Acasa Sport-AutoAuto TEST: Cruze LT executiv la pret decent

TEST: Cruze LT executiv la pret decent

scris de Ziua Veche
101 Afisari

Chevrolet s-a gandit sa combine sedanul de clasa medie al marcii cu o cutie automata. A rezultat o masina comoda si spatioasa, usor de folosit in oras care te duce cu gandul la faptul ca americanii nu sunt chiar atat de prosti atunci cand prefera transmisa automata celei manuale. Asa e, nu mai ai foarte multa sportivitate, dar la ce ar folosi acest atu la o executiva? Cruze este un sedan comod care se remarca in primul rand prin pretul bun in raport cu ce ofera. Am parcurs la volanul lui peste 300 de km. Pretul masinii pleaca de la 11.990 euro cu TVA pentru varianta de motorizare 1,6 litri benzina si ajunge la 19.990, pentru modelul testat, 2 litri diesel, 150 cai putere, transmise automata, scaune din piele si orice alte optionale se pot pune pe un Cruze.

 

 

Cruze este, la origini, o masina nascuta dintr-un parteneriat pe care General Motors l-a facut cu Suzuki. A doua generatie, aparuta la finele lui 2008, este o masina cu totul noua care a adus marca si pe piata europeana. Primul Cruze a fost gandit si livrat doar pe piata din Japonia. Avea alta forma, platforma fiind folosita de Suzuki pentru modelul Ignis, produs in Ungaria, si Swift. Noul Cruze a sarit din gama masinilor de oras, inscriindu-se in alta clasa, cea a compactelor, ca descendent direct din Daewoo Nubira. Modelul a fost o mare provocare pentru GM de vreme ce, conform declaratiilor oficialilor americani, pentru dezvoltarea lui Cruze s-au cheltuit, inainte de izbucnirea crizei, nu mai putin de patru miliarde de dolari in cadrul unui proiect la care a lucrat vreme de 27 de luni o echipa internationala de ingineri si designeri. Platforma folosita pentru noua generatie de Cruze este GM Delta II, pe care au fost ridicate Astra, HHR, Pontiac G5 sau Opel Zafira.

Cruze ofera un cockpit bine desenat si ergonomic impartit, din care aproape ca nu lipseste nimic. Comenzi pe volan, tempomat, aer conditionar, mufa line-in sau sistem GPS intergat. Interiorul seamna izbitor cu cel al Astrei. Materialele folosite sunt de calitate medie, insa acest lucru nu deranjeaza. Scaunele, cu incalzire, sunt comode si ofera o vizibilitate buna. Preiau, in combinatie cu suspensiile demne de o executiva, din socurile soselei oferind senzatia de comfort. La aceasta se adauga si trapa, ideala mai ales pentru zilele insorite care vor veni. De remarcat spatiile de depozitare, in special cele de pe usile laterale, care permit transportul in siguranta al unei sticle de doi litri.

Eu am testat Cruze-ul pe autostrada, pe serpetine si chiar si pe drumuri desfundate. Ai la dispozitie un cuplu de 300 de Nm de care te poti folosi in cazul in care vrei sa impresionezi la stop. Dar ai grija, cutia de viteze este gandita pentru o executiva, asa ca exista un timp mort intre momentul in care aplesi pedala de acceleratie pana la fund si momentul in care masina tasneste. Cruz este facut pentru drum lung, calatorii de placere sau comoditate intr-un trafic infernal. La capitolul siguranta, nu-i lipsesc sistemele ESP si TCS, acestea intrand in functiunea efectiva numai atunci cand masina se cere adusa la punctul de siguranta. La un asemenea motor, nici consumul n-a fost de neglijat. Poate atinge 11 litri/100 de km intr-un trafic de Bucuresti (bara la bara in timpul marelui miting sindical de miercuri din Capitala), se situeza undeva pe la 8 litri la o viteza medie de 125 de km/h pe autostrada, si coboara in extraurban la 6 litri/100 de km. Destul de bine pentru un autovehicul de 4.6 metri lungime si aproape 1.500 de kg.

0 comentariu

Victor Radulescu 03-08-2010 - 07:13

Din cate imi amintesc, si elicopterul care s-a izbit de munti a facut o aterizare fortata cu cateva zile inainte de accident. Asteptam cu interes continuarea 🙂

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult