Acasa Sport-AutoAuto Istoria masinii Dacia – modele mai putin cunoscute (Foto)

Istoria masinii Dacia – modele mai putin cunoscute (Foto)

scris de Ziua Veche
1.641 Afisari

Cea mai cunoscuta fabrica de masini din Romania, Dacia, a inceput productia autohtona in 1966 la Colibasi, Arges. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in 1968, incepe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300 sub licenta R12. Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Si dupa anul 1978, Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12.

Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism de conceptie 100% romaneasca, Dacia Nova. In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an, intreprinderea a obtinut Certificatului de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001. Ce nu stie toata lumea este ca fabrica din Colibasi a avut si cateva concepte si prototipuri care ar lasa cu gura cascata impatimitii de masini autohtone pe care le prezinta forumul http://www.daciaclub.ro/

 

Dacia MD87 – este un prototip realizat in anul 1987 ce dispunea un motor central de 1400 cmc si ulterior faruri escamontabile.

Dacia 2000 – a fost fabricata in 1980 si era un Renault 20 asamblat in Romania sub sigla Dacia. Fiind foarte exclusivista, a fost facuta in nunmar limitat, avand doar doua culori: negru, albastru inchis rezervata doar pentru elita PCR.

Dacia D6 (Estafette) – este prima furgoneta produsa vreodata de Automobile Dacia, fiind o replica a modelului francez cu acelasi nume, Renault Estafette. A fost produsa intre 1975 si 1978 fiind realizate 842 de modele dar Partidul Comunist Roman a decis ca trebuie sa se opreasca de frica unei extinderi a curentului Hippy si in Romania.

Dacia 1310 hycomat – este varianta adaptata persoanelor cu handicap. Volanul din mijloc e cel “normal”, de directie. Cel de deasupra e frana, cand apesi pe el masina se opreste. Cel de dedesupt (catre bord) e acceleratia, prin tragere de el spre sofer se mareste turatia. Ambreiaj hycomat. Placa de presiune e comandata de un cilindru hidraulic care, la randul sau, e comandat electric. Pe nuca schimbatotului de viteze e un contact, cand pui mana pe schimbator debreieaza, cand accelerezi, ambreiaza.

 

{gallery}gallery/04/dacia{/gallery}

Dacia Mini – este un prototip, realizat in anul 1980, a unei masini economice, realizata prin modificarea modelului Dacia 1310. Putea deveni hatchback, pick-up sau decapotabila cu efort minim

Dacia 1308 Jumbo (1990) prototip creat din modelul Pick-up cu hardtop si geamuri mari.

Dacia Star (1991) – prototip de berlina cu 4 usi si 5 locuri, creata din modelul Dacia 1410 cu faruri noi si geamurile laterale rotunjite

Dacia Convertible – a fost un proiect al celor de la UAMT Oradea. A fost proiectata si omologata pt a fi introdusa in productie de serie mica la aceasta uzina. Pana la urma s-a renuntat la proiect, considerandu-se o investitie nerentabila si avand si o oarecare opozitie din partea uzinei mama UAP.

Dacia 1306 (1994) – este un fel de berlina realizata dintr-un pick-up. Au fost realizate doar 5 automobile.

Dacia 1310 Break Limousine – a fost realizat spre sfarsitul anilor 1980, este un model Break lungit cu 7 locuri, produs in numar de 5 automobile.

Dacia Funeral (1982) – este versiunea adaptata pentru trasportul mortual.

Egreta (1983) – un prototip al Daciei Lastun care insa nu s-a bucurat de foarte mare succes.

Dacia Nova MPV (1998) – model furgoneta creat din modelul Dacia Nova

Dacia D33 (1997) – creata in Italia de IDEA Torino, masina era o berlina cu 4 usi si 5 locuri.

Dacia Solenza Break – adaptare dupa modelul binecunoscut dar care nu a ajuns in productia de serie.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult