Revista germana Autobild compara Dacia Duster cu Skoda Yeti. Germanii au reusit sa faca un test comparativ, pentru ca producatorul roman de automobile a inceput o campanie agresiva de promovare a noului SUV. In Romania, nu se prea grabeste, asa ca presa inca nu a avut acces la minunea de la Mioveni decat ca obiect de expozitie. Si pentru ca nu va pot spune despre Duster nimic in plus fata de ceea ce stiti sau ati vazut in filmele de prezentare de la Dacia si am scris cu ocazia lansarii, o sa va povestesc despre “concurent”: Skoda Yeti.
Am avut ocazia sa merg cu el o zi intrega si micutul ceh a atins m-a dus pana pe platoul Bucegi fara nici o problema. Si nu numai pe mine, ci pe alti 25 de ziaristi. Yeti a urcat din Sinaia pe Paduchiosu si a coborat spre Pietrosita, prin Moroieni. A plouat, a nins, a fost noroi, au fost pietre mari cat roata carului. Nimic nu l-a impiedicat pe micul voinic de la Skoda sa ajunga la Babele. Primul mini-SUV din istoria post comunista a constructorului ceh a surprins prin robustete si puterea de a se catara, in ciuda aspectului de masinuta de oras. Singurul regret ar fi pretul cam mare pentru vremuri de criza, undeva intre 19.000 si 26.000 de euro cu TVA pentru un 4×4. La pret este sensibil pentru Dusterul pe care si l-a luat chiar Basescu, in varianta full-option. Pentru o ajustare comparativa, ar trebui ca Yeti sa vina dotat cu motorul TSI de 1,2 litri. Nu ca n-ar fi bun, dar pe mine motoarele pe benzina, cu turbina – la cum ajuns acum litrul de carburant aproape cinci lei – ma sperie.
{gallery}gallery/04/yeti{/gallery}
Putin istorie
Skoda Yeti a fost prezentata, pentru prima oara, sub forma de concept, la targul auto de la Geneva din 2004. Arata altfel decat modelul de serie de azi, dar spunea destul de multe despre intentia productorului. Versiunea de linie a intrat in fabricatie abia in acest an si este construita pe platforma pe care grupul german VW a dezvoltat o serie intreaga de produse, de la Golf la Audi TT. Insa cel mai apropiat frate de trust ar fi Tiguan. O masina aproape la fel dar care ofera o marca la un pret cu doar cu cateva mii de euro mai mult decat un Yeti. Am parcurs cu mini-SUV-ul (4223 mm lungime, 1793 mm latime, 1520 de kg) drumul de la Bucuresti la Sinaia, am urcat pana la 2000 de metri si ne-am aventurat pe platou pana la Telecabina de la Babele. Nici una dintre cele peste 20 de masini n-a ramas impotmolita, in ciuda traseului putin cam peste ce i s-ar putea cere unui Yeti. insa micutul a facut fata cu succes si pentru asta merita cel putin respect, daca nu chiar incredere in capacitatile masinii. Pe sosea, Skoda se comporta suprinzator de bine si se conduce foarte usor. Mi-au displacut insa cateva lucuri. Cum ar fi scaunele. Improprii, fara sustinere laterala pe masura abordarii unui off-road, destul de incomode la drum lung. Apoi am observat ca pedala de ambreiaj este amplasata foarte aproape de cea de frana, ceea ce a creat initial un disconfort. Tot la capitolul ciudatenii as aminti si acceleratia care este teribil de moale. Si la propriu si la figurat. Pentru ca desi Yeti era dotat cu un propulsor 2.0 TDI, de 140 de cai, a trebuit sa bag serios piciorul in podea pentru a obtine ceva momente de smulgere. Insa trebuie sa remarc comportamentul bun pe serpentine, in ciuda faptului ca, pe scaunul din dreapta, a trebuit sa ma tin de manerul de pe plafon pentru ca scaunul nu facea fata.
Butonul de off-road
Yeti se simte parca cel mai bine pe munte. Daca sistemul de tractiune integrala de generatia a patra Haldex, ucreaza bine pe sosea umeda, pe munte, in combinatie cu programu off-road, se descurca de minune. Practic, ESP-ul, ABS-ul, Hold Hill-ul si celelalte sisteme combinate intr-un singur buton, iti fac toata munca, astfel ca tot ce trebuie sa faci este sa apesi „off-road”, sa bagi a-ntaia si sa tii de volan cu ambele maini. Nu ai treaba cu ambreiajul, nu atingi farna. Computerul o face pentru tine distribuind puterea atat cat trebuie in locul in care e nevoie. Despre consum, cifrele de bord au indicat 7,7 litri/100 de km in regim mixt, si undeva peste 13 in drum spre platou. Suspensiile atenueaza destul de bine socurile, iar garda la sol de 18 centimetri permite depasirea unor obstacole destul de mari. Skoda Yeti este o optiune buna pentru cei care vor un SUV mic si pe care nu-i deranjeaza sigla de pe masina atata vreme cat aceasta isi face treaba.
0 comentariu
Un incident de genul acesta poate servi drept casus belli pt. ovreime. Ramane sa aflam dupa razboi ca de fapt rachetele n-au fost trase tocmai de iranieni sau militantii islamisti …
Mai curand este un pretext pentru tine sa-ti versi veninul, beteag mintal.
Pearl Harbour, WTC (11 septembrie) si Irakul (ADM) m-au „betegit” mintal …
Asta seara autoritatile iordaneze au anuntat ca au dovezi ca rachetele au fost trase din Sinai.
N-am scris nicaieri ca n-au fost trase din Sinai.
Daca recititi postarile mele, o sa vedeti ca se pune problema de catre cine au fost trase, nu de unde …
ieri ca rachetele au fost trase de teroristi Hamas care s-au infiltrat in Sinai din Gaza printr-un tunel.