Acasa Sport-AutoAuto TEST: Evolution de la sofer la pilot

TEST: Evolution de la sofer la pilot

scris de Ziua Veche
2 afisari

 

.Evo, o masina pe care mi-am dorit s-o conduc de cand am aflat ca exista, dar pana sa vad ce insemna a trebuit sa ma multumesc doar cu surogatul din NFS. In realitate, n-are egal. Transforma orice drum, oricat de obisnuit, oricat de scurt, in altceva. Nimic din ce stiai nu mai e la fel. Si cred ca nici pentru pasager, dupa culoarea fetei. Adrenalina 100%.


A aparut acum 18 ani si a fost gandita pentru Campionatul Mondial de Raliu. Se afla la cea de-a zecea generatie. Ultima productie a celor de la Mitshubishi se numeste pur si simplu Evolution. Diferenta dintre Evo IX si Evo este destul de pronuntata mai ales in ceea ce priveste forta masinii. Pilotii de curse precum si cei care sunt obisnuiti ai modelului sunt oarecum dezamagiti de noul Evo. Nu pentru ca n-ar arata mai bine, sau n-ar fi la fel de puternic. Pentru ca dispune de 295 de cai putere scosi din patru cilindri care insumeaza doi litri. Ci pentru ca i-a disparut din brutalitate, din forta dezlantuita de care dadea dovada predecesorul sau. O cerinta care a fost impusa pe de o parte de nivelul de noxe acceptabil in spatiul Uniunii Europene, bariera care practic a taiat din varfurile de putere bruta.

 

 

Forta e cu tine

.Evo nu se conduce cu o mana pe volan si cu una pe mobilul de la ureche. Este o masina care te stoarce, te obliga sa tii volanul cu ambele maini si ochii pe traseu. O secunda inseamna mult la o masina care atinge suta de kilometri la ora in 6,3 secunde, in varinta cutiei automate cu sase raporate Sport Shift si schimbator de viteze pe volan ca la Formula 1. Transmisia este, evident, integrala si controlata electronic. Cuplul maxim de 366 de Nm este obtinut la 3500 de rot/min fiind practic disponibil pe intreaga gama de turatii gratie celor doua turbine. Zgomotul masinii de curse, a hergheliei ce sta sa manance asfaltul, si pozitia in scaun spun multe despre ceea ce va urma. Startul insa n-are egal. Cutia SST cu ambreiaj dublu dispune de trei moduri de transmisie: Normal, Sport si Super Sport. Acesta din urma treapta este accesibila dupa ce butonul SST este tinut apasat circa trei secunde, in repaus, pentru a evita intrarea accidentala intr-un mod de sofat destinat mai mult raliului, decat traficului urban sau unei distractii cu prietenii.

.In modul SST, comportamentul masinii se modifica radical. Directia se intareste zdravan la fel si suspensia, iar treptele de viteza se schimba la 7000 de rot/min, atunci cand zgomotul devine infernal si masina cred ca scoate flacari la esapament. Pe acest taram, secundele se lungesc iar lumea normala cu soferii si masinile lor raman undeva in urma, peisajul arhicunoscut capatand altfel de forme. Betia vitezei, drogul cailor putere schimba pentru moment realitatea si doar apasarea in piept a acceleratiei si stransoarea scaunelor Recaro te fac sa te simiti pamanten. Ce viteza atingi, nu are prea mare importanta, pentru ca pe circuit este greu sa stabilizezi acul vitezometrului la 100 de km/h. Franarea este impecabila, la fel si directia care te fac sa te simti un zeu din Need For Speed. Incredibil, dar o masina chiar se poate misca asa, ca in tr-un joc pe calculator. La fel si in viraje, abordate cu viteze care sunt lasate la latitudinea nervilor si a indemanarii soferului. Singurul repros pe care l-as avea de facut noului Evo este capacitatea prea mica a rezervorului, 50 de litri de benzina, care nu ofera o autonomie mai mare de 270 de kilometri, la un mers prudent. Computerul de bord a indicat, pe circuitul de incercari, 31,4 litri/100 de km/h la o medie de 190 de km/h si 26 de litri la o medie de 175 de km/h. in regim de trafic mixt, dupa 254 de km si o viteza de 26 de km/h, consumul a ajuns la 17.1 litri. Cat despre pret, da se poate cumpara si prin programul rabla contra a 43.858 de euro cu marele TVA.

(articol aparut in saptamanalul ziuaveche.ro nr. 17)

0 comentariu

M_D_L 04-08-2010 - 13:26

Pentru ca preturile au crescut permanent.

Toma Veronica 11-08-2010 - 10:23

Va pot recomanda un CALCULATOR DE SALARII foarte util, cu urmatoarele caracteristici:

* este ONLINE si poate fi accesat oricand, de pe orice calculator conectat la Internet;
* afiseaza CONTRIBUTIILE angajatorului precum si pe cele ale salariatului catre bugetul de stat;
* afiseaza FORMULELE de calcul si PROCENTELE pentru fiecare tip de contributie in parte;
* calculeaza salariul NET (salariul in mana) si cel COMPLET (salariul suportat de angajator), pornind de la cel BRUT (salariul din contractul de munca);
* calculeaza salariul BRUT si cel COMPLET, pornind de la cel NET;
* calculeaza salariul BRUT si cel NET, pornind de la cel COMPLET;
* este ACTUALIZAT si IMBUNATATIT in mod constant.

Il gasiti pe situl Contabilizat.ro!
(http://www.contabilizat.ro/calculator_de_salarii.html)

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult