Acasa Sport-AutoAuto BlueOn , Hyundai electric

BlueOn , Hyundai electric

scris de Ziua Veche
3 afisari

Coreeni intra pe piata automobilelor electrice. Hyundai a dezvaluit,, in prezenta presedintelului coreean Lee Myung-Bak , BlueOn, primul auto autovehicul electric full speed (FSEV) construit in peninsula. Noul model poate atinge 130 de km/h, autonomia fiind de 140 de km la o singura incarcare.

BlueOn prezinta are o lungime totala de 3.585 mm, o latime totala de 1.595 mm si o inaltime totala de 1.540 mm. Autovehiculul este prevazut cu un motor electric extrem de eficient, alimentat de o baterie inovatoare LiPoly (litiu-ion polimer) de 16,4 kWh, care ofera numeroase avantaje fata de alte tipuri de baterii. BlueOn ofera o putere maxima de 81 CP (61 kW) si un cuplu maxim de 21,4 kg/m (210 Nm).

Deoarece autovehiculele exclusiv electrice functioneaza doar pe baza bateriei si a motorului electric, durata de viata si capacitatea de stocare a bateriei determina performantele autovehiculului. Hyundai a ales bateriile LiPoly deoarece, spre deosebire de anterioarele baterii hibrid nichel-metal (NiMH), acestea furnizeaza aceeasi putere la o greutate cu 30% mai redusa si un volum cu 40% mai mic, sporind eficienta si oferind mai mult spatiu interior pentru pasageri.

In plus, autovehiculul a fost proiectat sa previna supraincarcarea si problemele privind siguranta in caz de coliziune. Hyundai a realizat teste de anduranta pe distante cumuland sute de mii de kilometri, pentru verificarea sigurantei. BlueOn atinge o viteza maxima de 130 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 13,1 secunde, mai rapid decat o parte dintre modelele concurente cu motoare pe benzina din aceeasi clasa.

BlueOn este prevazut si cu un sistem de emitere a unor sunete de motor virtuale (VESS), care creeaza un zgomot artificial pentru sporirea sigurantei pietonilor, deoarece sunetele emise de autovehiculul electric sunt greu detectabile sau nu exista deloc in cazul conducerii la viteze reduse.

Reincarcarea

BlueOn poate parcurge o distanta de pana la 140 km cu o singura incarcare a bateriei. Modelul este prevazut cu doua metode de reincarcare: de la prize domestice de 220 V si prize industriale de 380 V care ofera viteze de reincarcare mai mari. in cazul incarcarii de la reteaua domestica, bateria va fi complet reincarcata in sase ore. Prin metoda de alimentare rapida, bateria va fi reincarcata la aproximativ 80% din capacitatea sa in numai 25 de minute. Hyundai va colabora cu Guvernul Metropolitan Seul si cu alte agentii guvernamentale pentru construirea facilitatilor de reincarcare.

 

 

0 comentariu

oblioo 05-08-2010 - 07:07

Nea Sandu si “specialistii” clientelari
O stire a agitat institutiile media. Nea Sandu, un mecanic din Brasov, care a lucrat vreo 10 ani la canalul Dunarea-Marea Neagra, si-a luat inima in dinti si l-a interpelat pe premierul Emil Boc, in timp ce acesta incarca un sac cu nisip la Galati:

“Domnu’ prim-ministru, o intrebare. Am lucrat zece ani la Canal, la Constanta. De ce nu se da drumul putin la ecluze, sa faca o cadere de nivel?”

Omu avea dreptate. Canalul Dunare-Marea Neagra este mult sub nivelul Dunarii, motiv pentru care a si fost nevoie de ecluze.

Cu o lungime de 64 km, o adancime de 7 m, o latime la baza de 70 m si la suprafata de 110-140 m, canalul poate prelua un volum insemnat de apa din Dunare, la un transfer de 500 mc/secunda.

Nevenindu-le sa le creada urechilor, specialistii s-au pus pe calculat si dupa cateva zile au deschis ecluzele, adoptand solutia lui Nea Sandu, fapt recunoscut si de ministrul Blaga si de secretarul de stat Mihai Capra.

Foarte bine, veti zice, si de ce atata tam-tam?

Pentru ca ne putem pune intrebarea legitima, de ce atata munca la canalul de aparare a Galatiului, daca exista o solutie mai simpla? Care a permis, in plus si preluarea apelor Siretului in Dunare.

Dar daca Nea Sandu nu-si lua inima in dinti sa-i transmita premierului solutia? Se inundau Galatiul si alte localitati?

oblioo 05-08-2010 - 07:09

Nea Sandu, pe numele intreg Sandu Gheorghiu, s-a nascut la Sendreni. Cand a auzit de inundatii, barbatul a mers sa ajute la ridicarea digului pe malul raului.

Ajungem la morala fabulei

Plasarea in functii de conducere (Apele Romane, Ministerul de Interne, Institutul de Hidrologie, etc.) a clientelei de partid, pe post de specialisti. Pentru ca sunt “loiali”. Ce-o fi insemnand loiali, las cititorii sa aprecieze, ca sa nu intram intr-o discutie fara sfarsit.

Acelasi lucru se intampla in educatie, sanatate, administratie, etc. Oameni care la viata lor s-au remarcat doar prin lipit afise si tipat ce trebuie la mitinguri, sunt rasplatiti, dupa castigarea alegerilor, cu functii de conducere in deconcentrate, cu OUG-uri neconstitutionale, cu cate 2-3 directori platiti pentru acelasi post, dupa ce au castigat in instanta procesele impotriva statului care i-a demis.

Doar ca, la randul lor, fusesera numiti si ei in functii tot pe criterii politice, de guvernarea PNL, PSD, si apoi PD-L.

Iata, poate, principalul motiv al prabusirii economice, sociale, educationale, culturale a tarii noastre.

Degeaba spune si presedintele Basescu ca “toate si repet, toate partidele au practicat si practica clientelismul politic”, pana la dimensiuni absurde, as adauga eu. Adica si consilierii, specialistii, oamenii cu idei si solutii intr-un domeniu sau altul, tot dintre lipitorii de afise sa fie selectati? La acest nivel al absurdului suntem. Platim cu totii factura acestei prostii monumentale si nimeni nu ia nicio masura.

A trebuit sa vine Nea Sandu, pentru a avea un prilej de a intelege inca odata mecanismele clientelismului de partid.

Nea Sandu, la viitoarele inundatii stai pe aproape!

Prof. Stefan Vlaston

oblioo 05-08-2010 - 07:29

Daca se deschideau ecluzele cu cateva zile inainte de venirea ploilor, inundatiile ar fi fost evitate. Ceausescu a construit ceea ce trebuia construit. ULTIMELE INUNDATII DIN ROMANIA AU FOST PROVOCATE DE GUVERNANTI !!

Tzepesh 05-08-2010 - 16:27

Ce spui matale e ca in filmele cu prosti…Da n-am auzit pe nimeni sa-si dea demisia din cauza asta…

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult