Acasa Opinii Sfaturi pentru pasagerul roman nevrozat

Sfaturi pentru pasagerul roman nevrozat

scris de Ziua Veche
2 afisari

Adina Anghelescu Stirea numarul 1: Deputatii din Comisia de Aparare vor sa stea la sueta cu conducerea MApN pe tema F 16. Stirea numarul 2:  Mici particule de sticla au fost gasite in motoarele unor aeronave NATO, tip F-16, dupa ce pilotii au efectuat zboruri prin cenusa de deasupra Europei, care provenea de la vulcanul nervos din Islanda. Ce informatie intereseaza mai mult? Cred ca cea de-a doua. E prioritara pentru ce se-ntampla pe mapamond. Norul era periculos, ca atare decizia de a nu se zbura o perioada a fost cat se poate de justificata.

Numai pasagerul roman, dintre toti pasagerii tarilor europene, s-a comportat cam isteric si fara minte atunci cand zborurile au fost anulate sub codul rosu instituit de aparitia norului de cenusa numarul 1. M-am intrebat cand o sa invatam ca in fata dezlanturii naturii – ca e cutremur, eruptie vulcanica, tsunami, uragan si cine mai stie ce grozavenie care poate surprinde oricand, sa lasam specialistii sa ia deciziile cele mai bune si sa ne supunem lor fara comentarii desantate?! Cand?

Chit va voi primi injuraturi de la nobilii cititori on line care se vor imbatosa patriotic in spatele unui pseudonim nefericit, ma simt obligata sa atrag atentia asupra nesimtirii multora dintre pasagerii romani. Si lucrul acesta nu l-am observat de ieri, de azi, ci de multa vreme. Deunazi, ati observat? Pe majoritatea romanilor din aeroporturi, prinsi de evenimentul vulcanic la sol, nu-i interesa decat sa vocifereze. Ba ca vor sa ajunga acasa, ca au treaba, ca se duce copilul la scoala, ca au petrecere, ca nu pot sa astepte atata, ca cine dracu e norul asta si de ce nu trec pilotii la treaba si uite-asa, te inecai in valul de adrenalina in locul norului cenusiu. Nu-i interesa viata altora, ii interesa problema lor. Personala. Si programul facut de nevasta, de soacra sau de televizor.  

Fireste ca toata aceasta suparare a pasagerului roman s-a rostogolit pe ecrane, care mai de care a devenit expert in aviatie in doi timpi si trei miscari. Penibil. Pasagerul roman (nu toti, dar destui cat sa putem vorbi de o majoritate) e fudul din nastere si pana in liniile aeriene ale patriei. Vrea sa dea lectii, i se cuvine orice. Da cu pumnul in valiza, si gata, tot aeroportul, tot TAROM-ul, Blue Air-ul, Carpatair-ul trebuie sa stea la picioarele lui. El hotaraste. Si face ce vor muschii lui.

Manifestari de genul acesta am observat de-a lungul timpului, si in aeroporturile romanesti, si in avioanele noastre. Totusi, ceea ce m-a durut cel mai mult este faptul ca pasagerul roman nu respecta personalul aviatic roman, dar se conformeaza brusc ordinelor comandantilor de aeronava straini. Nu-i asa ca ati avut si dumneavoastra ocazia, fiti sinceri, sa stati alaturi de nesimtiti care nu inchideau mobilul decat in secunda in care se desprindea aeronava de sol? Ei, dar ati vazut desigur, aceiasi romanasi ai nostri care, aflati intr-un avion al unei companii straine, se conformeaza imediat mesajelor comandantului. De ce? Care sa fie cauza? Nu stiu. Are pasagerul roman o dubla personalitate sau este vorba, pur si simplu, de lipsa de respect fata de conationalii lor, fata de o autoritate?

Cat priveste aviatia, fratilor, aceasta e o tara in care pana si aceasta elita a fost facuta terci, si-mi pare rau s-o spun, dar si presa a pus umarul la marea decimare a respectului fata de o astfel de profesie pe care putini, mult prea putini o fac.

Cand va mai dati cu fundul de podeaua aeroportului, nervosi ca nu pleaca avioanele pentru ca undeva, acolo, sus, specialistii au stabilit ca viata echipajului, viata voastra plus costul aeronavei sunt mult, mult mai pretioase decat orice pierdere materiala suferita in urma unui caz de forta majora care i-a obligat sa ia decizia ramanerii la sol, multumiti-i lui Dumnezeu ca acesti specialisti nu s-au gandit la ifosele voastre, ci spre binele vostru si al familiilor voastre, ca au decis punand VIATA mai presus de orice interes personal de viitor sau imediat. Mi-as dori sa vad pasagerul roman civilizat, mai ales ca nici unui membru al personalului navigant nu i-a convenit ca a fost nevoit sa ramana la sol. Pentru ei a fost un fel de somaj tehnic.

 PS. Vine al doilea nor. Nu va impacientati. Cerul, la 10.000 de metri altitudine e aproape curat, iar dupa doua zile va ajunge pe la noi norul numarul 2. Stiti cum e vorba, mai bine ajungi mai tarziu cu o ora, cu o zi, cu o saptamana, dar ajungi. Altfel, poti sa ajungi doar intr-un loc unde nu e durere si nici intristare. 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult