Acasa Sport-AutoAuto China va depăşi Europa la producţia de maşini

China va depăşi Europa la producţia de maşini

scris de C.F.V.
3 afisari

China va produce în acest an, pentru prima dată, mai multe autoturisme decât Europa, situaţie care evidenţiază ascensiunea ţării asiatice în sectorul auto, concomitent cu dificultăţile pieţei europene, potrivit Financial Times.

Producţia de autotusime a Chinei şi alte autovehicule uşoare, precum camionetele, se va situa în acest an la 19,6 milioane de unităţi, comparativ cu 18,3 milioane în Europa, potrivit unor prognoze realizate de cinci firme de cercetare pentru Financial Times. Ascensiunea Chinei este şi mai impresionantă, având în vedere că Europa include, pe lângă Uniunea Europeană, ţări precum Rusia şi Turcia.

În 2012, potrivit estimărilor din sectorul auto, Europa a produs 18,9 milioane de autoturisme şi alte autovehicule din această categorie, raportat la 17,8 milioane în China. Proiecţiile Financial Times se bazează pe date furnizate de firmele de consultanţă IHS, LMC Auto şi PwC, precum şi de divizii ale UBS şi Credit Suisse. Piaţa auto mondială, estimată la 1.300 de miliarde de dolari anual, îşi va reveni doar uşor în 2013, cu un avans de numai 2,2%, faţă de o creştere de 4,9% în 2012. În acest an, Europa va produce doar uşor peste o cincime din maşini la nivel global, în timp ce în 2011 avea o pondere de 35%. La începutul anilor ’70, aproape una din două maşini noi la nivel mondial provenea din Europa. În acelaşi timp, în China, producţia din acest an este estimată la de 10 ori nivelul din 2000, când ponderea ţării în sectorul auto global era de 3,5%.

24 comentarii

ValVerde 02-01-2013 - 18:33

Io daca as fi Bula as crapa de ciuda…

BULA 02-01-2013 - 18:57

Ma bucur de succesele dusmanilor dusmanilor nostri. SUA o sa o ia in mana de la China si de la alte tari mari din Asia.

ValVerde 02-01-2013 - 21:03

Ehe…la vremea aia urmasii tai vor vorbi in mandarin sau portocal…

ValVerde 02-01-2013 - 21:08

Si eu ma bucur de lacrimile prietenilor dusmanilor mei.

geek-a-contra 02-01-2013 - 22:48

bucuria impotentului: nu poate face nimic da’ se bucura uitindu-se la altii….

ValVerde 02-01-2013 - 22:57

Pai daca el n-are capra, sta cu ochii pe caprele vecinilor, doar-doar o crapa vreuna sa topaie si el intr-un picior de fericire…pentru asta mai traieste…

BULA 03-01-2013 - 05:27

Toate tarile in care au ajuns ovreii la butoane sunt in criza economica si degradare. Iar Asia se dezvolta pentru ca acolo ovreii n-au acces la functiile politice (nu se poate, ca sunt de alta rasa si ar fi usor de depistat, chiar daca si-ar schimba numele).

Cum iti explici ca tehnologia de varf a fost data cadou asiaticilor, iar in SUA si Europa sunt restrictii la folosirea folosirea informatiilor stiintifice si tehnice, respectiv a programelor de calculator, pe baza legii cu copyright-ul ? Nu de la ovreime vine aberatia asta ?

ValVerde 03-01-2013 - 06:06

„Nu de la ovreime vine aberatia asta ?”

===

Nu vine de la evrei si nu e aberatie.
Tu nu esti dotat ca sa intelegi lucruri simple…cu atit mai putin concepte abstracte.

BULA 03-01-2013 - 07:40

@VV

Adica firmele americane au fost puse pe butuci si ce faceau ele, pe bani buni, se face acum de chinezi si de indieni, iar tu consideri ca e normal.
Nu vezi cata informatie utila (tutoriale, datasheets) e pe website-urile de la firmele americane, sa ia toti si sa copieze tehnologia americana ? Se dau mari, ce vor sa demonstreze cu asta ? Chinezii, japonezii, francezii, nemtii nu dau nici cele mai vagi sugestii in materie de tehnologie si fabricatie de produse tehnice. Si site-urile universitatilor americane au zone nesecurizate de unde se pot descarca informatii (cursuri, etc) de mare valoare. Numai rusii mai sunt asa de generosi, cu carti scanate puse pe net.
Politica asta de invatare a asiaticilor cum sa faca de toate alea (procesoare, laseri, echipament de telecomunicatie, etc) nu este lucrare ovreiasca ?
Pe ovrei nu-i intereseaza ca inginerii si muncitorii din America si Europa au ramas fara obiectul muncii si au dat de greu. Ovreii vor doar sa umple sacii cu bani, prin bisnitareala marfurilor facute in Asia. Au incetinit productia in SUA si Europa ca sa creeze deficit de produse si sa poata sa bisnitareasca chinezismele. Cat timp America si Europa au avut rezerve financiare mari (din furaciuni din colonii si din ce se producea) lumea nu a bagat de seama ce au facut ovreii. Dar acum Occidentul e in criza si asiaticii si-au luat avant. Situatie a devenit ireversibila si e in defavoarea noastra, a celor din rasa alba. Eram cu mult peste nivelul de dezvoltare si de trai din Asia, iar acum suntem la mana asiaticilor.

Cercul 03-01-2013 - 12:52

BULA, tu ai vrea sa nu fie restrictii in folosirea informatiilor stiintifice si a programelor de calculator?
Ideea e urmatoarea: fac o descoperire stiintifica, imi rezerv dreptul ca doar eu sa fac aplicatii ale ei si doar eu sa hotaresc cine foloseste aplicatiile ei.
Daca independent o descopera altcineva, si hotaraste sa o dea statului sau ca aplicatiile sa se vanda tuturor e in regula, dar nu daca a tras cu ochiul la rezultatele mele.
Iar programele de calculator trebuie cumparate de cine doreste, sau doar jinduite daca nu se comercializeaza tot din acelasi motiv sunt creatia cuiva.
Si daca decid sa nu le vand oricui, am mai impuscat de-un punct, statul nu poate pune impozit pe aplicatiile mele.

Europeanuul 03-01-2013 - 14:09

VW, GM, Toyota, Nissan, Honda, Mazda, Ford, Peugeot se numara printre cei mai mari producatori de automobile in China. Si iata ca prin investitiile lor in China, aceste companii (for profit) au contribuit direct la crearea locurilor de munca, la modernizarea economiei (prin transfer de tehnologii) si in cele din urma la ridicarea nivelului de trai. Fara investitiile acestora decalajul intre China si occident ar fi ramas foarte mare (circulatia libera a capitalului si bunurilor contribuie la cresterea prodcutivitatii a progresului ethnic si a educatiei).

Urmeaza Africa
ttp://www.dii-eumena.com/

ValVerde 03-01-2013 - 15:45

Bule, in capul tau e o bulibaseala totala.

Datele si informatiile protejate de „Trade Mark” sau patente sint la fel si in China si in Europa si in Japonia.

Americanii nu „dau” nimic pe gratis. Exista un mare volum de informatii care vine de la americani, pentru ca au programe numeroase de cercetare-dezvoltare, dar ce vezi tu pe internet nu e secret si poate fi accesat de oricine.

Nu exista „secrete” si „tehnologii” transferate unilateral spre China.
Companiile americane care au productia in China, ramin proprietarii informatiilor sensibile, dar cooperarea cu China ii face sa produca mai ieftin. Un patent are o viata limitata de 20 de ani. Dupa aia devine domeniu public. E normal ca intreprinderile posesoare de patente sa isi maximalizeze profitul in timpul limitat cit au exclusivitate. Chiar daca asta inseamna folosirea miinii de lucru ieftine din China.

Tu nu poti intelege ca toata lumea are de cistigat, chiar daca o mica portiune din forta de munca din US va trebui sa se duca la scoala si sa se re-califice. US a trecut de faza de „stringator de suruburi” sau „tesator”.
Nu pot mentine standard de viata ridicat si in acelasi timp sa fie competitivi.
E un proces natural.

BULA 03-01-2013 - 16:28

@VV

Ce vrei sa zici cu „US a trecut de faza de “stringator de suruburi” sau “tesator”.
Nu pot mentine standard de viata ridicat si in acelasi timp sa fie competitivi.” ?
Adica americanii sa-si dea pantalonii jos si sa se lase regulati pe la spate de asiatici, cu complicitatea bisnitarilor ? Care e interesul, sa-i dezvolte pe chinezi si sa le dea nas ?

Nu erau americanii ingroziti ca planeta va lua foc cand fiecare chinez va avea frigider si automobil si ca trebuie sa se foloseasca orice mijloace ca sa nu se ajunga la situatia asta ? Acum au intors-o (cu de la ovrei citire) si baga in asiatici tot ce trebuia tinut la secret, tehnologii create cu multa truda de inginerii si cercetatorii americani ?

Voi, astia care iubiti globalizarea, ce vreti de fapt ? Vreti sa mentineti standardul de trai si puterea economica a Vest-ului, sau sa amanetati viitorul generatiilor urmatoare pentru niste miliarde de dolari in plus, facute din bisnita cu marfuri asiatice ?

ValVerde 03-01-2013 - 16:45

” Adica americanii sa-si dea pantalonii jos si sa se lase regulati pe la spate de asiatici, cu complicitatea bisnitarilor ? Care e interesul, sa-i dezvolte pe chinezi si sa le dea nas ?”
===

Prezumtii total false.

===========

” Nu erau americanii ingroziti ca planeta va lua foc cand fiecare chinez va avea frigider si automobil si ca trebuie sa se foloseasca orice mijloace ca sa nu se ajunga la situatia asta ? ”

===

Nu. nu erau…

============

” baga in asiatici tot ce trebuia tinut la secret, tehnologii create cu multa truda de inginerii si cercetatorii americani ?”

