General Motors Shanghai Automotive Industry Corp. Group (SAIC) planuiesc lansarea in productie de masa a unui nou tip de autovehicul: Electric Networked-Vehicle. EN-V este un autovehicul electric cu doua locuri, proiectat pentru a atenua aglomerarile in trafic, disponibilitatea locurilor de parcare, calitatea aerului si accesibilitatea pentru orasele viitorului.
GM a prezentat, miercuri, la Shanghai trei modele EN-V: Jiao (Mandrie), Miao (Magie) si Xiao (Ras). Prototipurile vor fi expuse in perioada 1 mai – 31 octombrie 2010 la Pavilionul SAIC-GM din cadrul Expozitiei Mondiale din Shanghai.
Puterea de propulsie cu emisii zero este furnizata de baterii litiu-ion. Acestea pot fi reincarcate prin tehnologie conductiva conventionala cu energie electrica de la reteaua de alimentare publica. EN-V este capabil sa parcurga astfel cel putin 40 de kilometri la o singura incarcare. Autovehiculul are capacitatea de a comunica cu reteaua de electricitate pentru a determina cel mai adecvat moment pentru reincarcare in functie de solicitarea totala a acesteia. Combinand sistemul de pozitionare globala (GPS) cu tehnologiile de comunicare intre autovehicule si de monitorizare a distantelor, prototipul EN-V poate fi condus manual sau se poate deplasa autonom. Capacitatea de functionare autonoma ofera posibilitatea reducerii aglomerarilor in trafic, permitand autovehiculului EN-V sa selecteze automat cel mai rapid traseu pe baza informatiilor de trafic in timp real. De asemenea, prototipul utilizeaza comunicarea wireless pentru a crea o „retea sociala” ce poate fi utilizata de soferi si pasageri pentru a comunica cu prietenii si partenerii de afaceri in timpul calatoriei. Conceptul EN-V s-a inspirat de la prototipul „Personal Urban Mobility and Accessibility“ (P.U.M.A. – Mobilitate si accesibilitate personala urbana), dezvoltat de GM impreuna cu Segway si prezentat in aprilie 2009. Acesta este propulsat de cate un motor electric pentru fiecare dintre cele doua roti motrice. Aceasta este o tehnologie utilizata pentru prima data de GM in cadrul conceptului Hy-wire, prezentat la Salonul Auto de la Paris, editia 2006. Motoarele nu asigura doar forta de accelerare, ci controleaza si decelerarea si oprirea. Raza cercului de bracaj a fost redus semnificativ fata de cel al autovehiculelor conventionale actuale, permitand prototipului EN-V sa „vireze pe loc”.
0 comentariu
Cadrul legislativ nepus la punct plus dobinzile mari din RO se numara printre factorii principali care frineaza redresarea economiei.
http://www.bnr.ro/Rata-dobanzii-de-referinta-1746.aspx
Sa vedem domnilor social-democrati daca vati schimbat si naravurile. Aripa drapta a guvernului Boc prefera sa taie frunze la caini in loc sa modernizeze Romania. Asteptam dezbaterea unor solutii viabile precum alinierea cadrului legislativ roman la cel din tarile din vestul continentului si eventual ancorarea Leului la moneda Euro (hard-peg) .