Acasa Sport-AutoAuto Doblo Cargo Maxi, transport placut de marfa

Doblo Cargo Maxi, transport placut de marfa

scris de C.F.V.
18 afisari

Noul Fiat Doblo Cargo a fost desemnat Van of the Year 2011 de către presa de specialitate din Europa, la cea de a 63 ediţie a Salonului auto de la Hanovra. La acest titlu a contribuit noua platformă a autovehiculului italian, dar şi inovaţiile care au vizat economia de combustibil, un criteriu esenţial în industria transportatorilor. Am testat câteva zile noul Fiat Doblo Cargo, încercând postura unui şofer profesionist. Am avut aproape confortul unui autotursim, dar cu o mare disponibilitate de volum.

Doblo Cargo a apărut acum zece ani. Dedicat, în special, transportului urban de marfă, vehiculul torinez a căpătat, în timp, o asemenea notorietate că în 2006 a fost recompensat cu titlul de Van of the Year. Isprava avea să se repete odată cu noul model fabricat în 2010 pe platforma MK2, un kit dezvoltat împreună cu General Motors pe care au mai fost ridicate Opel Corsa, Opel Meriva, Alfa Romeo MiTo, Grande Punto sau Chevrolet Aveo. Notorietatea lui Doblo a fost atât de mare încât prima variantă a modelului a fost asamblată în Turcia, Brazilia, Rusia şi Vietnam.

Un volum de 4,2 metri cubi

Noua generaţie de Doblo se fabrică, în prezent, doar în Turcia. Se remarcă în segementul aglomerat al Van-urilor prin lungimea interioară de până la 2.17 metri, printr-un volum de încărcare de 4,2 metri cubi şi o sarcină utilă de 897 de kg. La aceste specificaţii a contribuit designul pătrăţos al caroseriei şi  distanţa dintre pasajul roţilor din spate de 1,23 metri. Cu alte cuvinte, poţi căra cu uşurinţă obiecte voluminoase. Cabina şoferului şi a pasagerului este protejată cu un grilaj de fier care permite mişcarea poziţiei scaunelor. Podeaua este acoperită cu un plastic antiderapant, cu profile, şi are încastrate cârlige pentru ancorarea mărfii. Accesul se poate face prin spate, uşile fiind prevăute cu opritoare, dar şi prin partea laterală dreapta. Odată cu deschiderea uşilor, se aprind şi luminile din cargo. Suspensia este comodă, aceasta fiind asigurată pe puntea spate de sistemul bi-link independent cu arcuri elicoidale.

Ca la cinema

Poziţia la volan este înaltă, specifică unui autovehicul de transport, şi asigură, în combinaţie cu parbrizul mare, o vizibilitate bună asupra şoselei. Scaunele sunt comode şi permit reglajul şi pe înălţime, la fel ca şi volanul. Pe plafonul cabinei a fost montat un spaţiu de depozitare generos, care permite depozitarea la îndemnă a unor lucruri necesare unui şofer profesionist. Când m-am suit în Doblo Cargo Maxi am fost suprins de lipsa unui radio CD, dar şi de compensarea la nivelul accesorizării cu un senzor de parcare spate şi lateral, esenţial în lipsa unui haion.

Consum mic cu start/stop

Computerul de bord monitorizează consumul în sistemul comercial, acesta fiind afişat în kilometri parcurşi cu un litru de combustibil. Maşina testată a fost echipată cu motorul diesele multijet de 1,6 litri. La gol, prin trafic aglomerat de Bucureşti, afişajul a indicat 15,2 km/litru, adică un consum de 6,5 litri/100 de km. În sarcină, în trafic extraurban, consumul de fost de 17, 7 km la un litru de motorină, adică un consum de 5,6 litri/100 de km. Propulsorul 1,6 litri furnizează 105 cai putere şi un cuplu de 290 de Nm, iar consumul de motorină este redus în traficul urban prin folosirea funcţie Start/Stop, care opreşte motorul atunci când maşina staţionează după ce a rulat cu peste 20 de km/h şi şoferul a eliberat pedala de ambreiaj. Preţul modelului testat, Doblo Cargo Maxi Comfort, este de 17.950 de euro cu TVA inclus.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult