Acasa Sport-AutoAuto Adio Hummer!

Adio Hummer!

scris de Ziua Veche
2 afisari

O ştire tristă pentru maneliştii care visau să se plimbe pe străzile Bucureştilor în maşini de război noi-nouţe. Aceeaşi tristeţe probabil că o încearcă şi pe milionara Cristian Uzunov care nu-şi mai poate cumpăra un tanc aurit cu care să strivească câţiva motocilişti. General Motors a anunţat că din 2011 nu mai produce Hummer, maşina care a apărut  în 1992, după ce a devenit celebră în timpul războiului din Golf. Varianta H1 era un pick-up. Pentru că avea un gabarit mult prea depăşit şi pentru străzile americane, în 2002 au apărut  H2, SUV care se fabrica în SUA şi Rusia. Ultima variantă a fost H3, un SUV de dimensiuni mai mici care s-a fabricat şi în Africa de sud.


Alături de Hummer, criza a mai ucis alte trei branduri. Cel mai vechi dintre ele este Pontiac.  Un model de lux vândut aproape exclusiv pe piaţa americană care a fost fondat în 1899.  General Motors a decis să-l scoată din fabricaţie şi să se concentreze pe Chevrolet, Cadillac,  Buick şi GMC. Pontiac G8, GTO şi Solstice sunt cele care le vor lipsi americanilor, modelul Aztek e de uitat cât mai repede.

O surpriză, pe care americanii o consideră plăcută, este dispariţia lui Saturn. O maşină gândită de GM ca replică la importurile din Japonia. Apărută în 1985, marca nu s-a situat în preferinţele americanilor. În ultimii ani, modelele Saturn erau replice aproape identice cu cele pe care Opel le vinde în Europa.

Nu doar GM a decis să-şi reducă portofoliu prin desfiinţarea practic a unor mărci. Ford a anunţat că din 2011 nu va mai produce Mercury, o maşină inventată de fiul lui Ford în 1939. A apărut din nevoia de a ocupa segmentul rămas gol dintre popularul Ford şi limuzina Lincoln a concernului. Acum se păre că piaţa americană nu mai are nevoie de Mercury, iar luxul în vreme de criză nu mai cunoaşte variaţii, este sau nu.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult