Acasa Sport-AutoAuto Asaltul automobilelor verzi la Salonul de la Paris

Asaltul automobilelor verzi la Salonul de la Paris

scris de Ziua Veche
32 Afisari

.Salonul auto de la Paris care își va descide porțile peste o săptămână va constitui o platformă de relansare a vehiculelor electrice și hibride. Deși pe piață există deja o ofertă destul de variată, prețurile mari ale vechiculelor reduce ținta de consumatori, mai ales pe vreme de criză. Salonul de la Paris a fost precedat de târgul de la Hannovra, dedicat vehiculelor comerciale, acolo unde au și apărut hibride sau electrice, cum este cazul lui Opel Vivaro sau al lui Renault Kangoo.


 

 

Primul automobil electric produs de marca suedeză Saab, denumit 9-3 ePower, va fi prezentat în premieră mondială în octombrie. Anul viitor să fie produse în total 70 de astfel de mașini dedicate exclusiv testelor. Mașina este derivata din versiunea de caroserie break a modelului 9-3 și are un motor electric de 186 cp care permite automobilului să atingă 100 km/h în 8,5 secunde. Viteza maximă este de 150 km/h, iar capacitatea bateriei este de 35,5 kWh. Aceasta este concepută să funcționeze optim chiar și la temperaturi de -30 de grade Celsius. Conducerea Saab estimează că până în 2015 vor fi vândute anual 500.000 de automobile electrice pe piață.

.Producătorul auto sud coreean Kia va expune conceptul propulsat electric Pop. Cei de la Kia au fost rezervați cu informațiile, mulțumindu-se să precizeze că mașina are trei metri lungime și că oferă spațiu pentru trei pasageri.

Peugeot vine cu un concept futurist cu propulsie electrică, EX1. Este propulsat electric de doua motoare ce dezvoltă în total de 340 cp. Mașina “a doborat deja câteva recorduri mondiale în ceea ce privește accelerația”, s-a lăudat Peugeot, fără a dezvălui, însă, vreo cifră.

Chevrolet Volt 

va fi produs pentru Europa începând cu 2011. Volt este un autovehicul electric cu autonomie extinsă, fiind diferit de un hibrid prin faptul că roţile acestuia sunt în permanenţă acţionate electric. Utilizează energia electrică drept sursă primară şi benzina ca sursă secundară, de rezervă, pentru a genera energie electrică. Autonomia sa este de peste 500 de kilometri. 

Pentru a încărca bateria, modelul Volt poate fi conectat la orice priză de uz casnic de 230 V, aceasta încărcându-se complet în trei ore.

 Cu un cuplu de 370 Nm, Volt poate atinge 100 km/h într-un interval de nouă secunde şi are o viteză maximă de 161 km/h. Preţul anunţat este undeva la 40.000 de euro. Mai mult, General Motors şi Grupul ABB au încheiat un parteneriat pentru dezvoltarea unor proiecte pilot care vizează reutilizarea bateriilor din dotarea autovehiculului cu propulsie electrică Chevrolet Volt, analizând dacă acestea pot constitui o sursă de energie regenerabilă care ar putea îmbunătăţi eficienţa procesului de generare a energiei eoliene şi solare. .

Electric şi pe comercial 

Renault a dezvăluit la Salonul Auto de la Hanovra primul membru al familiei de vehicule electrice de serie ZE. Este vorba despre vehiculul comercial Kangoo, care a devenit acum ecologic. Kangoo Express ZE păstrează designul original, dar şi dimensiunile versiunii cu propulsie termală. Poziţionarea pachetului de baterii sub podea nu alterează capacitatea de încărcare de 3.5 metri cubi, 650 de kilograme, şi nici lungimea totală de 4.21 metri, dintre care 2.5 metri destinaţi mărfurilor.Sub capotă se află un motor electric, ce poate fi încărcat de la o priză normală de 220 volţi. Pachetul de baterii asigură astfel o autonomie totală de 160 de kilometri. Pentru piaţa din Franţa, Renault a anunţat un preţ de pornire de 20.000 de euro pentru noul Kango Express ZE. Scutirea vehiculelor cu zero emisii de o serie de taxe va duce însă preţul vehiculului comercial la doar 15.000 de euro, o valoare apropiată de cea a versiunilor cu motor convenţional..

Opel a dezvăluit şi el o versiune concept a modelului Vivaro. E-Concept adoptă un propulsor electric, capabil să livreze 150 de cai putere şi un cuplu de 370 Nm. Unitatea este ţinută în viaţă de un set de baterii litiu-ion, ce asigură o autonomie de 100 de kilometri. Inginerii Opel şi-au dorit însă ceva mai mult de atât şi au anexat trenului de propulsie electric un motor convenţional, capabil să adauge încă 300 de kilometri în dreptul autonomiei. Vehiculul comercial german va putea oferi o capacitate de încărcare de 5 metri cubi sau 750 de kilograme..

Articol publicat in numaral 24 al saptamanalului Ziuaveche.ro

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult