Acasa Sport-AutoAuto TEST:C4 by Loeb, 152 de cai si multa lumina

TEST:C4 by Loeb, 152 de cai si multa lumina

scris de Ziua Veche
1 afisari

Citroen  C4 Coupe. Multa lumina, finisari de calitate si un motor dezlantuit. Un propulsor THP pe benzina de doar 1,6 litri din care grupul francez PSG a scos tot ce se poate, atunci când a adaugat o turbina. Surprinzator, am constat ca un rezervor mi-a fost suficient pentru un drum dus-intors pe Litoral si peste o suta de kilometri prin Bucuresti. Daca n-as fi stiut ca am sub capota un turbo pe benzina, as fi jurat ca e vorba doar de un motor obisnuit in privinta consumului. E drept, masina depaseste 18.000 de euro cu TVA-ul vechi, dar arata altfel si se misca iute. A, era sa uit, e vorba de o editie limitata (eu am nimerit numarul 1359) by Sebastian Loeb, campionul francezilor in WRC.

 

 

C4 l-a inlocuit pe Xara, prin 2004. Citroen a fost intodeuna altfel. Alte forme, alte abordari ale spatiului interior. PSG a folosit aceeasi mecanica si a conceput doi frati care, daca ii dezbraci de caroserie, sunt gemeni. E vorba de C4 si Peugeot 307. Dar cum haina il face pe om, asa si masina este in primul rând o chestiune de gust, deci de cum arata. Si arata bine, altfel decât peisajul comun. Designul exterior il individualizeaza pe C4 in trafic. Haionul vitra despartit in doua creeaza un oarecare disconfort pentru soferul obisnuit cu o luneta normala, dar momentul este usor de depasit. Mai greu este cu oglinzile laterale, care desi se rabateaza automat la inchiderea masinii, sunt destul de mici. Parbrizul este inclinat si foarte mare, plafonul este si el din sticla, astfel ca Citroen a ales si pentru C4 sa aduca in interior multa lumina. Poate pentru a vedea finisarile si inovatii. Cum ar fi afisajul dispus central care isi schimba intensitatea in functie de lumina soarelui, volanul care se misca independent fata de airbagul prezent pe el, computerul de bord si sistemul de navigatie afisate de un display de 15 centimetri. Sistemul de sunet vine sa intregeasca atmosfera confortabila de la bordul lui C4.

{gallery}gallery/07/c4{/gallery}

1,6 turbo

Masina sta bine pe sosea si se misca rapid. Propulsorul de 1,6 litri turbo pe benzina furnizeaza 152 de cai putere si un cuplu de 240 de Nm. Indeajuns si pentru o miscare agila prin traficul urban, dar si pentru orice fel de situatie care poate aparea la drum lung. Surprinzator la acest motor dezvoltat de PSG nu este atât puterea, cât consumul redus. In regim de autostrada, la o viteza medie de 119 km/h computerul de bord indica 7,1 litri/100 de km. Daca apasam mai tare pe acceleratie si atingem o viteza medie de 130 de km/h consumul urca aproape de opt litri. In Bucuresti, cu trafic bara la bara intr-o zi de vineri, motorul ajunge sa ia 11,1 litri/100 de km. Toate cifrele includ si aerul conditionat, iar masina câtareste la gol 1346 de kg. Pe circuitul de incercare, chiar si in conditii de umezeala, C4 ruleaza fara probleme la 160-170 de km/h, viteza maxima pentru acest motor fiind de 193 de km/h. Pachetul de baza al modelului C4 by Loeb include ABS, ESP, asistenta la urcare in panta, airbaguri frontale, laterale si cortina; cruise control. Ca optionale apar senzorii de parcare, de ploaie, navigati, jantele de 17 inch si plafonul vitrat.

articol aparut in numarul 12 al saptamanalului ziuaveche.ro

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult