O ştire tristă pentru maneliştii care visau să se plimbe pe străzile Bucureştilor în maşini de război noi-nouţe. Aceeaşi tristeţe probabil că o încearcă şi pe milionara Cristian Uzunov care nu-şi mai poate cumpăra un tanc aurit cu care să strivească câţiva motocilişti. General Motors a anunţat că din 2011 nu mai produce Hummer, maşina care a apărut în 1992, după ce a devenit celebră în timpul războiului din Golf. Varianta H1 era un pick-up. Pentru că avea un gabarit mult prea depăşit şi pentru străzile americane, în 2002 au apărut H2, SUV care se fabrica în SUA şi Rusia. Ultima variantă a fost H3, un SUV de dimensiuni mai mici care s-a fabricat şi în Africa de sud.
Alături de Hummer, criza a mai ucis alte trei branduri. Cel mai vechi dintre ele este Pontiac. Un model de lux vândut aproape exclusiv pe piaţa americană care a fost fondat în 1899. General Motors a decis să-l scoată din fabricaţie şi să se concentreze pe Chevrolet, Cadillac, Buick şi GMC. Pontiac G8, GTO şi Solstice sunt cele care le vor lipsi americanilor, modelul Aztek e de uitat cât mai repede.
O surpriză, pe care americanii o consideră plăcută, este dispariţia lui Saturn. O maşină gândită de GM ca replică la importurile din Japonia. Apărută în 1985, marca nu s-a situat în preferinţele americanilor. În ultimii ani, modelele Saturn erau replice aproape identice cu cele pe care Opel le vinde în Europa.
Nu doar GM a decis să-şi reducă portofoliu prin desfiinţarea practic a unor mărci. Ford a anunţat că din 2011 nu va mai produce Mercury, o maşină inventată de fiul lui Ford în 1939. A apărut din nevoia de a ocupa segmentul rămas gol dintre popularul Ford şi limuzina Lincoln a concernului. Acum se păre că piaţa americană nu mai are nevoie de Mercury, iar luxul în vreme de criză nu mai cunoaşte variaţii, este sau nu.