Acasa Sport-AutoAuto Dacia, pizza de succes a francezilor de la Renault

Dacia, pizza de succes a francezilor de la Renault

scris de Ziua Veche
5 afisari

Prin anul 2000 circula doar un zvon palid, că francezii vor produce la Mioveni o maşină nouă care va înlocui concepţia comunistă Dacia 1310. Aşa a apărut Loganul, şi odată cu el un adevărat fenomen.Loganul a fost, practic, principalul motor al companiei Renault, a bulversat piaţa germană şi a suferit multiple modificări: din sedan a ajuns pick-up, apoi hatchback pentru a ajunge, într-un final, şi SUV. Fanii Daciei din România (care gândeau după principiul „e produsă la noi, se repară uşor”), la fel şi germanii zgârciţi care voiau o maşină mare şi iefitină, s-au bucurat. Dar, în fond, ce e Dacia care iese acum pe poarta fabricii din Mioveni? Nimic altceva decât o platformă veche pe care în 2004 a apărut Loganul, apoi în 2007 Sandero, pentru ca în 2010 să iasă pe piaţă şi Duster.

 

Succesul de piaţă a făcut ca fabrica piteşteană să scoată de pe banda de fabricaţie, zilele acestea, Loganul cu numărul 1.000.000. O berlină de culoare albă cu motor de 1,2 litri şi 75 cai-putere. “Logan este un vehicul low cost, care reprezintă un model de business de succes urmărit de majoritatea constructorilor importanţi din lume”, a declarat, marţi, la Mioveni, Charles Morillo, directorul Uzinei Vehicule Dacia. Mai mult, francezii spun că în curând Dusterul va depăşi ca volum zilnic bătrânul, de acum, Logan.

Succesul maşinii franco-româneşti a trezit până şi reacţia celui mai mare producător german. Oficialii VW declarau zilele trecută că Loganul nu este altceva decât un amestec de plastic ieftin şi piese vechi de Renault. “Nu putem să facem faţă provocării Dacia cu actualul portofoliu al VW”, a declarat Christian Klinger, manager de vânzări în cadrul concernului german, citat de cotidianul austriac Die Presse. Să fie adevărate afirmaţiile lui Klinger? Sau e vorba doar de o răutate!

 Model nou cu piese vechi

 Analizând procesul de fabricaţie al Daciei, indiferent de marcă, vedem că neamţul cam are dreptate. Platforma este veche, scoasă din uz pentru modelele Renault şi Nissan, motoarele sunt şi ele de generaţie veche. Practic, francezii au folosit din ce le-a rămas de la modelele vechi pentru a da naştere unei noi mărci, ieftine, foarte ieftine în comparaţie cu concurenţa. Cum au reuşit? Păi, folosind resturi, aidoma italienilor care au inventat pizza pentru a nu arunca ce mai găsesc prin casă. Şi astfel au asezonat noua marcă cu plastic produs prin România, din cel mai ieftin care se poate pune pe vreun autoturism, un bord folosit la absolut toate modelele, cu motoare care au văzut benzina în secolul trecut.

Faptul că avem de-a face cu o caroserie uşoară de aproape o tonă şi o gamă foarte redusă de motoare de puteri modeste nu a împiedicat unele firme germane de tunning să facă din Logan o „maşină de lux” şi nici pe un întreprinzător român să facă un cabrio cu piele albă şi xenoane. E ca şi cum am pune şaua de pe armăsar pursânge pe măgar. Ştiu că cine e îndrăgosit de Logan nu are cum să mă creadă, ştiu că taximetriştii sunt fericiţi de Dacia lor, ştiu că e foarte încăpătoare, că o poţi transforma în magazie şi că poate ţine coada sus pe autostradă, chiar dacă riscă să fie zburată de vânturile laterale la viteze de peste 160 km/h. Dar totuşi, cât de maşină e Loganul, Sandero sau Dasterul? Una care e perfectă pentru ce a fost creată, ieftină şi încăpătoare.

Şi atât. Francezii au anunţat că vor extinde reţeta de pizza pe care au aplicat-o la Logan.

Renault vrea să scoată un nou sedan care va aduce (evident!) cu Dusterul şi va costa (la fel de evident!) mai puţin decât actualul Logan. Posesori de Dacie pregătiţi- vă de lifting!

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult