Dacia Duster a obţinut doar trei stele la crash testele EURONCAP. Rezultatele de 28% la siguranţa pietonilor şi 29% la asistenţa de siguranţă, SUV-ul românesc este mult sub limita de performanţă a modelelor din acelaşi segment de pe piaţa europeană.
Este dezămăgitor că Renault, compania mamă, nu acordă mai multă atenţie siguranţei la maşinile Dacia, aşa cum făcea cu automobilele Renault, spun oficialii EURONCAP.
Modelul testat a fost Dacia Duster 1.5 DCi Laureate.
Iată rezultatele:
La impactul frontal, cabina pasagerilor a rămas stabilă, dar capota portbagajului s-a deschis.
Protecţia pieptului a fost evaluată ca marginală pentru pasagerii din faţă.
Şoferul riscă să fie rănit de aparatura de bord.
La impactul lateral, uşa şoferului s-a deschis.
Protecţia şoferului este slabă din cauza presiunii asupra coastelor. Nici protecţia zonei cervicale nu este mai bună, în cazul unei coliziuni din spate.
Protecţia copiilor a fost considerată bună.
7 comentarii
Prea are succes Dusterul asta. N-asa? 🙂
Sa inteleg ca lucrurile periculoase sunt:
1. La impactul frontal, capota portbagajului s-a deschis.
2. Protecţia pieptului a fost evaluată ca marginală.
3. Şoferul riscă să fie rănit de aparatura de bord.
4. La impactul lateral, uşa şoferului s-a deschis.
5. Protecţia şoferului este slabă din cauza presiunii asupra coastelor.
6. Nici protecţia zonei cervicale nu este mai bună, în cazul unei coliziuni din spate.
Sa luam punct cu punct:
1. Este intr-adevar foarte periculos daca la impact frontal ti se deschide portbagajul. Poate sa intre aer or something pe acolo.
2. Au evaluat ei asa protectia pieptului si au ajuns la nu-s ce concluzie. Nu tu masuratori, nu tu comparatii forte g…
3. Orice sofer din lumea asta risca sa fie ranit de aparatura de bord. Asta e alta evaluare venita asa de nicaieri si fara nici un fel de justificare.
4. Si asta cu deschiderea usii soferului la impact lateral e tare. Bine ca respectiva usa nu a fost bagata inauntru. Asta chiar ar fi fost periculos.
5. Presiunea asupra coastelor e intr-adevar masurabila. Pacat ca nu au dat cifrele de la Duster sa le comparam cu cele de la alte masini…
6. Rezultate masuratori ceva??? Ciuciu.
Concluzia: Test facut de mantuiala, rezultate interpretate cu rea vointa.
Dar asta putea sa observe si autorul articolului…
si daca iti dadea parametrii ce facea-i cu ei.eventual sa te uiti la valori,ca altceva la ce te ajuta!
Deci esti la fel de rau intentionat ca si cei de la EURONCAP.
Citeste si comentariile de pe evz si-ai sa-ti dai seama la ce ma refer.
Uita-te cu atentie si ai sa vezi ca e la fel de buna la impact ca si masinile cu pret dublu sau triplu.
Nu rezultatele la testul de crash sunt rele ci „aprecierile” lor in ceea ce priveste anumite dotari.
Da n-am sa-ti scot eu secondurile din cap…
kkt de duster.o prostie pe f multi bani!
1. daca la impact frontal se deschide potrbagajul in seamna ca sasiul este slab ,se deformeaza de-alungul axului longitudinal al masinii.acelasi lucru plus slaba rezistenta a traverselor intermediare usilor influenteaza si deschiderea usii la impact lateral,iar daca nu ai centura pusa poti ajunge la cativa metri de masina functie de viteza(chiar la cateva zeci),
.
asa ca ti-ai pus nickspecific cam degeaba prietene!!.
Dupa ce am criticat Loganul fancandul bidon de plastic cu roti, si alegandu-ma cu crtici dure de la patriotii de pe forum, m-am decis sa ma duc la Dealer-ul din Zona, sa fac o proba cu Dacia Duster. Nu de alta, dar daca tot imi dau cu parerea, macar sa fi stat si la volan 🙂
A fost o zi de Decembrie, cu zapada multa pe strada. Perfect pt un SUV 4×4 🙂
Dpdv optic, Dusterul arata din afara chiar frumusel. Mare, solid, cu linii arcuite, roti ok.
Inauntru e tragic. Plastic de cea mai proasta calitate, ca-n Logan. Cu graturi, si finisari proaste. Distante inegale intre componente de la bord etc. Miros de plastic. Tavanul este cu pasla, can bocanii bunicului. Scaunele sunt pt unul ca mine de 187 cm, cam mici, dar in special incomode. Stai ca pe un scaun cu burete sub tine. Nu te cuprinde, cum ar trebuii.
Motor si drivetest
Pt greutatea masinii, motorul de 1,5 est suficient de tare, pt viteze de pana la 120/ora. Chiar si in zapada mare, fara probleme, si nu numai cu 4×4!
Pe drum drept si curat, de la 120 in sus incepe sa faca zgomot mare. BViteza maxima de 170 este cam teoretica. O ajungi cumva, dar de la 140 in sus e deja calvar! Nu stiu cat consuma la maxim, ca nu am putut verifica.
Concluzia:
Daca o dotezi de doamen ajuta masina devine prea „scumpa” pt ce are si poate.
Pt cineva care cumpara benzinarul cel mai ieftin, sau diselul cel mai ieftin ca second car, pt transportat cartofi, lemne, vanatoare, pescuit etc, sau pt a merge un pic prin coclaurile din Romania, acceptabil. Mare, frumusica pe dinafara, si suficienta pt Ro.
Cine vrea un SUV care sa ofere ceva acolo, trebuie sa scoata deja vreo 18-20 de mii din buzunar, si tot nu capata cine stie ce. Cu suma aia, iti iei un Tuareg sau ceva japonez la mana a doua, de crapa pamantul sub el!
Comments are closed.