Acasa Sport-AutoAuto Dacia a lansat Duster 3 (GALERIE FOTO)

Dacia a lansat Duster 3 (GALERIE FOTO)

scris de C.F.V.
368 Afisari

Dacia a lansat miercuri a treia generație Duster, pe care o prezintă ca având o imagine mai dură, capabilități off-road mai bune și tehnologii noi, care cresc și mai mult siguranța și confortul.

”More Duster Still Duster” este sloganul sub care Dacia a lansat miercuri a treia generație a SUV-ului său, lansat în 2010 și revizuit în 2017.

Este următorul capitol din saga iconică a best-seller-ului Duster, în care totul este nou, cu excepția a ceea ce contează cel mai mult: Duster este în continuare SUV-ul de familie care oferă cel mai bun raport calitate-preț din categoria sa, transmit cei de la Dacia.

Designul lui Duster este mai dur și mai asertiv, platforma CMF-B îmbunătățește experiența în mașină, iar versiunea 4×4 a lui All-New Duster duce capabilitățile sale off-road la noi culmi, spune Dacia. Noul Duster vine cu materiale mai durabile și sisteme de propulsie hibride, este plin de noi tehnologii pentru a crește și mai mult siguranța și confortul, adaugă producătorul român.

Un Duster pe minut iese de pe liniile de producție de la Dacia Pitești

All-New Duster este următorul capitol din povestea unui model care a devenit un standard pe piața sa și o icoană Dacia completă care încapsulează tot ceea ce reprezintă brandul: robust și în aer liber, Esențial, dar Cool și Eco-Smart.

 

Dotări interioare

În habitaclu, există o remodelare majoră, cu un tablou de bord complet nou, cu un aspect mai modern. La fel de vertical și pătrat ca și exteriorul, acesta prezintă o consolă centrală orientată spre șofer, un nou ecran de 10,1″ și un tablou de bord digital, ambele standard pe nivelurile de echipare Expression. Noile echipamente de siguranță, devenite obligatorii prin regulamentul european GSR-II, își fac apariția (asistent de menținere a benzii de rulare, senzor de vigilență, radar de distanță etc.), dar nu există acoperiș panoramic. Spațiul pentru pasageri a fost îmbunătățit, în special pe locurile din spate, în timp ce spațiul din portbagaj este neschimbat față de Duster 2.

Noutăți la motorizare

Pe plan tehnic, acest nou Duster marchează sfârșitul platformei B0 utilizată pentru primele două modele și derivată din Logan 2004, în favoarea noii CMF-B, comună cu Sandero, Jogger, Clio 5 și Arkana. Acest lucru înseamnă că acum poate fi echipat cu motoare și baterii cu propulsie electrică. În ceea ce privește motorizarea, dispare în mod logic dieselul, așa cum fusese anunțat de mult timp, în timp ce motorul ECO-G 100 rămâne neschimbat, cu o singură cutie de viteze manuală. Motorizarea hibridă împrumutată de la Jogger este în continuare printre noi, cu o putere combinată de 140 CP datorită motorului diesel 1.6 de 94 CP, asistat de două motoare electrice și de celebra cutie de viteze cu ambreiaj.

Noutatea de sub capotă este sosirea motorului 1.2 TCe 130 de la Renault Austral. Acest motor turbo cu 3 cilindri oferă o funcționare „mild-hybrid” datorită unui starter-alternator și a unei baterii de 48V, 0,9 kWh. Acesta pretinde să consume cu 10% mai puțin carburant și să producă cu 10% mai puține emisii decât motorul 1.3 TCe 130, oferind în același timp performanțe superioare și plăcere de a conduce. Acest motor este disponibil în versiunile 4×2 și 4×4, dar numai cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.

Versiunea 4×4 este menținută inițial cu actuala transmisie mecanică, îmbunătățită datorită noului Terrain Control care oferă modurile Eco, Snow, Mud/Sand și Off-road. Unghiurile de atac și garda la sol s-au îmbunătățit ușor, ceea ce reprezintă o veste bună pentru pasionații de aventură. Un alt punct pozitiv este că, pe lângă aceleași dimensiuni, greutatea abia a crescut, ceea ce face din Duster unul dintre cele mai ușoare vehicule din categoria sa.

Prețurile anunțate

În ceea ce privește prețul, Dacia anunță pentru moment doar un preț de intrare în gamă de sub 20.000 de euro. Neoficial, prețurile ar trebui să pornească de la 19.990 de euro pentru modelul Essential ECO-G 100 4×2, cu 2.000 de euro mai mult decât același model și aceeași motorizare din gama actuală. Deasupra acestui nivel, se află nivelul de echipare mediu Expression, urmat de două versiuni de top care vor reprezenta cea mai mare parte a vânzărilor: Extreme, care este mai aventuroasă, și Journey, care este mai rutieră și mai tehnologizată, în special cu noul sistem Media Nav Live și serviciile sale conectate.

La capitolul regrete, fanii și-ar fi dorit să vadă mai multe opțiuni și noi dotări la capitolul motorizări. Acest lucru va trebui să mai aștepte până în 2025 și 2026, când 1.2 TCe va fi disponibil într-o versiune GPL cu puteri cuprinse între 115 și 150 CP, o nouă cutie de viteze automată EDC și un sistem e-4WD integrat care va înlocui actuala transmisie mecanică. Duster 3 va fi expus în cadrul viitorului Salon Auto de la Geneva. Primele livrări vor avea loc la sfârșitul primăverii anului 2024.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult