Megane coupe a fost o reusita a Renault. De ce spun asta? Pentru ca si la un an de la lansare, in iunie 2009, lumea intoarce capul dupa el pe strada punandu-si intrebarea: Ce e asta? Si pe langa linia “fierbinte” pe care si-a pastrat-o, Megane coupe a trecut bine si proba timpului. Am testat aceeasi masina pe care am condu-o acum un an cu prilejul lansarii. Avea atunci cativa zeci de kilometri la bord. Acum adunase peste 20.000 de km in regim foarte greu, de drive-test, si trecuse si printr-un crash-test frontal. Cu toate aceste, coupeul arata si se misca ca si cand ar fi iesit acum o luna de pe poarta fabricii. Spaniolii care produc Meganul la Valencia ar trebui felicitati pentru acurtatetea si anduranta lucrarii lor.
Designul exterior este primul care atrage clientul noului Megane. Sunt destui care-l comanda fie si numai dupa felul cum arata. Mai ales in varianta in trei usi care este cu doar 500 de euro mai scumpa decat hatchback-ul in cinci usi. Automobilul are o trasatura mai fluida decat predecesorul, fiind inclinat catre sportivitate. Cu toate acestea s-a dovedit incapator pentru o familie, asa cum s-a dovedit confortabil la drum lung. Cat priveste aspectul exterior, dupa testul de anduranta n-am observat decat niste zgarieturi inerente traficului necivilizat din Romania unde nu exista nici pic de respect pentru bunul altuia. Vopseua s-a mentinut in stare buna, la fel si interiorul. Plasticul a dovedit ca poate trece proba timpului, fara sa apara zgarieturi. E drept ca masina oferita pentru sesiunea de drive-test dispune de cheie card si buton de startstop. Interiorul din piele bej s-a pastrat in conditii bune, doar cifrele afisate pe computerul de bord lasandu-te sa intuiesti ceva despre vechimea masinii. Construita in Spania, la Valencia, masina nu scartaie si nu baraie nici dupa ce a fost supusa diverselor teste, ceea ce nu prea am am intalnit in cazul altor autoturisme asamblate, de exemplu, in Turcia.
{gallery}gallery/07/megane{/gallery}
Rapid si elegant
Folosit pe timpul mai multor zile, Megane si-a dezvaluit facilitatile ivite din necesitate, care de multe ori se gasesc doar in cazul masinilor scumpe. Astfel, am simtit placerea de a nu te mai cauta in buzunar si deschide masina. Simpla prezenta sau absenta fiind suficienta. Limitatorul de viteza prezent in completarea pilotului automat te ajuta sa uiti de grija radarului sau a camerelor de pe DN1, indiferent cat ai baga piciorul in pedala de acceleratie. Posibilitatea de a decupla sistemul de control al tractiunii poate transforma Meganeul dotat cu motor diesel de 1,9 litri si 130 de cai putere intr-o sportiva. Masina s-adovedit stabila, fiind de neclintit chiar si la viteze de peste 190 de km/h atinse pe circuitul de incercare. Consumul a fost peste asteptari. In ciuda gabaritului de peste 1300 de kilograme, acesta s-a situat sub 7,5 in regim de autostrada combinat cu oras, la o viteza medie de 52,6 km/h. In mediu urban nu a sarit de 8,5 la 100 de km.