Acasa Sport-AutoAuto Cele mai vândute mașini din România. Cu cât a depășit Dacia mărcile de import în 2013

Cele mai vândute mașini din România. Cu cât a depășit Dacia mărcile de import în 2013

scris de G. D.
1 afisari

Vânzările de mașini în România au avut o evoluție descendentă în 2013, potrivit datelor statistice ale M.A.I., prelucrate de AutoIndustry.ro. Situația finală a pieței auto în 2013 confirmă scăderea estimată anterior, cu 57.710 autoturisme noi vândute în cele 12 luni ale anului, cu 13,3% mai puține decât în 2012.

Cele mai vândute mașini în 2013

Cele mai vândute mașini în 2013 (FOTO:AutoIndustry.ro)

Din fericire, toate analizele arată că 2013 a fost ultimul an de scădere, iar 2014 ar putea aduce nu o creștere la o valoare impresionantă, ci doar o stagnare și o tendință ușoară de revenire. Totul va depinde însă atît de politicile economice ale guvernului, cât și de conjunctura internațională, în special europeană.

Remarcăm în clasamentul înmatriculărilor faptul că unele mărci au reușit să stopeze scăderile încă de anul trecut, cea mai importantă evoluție fiind cea a mărcii Dacia, care acoperă aproape 30% din piața românească de automobile noi. Așadar, în 2013, Dacia a reușit să crească cu 7 procente, grație noilor modele introduse în ultimii doi ani, cu un plus considerabil pe modelul Sandero, care a devenit brusc atractiv pentru români. Marca românească a totalizat 17.554 autoturisme vândute/înmatriculate, aproape 20% din ceea ce vindea în 2007. La mare distanță, pe locul al doilea în vânzări s-a situat Volkswagen, cu o evoluție însă destul de surprinzătoare, cu una dintre cele mai mari scăderi de pe piață. Motivul principal a fost generat de absența noutăților și de o campanie de promovare destul de ștearsă.

VEZI CÂTE MAȘINI AU VÂNDUT MĂRCILE AUTO ÎN ROMÂNIA ÎN 2013

1 comentariu

digital 10-01-2014 - 23:01

La mare distanță, pe locul al doilea în vânzări s-a situat Volkswagen, cu o evoluție însă destul de surprinzătoare, cu una dintre cele mai mari scăderi de pe piață. Motivul principal a fost generat de absența noutăților și de o campanie de promovare destul de ștearsă.

așa e bă, trebuia să prevadă la modelele noi, ștergătoare cu frunzuliță-nutzii care se dă jos singură în parcare și reclamă nonstop cu portbagajul plin cu varză și cartofi, super-ecologice!

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult