care s-au strofocat Ilie Nastase, Nadia Comaneci si Hagi: “Romania – a land of choice“. Bine, bine, dar ce sa alegi? Si, mai ales, PE UNDE? Ca sa ajungi in Maramures, la manastirile din nordul Moldovei sau in Delta Dunarii trebuie sa ai, pe anumite portiuni, ca sa nu te enervezi, psihologia medievala a calatorului cu caleasca.

In 1990 ungurii aveau si ei, ca noi cu Bucuresti-Pitesti, un ciot de autostrada: Budapesta- Gyor. Azi, dupa 20 de ani, Ungaria e impanzita de autostrazi si drumuri nationale impecabile. De ce la ei s-a putut si la noi nu? Simplu: fiindca toti cei responsabili intr-un fel sau altul de proiectele modernizarii rutiere fie au furat, fie, neputand face asta, n-au mai fost interesati de construirea autostrazilor.

Un prieten francez din Bordeaux, explicandu-i eu cum s-au facut si se fac marile averi in Romania din aceste simulacruri de santiere rutiere, a ramas cam nedumerit: “Bine, inteleg ca se fura; dar cei care fura nu-si dau seama ca fiii si nepotii lor vor merge si-si vor strica masinile tot pe drumurile pe care ar fi trebuit sa le faca ei?“ Marturisesc ca n-am stiut ce sa-i raspund; probabil ca fiii si nepotii hotilor de azi nu vor mai avea nevoie de masina; vor calatorii numai cu elicopterul.

0 comentariu

mao tze udea 09-08-2010 - 13:20

Asha estem la Kina, e kinedji desheptzi ! La Romanika, Ber Tze Anous fatze autostradzi ca pe vremehea lu’ Zinzis Khan !

Liviu 09-08-2010 - 19:53

In aceeasi idee tot chienzii au inventat un sistem prin care trenurile de mare viteza nu mai sunt nevoite sa opreasca in statiile intermediare. O platforma asemanatoare se desprinde de pe tren cu calatorii care trebuie sa coboare si o alta identica, in care se afla calatorii care trebuie sa urce in tren in aceeasi statie intermediara, este agatata in timpul mersului si dusa pana la urmatoarea statie intermediara. Ideea este exceptional de simpla si inteligenta totodata. Vrem nu vrem chinezii ne vor invinge si nu numai pe noi ci si pe amerEcani si pe toate natiile lumii asteia !!!

roy 10-08-2010 - 07:00

insa in conditii de aglomeratie, cu cate doua masini pe fiecare banda, nu vad cum intra autobuzul.

Patent bun pentru tari cu circulatie disciplinata.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult