Acasa Sport-AutoAuto TEST: Fiat 500 Diesel, pasiune latina in jeansi

TEST: Fiat 500 Diesel, pasiune latina in jeansi

scris de Ziua Veche
4 afisari

Fiat 500 este un model emblematic pentru Italia. Se afla la celalalt pol la automobilelor, in oglinda cu bolizi precum Lamborghini sau Ferrari. Modelul 500 a insemnat si o revigorare a marcii Fiat, o companie aflata in dificultati anii trecuti. 500 este diferit. 500 Diesel e si mai altfel. Tunat estetic de firma care produce vestitii jeansi, seria speciala si limitata produsa de Fiat te face sa te simti aproape unic in peisajul cenusiu al Bucurestilor.

 

 

Noul 500 a insemnat un pas important pentru Fabbrica Italiana Automobili Torino. O provocare care a fost castigata daca este sa ne raportam la succesele inregistrate de mica masina mai ales in randul soferitelor, mult mai numeroase decat in secolul trecut. Pe cursul istoriei, 500 a fost urmasul lui Topolino, soricelul care a aparut in perioada de glorie a fascismului pentru a trece peste razboi si a-i lasa, din 1955, locul lui 500. Denumirea venea chiar de la cilindreea motorului in doi timpi racit cu aer. Era o masina ieftina si economica care a rezisat pe piata aproape doua decenii. Era varianta italiana la broscuta germana, la mini-ul britanic sau Citroenul din filmele lui Luis de Funes. 500 este o masina a epocii. Dupa modelul 126 si fiasco-urile Cinquecento sau Seicento, dorinta de a reinvia lucrurile bune i-a facut pe italienii de la Fiat sa conceapa, in 2007, noul 500.

 

Mic si spatios

Desi este mic, spatiul interior este incapator. Cu putina vointa, pe bancheta din spate pot incapea si doua fete minone. Scaunul este suprainaltat, ceea ce asigura o vizibilitatea excelenta si un plus de siguranta in caz de impact. Insa nu si o comoditate necesara unui drum extraurban mai lung. Cat priveste soferul, masina n-ar fi indicata pentru cineva mai inalt de 1,90 metri, pentru ca fi necesara deschiderea trapei. Pachetul stilistic al versiunii Diesel merita include trei accesorii principale care-si iau ochii: culoarea extraserie, jantele de 16 inchi cu logo Diesel si tapiteria de pe scaune cu insertii din piele si model special. Habitaclul lui 500 este atent finisat si bine imbinat.

14.000 de euro

La drum, in traficul urban, 500 Diesel se descurca de minune, evident, pentru ca este o masina scurta dotata cu un motor de 1,4 litri, 16 valve, 100 de cai putere si 131 de Nm. A stat bine si pe autostrada, chiar daca este cam inalta. Trecerea pe langa tiruri la viteze de 130 de km/h a zgalait-o destul de putin. Pe circuitul de incercare a rulat fara probleme cu 160 de km/h. Consumul la viteza de croaziera pe autostrada este de opt litri la 100 de km. |n regim strict de Bucuresti, dupa 155,7 km, computerul de bord a indicat 9.3 litri/100 de km. Consumul mixt, la o viteza medie de 40 de km/h, a fost de 8,7 litri/100 de km. Franarea este eficienta, iar suspensiile fac fata gropilor din Capitala. 500 Diesel costa 14.000 de euro cu TVA inclus. La banii astia, primesti sapte airbaguri, ESP, climatizare automata, sistem audio Intescope cu subwoofer, acoperis panoramic din sticla, geamuri si oglinzi actionate electric, sistem Blue&Me (Bluetooth, slot USB), inchidere centralizata cu telecomanda, proiectoare de ceata si bancheta rabatabila.

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult