Acasa Sport-AutoAuto TEST: Isuzu Dmax, perfect pentru Bucegi

TEST: Isuzu Dmax, perfect pentru Bucegi

scris de Ziua Veche
89 Afisari

Isuzu este o marca noua pe piata romaneasca, chiar daca a facut istorie in alte parti ale lumii. Desi a fabricat si coupe-uri sau masini concept, produ­ca­torul japonez fondat in 1937 s-a specializat, in acest secol, in pick-up-uri, SUV-uri, VAN-uri si autobuze. Unele din tre acestea au ajuns de curand si pe piata roma­neasca. D-Max este varful de gama al producato­rului japonez din 2002 pana acum. Am testat vreme de cateva zile pe drumuri de munte un pick-up Isuzu dotat cu motorul diesel de 3.0. Seamana cu un veritabil catar folosit de NATO pentru a accede pe traseele cele mai accidentate.

 

D-Max a fost introdus in fabricatie in 2002. Este un pick-up care imparte platforma cu cateva modele de la GM, printre care se numara Chevrolet Colorado si GMC Canyon. Se asambleaza in America de Sud si in Thailanda, dar se vinde si in Australia sub marca locala Holden. Pe piata romaneasca a fost lansat oficial la inceptul acestei veri. Este o masina robusta construita pentru a face fata unor necesitati de putere. Cu un pret care pleaca de la 18.921 euro cu tot cu TVA, in varianta 4×4, D-Max devine foarte competitiv pe piata SUV-urilor de clasa medie, cum e clasat, dar mai ales al pick-up-urilor, ceea ce de fapt si este. Eu l-am spus la un test-drive care a inclus un drum pana la 2000 de metri altitudine pe varianta Bucuresti-Sinaia-Cabana Cuibul Dorului-Cabana Piatra Arsa-Cabana Babele si retur. Masina, dotata cu cauciucuri de iarna, a facut fata oricaror obstacole intervenite pe traseu fara a fi nevoie sa cuplez reduc­torul care distribuie forta motorului egal pe toate cele patru roti motoare.

 

Suspensiile preiau bine din socurile unor hartoape si se descurca la drum lung sau pe serpetine. La prima vedere s-ar putea crede ca avem de-a face cu o masina ce emana doar forta bruta a celor 163 de cai putere, insa interiorul este aranjat de asa natura incat poate crea un habitaclu ce ofera, pe langa siguranta, chiar si confort. Fara a excela in privinta materialelor folosite, nefiind cazul la o asemenea masina, D-Max poate veni dotat cu un sistem audio cu sase boxe, aer conditionat, cruise control, sistem de control al tractiunii sau geamuri electrice. Cat priveste partea de forta, Isuzu este captusit pe dedesubt cu un scut metalic care te scuteste de griji, chiar daca garda la sol este de 205 mm. Capacitatea de tractare de motorului diesel de trei litri este de 3000 de kg, iar dimensiunea benei acoperite cu un plastic tare este de 1.38 m lungime cu 1.46 m latime la varianta in care cabina e de cinci locuri, putand ajunge la 2.27 metri lungime cu 1,53 m latime la modelul single cab. Consumul pe drumuri grele n-a sarit de 11,5 litri la 100 de km, in vreme ce in regim extraurban, in ciuda celor 2.2 tone al masinii, n-a urcat mai mult de 8,5 litri/100 de km

0 comentariu

vlad 02-08-2010 - 05:35

Punem pariu ca da Politia in judecata si conduce din nou ? Aplicati domnilor codul rutier ca-n Serbia sau USA !Acum statea la parnaie !

Liviu 07-08-2010 - 16:49

De un tanar tot de 23 de ani care a mers pe A2 cu 238 km/h. Generatia celor care au invatat mai putin la scoala si in cei 7 ani de acasa si mai mult la „Scoala vietii” !

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult

BREAKING NEWS