Nissan a lansat în România Juke, un crossover din clasa mică care se dispune de o transmise integrală japoneză combinată cu motoare care pot atinge 190 de cai putere. Juke este fratele mai mic al lui Qashqai şi se vinde, în varianta 2WD, la preţuri care pleacă de la 12.850 de euro cu TVA, dacă aveţi în buzunar trei tichete de la Remat.
Maşinuţa poate ajunge, la echiparea 4WD şi motorul de 190 de cai putere, la 24.840 de euro cu TVA, fără trei prime de casare. Juke a fost creată la Londra de specialiştii centrului Nissan Design Europe şi desavârşită în Japonia, la Nissan Design Center. Jumatate SUV, jumătate maşina sport, partea de jos a caroseriei prezintă o gardă la sol înaltă, roţi mari, pasaje accentuate şi finisate cu profile robuste, la fel ca pragurile. De altfel, unghiul de atac este de 26 de grade, iar cel de degajare de 31 de grade. Garda la sol este de 180 de mm, iar unghiul de rampă pe care îl poate aborda este de 22,5 grade. Maşina este relativ uşoară şi nu depăşeşte 1440 de kg în varianta motorului turbo pe benzină de 1,6 litri şi 190 de cai putere. Această motorizare dezlănţuită îi permite micului Nissan să atingă 215 km/h şi să zburde până la 100 de km/h în 8 secunde.
Partea de sus a caroseriei se remarca prin stil sportiv. De la parbriz la plafonul înclinat, forma şi dimensiunile ferestrelor din spate, totul aduce a maşină sport. Plafonul încorporează un eleron care creşte stabilitatea la viteze mari. Forma haionului a fost perfecţionată cu tehnologiile Computational Fluid Dynamics şi testata în tunelul aerodinamic. Ieşirile lichidului de spălare a parbrizului au fost ascunse vederii.
Juke a fost proiectat pe platforma B a Aliantei Renault-Nissan, upgradată pentru aplicaţia crossover şi pentru a permite folosirea trenului de rulare cu pneuri 215/ 55 R17. Sistemul de tracţiune integrală All Mode 4×4-i disponibil la Juke, în combinaţie cu suspensiile spate Multilink şi noul sistem Torque Vectoring System este o premieră pentru segmentul B. Dacă sistemul de tracţiune integrală este capabil să gestioneze permanent distribuţia cuplului între puntea faţă şi puntea spate, sistemul TVS redistribuie cuplul şi între cele două roţi posterioare, între 0 şi 100%. Acest ansamblu optimizează controlul asupra cuplului transmis la roţi, adaptat la stilul de condus al şoferului şi la condiţiile de drum. Gama Juke ofera trei variante de motorizare, două pe benzină şi una diesel.