Acasa Sport-AutoAuto Lancer Sportback, un japonez pur-sange la 11.500 de euro

Lancer Sportback, un japonez pur-sange la 11.500 de euro

scris de Ziua Veche
2 afisari

Lancer a fost primul model din noul concept definit de Mitsubishi care a lansat celebrul bot de avion. Forma agresivă şi amprenta tip Mitsubishi pe care o lasă maşina au aprins pasiunile unor şoferi din România. Lancer a ajuns să fie cumpărat nu numai pentru ca e un japonez pur-sânge, ci pentru că arată într-un anume fel. Prima oară a apărut în varianta clasică, sedan. Pe acest şasiu a fost conceput temutul Evo, un etalon în lumea sportului cu motor, o piatră greu de răsturnat de oricare maşină de fiţe care are sub capotă o herghelie de armăsari. Succesul modelul Lencer a împins Mitsubishi să scoată şi varianta hatchback, denumită sportback. O opţiune pentru pasionaţii modelelor în cinci uşi, aparent mai scurte, dar mai sportive.


Trebuie să spun încă din start că am avut ocazia să testez toate versiunile de Lancer disponbile pe piaţa românească. Şi dacă, de obicei, importatorul dă la test modele echipate full-option, de această dată am ales o variantă de bază care are un preţ de 11.511 de euro cu TVA, dacă luăm în calcul şi trei tichete Rabla. N-aş vrea să vorbesc prea mult despre designul unui Lancer, pentru că modelul are deja câţiva ani pe piaţă şi este cunoscut. Aş dori să trec în revistă câteva din funcţiile care se găsesc pe varianta de bază a unui Lancer. Şi mă refer la sistemele ABS (sistemul de antiblocare a roţilor la fânare), EBD (sistemul de distribuire a forţei de frânare) şi BA (asistarea la frânare de urgenţă) care vin în pachetul standard minimal. Totodată, există şi un sistem de control al tracţiunii şi stabilităţii M-ASTC,  patentat de Mitsubishi, care are rolul de a păstra maşina pe direcţie în cazul unei supravirări sau a pierderii aderenţei la una dintre roţile motoare. Pe lângă aceste sisteme, există airbaguri pentru şofer şi pasageri, atât frontale, laterale cât şi cortina. Şoferul are un airbag pentru genunchi. Un plus pentru sistemul de sunet.

Nu-l subestima pe 1,6 MIVEC

Marea surpriză a fost motorul. Un 1,6 litri MIVEC, propulsor pe benzină de 117 cai putere şi 154 Nm. Cifre modeste dacă ţinem cont că un Lancer Sportback are 4,57 metri şi peste 1.300 de kg. Şi totuşi, cu excepţia faptului că n-are un demaraj care să-l facă eligibil la o liniuţă (competiţie lăsată pe seama fratelui Evo), Lancer Sportback cu cel mai mic motor a dovedit că este capabil să te poarte la drum lung cu un consum de invidiat. Şi pentru că cifrele fac mai mult decât o sută de vorbe, n-aş arăta decât că maşina a fost capabilă să scoată 4,9 litri/100 de km la o medie de 89 de km/h, în regim extraurban, şi 5,7 litri la 56 de km/h în regim mixt. Şi dacă e să analizăm o oră prin traficul din Bucureşti într-o zi de coşmar, computerul de bord a indicat un consum de 11,5 litri/100 de km la o medie de viteză de 12 km/h, adică mai repede aş fi ajuns alergând. Şi chiar dacă e un Sportback, amatorii de maşini cu portbagaj mare nu au de ce să se sperie, maşina are aceeaşi dimensiune cu un Sedan, în plus permite o încărcare mai uşoară şi vine echipat şi cu un covor-cuvă de cauciuc care înlătură teama că s-ar răsturna borcanul cu murături în portbagaj şi nu mai scapi de miros.

0 comentariu

geek-a-contra 05-08-2010 - 14:36

embargo: partial or complete prohibition of the movement of merchant ships into or out of a country’s ports, in order to isolate it. Embargoes are considered strong diplomatic measures imposed in an effort, by the embargo-imposing-country…..

acu’ ce urmeaza? blocada?

PS. acu’, daca ar fi sa ma iau dupa ziarele serioase putin a decis doar „interzicerea” exporturilor de grine…..

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult