Scandalul Toyota poate fi doar varful aisbergului din industria auto. Marca identificata de clienti drept cea mai fiabila, s-a dovedit a avea mari probleme tehnice la sisteme care tin de siguranta: acceleratie, frana, directie. Atat de mari, incat compania japoneza ce-a ocupat anii trecuti si primul loc in lume, a rechemat in service, pana acum, peste noua milioane de autovehicole. Pentru probleme create clientilor, Akio Toyoda si-a cerut scuze in fata summit-ului economic mondial de la Davos. Ce ascundeau insa aceste scuze? Aflam abia acum.
Congresul SUA a facut public un document secret in care conducerea Toyota se felicita pentru ca a economisit peste 100 de milioane de dolari, dupa ce a convins autoritatile americane sa inchida o serie de anchete care analizau probleme la acceleratie, informeaza Le Monde, preluat de Hotnews. O nota interna din luna iulie 2009, elaborata de biroul Toyota din Washington si destinata responsabilului grupului Toyota in America de Nord, a ajuns pe masa Congresului duminica, chiar cand Akio Toyoda ateriza in SUA pentru a fi audiat in fata forului Legislativ american. Documentul dezvaluie cum seful Toyota din Washington se felicita pentru ca a economist peste 100 de milioane de dolari, dupa ce a reusit sa opreasca o ancheta deschisa in 2007 care avea ca obiect o serie de probleme la acceleratie. Autoritatea americana pentru securitate rutiera a deschis sapte anchete pe marginea problemelor la acceleratie, intre 2003 si inceputul lui 2009, insa cinci dintre ele au fost inchise, dupa ce administratia a ajuns la concluzia ca dovezile sunt insuficiente, scrie sursa citata. Textul saluta apoi munca echipei de la Washington, responsabila cu securitatea, care a reusit sa „negocieze” un recall limitat.