===

Din nou, prezumtie falsa…

=================

” Vreti sa mentineti standardul de trai si puterea economica a Vest-ului, sau sa amanetati viitorul generatiilor urmatoare pentru niste miliarde de dolari in plus, facute din bisnita cu marfuri asiatice ?”

===

Constructie eronata, cele doua concepte nu se exclud reciproc ci se compleateaza reciproc (mentinerea nivelului de trei ridicat azi, asigura viitorul generatiilor care vin)
Chestia cu bisnita e o alta facatura a mintii tale contorsionate.

In concluzie: scrii trei vorbe patru prostii.

BULA 03-01-2013 - 16:55

@VV

„Nu. nu erau…”

Ba erau, ca asta auzeam aproape zilnic la radio Europa Libera in anii ’80.
Tu trancanesti exact ce ti se da scris pe biletel. Chiar daca ai gandi si ai vrea sa spui ce trebuie, tot n-ai putea, ca esti la stapan.

ValVerde 03-01-2013 - 16:57

@Bula

@VV

“Nu. nu erau…”

„Ba erau, ca asta auzeam aproape zilnic la radio Europa Libera in anii ’80.”

===

Ba nu, ba nu, ba nu !!!

BULA 03-01-2013 - 17:01

@VV

Mai schimba apa din galeata, ca se-mpute mopul.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 02-01-2013 - 19:19

JOS imperialismul hanglo-zaxon ! Gios ezploataarii ! Traiasca unitatea de nezdruncinat dintre claele munkitoare !

DXN 02-01-2013 - 19:27

Traiasca unitatea de nezdruncinat dintre PSD si PNL si fratia dintre marii conducatori lor: mongoliatul & cacarau!

geek-a-contra 03-01-2013 - 14:21

industria auto are o caracteristica interesanta: cu cit produci mai aproape de cumparator cu atit mai bine. in conditiile in care ptr masinile „normale” (aici nu intra rolls royce, audi seriile 7-9, etc…) marjele de profit sint extrem de mici si, de exemplu, transportul din europa in china costa peste 1k de dolari vs pretul de vinzare de 8-12k nu este chiar greu de inteles de se prefera producerea de automobile in china care china este o piata de citeva zeci de milioane de potentiali cumparatori nu prea bogati…..

BULA 03-01-2013 - 16:37

„Capitalistii sunt atat de lacomi, incat vor vinde si funia cu care vor fi spanzurati mai tarziu”
Asa a zis taica Lenin, intr-un moment de luciditate extrema.

Bai asta increzut, geek-a-contra, ce balmajesti tu acilea ? Esti beat, sau esti batut in cap ? Adica americanu sa-i doteze pe chinezoi cu automobile, cu care sa consume petrol cat restul lumii ?
Tantalaila, nu esti mai destept decat colegii mei de la facultate, aia cu grad didactic de prof, care ii invata pe ceilalti cum sa scoata articole copy/paste ca sa avanseze si ei pe functia de prof si sa nu mai ajunga banii de salarii (in suma fixa, alocata pentru o structura normala, cu un prof, doi confi si restul asistenti si lectori).

Salut 03-01-2013 - 16:55

@bula
Gresesti

Amesteci abordari punctuale cu abordari globale si, – desi ai dreptate in cateva puncte – postarea n-are nici o logica.

gc facea referire la mentalitatea companiilor de a-si mari profiturile…ceea ce a spus e extrem de corect; pentru companii e irelevant consumul de carburant de maine, daca azi poti sa-si dubleze profiturile.

In schimb pentru stat (geostrategic) intr-adevar e o situatie alarmanta (si asta-i partea corecta din postarea ta) daca nu sunt avute in vedere solutii alternative.

Incearca sa desparti apele, poate iese ceva. Din talmes-balmes, rezultatul va fi cu siguranta… zero.

jan dinu 03-01-2013 - 17:55

— Noi americanii — vom nimici pina la urma
dusmanii nostrii in special -chinezii – care au pretentii
sa ne ajunga din urma shi apoi sa ne depaseasca !
Le vom da acestora – Mc Donalduri – cu retetele noastre strategice
pina ii vom controla prin DNA .
In acelashi timp le oferim medicamentele noastre stiintifice ce
vor inlocui ceaiurile shi acele de acupunctura primitive de mii de ani
in care ei cred cu Confucius cu tot shi Zodiacul Ching de asemennea
le oferim ochelari cu dioptrii sa nu se mai uite la noi „chinezeste ”
fara sa le intelegem reactia care acum este greu de patruns !…
Shi inca mai dispunem de alte arme pashnice din arsenalul nostru !
JD-USA

Salut 03-01-2013 - 18:06

„Noi americanii….”

Hai ca te alinti mai Jenel….

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult